Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Atasez niste poze cu un vnt curatat numai si numai cu Sano Forte.

Atentie,nu m-am atins nici macar cu periuta de dinti de geometrie.

In realitate,arata mult mai bine

Salut. Va multumesc #Rune #mario20vest #gctinvalentin!!! Cu ajutorul vostru am reusit sa scap de limp mode si negative deviation. Problemele in cazul meu au fost: n75 blocat, vacumul a scapat din n239, intercooler putin fisurat, membrana din capsula egr sparta si 2 supape de unisens defecte. Am anulat egr-ul (fizic si soft), masina trage bine dar in log-uri parca maf-ul arata putin(am curatat cu alcool izopropilic dar nu a avut efect). Va multumesc frumos pentru ajutor!

Intradevar ,maf dupa 3000 rpm arata mai putin decat ar trebui,cu toate ca si turbo baga cu ff putin mai jos decat prescrisul.

Incearca de proba mai intai cu un maf bun,si daca se imbunatateste situatia,il inlocuiesti apoi pe al tau.

post-31997-0-65059600-1434441053_thumb.j

post-31997-0-54200700-1434441079_thumb.j

post-31997-0-25223100-1434441179_thumb.j

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Triumful face treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Triumful face treaba buna.

O sa incerc si cu triumf sa vedem.din cate stiu contine parca peroxid de hidrogen.

O sa incerc si o sa vad cine castiga.

Battle of sano forte vs triumf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care mi-au urmarit in timp logurile, o noua postare.

Circuitul de vacuum este verificat 980mbar la tandem, subpresiune in regula la actuator turbo, blocul de valve este schimbat, geometria nu agata, EGR curatat.

 

attachicon.gifBS003.jpgattachicon.gifBS011.jpg

attachicon.gif3-10-11-vit3.jpgattachicon.gif3-10-11-vit4.jpg

 

Opinii?

 

580-600mbar la actuator turbina.

 

Masina are 93.000Km, BXE.

Turbina este cu reglajul din fabrica

 

Tind sa cred ca pompa de vacuum (tandem) are rateuri in sarcina.

Nu joaca nici un racord la ea, insa umezeste usor motorul in zona ei, desi am schimbat 2 garnituri, deci se califica pentru schimbare oricum. 

Probabil ca asta o sa fie noul pas, dar mai astept pareri.

 

Ati mai intalnit pompe tandem care sa nu reuseasca sa mentina un vacuum constant in sarcina?

Si daca ar fi asa, n-ar trebui ca rezervorul de vacuum sa compenseze?

Pedala de frana functioneaza foarte bine, este asistata fara probleme.

 

 

Axa cu came este in regula, folosesc de mult timp ulei Redline, compensarile pe injectoare la minim (chiar si 0.0), avansul la -2,5 si sta teapan acolo.

Geometria nu agata deloc la cald, tija scoasa aproape pica gravitational.

 

Blocul de supape este nou, ultimul cod (cel imbunatatit).

 

Revin cu un nou set de loguri dupa ce am schimbat pompa tandem cu una noua.

Nu s-a intreprins nimic altceva, doar schimb pompa tandem.

Logurile sunt cate 2, atat in treapta 3 cat si in treapta 4.

post-21653-0-58202800-1434489369_thumb.jpost-21653-0-46944700-1434489380_thumb.j

post-21653-0-71630400-1434489527_thumb.jpost-21653-0-73551700-1434489535_thumb.j

post-21653-0-83940100-1434489541_thumb.jpost-21653-0-30068800-1434489615_thumb.j

 

Opinii?

Graficele s-au ameliorat sensibil dupa schimbarea pompei tandem.

Totusi, de ce variaza graficele din tr.3, ba chiar si cele din tr.4?

Ce ar mai fi de facut?

LOG-01-003-010-011-round1-tr3.xls

LOG-01-003-010-011-roound2-tr3.xls

LOG-01-003-010-011-round1-tr4.xls

LOG-01-003-010-011-round2-tr4.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bs011 nou ai un 958/1193. Dar daca te uiti atent pe grafic,la prima sinusoida in partea de jos a graficului observi o agatare/ezitare.o gasesti la secunda 15.63 in bs011.

In bs011 vechi ai un aprox 960-970/1225 ,deci se cam vede ca vechea pompa facea mai mult vacuum decat actuala si reusea un turbo on de 1225 mbar,oricum ce sare de 1250 e cam efort depus fara rost pt actuator si vnt....

Logurile in mers ,si vechi si noi ,tot asa au ramas.dupa spike(care este normal),exista acel underboost.

