Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Explicaţii sunt multe pe topic referitor la interpretarea valorilor.

Pe scurt:

  • valoarea EGR de care vorbim în BS 003 reprezintă valoarea cantităţii de aer ce intră în motor măsurat de MAF (similar cu valoarea de la Measuring blocks - grupul 003 - Exhaust Gas Recirculat. (actual)).
  • Indirect această valoare arată care este cantitatea de gaze recirculate. Considerând că în motor poate pătrunde o anumită cantitate de aer (sau aer+gaze la EGR ON ), făcând diferenţa între maxim şi minim la ce indică MAF putem deduce cam câte gaze se recirculă. Explicaţie foarte bună ai aici

Concret la tine

490 mg la EGR OFF..............cantitatea de aer măsurată de MAF la EGR închis, deci numai aer

200 mg la EGR ON................cantitatea de aer măsurată de MAF la EGR deschis, deci atât aer intră în motor, restul până la 490mg, adică 290mg fiind gaze recirculate

Prin urmare procentul de gaze recirculate este:

 

490mg.........................................100

290mg............................................X

 

X=(290x100)/490=59,18%

 

Cu cât procentul rezultat este mai mare cu atât cantitatea de gaze recirculate este mai mare, De ce? Explicaţia o găseşti la link-ul pus mai devreme.

 

Ca să elimini EGR din ecuaţie, pentru teste, poţi anula EGR cu o garnitură plină.

Varianta cu şaibă cu gaură mai mică este un paleativ pentru situaţia când nu găseşti cauza şi această şaibă aduce o îmbunătăţire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect  Lupo, demn de un moderator...

 

dar daca imi permiti incerc sa adaug ceva care sa fie mai pe intelesul celor mai incepatori.

 

Deci dupa calculul facut de Lupo reiese valoarea  de 59.18%  acesta fiind procentul aerului curat ce trece prin EGR, diferenta  de pana la 100%  adica 40,82 % reprezinta rata de recirculare a gazelor arse.

 

La motoarele  Euro 3  rata maxima de recirculare este de 40%  si la urmatoarele norme Euro 4  si 5  rata de recirculare poate ajunge pana la 60%

 

In multe cazuri ( dar mai sunt si alte motive!) clapeta Shutt-off poate fi primul lucru de suspectat in momentul cand sunt mici deviatii la rata de recirculare, daca arcul din interiorul actuatorului shutt-off este tassat  curentul de aer  ce trece spre motor poate inchide partial  clapeta  rezultand un fenomen asemanator ca la SDI ptr marirea ratei de recirculare, deci o simpla intindere a arcului eventual corectarea limitatorului clapetei in pozitia deschis, poate face minuni.

 

Salutari la Brasov!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine cred ca te-a dus in eroare modificarea facuta de Lupo X este deja gazele recirculate a schimbat un pic ecuatia....

ex.1

490mg/str  - OFF = 100% aer curat

200mg/str  - ON = 40,8% aer ce intra in motor 

290mg/str  - ON = 59,2% gaze recirculate

ex.2:

490mg/str - OFF = 100%  numai aer 

290mg/str - ON = 59,2% gaze recirculate

200mg/str - ON = 40,8% aer masurat de maf

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ai dreptate Vali, Lupo a luat deja diferenta pana la 490 ce sa facem batranetile astea..  deci in cazul prezentat de Lupo este vorba de un motor din generatia euro 4/5 unde recircularea este mai mare decat la E 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema cu un audi a3 1.9TDI cod motor ASV. intra in limp mode cand ajunge in jurul a 3000 de turatii. tin sa mentionez ca turbina are un suierat cam accentuat dupa 2500 de turatii.

eroare stocata _17965 - Charge Pressure Control
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

am facut si un log in mers.

va rog sa va uitati la acest log, astept pareri.

log.txt

Modificat de cristian184
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema cu un audi a3 1.9TDI cod motor ASV. intra in limp mode cand ajunge in jurul a 3000 de turatii. tin sa mentionez ca turbina are un suierat cam accentuat dupa 2500 de turatii.

eroare stocata _17965 - Charge Pressure Control

            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

am facut si un log in mers.

va rog sa va uitati la acest log, astept pareri.

 acest log este mai elocvent !

supreapresiune??

log txt.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intră în limp din cauza suprapresiunii mari. Cel mai probabil geometrie ancrasată.

