Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare. In speranta ca ma puteti ajuta, vin cu o colectie de log-uri pentru ca nu-mi place cum se comporta masina mea. Asadar

 

Masina:

Passat 1.9 TDI AVF 96KW (Variant 4Motion, 6 trepte manual).

 

Stare:

km in bord ~ 210.000 (100% smenuiti).

Porneste bine, nu scoate fum de nici o culoare (alb, albastru, negru).

Prezinta o bataie la ralanti, suspect uzura peste limita ax came si tacheti - video aici.

Consum ralanti: 0.7 (rar 0.6) l/h, fara consumatori

Consum ulei: ~1l/10.000km la ultimul schimb.

Toate filtrele schimbate acum 10.000km.

EGR schimbat saptamana trecuta (Wahler) - cel vechi dadea foarte mult ulei afara.

Ralanti-ul sta la 903, usoare deviatii. Avansul reglat la 0.0, usoare deviatii.

 

Problema:

Masina se ineaca, da usor in nas intre 1700-2300 RPM, la mers de oras (nu la talpa la podea). Uneori e mai puternic, alteori nu face deloc, se simte cel mai des in treapta a 2a. 

Tot in aceleasi scenarii, masina se simte usor sugrumata pana in zona 2400RPM cand, desi acceleratia e constant apasata, masina incepe sa traga mai tare (pot auzi si turbina cum incepe sa faca boost).

Exista un turbo-lag pronuntat.

 

Toate de mai sus NU SE MANIFESTA daca scot furtunul de la EGR si il infund (atentie, EGR nou - masina se comporta la fel si cu cel vechi). Electrovalva N18 schimbata, masina se comporta la fel.

Masina nu da in nas daca calc pedala la fund. Cu toate astea, in treptele mici (2,3), nu trage liniar, ci simt un usor hop la 2500RPM - nu e foarte pronuntat, si nu apare mereu. In treptele 4-5-6, masina trage cursiv de la 1800 pana la 4000. Nu a dat niciodata limp.

LOG (3,10,11) - TR 3.xls

LOG (3,10,11) - TR.4.xls

LOG BS03 - EGR.xls

LOG BS11 - TURBO.xls

post-26780-0-78875900-1429397048_thumb.p

post-26780-0-04156400-1429397049_thumb.p

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am repostat eu log ul lui domani cu grafic si voiam sa intreb de la ce este zig zag ul din grafic?eu zic ca nu este normal ,si eu am un mic zig zag mai mic de asta intreb

Trebuie scurtata tija

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ikks

 

sigur ai ceva probleme cu axa cu came si tachetii... la mine a sunat la fel dupa un schimb de ulei cand tachetii nu au mai fost "amorsati".

ai o rata de recirculare a gazelor foarte mare. linia de jos a graficului e mult sub 200, ceea ce inseamna ca intra aer curat foarte putin - si de acolo si lipsa de putere.

daca si dupa ce rezolvi cu axa cu came si tachetii ai probleme cu rata mare de recirculare (am inteles ca egr e nou) atunci pune o garnitura de reducere a diametrului.

turbo nu pare dupa mine sa fie ancrasat si mai degraba mici scapari (nu catastrofale) de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ikks

Log-urile tr 3 si tr 4 arata bine.Log BS03 - EGR aici e o problema (vezi ce am incercuit cu galben) la circuit  vacuum,N18,EGR vechi,MAF obosit,filtru aer imbacsit.Log  BS11 - TURBO,geometria functioneaza bine.Aici la ON valoarea e cam mare (1251.9) Teoretic ar trebui sa fie aprox 1150,dar la majoritatea AVF-urilor am gasit valoarea in jur de 1200.Ar mai merge infiletat o tura surubul de stop,dar nu cred vei simti o diferenta la condus.

post-74110-0-07696900-1429427905_thumb.j

post-74110-0-29136100-1429427918_thumb.j

post-74110-0-69795500-1429428117_thumb.j

post-74110-0-33334300-1429428469_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,dorind sa mai reduc un pic turbo on ,1122 la o press atm de 918,am inceput sa desfiletez sau sa strang cate o juma de tura la surubul de stop,logurile din 17 si 18 aprilie....logurile de pe 17 si 18 sunt mai liniare dar turbo incarca mai greu.....asadar am revenit la reglajul de fabrica ,logul din 12 aprilie unde masina trage cel mai bine chiar daca pres mai scade pe alocuri...zig zag urile de la ce pot veni,stiind ca nu am umblat la tije deloc?geometria e curata de curand...lipsa vaccumului poate da zig zag uri?

log12apr.xls

log17si18apr.xls

LOG-01-011-xxx-xxx(1).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eexcalade, colegul "ikks" a specificat ca are EGR nou Wahler, MAF-ul din log pare a fi ok (seamana a Pierburg dupa valori), eliminand imbacsirea filtrului de aer, ce ar putea fi?

