Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mario,

 

deci ramane de controlat comanda geometriei, cu un vacuumetru verifici dupa pompa tandem si la actuatorul turbo, deci  verifici starea pompei vacuumm starea N75, starea furtunelor.

 

Eu personal gasesc planarea vanelor o greseala deoarece distanta dintre vane si inelele de ghidare este foarte importanta.

 

Tu cand ai planat vanele ai pus geometria cu vanele in jos , pe o hartie abraziva, si ai frecat pana a luat din toate vanele...majoritatea fac astfel,  dar te intreb inainte ai controlat ca vanele sa nu aiba depuneri in capatul opus, adica intre vana si  inelul de sustinere a vanelor?  deci fiecare vana are 2 capete  unul e la vedere  dar celalant nu e vizibil deoarece vanele sunt montate pe inelul de ghidare, deci inainte de a plana trebuie sa te asiguri ca vanele nu au depuneri la capatul dinspre inelului de comanda.

 

De ce consider o greseala planarea vanelor deoarece vanele in timp nu se dilata sau contracta.....  deci diferentele care apar cand faci planarea sunt iluzii ( ca vanele nu sunt egale) datorate de  incarcarea cu calamina .

Este clar ca  vanele  datorita temperaturii ridicate si presiunii gazelor de esapament se pot stramba, dar ptr acest lucru trebuie sa forjezi un motor sa il ia dracii, si deviatia ar trebui sa fie vizibila pe lungimea vanei ( deci de la varf spre baza) dar in nici un caz pe inaltimea vanei.

 

Deci curatrea  geometriei nu simplu frecat cu peria de sarma...mai sunt si alte detalii.

 

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,am so eu o intrebare.Stie cineva daca surubul limitator de la pirghia geometriei variabile,la un motor 1,9 105cp,BLS,se poate regla pe masina,fara a da turbo jos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara , am un sharan 1.9 tdi AUY 4motion din 2001, de curand iam facut distributia  si garnitura de chiulasa, cand am luato  din service parca era alta masina, sau cel putin asa mi se pare mie,  nu mai trage   nu mai are putere, acum dupa sarbatori o sa o duc inapoi la asa zisi meseriasi, dar inainte  am facut  un log  sa imi spuneti si mie cam ce ar putea sa aive, problema e ca nu stiu cum sa atasez logurile respective,  sunt recunoscator ptr ajutor. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok am reusit,   multumesc anticipat.post-146038-0-86081200-1420406111_thumb.post-146038-0-29567300-1420406128_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu ! Mai incearca,si posteaza fisierul exact cum al salveaza VCDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apasa pe more replay option - choose file  - attach this file - add replay si gata ....vezi imaginea 

 

 

post-99404-0-20872000-1420406610_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data Rune

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa mearga asa. in format xlsx nu ma lasa sa atasez

  • LOG treapta 4.xlsx

    You aren't permitted to upload this kind of file

 

post-146038-0-64954300-1420406951_thumb.

post-146038-0-77521800-1420406987_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am surprins azi in timp ce faceam un log in mers.la un golf 4 alh,ce credeti,exact momentul in care turbo a luat-o pe ulei.o sa atasez logul maine.bine ca era proprietarul la volan.de la 4000 s-a turat singura pana pe la 5000 ,apoi s-a oprit singura,dar motorul s-a ales cu o trepitatie dypa repornire.singura chestie ce o stiu e ca mai devreme cu10 min sa se petreaca asta am intrat pe Mvb si mi-au ramas valorile injectoarelor in minte ,erau f aproape de 0 .acum dupa necaz are alte compensari,cel mai aiurea mi se pare pe cil.4 unde are +1.8(max are de la -2>+2).si ma gandesc la vreo biela stramba,ca piston spart nu prea vad ca merge si se accelereaza rotund.Pareri cv?

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ati mai reusit sa reporniti motorul dupa ce a luat-o pe ulei??

