Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

allexino_dj_123

nu am avut unde sa merg mai mult o sa incerc sa mai fac altul, si daca ajung cu pedala la podea trece in treapta 2 ca am cutie automata

Modificat de allexino_dj_123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

allexino_dj_123

daca nu faci log cu pedala la podea (wot) nu e relevant . incepi la 50-60km/h si tii pedala la fund pana pe la 130-140km/h .

din logul postat de tine :

- ori MAFul e praf

- ori EGRul nu inchide bine 

mai fa si loguri in BS 003 si BS 011

 

vaja

din logul din "poza 3" -> MAFul tau pare ca se cere schimbat   

 dar fa si tu log in BS 003

 

cyyobyy

 ce dreak de tuning ai (986-MAFspec :tuktuk: )? din log se pare ca nu ai vacuum aproape deloc si probabil nici MAF .

 

Gaabryel

logul pe loc e irelevant .

ce eroare aveai si ai sters-o ?

capsula o poti proba cu o pompa de vacuum

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragi colegi lasati MAF ul lui alexino in pace, in profil scrie 2.5 tdi   ceea ce nu reiese e ca e un 6 in V , deci VCDS va arata valoarea maf numai de pe 4 cilindri,  deci in realitate  valoarea MAF masurata este de  peste 1000  ceea ce ptr acel motor e perfect.

 

Intradevar lipseste putina presiune la Inceputul Wotului, dar zic eu ca reglajul surubului ( care nici nu exista pe turbo) este nimerit destul de bine mai mult  ca acesta operatie am terminat o la 12-1 noaptea  afara in frig...

 

 Deci corect ar fi BS 011, dar din burta iti spun scurteaza tija cu 2 ture si ai o masina cu care te poti prezenta pe strada deja.

 

3800 rpm  vad si pedala nu a fost la 100%, deci ai zburat putin...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-30.2-25.3-30.4-30.
 
Problema ta porneste de la cilindrul nr 2, compresia minima trebuie sa fie de 29
 
teoretic ai putea diferentia intre pierdere  de compresie la nivelul segmentilor sau la nivelul valvelor, cauta informatii pe net despre testul de compresie uscat  si umed ( daca nu  gasesti cauta-ma pe PM
 
Practic  ai putea sa demontezi capacul la chiulasa si sa masori camele de la cilindru 2 si sa le compari cu celelante.
 
Daca are si probleme cu apa atinci poate fi garnitura de chiulasa
 
Cat despre turbo   este un turbo reconditionat.......... dar pana nu rezolvi cu compresia pe cilindrul nr 2 nu mai cheltui bani pe teste, turbine, MAf uri si alte acareturi.
 
Deci  Compresie prima data!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Se da una bucata Skoda Superb 2003 1.9 130 cai.Masina trage dar la un moment dat,in acceleratie,ii taie puterea.Eroarea 17965 - Charge Pressure Control , P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent pe care am sterso.Furtune verificate,deci au ramas N75 si turbo.Nu am apucat sa ii fac un log in mers din pacate.Tot ce am reusit sa ii fac e un test la 011 pe loc evident .Duminica s-a schimbat N75.Iar nu am apucat sa ii fac log in mers,dar masina se comporta ok acum si nici nu mai am eroarea 17965.Totusi observ ca in log ca nu sunt schimbari intre logul de pe 15(inaintea schimbarii N75) si logul de pe 20 dupa schimbarea N75.Am modificat extensia in .txt ca sa il pot atasa.

 

1.Trebuia sa se observe vreo diferenta la acest  log ,pe loc ,daca ar fi fost N75 de vina?

2.in timp ce facea testul ON/OFF imi aparea in bord AVER MOTOR! TALLER! .La un moment dat s-a oprit sa mai arate aceasta avertizare...e normala aceasta avertizare in timpul testului?De ce s-a oprit avertizarea la un moment dat?

 

Multumesc!

LOG-01-011-xxx-xxx.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Gaabryel

logul pe loc e irelevant .

ce eroare aveai si ai sters-o ?

capsula o poti proba cu o pompa de vacuum

Cod eroare:P2563 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Rnage/Performance

Capsula a fost probata cu o pompa de vacuum si rezultatul a fost ca e sparta.

 

Am 3 zile de cand am sters eroarea si nu a reaparut iar masina se comporta normal dar sub capota se aude un "fasait" - cred ca de la capsula.

Cat de grava e eroare?. Cat pot sa merg cu capsula sparta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zork,

 

pozitiv deviation are in cele mai multe cazuri cu o geometrie ancrasata, Negativ deviation are de a face cu probleme la  comanda pneumatica.

 

Deci in cazul tau  ai 2 lucruri ce indica probleme cu geometria  unul fiind sroarea stocata si altul fiin logul BS011 unde  primul ciclu arata o valoare  OFF de 1000   apoi  in urmatoarele cicluri valoarea OFF scade, deci de la ciclu la ciclu  geometria deschide mai tare.

