Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Spiralex,

 

Daca turbina spui ca pierde ulei banuies ca turbina are deja o varsta...de aceea ma duce gandul ca geometria ar putea fi ceva ancrasata lucru care poate duce la cresterea ratei la recircularea gazelor si deoarece EGR ul deschide si la relanti, dupa un anumit timp, acesta rata de recirculare marita poate influenta negativ relantiul.

 

Ptr moment ar fi interesant sa vedem logurile BS003  si BS011 sa putem cum functioneaza  EGR ul si Turbo,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. La un Passat 1.9 TDI 110 CP din '99 s-a schimbat motorul. Problema e ca atunci cand o calci la "Blana" in orice treapta ( chiar si treapta 1 ), la 3000-3500 ture intra in limp mode. Eu banuiesc ca e vreun vacuum pe la turbo. Problema e ca la celalalt motor care s-a stricat, erau doua furtunase pe la turbo. Ma intereseaza si pe mine o schema de la furtunasele de la turbo care cum vin. Am incercat sa fac si un log in mers, primul este cand o calca si se plafoneaza (intra in limp mode), al doilea e la mers normal.

LOG-Passat B5 Plafonare.xls

Passat B5 1.9 110 CP.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siralex,

 

La tine se aduna cam multe, am citit ce ai mai postat pana acum, si vad ca EGR pierde ulei, in logul Bs 003 valoarea cand EGR ul este  deschis este cam mica deci asta semnificand ca ai recircularea cam mare ( exista o posibilitatea de a reduce rata recircularii cu o garnitura cu gaura de 10 mm  cauta pe forum ori poate chiar ar fi de recomandat sa suspenzi complet EGR ul)  apoi turbo BS 011  diferenta dinte ON si OFF  este sa spunem in parametri dar valorile ON   OFF  sunt putin schimbate fata de normal, deci normal ar fi  OFF  ceva intre 950-980 mbar  si ON  ceva in jurul la 1150mbar  deci diferenta la motor cald ceva in jurul la 180 mbar.

A fost umblat la turbo, adica la reglajele turbo?,  e un turbo reconditionat ?

 

Cel mai simplu ar fi inlocuirea MAF, EGR , Turbo.... dar nu cred ca ai castigat la Lotto, asa ca trebuie sa incerci prin operatii simple, adica curatare EGR , curatare galerie, curatare intecooler  sa vedem poate mai scoti ceva din el.

Dupa cate imi amintesc tu acuzi o anumita trepidatie la relanti care nu apare cu regularitate, incepe prin a monta o garnitura cu gaura de 10 ptr a obtura ceva  conducta de recirculare a gazelor de esapament.

 

Gasesti informatii pe aici despre aceste lucruri asa ca nu intru prea tare in detalii dar daca nu dai de ele intreaba.

 

Deci valorile la care trebuie sa ajungi  ar fi  BS 003   250 / 450 mg/str      si BS 011   OFF=1150   ON=980 mbar

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina din 2012 cand am luat-o ploua pur si simplu ulei din conducta de retur turbo, am schimbat ulei-ul fiindca nu aveam incredere in ce mi-a zis fostul propietar legat de ulei schimbat si de atunci am facut 50k km cu ea turbina fiind uscata de atunci cat despre schimbat nu pot zice cu certitudine daca a fost schimbata vreodata, am verificat are putin joc axial inainte-inapoi, era in plan schimbarea turbinei si a egr-ului pe cand doream sa curat traseul si sa schimb garniturile la cuplajele furtunurilor de la intercooler unde sunt depuneri de mizerie combinata cu ulei, pe deasupra scot lunar 100ml de ulei din intercooler. Are ceva daca obturez total conducta de egr? stiu ca este posibil sa primesc o eroare plus noxe si incalzirea mai grea dar ma refer ceva ce poate dauna gen depuneri in racitorul de gaze care poate duce la perforarea acestuia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anularea EGR ului la motoarele Euro 4  Bxx este posibila dar nu asa de simplu/total ca la Euro 3, unii o fac din soft....nu stiu ce sa spun eu sunt putin contra modificarii softului... se poate cu garnitura cu caura de 10  si daca stocheaza eroarea maresti putin cate putin gaura pana cand nu mai stocheaza eroarea.

 

Jocul inainte inapoi se numeste axial  si e ok , jocul axial trebuie sa fie minimal , dar vezi bine ptr a aproxim cateva zecimi la mana e greu...de aceea in ochii mei acest test nu este semnificativ.