Intreb asta deoarece am exact aceleasi probleme ca el iar EGR-ul meu este de asemenea Wahler nou(3 luni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuit vacuum, asta insemnand pierderi de vacuum sau vacuum insuficient din cauza uzurii pompei tandem.

La stutul pompei trebuie sa avem -700/-800 mbar

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf ul meu e bosch de un an,la pompa tandem am 880 mbar ,la actuator am 600mbar.....deci vacuum este ,poate blocul de valve lucreaza defectuos,nu inchide sau deschide bine?debitmetrul poate da zig zag uri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem de dimineata cateva posturi pe bmwforum dupa ce am vazut postul lui ikks, bineinteles ca si la ei problemele sunt identice dar nu s-a gasit o rezolvare decat anularea EGR-ului. Altii au gasit furtunul gros care leaga Egr de intercooler fisurat, unii au rezolvat problema intreruperii prin inlocuirea saibelor de cupru de la injectoare, in cazul meu si al lui "ikks" totul este legat de EGR sau de comanda acestuia. Cand unul dintre noi v-a gasi rezolvarea, ambii vom fi fericiti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,am omis si N18 care poate face probleme.In locul EGR-ului pune un manometru de vacuum,porneste BS 003 si urmareste acul manometrului

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine . Daca accelerez normal, imi da niste intreruperi mici pe la 2000 de ture. Daca scot furtunasul de la EGR merge absolut normal. Ce am eliminat pana acum. EGR schimbat ( cu altul SH), schimbate toate furtunasele de vacuum, schimbat electrovalva de comanda a EGR(schimbata de 2 ori), masurat vacuum si este ok, schimbat o-ringuri la injectoare cu acea saiba de cupru(de foc). La mine mai facea egr-ul ca nebunu cand incalzeam motorul si il lasam la relanti. Cupla si decupla cu o frecventa de 3 HZ.  Asta numai dupa ce era motorul incalzit bine. Oare poate sa fie debimetrul dus, cu toate ca da valori bune in loguri? 

post-72374-0-78392900-1429432294_thumb.j

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi de actuatorul de la radiatorul gazelor EGR. Are o valva fluture, asa facea si la mine cand era deconectat acel actuator.

Modificat de CATA2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma o sa il schimb si pe asta ca nu e o avere. Este vechi maf-ul, din 2010, de cand masina este la mine nu a fost schimbat. Si de aici suspiciunile mele asupra lui. Plus ca e singurul lucru care mai ramane de banuit. Este Bosch.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa schimbi Maf-ul daca este bun. Problema noastra este in alta parte, trebuie sapat adanc si garantat o vom rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris si mai sus, exact acelasi lucru am avut si eu, iar dupa conectarea actuatorului de la schimbatorul de caldura pentru EGR (are o valva fluture, care face bypass sau nu la racirea gazelor/ cred ca mai reduce si din debitul lor),am scapat de acel rateu/dat in nas. Singurul lucru la care ma gandesc e ca acel element de bypass mai limiteaza din flow-ul gazelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetara masoara cu pistolul de vacuum la ce valoare incepe sa deschida EGR-ul si la cat ajunge in capat...dupa care masoara si al altcineva cu un EGR original...

Si eu am Wahler pe masina si il suspectez ca ar fi arcul lui cam tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac mai mult masuratori maine. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez un log la ralanti si un BS03.

Este ok recircularea sau este prea mare ? EGR% la care dintre valve se refera, la cea de la EGR sau cea de la racitorul de gaze dinainte de EGR ?

 

Logs Golf bbogdanmircea din 18.04.2015.zip

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 
 

Salut cu respect pe toata lumea. E primul meu post aici,motiv pentru care multumesc tuturor pentru munca si amabilitatea de a ampartasii din experienta Dvs.Am gasit aici rezovare la multe probleme dar la ultima m-am cam anpotmolit. Cam de o luna de zile am constatat o problema comuna,cam pe la 120km h cineva sau ceva imi taie gazu ! OK,am scos maf-ul,l-am curatat cu un spray pt carburatoare,uscat,montat si talpa. De data asta a accelerat pana la 165 km h cand sa terminat drumul drept. E drept ca merge ceva mai bine insa accelereaza foarte lent si nu prea pot sa ma angajez in depasiri. Va rog sa ma ajutati cu interpretarea acestui log.  Sunt un mandru proprietar de Passat 3BG 1,9 tdi ,100 Hp,2002


txt.gif  log.csv.txt.txt   6.51KB   3 downloads

 
Multumesc mult.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva nu este in ordine, tu ai acolo valori specificate foarte mici, in jurul a 1100mbar, trebuia sa ai in jurul a 1900-2000mbar, iar valorile turbinei sunt in jurul la 1500mbar, iar foarte putin fata de normal dar foarte mult fata de cele specificate si risti sa iei limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!