Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Revin cu o intrebare pentru cei care au demontat turbina. Am gasit un tutorial care zice ca dupa ce cureti turbina trebuie amorsata cu ulei. Citez: "ATENTIE MARE: NU UITATI SA AMORSATI TURBOCOMPRESORUL CU ULEI!!! SCOATETI FURTUNUL DE ALIMENTARE  DE LA POMPA DE INJECTIE SI APOI DATI LA AUTOMAT DE VREO  5 ORI." 

 

Intrebarea este daca a mai facut cineva asa, nu de alta, dar e cam singurul tutorial care zice de treaba asta, in rest, nu a mai specificat nimeni pe forumuri. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de montaj pune cu o seringa   ulei  de motor in stutul de la conducata de ulei. Oricum uleiul ajunge repede la ea, dar e bine sa fie ulei dinainte acolo, datorita turatiei la care porneste de la inceput.


Invarte paleta cu mana sa intre uleiul peste tot in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut corect.eu unul fac asa: demontez grometria o curat,apoi asamblez turbina,spal cu spray de frane turul si returul turbinei,apoi suflu f bine cu aer,apoi cand o montez pe masina ii torn cu seringa ulei pe stutul de tur ulei si invart cu mana de palele turbinei pt a se unge cat de cat.

Cand e sa pornesc masina,tin cu mana clapeta de shutt off pe inchis(pt ca motorul sa nu porneasca),iar altcineva ii da la automat.cateva reprize,astfel incat sa se amorseze circuitul .apoi lasata la relanti cel putin 2 min,fara pic de accelerare.pt ca in sistemul de ungere mai sunt bule le aer.apoi dupa cele 2-3 min de mers in relanti,se lasa motorul sa se incalzeasca la 90°c si eventual se pot face diferite teste.log in mers,accelerari puternice ,etc.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru explicatii, maine o dau jos, poate revin cu niste poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara, va rog sa nu va supărați pe mine, după ce primesc răspunsul puteți sa șterge postul, pentru ce este actuatorul care se afla sub tubul care vine de la filtrul de aer, de la electrovalva unul pleacă în vârf la Egr unul prin spatele motorului la turbo și unul vine sub tubul de aer pe lângă busonul pe unde se pune ulei.asa arata

post-123601-0-21733100-1435000043_thumb.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuator clapeta shut-off,cel putin ala din poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capsula (membrana) vacumatica a EGR-ului...  asa cred din poza... Dc intrebi, s-a rupt? Ai ceva eroare pe loguri cu ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt clapeta shut off. Cand oprești motorul, clapeta se inchide si nu mai intra aer in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și ala trebuie sa se miște la accelerarea brusca pe loc?

Mulțumesc, se poate șterge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia se misca doar la pornire(deschide) si oprire(inchide) aerul catre motor pt o oprire lina fara sa tremure motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sta ridicat(sub presiune) dar nu la maxim ci la 5mm de blocaj și când accelerez brusc se mișcă pana în partea opusa și apoi revine la 5mm de zona maxima,(am observat ca e fisurat)dar totuși de ce se mișcă?

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are voie sa miste cand accelerezi. Sigur e defect si nu mai poate tine clapeta in pozitie deschisa , fiind presiune mai mare la accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sta ridicat(sub presiune) dar nu la maxim ci la 5mm de blocaj și când accelerez brusc se mișcă pana în partea opusa și apoi revine la 5mm de zona maxima,(am observat ca e fisurat)dar totuși de ce se mișcă?

E defect,si tija eterioara pe care o vezi tu afara miscandu-se este la randul ei antrenata de clapeta/fluturele intern,corp comun cu egr-ul.adica clapeta interioara este ca o carpa in vant.cand accelerezi creste presiunea in admisie respectiv viteza aerului si iti misca jucaria.ea probabil e defecta si nu mai poate sta fixa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pe scurt pe lângă acel actuator ce scăpa aer ce ar mai trebui schimbat?tot mecanismul în sine? Sau având actuatorul ok se va remedia treaba? Cam cat ar costa aproximativ remedierea? Multumesc. Ma tot uit de o ora precum curca în lemne și nu găsesc acel actuator sa vad ce preț are. Multumesc.