 

E greu cand nu stii multe despre istoria masinii, o sa ai pina munca pana o pui la punct,

 

E o idee buna sa incepi prin inlocuirea tuturor garniturilor de la tubulatura turbo, si eventual sa rezolvi cu pierderile de la EGR, dar asta o rezolvi numai prin inlocuirea EGR ului...

 

Cel mai important la turbo este sa nu aiba pierderi de ulei la axa, pe partea compresorului sau a evacuarii, si geometria sa miste lejer de la un capat la celalant, cel mai simplu este sa demontezi tija de pe parghia geometriei si sa verifici cum misca, dar e bine sa fie turbo fierbinte.

Clar nimeni nu isi doreste un turbo ce fluiera , si ain anumite cazuri fluiearatul prevesteste moartea turboului, dar poate ca e numai geometria ceva prafuita, si dupa o curatare dispare fluieratul si poate se corecteaza si presiunile ON OFF,

 

E bine sa planuiesti ci o curatare a intercoolerului.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. La un Passat 1.9 TDI 110 CP din '99 s-a schimbat motorul. Problema e ca atunci cand o calci la "Blana" in orice treapta ( chiar si treapta 1 ), la 3000-3500 ture intra in limp mode. Eu banuiesc ca e vreun vacuum pe la turbo. Problema e ca la celalalt motor care s-a stricat, erau doua furtunase pe la turbo. Ma intereseaza si pe mine o schema de la furtunasele de la turbo care cum vin. Am incercat sa fac si un log in mers, primul este cand o calca si se plafoneaza (intra in limp mode), al doilea e la mers normal.

Mai jos ai un pdf cu schema furtunelor de vacum iar referitor la log...turbina face un overboost de toata frumusetea si normal sa intre in limp...cu siguranta ar trebui sa ai si o eroare de genul <positive deviation> sau <upper limit exceded> de cele mai multe ori asta poate fi din cauza unui furtun de vacum conectat gresit sau geometria ramane blocata/agata dar mai poti verifica electrovalva n75 si cursa tijei(reglajul) un pic mai concludent ar fi sa incearci sa faci un log pe bs11 

Charge pressure control hose routing diagram AFN .pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa schimb garniturile la cuplajele furtunurilor de la intercooler unde sunt depuneri de mizerie combinata cu ulei, pe deasupra scot lunar 100ml de ulei din intercooler. 

 

Lunar 100 ml ulei din IC??? Asta cred ca e prioritatea ZERO, si f. probabil uleiul provine din turbina, dar poate fi si din gazele de carter desi cantitatea asta e cam mare pentru gazele de carter. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

siralex nu stiu exact acest cod de motor BRU, dar daca este PD si ai vibratii semnificative la ralanti e posibil sa fie de la recirculare prea mare, eu am AXR si tot asa la ralanti vibreaza si eu cred ca e de la racitorul de gaze care este inainte de EGR. Nu stiu daca tu ai acel racitor, dar daca motorul este EURO4 si PD este foarte posibil sa faca probleme.

Daca ai ulei mult pe tubulatura si intercooler e clar ca turbina scapa ulei la greu, cam cat completezi intre schimburile de ulei ? Chiar daca o sa schimbi garnituri, cleme furtune cauza pierderii uleiului este axul turbinei, acel ulei tot o sa-ti iasa pe la corpul EGR, aerul compresat de turbina trebuie sa contina doar vaporii de ulei de la carter, care insa nu cred ca sunt in cantitate de 100 ml pe luna ?

O sa postez si eu niste loguri de la AXR numai sa am timp sa instalez interfata, am luat 2 limpuri pe autostrada la accelerare cu a 5 a intr-o depasire la turatie destul de mica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul motor bru eate un PD de 90 cp este practic un BKC detunat. Completez aproximativ 1l la 10k km si scot cam 100ml cu aproximatie fiindca circul cu ea. Am facut in ultimile 3 luni 12k km fara glume, simeringurile cum am zis le am pentru o scurgere la cuplajele la intercooler plus daca tot le schimb le schimb pe toate, acuma strang pentru turbina egr-ul il am dar nu creau sa il montez pana nu cumpar si turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor! Va spun si eu ceva.... Sunt de parere ca, celora la care li se aude turbina mai tare, si aici vorbesc de acel dulce fluierat, au o problema cu racordul flexibil, cel dintre galeria de evacuare si teava de esapament. La fel am zis si eu, ca am o problema cu turbina, am desfacut-o doar de curiozitate sa-i verific jocul la ax, n-am avut nicio problema, in schimb dupa ce am inlucuit tronsonul flexibil "suieratul ala furmos si dulce", incepand cu 2000-2500 ture a disparut! Sincer sa fiu imi placea cum se aude, dar sa pierdut si asta e :( odata cu inlocuirea racordului flexibil. Asa ca va recoamd sa aruncati o privire la racord, sa-l verificati ca nu este spart, si gata! Cine mai vrea sa auda ceva frumos sa-l lase spart :), cine vrea sa mai aibe putina parte de gaze de esapament in masina (depinde cat e de spart si cat de mult sta pe loc cu motorul pornit) poate sa-l lase asa spart si ramane cu fluierasul :) Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor am si

eu o intrebare ,dar nu stiu daca este voie sa dam nume de firme pe forum.Ce firma de reconditionat turbine mi-ati recomanda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