 

Incepe prin a demonta tija actuatorului de pe parghia geometriei si fa o gimnastica la geometrie cu motorul pornit si accelerat, dar tine cont ca deblocarea in acest mod da rezultate ptr scurt timp  demontarea si curatarea e sfanta, atentie sa nu modifici reglajele tijei si a surubului limitator.

 

Bafta


 


. Cat pot sa merg cu capsula sparta?

 

 

pana cand  geometria se gripeaza, apoi te tarai nu mai mergi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Gaabryel

logul pe loc e irelevant .

ce eroare aveai si ai sters-o ?

capsula o poti proba cu o pompa de vacuum

Cod eroare:P2563 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Rnage/Performance

Capsula a fost probata cu o pompa de vacuum si rezultatul a fost ca e sparta.

 

Am 3 zile de cand am sters eroarea si nu a reaparut iar masina se comporta normal dar sub capota se aude un "fasait" - cred ca de la capsula.

Cat de grava e eroare?. Cat pot sa merg cu capsula sparta?

Multumesc.

 

Schimba capsula de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la recomandarea lui lupo_bv, postez si eu doua loguri.

Unul pe loc, la relanti si unul in mers, pe grupurile recomandate: 3,10 si 11.

 

Aseara, dupa niste ture in forta 3500-4000 rpm martorul EGR din bord s-a stins. Cum vi se pare valorile EGR si turbina acum?

 

Multumesc!

Log (3 min relanti).xls

Log in mers 1500-4000 RPM.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

Gaabryel

logul pe loc e irelevant .

ce eroare aveai si ai sters-o ?

capsula o poti proba cu o pompa de vacuum

Cod eroare:P2563 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Rnage/Performance

Capsula a fost probata cu o pompa de vacuum si rezultatul a fost ca e sparta.

 

Am 3 zile de cand am sters eroarea si nu a reaparut iar masina se comporta normal dar sub capota se aude un "fasait" - cred ca de la capsula.

Cat de grava e eroare?. Cat pot sa merg cu capsula sparta?

Multumesc.

 

Schimba capsula de la turbo.

 

Cu valorile din log-ului meu am facut un grafic.

Cu verde : ce trebuia sa obtin(presiunea din vacum)

Cu rosu: ce am obtinut(presiunea din vacum)

Cu albastru: turatia motorului

 

Rezultatul e concludent: Valoarea obtinuta din capsula(rosu) e in contratimp cu valoarea dorita in capsula(verde) => trebuie schimbata capsula. 

Multumesc tuturor pt raspunsuri.

Grafic capsula vacuumata.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

 

Cum ramane cu eroare din bord de la punctul 2:

"2.in timp ce facea testul ON/OFF imi aparea in bord AVER MOTOR! TALLER! .La un moment dat s-a oprit sa mai arate aceasta avertizare...e normala aceasta avertizare in timpul testului?De ce s-a oprit avertizarea la un moment dat?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nik

  • Scrie şi despre problema reclamată de tine pentru că probabil unii useri de pe acest topic nu sunt aceiași de pe celălalt sau pune link unde ai descris problema.
  • Nu ai facut bine primul log. Trebuie făcut în Basic settings nu în Measuring blocks, individual pe canalul 3 şi pe canalul 11 (Pe scurt intri în Basic settings, selectezi grupul 003, apeşi pe Go sau On în funcţie de interfaţă, dai calea de salvare a logului, apeşi Start, după 1 minut apeşi Save, nu mai ştiu exact denumirea butoanelor dar te descurci tu, apoi repeţi pentru grupul 011). Din aceste log-uri se vede funţionarea EGR  şi a geometriei turbinei
  • Al doilea log este făcut bine, pare ok. Ai ceva suprapresiune, dar îşi revine repede, iar debitmetrul pare puţin obosit (valoarea măsurată scade sub valoarea specificată după 3000 rpm)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

escalade  

 

sa stii ca am avut alt debitmeu pus conectat si nu tragea deloc am luat de la un piriten un debitmetru si mergemult mai bine  pana in 2000 de turatii are un demaraj foarete bun dupa aceea merge mai greu ,azi am rugat un coleg sa pornasca motoru sa vad daca merge tija la acuator dar o trage foaret greu ,iar cand las pedala de aceleratie se aude un fluerat,despre loguri ce parere ai cum sunt in parametri,ms inca o data  

Modificat de cyyobyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus floro-st205 posibil ca pierzi sau nu ai vacuum. Cat despre restul valorilor ... te poate ajuta doar cel care a modificat softul.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,postez si eu un log ,Golf Alh,masina nu are nici o eroare ,doar G 62 decalibrat  si se manifesta si la rece si la cald la fel,adica incepand cu treapta a 3-a merge sacadat,nu se tureaza mai mult de 3100 rpm, dupa cum se poate vedea si in log,consumabile ,ulei, schimbate:

LOG-01-003-010-011..xls

Modificat de fff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

Sunt ok indicatiile de aici pentru a evalua presiunea de pe turbina si MAF-ul ?