Revino cu un log în Basic settings pe grupul 011, cu motorul cald şi eventual unul pe grupul 003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Un prieten are un vw passat,140cp, cod motor bmp si i-am facut un log in mers si am postat si erorile care le-am gasit. Ma poate ajuta cineva cu interpretarea lor? Va multumesc

LOg.xls

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codrin,

 

O problema des intalnita la acest tip de motor si la acesti km este actuatorul turbo. Logul in sine arata bine singurul lucru de reclamat ar fi reactia putin intarziata a comenzii geometriei, deci o verificare mai amanuntita a instalatiei vacuum si a actuatorului poate aduce lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codrin@

Din log-ul postat de tine nu prea avem ce vede decat un lag..incearca sa faci  2 log-uri pe BS120  unul cand masina este foarte incinsa si celalalt dupa 20-30min  sa vedem ce valori ne indica G581 si ca sa fie treaba treaba mai poti face un log MVB 034 dar inainte de asta poti arunca un ochi la fire/mufa senzor G581,furtune de vacuum si verifica si supapa de sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

am o problema cu un audi a3 1.9TDI cod motor ASV. intra in limp mode cand ajunge in jurul a 3000 de turatii. tin sa mentionez ca turbina are un suierat cam accentuat dupa 2500 de turatii.

eroare stocata _17965 - Charge Pressure Control

            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

am facut si un log in mers.

va rog sa va uitati la acest log, astept pareri.

 

am facut azi Log in  BS pe 003 si 011

BS 003 log.txt

BS 011 log.txt

log txt.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din bs11 reiese ca ai geometria blocata verifica la mana cum se mișcă...tot ce pot sa iti urez e spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca actuatorul nu este reglat bine sau este dereglat!   Am apasat cu degetul,chiar am fortat  parghia actuatorului si cursa este foarte mica ,cam 1,5 cm.  Am verificat jocul de la axul turbinei si nu are joc. 

Masina am cumparat-o acum o luna. 

Ca problema cunoscuta la cumparare avea MAF-ul defect.  Log-urile postate mai sus sunt facute cu un MAF imprumutat de la un coleg.

 

 

 

Din bs11 reiese ca ai geometria blocata verifica la mana cum se mișcă...tot ce pot sa iti urez e spor la treaba

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aratat in postul 7616 ce am facut la motor si am postat un log in mers. Am fost sfatuit sa curat turbina ceea ce am facut si sa revin cu Log-uri.

Din cate am vazut in Log-uri acum totul pare in regula dar doresc si o parere avizata.

LOG-01-003.xls

LOG-01-011.xls

LOG-01-003-010-011 -.xls

Modificat de nedelea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nedelea,

 

Curatarea turbinei a adus destul de mult dar logul BS011 mai arata anumite variatii la liniile orizontale de aceea  verifica mai atent instalatia vacuum, eventual inlocuirea N75 ului.

 

Dupa ce te asiguri ca instalatia vacuum este perfect etansa si N 75 este functional revina cu un log Bs 011.

 

Bafta.


nedelea,

 

Curatarea turbinei a adus destul de mult dar logul BS011 mai arata anumite variatii la liniile orizontale de aceea  verifica mai atent instalatia vacuum, eventual inlocuirea N75 ului.

 

Dupa ce te asiguri ca instalatia vacuum este perfect etansa si N 75 este functional revina cu un log Bs 011.

 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codrin88   Exhaust Gas Recirculat. (spec.) 1100 mg/str la 2.0TDI BMP ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am schimbat debitmetrul si motorul la rece face astfel:

1.porneste la sfert de cheie, merge rotund cam 1 min  fara sa scoata gram de fum, si dupa incepe sa oscileze in mers la relanti, fum alb/albastrui si se opreste singur.

2.I dau cheie din nou porneste la fel de usor, scoate din nou fum si iar se opreste , toate acestea doar pe loc

3.daca pornesc la drum  si nu il las mai mult de 1 minut, dupa ce ajunge spre 90 atingelul nu mai face deloc, doar la rece

4 in mers trage, consum sa zic ok la mers in oras si afara, asta in functie de adidas

Poate ati mai avut careva probleme si imi puteti da un sfat

Valori injectoare

-0.35   0.35   -0.78   0.75

Cu debitmetrul vechi nu am avut problema cu mersul sacadat decat fumul care il scotea in aceleasi conditii.

Multumesc

zilele acestea am schimbat o-ring-urile la injecotare, o scadere a consumului si valorile la injectoare se apropie mai bine de 0,  schimbat debitmetrul cu unul original pierburg,  a crescut consumul la relanti la 0.9 de la 0.6 cat este cat era cu cel vechi, dispare mersul sacadat la rece. Acuma intreb nu a calculat bine bc, si sa fie debitmetrul vechi obosit,  iar valorile de la cel nou inca nu le-a afisat corect? Acum 2 injectoare sunt la valori de 0.17 si 0.13, iar doua  la valori -0.87 si -0.67 .