 

Hai lasati balacareala si apucati-va de treburi mai serioase:)) :mop:

Azi am curatat geometria unei turbine (passat 1.9 tdi AWX 131 CP) si vreau o parere si de la voi.

Interpretarea mea este urmatoarea:

-debitmetrul este f bun ,vad ca mentine o val de 1250 pe toata plaja,nu "pica" dupa 3000 rpm

-geometria turbinei nu mai agata ca inainte(era pur si simplu blocata----se misca vreo 2mm si o tinea numai in pozitive deviation,mai exact 2.9 bari se ducea),specificul cu actualul sunt atza,spike-ul este unul normal fara o cadere sub specific.

-LOGUL ESTE FACUT IMEDIAT DUPA CE TURBINA A FOST MONTATA(apa la 90 grade)

-IN SCHIMB BS 011 E FACUT INAINTE DE LOG (apa avea vreo 60 grade),geometria abia apucand sa traga putzin fum in nas.

-EU VAD LA BS 011 CA AGATA PUTIN PE ON,SI PUTIN MAI MULT PE OFF,dar cum am mai zis motorul avea 60 gr.,turbo era cam rece.

-ON SI OFF 980mbar cu 1180(uneori 1200),dar abia ce a fost montata si neincalzita calumea,bs-ul acesta fiind primele miscari ale geometriei dupa montare.

ASTEPT COMPLETARI SI DACA AM GRESIT CU CEVA IN INTERPRETARE VA ROG SA MA URECHEATI!

 

 

APP,mai trebuie sa bibilesc la reglajul tijei sau o mai supun unui bs011 dupa ceva timp sa se mai rodeze,si apoi sa zicem sa o mai reglez???

LOG-01-003-010-011mares turbo 2.xls

LOG-01-011-xxx-xxx BS 011.xls

post-31997-0-94757200-1421358108_thumb.j

post-31997-0-38567300-1421358109_thumb.j

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au avut masina de noua stiu ca turbina nu are nici un suierat, a mea are 61k si este 'muta' exact la fel cum era de noua, asa ca acel sirenaj pe care il ia in timp inseamna uzura oricat am vrea noi sa credem ca nu este asa.Ca inca merge bine, mai mult sau mai putin timp cu acest sirenaj, este un semnal in tonalitate care duce incet la inlocuirea ei. Ca asa fac toate, este o tampenie adoptata de cei care au sute de mii de km, unde uzura isi spune cuvantul.Daca vreti sa va lamuriti cei care nu cred , inspectati tubulatura si intercolerul, egr-ul sa vedeti cat ulei se vede pe acolo, ceea ce la o turbina OK, nu se gaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare arata excelent logurile mario

 

signurul lucru ce nu imi place sunt variatiile la BS 011, verifica  instalatia de vacumm, sau refa logul cand ai motorul bine fierbinte

 

PS

deoarece variiatiile sunt regulate poti suspecta si N75 ul deoarece el regleaza prin impulsuri, si daca nu mai etanseaza corect poate aparea ceva asemanator.

 

Inverseaza ptr nceput N75 si N18 si refa logul Bs011, daca dispar valiatiile de la linia orizontala de jos atinci ai vinovatul.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc RUNE,pt promptitudine,unii ar trebui sa te aprecieze pt ceea ce faci,uite eu am postat un log acum 10min si gata raspunsul de la tine.

poate acum altii dorm,sau se distreaza.....

O SA REVIN CU UN ALT BS DUPA CE MAI RULEAZA CU EA.

Rune dar pe OFF de ce iese graficul cu iregularitati,sa fie arcul acctuatorului tasat,sa poate sunt eu grabit si nu am rabdare sa o vad dupa ce se mai "asterne" geometria ?