Imbunatatire in loguri nu se prea vede.poate doar in tr3 nou fata de vechi.in rest asemanatoare.

Concluzia mea:

Ori geometria agata ,ori arcul din actuator nu mai are putere sa impinga bn de geometrie.

Ceva specific edc 16 ,ar fi problema cu actuatoarele dupa 150-200kkm.

Se taseaza arcul.

Din cate stiu parca ziceai ca ai verificat la mana geometria si nu agata.si parca reglajele turbo ar fi cele originale.

Atentie: valorile bs11 noi si vechi pot diferi si din cauza gradului de incingere turbo.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. o parere va rog. schimb sau nu actuatorul turbo. merge in hopuri

LOG-01-003-011-xxx.xls

Modificat de petrica loud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. o parere va rog. schimb sau nu actuatorul turbo. merge in hopuri

Nu ai postat bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salutare. o parere va rog. schimb sau nu actuatorul turbo. merge in hopuri

Nu ai postat bs011.

 

gata am remediat, uitasem sa apas un butonel amarat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 Sa va povestesc cum am luat eu limp mode: sambata conduceam pe autostrada , iar dupa coborarea unei pante lungi in frana de motor (era restrictive de 80 km/h) de cc.4 km cand am vrut sa demarez din nou motorul nu mai raspundea la aceleratie, dejeaba apasam pedala ca nu trecea de 110-120 km/h, am oprit in prima parcare am verificat ulei care era la nivel m-am uitat pe la furtunele de vacuum care pareau ok, nu am vazut nimic ne la locul lui, am repornit si a functionat normal , masina tragea din nou ca inainte, mentionez ca pe bord nu a aparut nici o eroare, nici un martor aprins, dupa aceasta I-am dat cateva reprize de blana maxim , am zis ori se curata ori creapa...momentan masina merge bine azi am fost la un autohaus (momentan locuiesc in Germania)unde s-a facut o scanare pe care am atasat-o, am intrebat despre curatare turbo nici nu a avrut sa auda , nu se face, altul nou daca se repeta....cam asta este, sugesti va rog ca sunt depedent de masina :)     multumesc

 

Salut din nou, am remediat pana la urma si problema mea cu turbo dupa multa lectura pe internet si parerea a 6 mecanici diferiti .

S-a montat un turbo nou , valoare: 666.46 euro

Conducta ulei+garnituri, piulite,etc.:80 eruo

Ulei long life 5w 30 OEM+filtre ulei si aer Mahle :95 euro

Total cu manopera si TVA 1146 euro

Eroare 16618-P0234...

Drumuri bune fara probleme.

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fishu,

P0234=overboost condition/deviatie pozitiva.

Asta inseamna in 99% din cazuri geometrie blocata sau care agata.ca mai sunt cazuri rare,cand vacumurile sunt conectate gresit,n75 blocat pe deschis...etc...

Tu scapai ieftin daca o curatai pe cea veche.

Dar ce sa faci,daca tu nu te pricepi...si daca ei nu se baga(poate nu ai nimerit pe cine trebuia),uite ca ai scos ceva bani din buzunar.

La noi in Romania scapai cu 350-500 lei pt curatare.

Cauta pe net tutorial de curatare vnt.o cureti pe cea veche si o bagi la vanzare.:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am dat ieri pe bs sa verific turbina și m.am dat jos în timpul testului, pentru ca diferența dintre on și off era de doar 50mbar..și când m.am uitat tija mișcă doar 1 cm...la mn știu ca am acruatorul obosit, scăpa puțin vacuum, dar am scos furtunul de la mufa(cu motorul oprit și am tras și am suflat spre electrovalva, în nici o situație nu opunea rezistenta...este normal sa facă asa? Pentru ca am făcut la fel și la electrovalva de la egr și opunea rezistenta la suflat. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă să le înlocuiești între ele. Dacă se rezolva îi N75 defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă ceva, locurile în mers sunt bunăstare(având în vedere ca e acruatorul cu membrana foarte puțin fisurata....ce se întâmplă? Când ii dau talpa să-și revină electrovalva? M.am uitat pe acolo și la egr se duce un furtun mai gros decât la turbina? Asa e normal? Sau o fi fost schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă să faci un loc în mers,acolo se vede dacă funcționează sau nu electrovalva. Iar în legătură cu furtunul de la Egr îi posibil să fie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am log-uri în mers făcute, nu sunt prea strălucite dar principalul este ca acolo lucrează valva, adică îmi duce turbina la valoarea specificata, sau sa înțeleg ca valva rămasă deschisa afectează doar turbo off?