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-30.2-25.3-30.4-30.

Problema ta porneste de la cilindrul nr 2, compresia minima trebuie sa fie de 29

teoretic ai putea diferentia intre pierdere de compresie la nivelul segmentilor sau la nivelul valvelor, cauta informatii pe net despre testul de compresie uscat si umed ( daca nu gasesti cauta-ma pe PM

Practic ai putea sa demontezi capacul la chiulasa si sa masori camele de la cilindru 2 si sa le compari cu celelante.

Daca are si probleme cu apa atinci poate fi garnitura de chiulasa

Cat despre turbo este un turbo reconditionat.......... dar pana nu rezolvi cu compresia pe cilindrul nr 2 nu mai cheltui bani pe teste, turbine, MAf uri si alte acareturi.

Deci Compresie prima data!!

Rune Mersi mult deocamdata cumva candva ma recompensez..apa nu piers si nici nu mi consuma..o sa te rog sa mi sai un numar de trl pe pm.poate nu te deranjez cu o intrebare.eu sunt din bv.mersi.P.S.Ai cont pe facebook sau esti si pe facebook la vwforum?! Modificat de vaja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Acum 2 injectoare sunt la valori de 0.17 si 0.13, iar doua  la valori -0.87 si -0.67 .

 

 

Din cate stiu eu suma compensarilor ar trebui sa fie aprox. zero.

 

In ceea ce priveste consumul, oare nu ti s-a deregelat syncro angle cand s-a umblat la injectoare? Ar fi o idee sa-l verifici sa fie cca. -2,5 (daca ai EDC 16) sau zero la EDC 15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Syncro angle,  fluctueaza intre 0 si -0,6, trebuie sa ma uit sa vad si edc de care este, valorile la injectoare ieri  la temp 85 C erau -0,7, -0,10, -0,12 si 0, 86, a fost cureaua putin slabita, am strans-o si valorile au revenit spre 0  


consumul la relanti este  pe bc 0,6, pe vcds este 0.4

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,postez si eu un log ,Golf Alh,masina nu are nici o eroare ,doar G 62 decalibrat  si se manifesta si la rece si la cald la fel,adica incepand cu treapta a 3-a merge sacadat,nu se tureaza mai mult de 3100 rpm, dupa cum se poate vedea si in log,consumabile ,ulei, schimbate:

Rezolvarea problemei:sorb infundat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de un Touran 1.9 TDI 105 CP 6 Trepte. Am avut probleme cu turbina, am schimbat-o si acum noua turbina imi pare ca nu intra ea cum trebuie. Am facut un log. Am observat ca la un injector e aproape de -1. Masina nu are niciun simptom. Aveti idee daca sunt ok logurile facute? 

LOG-01-011-TouranABJ.xls

LOG-01-Touran Treapta 3 Injectoare.xls

LOG-01-Touran Treapta 3.xls

LOG-01-Touran Treapta 4 Injectoare.xls

LOG-01-Touran Treapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soferasu

 

Logurile cam lasa de dorit deoarece un log inceput de la 2000 + rpm aduce destul de putine informatii...e mai mult o plimbare in tromba..

 

Compensarea injectoarelor se verifica numai la relati cu motorul incalzit la 90°C,  deci nu mai ologi motorul cu astfel de loguri ptr injectoare, citeste inainte de a face improvizatii care nu aduc nimic.

 

Ptr compensarea injectoarelor poti incerca sa faci un reglaj proaspat la unghiul de sincronizare si la injectoare si in cazul ca nu aduce mult semnifica ca i o problema la injectoare ori compresie.

 

Maf-ul e de schimbat.

 

Noua turbina e  nou reconditionata sau noua de fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am atasat logurile facute astazi la o Bora ALH. Am schimbat la ea egr, maf, actuatorul turbinei a fost inlocuit de catre fostul proprietar acum vreo 2 ani dar am unele indoieli asupra reglarii acestuia. Masina nu trege bine la turatii joase, orice parere sau sfat este bine venit..

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-011-BS011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RDN

 

Parca ai lipsa de vacuum, verifica instalatia  sa nu ai pierderi , verifica/inlocuieste N75 ( sau cum ii spune la ALH), verifica actuatorul sa nu fie fisurata membrana sau gripata tija.

 

cand mai faci un log BS  sa lasi cat mai multe cicluri

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!