 

 

 

VB ACEEA "NU TE PUNE CU PROSTUL CA ARE MINTEA LINISTITA!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea mare  OFF   la tine Con  e cand ai vaccum maxim  parghia e la surubul limitator,

 

La ON  adica DEC la tine presiunea  e minima  dar mai sunt ceva de genul 60-80 mbar, si daca  valva  electrovalvei N75  nu atanseaza bine pot aparea valurile acestea, N75  regleaza  vacuumul prin impulsuri.

 

Schimaba N75  cu N18   sau cu unul bun si verifica din nou cu un BS011

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am sa fac rune ,stiu ca lucreaza in impulsuri defapt in PWM--modulatie

APP aceeasi masina :curatat egr ca la carte,turbina e asta despre care am vb acum(nu incape loc de ancrasare sa modifice rata de recirculare egr)

CAND FAC BS003 Moare motorul....e rata f mare scade pe la 180 cv de genu,nici nu pot sa apuc sa fac bs ca moare motorul....si la relanti are trepidatii motorul,se si aude un carait in egr si atunci trepideaza.

AM vrut sa ii pun saiba cu gaura de 10mm dar din lipsa de timp i-am adaptat la egr din vag com valoarea :din 32768 in 336si ceva (maximul cat m-a lasat).Acum merge asa cu ea nu mai trepideaza..egr on=350,egr off 450.Conform spuselor de pe siteul de la Ross TECH aceasta adaptare la egr(off road mode) cica se face numai la motoarele clasice cu pompa de inj VE,ca cica la PD egr-ul functioneaza altfel.

DAR tin sa precizez ca am mai facut la cateva masini cu PD si functioneaza exact ca la VE.

E mai bn asa ca nici nu mai trepideaza,si ii scade si turbo lagul,ca de incalzit motor mai repede si noxe si etc nu ma intereseaza prea mult.

 

ce ma sfatuiesti sa fac?

si se vaita ca de 5 ani de cand o are ii scoate dimineata la rece o perna de fum,ffff mult .injectoare schimbate (compensari nu mai mari de 0,5 cu +/-),de fumat nu fumeaza pe la joja cand o scoti,egr curat,turbo ca nou...eu m-am gandit sa ii schimb semeringurile de la supape.

 

 

ce ma sfatuiesti sa fac in legatura cu EGR-ul si cu fumul?

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai vroiam sa iti spun ca ori MAF ul e smenuit ori softul dar ai spus o tu acum , valoarea aia continua de 1200  nu e originala, deci ai injectarea la maxim  mereu ceea ce la turatii mici nu e chiar sanatos de aici si fumul in accelerare, in tim ancraseaza mai repede mai ales daca ai si rata recircularii mare   deci ancrasarea turboului p programata.

 

cred ca ai facut adaptarea datorita MAF ului uzat, e o modalitate dar  cu urmari...

 

Eu cred ca ar fi interesant sa refaci adaptarile , sa diagnostichezi corect MAF ul, daca e mort eventual schimbat  si apoi sa reevaluezi BS003 si daca continua sa fie marita recircularea sa apelezi la garnitura cu gaura de 10, este o masura VW originala ptr reducerea ratei EGR, eventual mai intinzi putin tija la actuator.

 

Fumul mult la pornire poate veni si de la infiltratii la axa turbo, cand se incalzeste  se mai dilata si segmentii de la axa turbo etanseaza mai bine, eu zic sa nu te legi de supape acele simeringuri tin o vesnicie, si acum 30 de ani unele motoarele nici nu aveau simeringuri la valve si nu fumau, acum sunt din materiale foarte bune asa ca sa fie distruse   nu prea cred, si sa dai chiulasa jos numai ptr  ele e prea mult, mai asteapta poate se duce garnitura si atunci ai un motiv.

 

Curatarea EGR ului este o treba  dar degriparea axei EGR este si ea o chestie, asigurate ca  axa valvei EGR culiseaza perfect, iar daca EGR ul scapa pe la gaurile de aerisire.....inlocuirea e solutia.

 

Daca MAF ul are valoarea scazuta dupa 3000 il poti smenui sa cresca valoarea facand o gaura sa racesca  senzorul din unmbra, aduce ceva dar nu e ptr vesnicie.

Rata recircularii marite poate veni si de la reglajele ceva incorecte la turbo , adica prea  multa presiune,,,,nu mai e nou motorul

Un alt lucru care poate duce la cresterea ratei de recirculare este catalizatorul infundat, slabeste la imbinarea catului si fa o tura asa eventual un BS 03

Alt motiv ptr rata de recirculare mare este clapeta shutt off , clapa inchide cand trage vacuumul si sta deschis  fiind impinsa de arcul din actuator, deci daca arcul este tassat clapa sta putin inchisa, ei bine asta ajunge  ptr a obtura putin admisia si astfel trage mai mult gaze, la motoarele SDI   asa vine tras gaze la recirculare prin inchiderea partiala a clapetei, deci demonteaza actuatorul si intinde ceva arcul dar atentie sa nu spargi tija de plastic!!! incalzeste tija cu un feon   la rece  se rupe cand o scoti.