Pe off am 999,9(sunt în Constanța) și pe on am 1060

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate îmi aduc eu aminte diferența trebuie sa fie undeva intre 100 între on și off.

Și eu am avut probleme cu N75-ul și l-am schimbat provizoriu cu cel de la Egr,dupa l-am cumpărat și îi ok. Mai poți vedea la Measuring Blocks pe canalul 11 și dai pe grafic ca să observi dacă N75-ul deschide exact când cere calculatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mario, citeste-ti mesajele private te rog, am impresia ca esti de pe telefon si nu le verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti am observat dupa ce am schimbat turbina ca nu imi trage ok si consuma. Mentionez ca am soft si turbina ERA reglata inainte,acum cand mi-a pus pe cea buna o zis ca nu trebuie reglata ca ii ok....m-am gandit ca nu ii ok. Acum observ ca am un consum de 10% si daca accelerez brusc zici ca sunt raba si aia ii mic copil fata de mine:)). Asa ca azi am ajuns acasa si am facut un log in mers,din ce am vazut eu la turbina ii problema. Maf-ul ii nou(2-3 luni), Astept si parerile voastre,ms!


nu m-a lasat numai in txt..


si a 4 a:)

LOG-01-003-010-011.CSV a 3 a.txt

LOG-01-003-010-011.CSV a 4 a 3.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate îmi aduc eu aminte diferența trebuie sa fie undeva intre 100 între on și off.

Și eu am avut probleme cu N75-ul și l-am schimbat provizoriu cu cel de la Egr,dupa l-am cumpărat și îi ok. Mai poți vedea la Measuring Blocks pe canalul 11 și dai pe grafic ca să observi dacă N75-ul deschide exact când cere calculatorul.

Pt MARKhu

Daca vrei sa vezi cum se testeaza un n75 ,cauta pe forum ca gasesti,sau dai un search in google.

Referitor la actuator cu membrana fisurata,putin,dar care zici tu ca face fata in loguri,eu zic ca nu mai are ce cauta pe turbo.jos ,inlocuit,reglat.

Logic,la relanti sau in bs011 ca nu face fata actuatorul.pompa de vac nu face suficient vacuum (turatie mai redusa motor) pt ca acesta sa descrie cursa completa.sau poate a inceputnsa agate geometria sau sau sau.

Ar fi fost bune un bs011 (facut ca la carte,adik turbo sa fie f bn incins inainte de acest bs011)si un log in mers.

Alegerea e a ta.dar din excrement nu poti face bici.daca ala e spart faci un efort si il schimbi,ca o dai in alte halea.lag la turbo(vacum insuficient,plus ca geometria are tendinta de a fi deschisa de gazele de esap daca vacumul e insuficient),etc.

Scuze daca am fost tăios.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai fost tăios deloc, mulțumesc pentru sfaturi, știu ca trebuie sa-l schimb, și sa curat geometria, dar momentan am alte priorități financiare care depășesc chiar și prețul plătit în urma distrugerii turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac niste loguri aseara, imediat dupa achizitionarea interfetei, insa nu foarte stralucite (deh, oras, aglomeratie). Ne putem da seama de vreo chestie pe baza lor sau planific o plimbare pe autostrada? :D

 

Banuiam debitmetrul paradit (era murdar), insa pare OK. E cel original, a.f. 1997.

 

De asemenea, daca e relevant, graficul TDI Timing (pe care, din pacate, nu l-am "pozat") imi arata avansul putin mai sus de linia rosie, cu rezultat de genul "OK but retarded". Fluctua doar pe verticala si imi aduc aminte o valoare de 132 pe abscisa. Am reusit sa-l reproduc acum.

 

Mentionez ca masina are softul schimbat, turbo Garret de 2.5 (nu am retinut modelul), duze injectoare T4, EGR-ul e scos. Daca am omis ceva informatii relevante, va rog sa-mi spuneti.

 

Multumesc anticipat!

LOG-01-003.txt

LOG-01-011.txt

post-19960-0-33542400-1434696149_thumb.p

Modificat de MyKe™
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am facut si eu un log in mers pentru masina din semnatura. VW Jetta 1.9 TDI BXE, soft stage 1.

Acum 3 saptamani am schimbat ax cu came si tacheti. Mi se pare ca de atunci masina nu mai trage si ma gandesc ca nu au montat distributia corect.

Ma poate ajuta cineva cu interpretarea?

 

Multumesc.

 

LOG-01-003-010-011.CSV.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva e binevoitor sa le si aranjeze,mi-as da si eu o parere(stiti problema mea,intru de pe tel,si nu le pot aranja)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!