Și ca o completare mașină se oprește aproape normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pe scurt pe lângă acel actuator ce scăpa aer ce ar mai trebui schimbat?tot mecanismul în sine? Sau având actuatorul ok se va remedia treaba? Cam cat ar costa aproximativ remedierea? Multumesc. Ma tot uit de o ora precum curca în lemne și nu găsesc acel actuator sa vad ce preț are. Multumesc.

Și ca o completare mașină se oprește aproape normal.

Din cate stiu acel actuator(capsula vacuumatica),vine cu tot cu egr.dar eu am mai luat separat din dezmembrari(40-50lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Ninule ala e actuator clapeta shut-off. Se gaseste nou, daca vreti va dau cod.

Terminatoru'se misca DOAR cand opresti motorul(taie aerul mai exact) nu la pornire se deschide sau nu face alte miscari pur si simplu decat sa traga tija sa obtureze aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kosmyn ai dreptate,stiam asta :icon_geek:  , nu m-am exprimat eu bine,ea nu ramane inchisa dupa oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu vesti bune. Dupa o zi de munca, zdrelituri si multa negreala pe maini, am reusit sa curat geometria turbinei. Am avut cateva suruburi putin spus...provocatoare, dar cu putina indemanare si mult noroc, am reusit. Dupa ce am desfacut turbina in doua, am incercat sa misc inelul ce misca vanele, dar era intepenit ( nu ma mir ca luam Limp :banghead:  ) Am facut Log dupa montare si totul este OK. Nu a mai intrat in Limp Mode si Boost Pressure Actual arata valori aproape identice cu Boost Pressure Specified. :Driver:

 

Multumesc celor care m-au indrumat si celor care au pus poze si indicatii pe acest forum. Cum am promis, pun cateva poze cu geometria, before and after. Am curatat cu Decarburol, iar planeitatea vanelor am facut-o cu smirghel de 1000 pe o suprafata plana. Drumuri bune!

 

post-62612-0-20718600-1435085986_thumb.jpost-62612-0-11656000-1435085990_thumb.jpost-62612-0-80259600-1435085994_thumb.jpost-62612-0-34456800-1435086000_thumb.jpost-62612-0-31490200-1435086007_thumb.jpost-62612-0-68169000-1435086013_thumb.jpost-62612-0-53610500-1435086018_thumb.jpost-62612-0-73051400-1435086022_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul econimc, batraneste, subturat si schimbatul vitezelor sub 2000 rpm la asta duce negreala, lucru si nervi. Pe viitor motorul cred ca iti va merge peste 2000rpm in orice viteza. Binenteles dupa ce a ajuns la 90C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@barcccca

Pune și un log after ca să fie feedback-ul complet :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonytony Am cumparat de curand masina, nu stiu cum s-a mers inainte cu ea, dar eu n-o sa merg batraneste, dupa ce urca apa la 90, clar. Atasez si Log-ul dupa curatare. 

 

dupacuratare.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul econimc, batraneste, subturat si schimbatul vitezelor sub 2000 rpm la asta duce negreala, lucru si nervi. Pe viitor motorul cred ca iti va merge peste 2000rpm in orice viteza. Binenteles dupa ce a ajuns la 90C.

Si inainte de a ajunge la 90 de grd.?

Daca circulam 80 % in oras si ft rar apuca sa ajunga la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi termostatul, in sensul ca-l repari, ca sa ajunga mai repede la 90gr.C.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Izolezi tevile de sub masina, repari webasto....si iarna pui o husa pe grila fata pentru a ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a ajunge apa la 90C, nu turezi motorul mai mult de 2000rpm pentru  a evita uzura prematura a motorului, turbo indiferent de temperatura exterioara. La oprire la fel, NU OPRESTI MOTORUL CAND AI AJUNS LA DESTINATIE, il lasi p2 min sa mearga in gol fara consumatori (radio, lumini, faruri), pentru o racire lenta a motorului,  in mod special a turbinei.


@Emilul , mersul la relanti se poate modifica cu vcds, dar orice motor la pornire are un relanti mai mare pina creste temperatura interioara.


poti sa il pui la 780, 830 si 903

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!