 Bogdan oare daca VCDS este produs de RossTech de ce nu ar fi bune indicatiile puse la dispozitie de RossTech?

 

 

 

Sunt ok indicatiile de aici pentru a evalua presiunea de pe turbina si MAF-ul ?

 Bogdan oare daca VCDS este produs de RossTech de ce nu ar fi bune indicatiile puse la dispozitie de RossTech?

 

Salut,postez si eu un log ,Golf Alh,masina nu are nici o eroare ,doar G 62 decalibrat  si se manifesta si la rece si la cald la fel,adica incepand cu treapta a 3-a merge sacadat,nu se tureaza mai mult de 3100 rpm, dupa cum se poate vedea si in log,consumabile ,ulei, schimbate:

 In cazul tau arata groaznic valorile specifice la MAF  deci verifica in primul rand cablajul de alimentarea al MAF ului, si cand vei obtine o valoarea continua de 850 mg/str( in WOT)  la MAF specific atunci ai rezolvat problema, sau o parte din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@Nik

  • Scrie şi despre problema reclamată de tine pentru că probabil unii useri de pe acest topic nu sunt aceiași de pe celălalt sau pune link unde ai descris problema.
  • Nu ai facut bine primul log. Trebuie făcut în Basic settings nu în Measuring blocks, individual pe canalul 3 şi pe canalul 11 (Pe scurt intri în Basic settings, selectezi grupul 003, apeşi pe Go sau On în funcţie de interfaţă, dai calea de salvare a logului, apeşi Start, după 1 minut apeşi Save, nu mai ştiu exact denumirea butoanelor dar te descurci tu, apoi repeţi pentru grupul 011). Din aceste log-uri se vede funţionarea EGR  şi a geometriei turbinei
  • Al doilea log este făcut bine, pare ok. Ai ceva suprapresiune, dar îşi revine repede, iar debitmetrul pare puţin obosit (valoarea măsurată scade sub valoarea specificată după 3000 rpm)

 

 

Pe scurt problema mea e cam asa:

- in ultimele luni, la pornirea la rece pornea in '3 pistoane' timp de 1 min se zguduia foarte tare dupa care se linistea si mergea perfect

- de o luna mi s-a aprins martorul EGR (Inssuficient Air flow)

- a aparut si un zgomot/tzacanit, la cald, venit parca de la injectoare - gen diesel vechi

- dupa o tura in forja - 3500-4000 RPM (ideea mea era sa scap de zgomotul de injectoare...) a aparut si o batie grava de la ambreiaj/volant - cred ca e slabita de ceva vreme fiinda tremura la plecare de pe loc toata masina

- dupa tura aceea mi s-a stins martorul in bord de la motor/EGR dar bataia aceea m-a convins ca tb sa merg la mecanic

- de dimineata dupa vreo 10 reprize de dat la automat de 5-10 sec nu a pornit, abia dupa ce am tinut cam 40 - 50 sec a pornit, tot in '3 pistoane' dupa care s-a linistit in 2-3 min de mers (in mod normal porneste dupa prima data cand roteste)

- la mecanic nu am mai putut replica niciunl din simptome

- azi a mers perfect...fara tremurat sau altceva...

 

Atasez si logul pe care il facusem gresit, sper ca de data aceasta sa fie OK.

LOG-01-003-xxx-EGR.xls

LOG-01-011-xxx-TURBO.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nik

pune o garnitura cu gaura mai mica la EGR (saiba) pentru ca ai un flux prea mare de gaze recirculate .de aici poate fi "pornirea in trei pistoane" si uneori un ralantiu neregulat .cauta pe topic si ai sa gasesti detalii (codul OM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bujiile, nu are ce gaze de recirculare sa fie la pornirea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog...vreau sa vad daca am inteles bine verificarea :

A)MAF-ului:log in mers si apoi comparam din grupul 10 "Mass Air Flow(actual) mg/str" sa fie egal cu "Boost Pressure(actual)mbar" ?

B)turbo si N75: grup 11 si comparam Boost Pressure (specified) cu (actual)?

C)EGR :grup 3 la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calin.g

incearca sa blochezi un EGR deschis 1mm si vezi ce se intampa . daca al lui nu inchide bine (egr off fluctueaza constant 460-480/490)?  la temperaturile actuale bujiile singure nu influenteaza timp de 1min mersul motorului .

 proba unei teorii sau a celeilalte ar fi blocarea egr cu o "saiba oarba" si vazut cum se comporta la pornire si un log in BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi amandurora.

Nu am mentionat, insa ultimele doua log-uri postate, cele din Basic Settings, le-am facut cu motorul cald. De aici, as exclude problema bujiilor care banuiesc ca ar fi trebuit sa genereze eroare pe modulul engine daca vreuna din ele nu functiona oricum.

 

Din pacate nu prea am inteles interpretarea log-urillor.

Valoarea la EGR OFF e ok dar ar fi trebuit sa fie constanta? La fel si la EGR ON?

Valoarea EGR de care vorbim reprezinta valoarea fluxului de aer curat sau oxigen ce intra in admisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!