 

Daca ar avea o biela stramba asta ar veni de la ceva prins intre piston si chiulasa, si atunci ar trebui sa bata ceva in motor, la fel daca a prins ceva la scaunul unei supape, dar  ar trebui sa fi rupt axa turboului.

Deci motorul a intrat scurt pe ulei, curata  tubulatura, eventual un iepurator suplimentar, intercooler curatat etc.

Cand intra pe ulei sar bucati din turbo...

Dereglarea avansului  ori a pompei daca e VEP  poate duce la compesari aiurea  deci verificati  distributia ptr inceput.

Un piston spart scoate mult fum alb in mers.

 

Vedeti logurile astea in mers sunt cu cantec...si daca stii ca ai un motor obosit mai bine lasa si multumestete cu  BS urile fara a ologi mai mult motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e ,un motor poate obosit,dar si pe ic si in ecu are 187k.cred ca zici bn de o dereglare a avansului

.singura chestie care se mai simte si am uitat sa zic e ca turbina se aude fluierand mult mai pronuntat acum.Si app de ceva prins in motor.sa sti ca nu e musai sa prinda o ramasita din ceva(palet turbo....etc) si uleiul scuipat de turbo daca ajunge in cantitate mare in capul pistonului poate stramba biela sau sa crape capul pistonului.lichidele sunt incompresibile.oricum e o pista buna sa verific avansul pompei Vep.pana sa crape ,avansul era in limite dar mai jos de linia mediana.ma rog....va tin la curent si o sa pun si logul.ulei pe tubulatura a tras ca am desfacut furtunul ce intra in egr.dar pe joja uleiul era la jumate.f mult nu a tras.

"DEBITMETRELE CUM SA LE MAI VERIFICAM DACA OBOSITELE ASTEA GAFAIE CAND TE LASI MAI TARE PE ELE?"

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca turbina pierde o mica bucatica dintr-un palet se dezechilibreaza si apoi sar flenduri din ea, la prima accelerare,  fara discutii. Fluieratul poate veni foarte bine si de la o geometrie ancrasata care nu mai sincronizeaza corect.

 

In cantitate mare..... in capul pistonului incap lejer 100 ml de ulei, nu stiu ce sa zic iti inteleg logica  si nu o contest, oricum daca motorul nu  fumeaza alb/abastriu nu cred ca are sens sa dai chiulasa jos,  poate  un test de compresie  ptr inceput...

 

La adresa debimetrului eu sustin ca daca debimetrul are deja 150000 km parcursi  este mai ieftin sa il schimbi direct decat sa il diagnostichezi, si sustin acest lucru din mai multe motive printre care intra si acesta ologeala fara sens, incercand sa demonstrezi cu ajutorul logurilor ca MAF ul e dus, din ecuatia MAF EGR Turbo   MAF ul e in general cel ce se duce primul, si dupa se lasa cu depuneri masive in EGR  si ancrasarea geometriei de aceea cand suspectezi ca geometria este ancrasata, deci cand ai luat primul Limp, trebuie sa iti fie clar ca debimetrului i-a trecut deja demult vremea de schimbat...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

am un seat toledo 1.9 ALH, real exact 300k, nu sa umblat cu deloc de cand e masina la turbo sau geometrie

problema

Imi intra in limp mode in viteva a patra de la 3400 ture in sus cu pedala la blana. In viteza a 3 nu ia limp deloc, oricat i-am dat.

 

Pe scanare da eroarea

 

17965 Charge pressure control, positive deviation intermitent.

 

Pe basic setings, pe grup 11 la 1400 ture , pe ON cycle 0%   1122 mbar,          pe OFF, cycle 99.6 %    1050 mbar

 

Log in mers in a treia, atasat. Se vede ca nu reuseste sa tine turbo sub control.