 

Apoi mai vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune,eu de felul meu sunt f tipicar,ar putea sa ma doara undeva de masinile altora,multi imi spun sa nu imi mai bat capul ca merge asa,dar daca se poate si mai bine e si mai bine.asta e masina unui coleg de munca,el habar nu are ce e ala un log sau egr.dar vreau eu sa ma pomeneasca lumea.maine fac ce mi-ai scris tu.verific tot ce ai zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1)o sa verific maf-ul pt o eventuala gaura suplimentara

2)"cred ca ai facut adaptarea datorita MAF ului uzat,e o modalitate dar cu urmari"

          AICI nu inteleg ce vrei sa zici,pt ca adaptarea pe care am facut-o este sa reduca rata de gaze arse(ECHIVALENTUL SA ZICEM LA O SAIBA CU GAURA DE X mm) ce intra in motor,sa nu mai trepideze la relanti,SI oricum aceasta adaptare nu ar influenta valoarea maf-ului la wot.

SI app m-am uitat acum la un log facut asta vara tot la masina asta(atunci nu avea adaptarea egr facuta de mine),si tot 1200 are debitmetrul pe toata plaja.deci adaptarea pica,de unde rezulta ori vreo gaura in maf ori softul.

3)legat de clapeta de shutt-off tocmai azi la montarea turbinei am atins-o cu ceva si am rupt-o bucati(actuatorul) si l-am inlocuit cu altul(referitor la arcul tasat ce ar tine clapeta putin inchisa),dar cine stie poate si asta are probleme(o sa verific).

4)MULTUMESC MULT. LA CULCARE CU NOI!!! :sly:

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Octavia I Tour, 1.9 TDI-PD, AXR.

120.000 km

am masina de noua, acum intra in limp mode.

am identificat furtunul care intra in EGR ca fiind defect (prinderea aia cu colti tociti!!!) si l-am achizitionat, urmeaza sa il schimb azi.

mecanicul mi-a zis ca mai am o problema, pe la turbo.

am facut loguri in treapta a 3-a si a 4-a, din cate NU ma pricep eu, nu arata bine pe la actuator turbo (N75??)

va rog sa ma ajutati cu o parere, dupa ce va uitati pe loguri.

multumesc,

G.

LOG-tr3.xls

log-tr4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am facut curatenie pe topic in ultimele 3-4 pagini si va rog frumos sa ramaneti ON TOPIC!
Urmatoarele posturi off topic si/sau cu atacuri la persoana vor fi sanctionate cu warning!

Multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!! am facut o proba cu un al map cu a spus rune dae simptomele sun aceleasi pierdere de putere in treapta a4 pe la 2600 rot. atasez un log mai vechi facut!!!

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Modificat de persan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

va rog sa ma ajutati cu o parere, dupa ce va uitati pe loguri.

multumesc,

G.

 

Incepe prin a face un test BS 011  si urmareate parghia geometriei daca face o cursa de cca. 1 cm,

 

Liniaritatea  liniei  presiunii turbo masurate este al naibii de liniara, de la inceput la sfarsit, ceea ce nu e nici pe departe normal, daca ar fi fost de la geometrie ceva ar fi scazut ceva presiunea spre sfarsitul logului ceea ce nu se intampla.

 

Deci dupa comportamentul  Duty Cycle banuiesca ca e vorba de un EDC 15 ( nu ceea ce ai tu in profil....) deci  la DC turbo 92%  semnifica  parghia trasa complet, adica vacuum maxim, de ce ramane geometria in  acel punct?  Un motiv poate fi un N75   ce nu deschide ptr a scade presiunea ( verifica testeaza inlocuieste)   un alt motiv  ar putea  senzorul de presiune  adica turbo functioneaza  dar EDC ul primeste  o valoare falsa de la senzorul de presiune ( verifica testeaza inlocuieste).

 

Deci  BS11,  N75,  MAP

Bafta

salut!! am facut o proba cu un al map cu a spus rune dae simptomele sun aceleasi pierdere de putere in treapta a4 pe la 2600 rot. atasez un log mai vechi facut!!!

 

Buna Persane,

 

Urmatoarea statie e  atelierul de curatat/reglat turbina...

 

Din ce motiv ai suspendat EGR ul

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!