 

EGR-ul curatat acum 50k, ( atunci a luat-o de la fostu proprietar care o are de noua). MAF nou schimbat de asemenea acum 50k. A avut foarte multa depunere pe galeria de admisie,  sa dat jos si sa curata atunci. A circulat mult cu MAF bulit, termostat blocat pe deschis, si ciclusi scurte. Ulei in intercooler foarte putin.  Logurile erau Ok atunci si pe turbo.

 

Intrebarea este, trebuie curatata geometria, sau doar reglata din tilja aceea?  Se poate aceea tije deregla? ce recomandati? Acum consuma cam 1 l de ulei de 5W la 10k.

 

post-2506-0-22143900-1420454190_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BUGTUNER

Turbo off e cam mare dar vad ca si pres atm din zona ta r cam mare 1009 mbar.daca nu s-a umblat niciodata la geometrie,inseamna ca aceaasta agata,sau arcul acctuatorului e tasat.fa mai bine niste loguri bs003 si bs 011.eu cred ca geometria ta e blocata pe ambele capete,adik nu isi face cursa completa nici intr-un capata nici in celalalt.referitor la cinsumul de ulei verifica tubulatura turbo si IC-ul.la 300k km turbo cam tre sa pape ulei.

rog alti colegi sa ma corecteze daca gresesc.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

17965 Charge pressure control, positive deviation intermitent.

 

pe OFF, cycle 99.6 %    1050 mbar

 

A circulat mult cu MAF bulit

 

trebuie curatata geometria,

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! am un g5 1.9 tdi 90 cp cod Bru, de ceva timp imi trepideaza simtitor la relantiu sporadic nu incontinuu ambreajul nu cred ca este de vina avand 50k km ma gandesc a fiind un injector. Imi puteti spune daca valorile sunt bune din log?

 

               Address 01: Engine  (03G 906 016 FS)
 
01:06:05 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  -0.45 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  -0.75 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  0.14 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  1.06 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4
 
01:06:05 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
  2163 /min  Engine Speed (G28)
  16.7 mg/str  Start Injection Quantity
  48.0  Start Synchronisation
  90.0°C  Coolant Temperature (G62)
 
01:06:05 Group 004: Pump-Jet Valves
  2163 /min  Engine Speed (G28)
  4.7 °BTDC  Injection Start (specified)
  5.1°KW  Injection Duration (specified)
  -2.0°KW  Torsion Value 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trepideaza simtitor la relantiu sporadic nu incontinuu

 

EGR deschide la anumite intervale si la relanti!, datorita ancrasarii in timp a geometriei turbo poate creste rata de recirculare a gazelor.
 
Deci primul pas ar fi verificarea ratei de recirculare   Log  Basic Setings 003  cu motorul cald. si un log in mers 003, 010, 011 ptr a verifica MAF ul.
 
Clar compensarea pe cilindru 4 e cam mare dar acest lucru ar aduce o trepidatie continuua si in cazul tau este sporadica...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou! Am încercat sa schimb mapul cu unul de 3 bari da are stutul mai mic decât orificiul în care intra iar pe acolo pierd aer. Exista vreo flansa sau garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu cu alte loguri DE LA UN PASSAT 1.9TDI 131 CP

Ce am obs si eu este ca rata de recirculare este cam mare (egr schimbat nou asta vara.).

Turbo nu imi place pe ON are 1300mbar.si se aude fluierandprea tare cand egr-ul se opreste la relanti.Asta stiu din principiul de functionare ca toate gazele ajung si scalda turbo si se invarte mai tare si stiu si ca fluiera pronuntat pt ca banui un reglaj incorect(on=1300mbar).

proprietarul zice ca a curatat turbo acum 6 luni dar nu e sigur de reglaje.

ROG PUTIN AJUTOR.

 


Si cum am promis am atasat si LOGUL SUPRINS IN MOMENTUL CAND TURBO 1.9 TDI ALH A LUAT-O PE ULEI despre care nu ma intereseaza nimik:)) SI APROPO BAIETI DE CE NU A LUAT LIMP DUPA ATATEA SECUNDE DE 94.4% ????

LOG-01-003-010-011 LOG 1.xls

LOG-01-003-010-011 LOG 2.xls

LOG-01-003-BS 003.xls

LOG-01-BS 011.xls

LOG-01-003-010-011alh TURBO PE ULEI.xls

post-31997-0-80065200-1420502034_thumb.j

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI APROPO BAIETI DE CE NU A LUAT LIMP DUPA ATATEA SECUNDE DE 94.4% ????

 

Oare de ce?......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la masina mea se intampla asta. D cycle map urca la 94 si cam atat chiar daca o calc pana la max. Facusem pe autostrada test si nici un limp.

Totusi am downloadat primul log atasat si vad ca nu au trebuit decat 3 secunde de 94.4.

Eu am luat vag-ul de o luna deci abia invat si eu cate ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu a mai apucat pt ca a luat-o pe ulei.eu asta explicatie o dau eu Rune.adica sunt 100% sigur.

Rune da-mi tu alta explicatie daca mai exista te rog.o alta cauza e si geometria nu?

Si la masina mea se intampla asta. D cycle map urca la 94 si cam atat chiar daca o calc pana la max. Facusem pe autostrada test si nici un limp.

Totusi am downloadat primul log atasat si vad ca nu au trebuit decat 3 secunde de 94.4.

Eu am luat vag-ul de o luna deci abia invat si eu cate ceva.

Kenzo eu ma refeream strict la logul unde scrie turbo pe ulei.la primul log e altceva

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plecarea in WOT prima valoare D cycle MAP e 27% in mod normal la edc 15  este 19%   deci asta poate, printre altele fi un indiciu: a, geometrie blocata. b, tija  prea scurt reglata.

 

toti au frica sa nu plece pe ulei!! si la unii care umbla cu tuning si alte prostii frica e si mai mare ...ajunge la proportiile unui sindrom...

 

cad motorul o ia pe ulei in cele mai multe cazuri  axa turbinei se foarfeca, si tit uleiul  care intra in turbo, ptr ungere, trece in admisie si  sfarseste in motor, motorul fiin capabil , cand este cald,  sa functioneza cu  ulei pur deci uleiul poate fi carburant ptr acest motor,   nemaifiind controlata , de edc,  cantitatea  de carburant ce intra in motor  motorul se accelereaza  pana: a, nu mai are carburant.  b, pana se autodistruge.

 

Deci la  voi nu a intrat pe ulei  din carterul motor  deoarece: a,  axa turbo e intacta, b, nu a golit  baia de ulei.  deci sa accelerat un pic mai tare decat normal datorita depunerilor de ulei  din tubulatura turbo , intercooler.

 

PS.

 

Un alt motiv  ar putea fi o cantitate mai mare injectata  care sa nu fie din soft ci din partea mecanica  adica: Injectoare  necorespunzatoare ( de la un model cu mai multi PS...un gen de tuning) ,  Duse decalibrate, Infiltratii mari de ulei pe partea turbo compresorului ( admisie)  care intra in ardere si au un efect de imbogatire a amestecului,  si vezi bine aceste chestii nu pot fi controlate de EDC!!!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

trepideaza simtitor la relantiu sporadic nu incontinuu

 

EGR deschide la anumite intervale si la relanti!, datorita ancrasarii in timp a geometriei turbo poate creste rata de recirculare a gazelor.
 
Deci primul pas ar fi verificarea ratei de recirculare   Log  Basic Setings 003  cu motorul cald. si un log in mers 003, 010, 011 ptr a verifica MAF ul.
 
Clar compensarea pe cilindru 4 e cam mare dar acest lucru ar aduce o trepidatie continuua si in cazul tau este sporadica...

 

 

Am revenit cu loguri. Imi cer scuze daca nu am postat link exterior cum trebuie 

 

 
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!