Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Tzacanel,pentru mine e foarte deranjant ca o masina scoala de soferi,hamalita de nu stiu cati incepatori si cu 250.000 de km sa traga mai bine ca una cu 190.000 km.Nu vreau sa scap de niciuna,aia veche o folosesc eu iar asta noua i-am facut-o cadou sotiei.Montare-demontare-schimbare piese, nu ma costa nimic caci am un prieten care mi le face gratis la service-ul lui,bine-inteles si eu il ajut in alte probleme.In plus daca voi depista "buba" o voi posta aici GRATIS,nu am sa cer nici un ban asa cum mi s-a cerut mie de catre un "coleg" ca sa imi spuna clar ce are.Cu ajutorul vostru sper sa depistam ca sa afle si altii care (poate) vor fii in situatia mea.Cum spunea ceva mai sus Mihai (Pronet) sa verific daca e umblat la soft in engine-advanced id....

Eu sunt sigur ca e softata. Poti sa faci, asa cum am zis, log comparativ pe grupul 008. Acolo se va vedea clar cuplul sau motorina injectata in plus la cea care trage mai bine.

Cat despre sfatul de a verifica in advanced id acolo se vede numar de resoftari, in care din cate stiu eu intra si cele facute la reprezentanta in cadrul update-uror de soft, asa ca teoretic tot nu e concludent, insa poate nu stiu eu corect.

Din loguri se observa ca turbinele incarca la fel de rapid, aproximativ. Le trebuie aprox 1,3 secunde sa furnizeze preiunea ceruta, deci nu vei observa diferente. Desigur tu poti schimba tot ce iti mai trece prin minte daca te pasioneaza asta. :)

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o "buba" la Bora 1.9 Ahf,dupa treapta 3 de viteza,la turatii mai mari de 2500 intra in limp si nu vrea sa mai traga! Am curatat EGR-ul si dupa am efectuat un log,dupa cele citite aici pe forum si  printat 2 erori date de VCDs inainte de curatirea Egr! Daca poate cineva sa mi-l interpreteze si sa imi spuna o posibila cauza as fi foarte recunoscator! Multumesc anticipat,numa'bine!

Tin sa mai precizez ca inainte de a intra in limp mode, Egr-ul functioneaza normal(supapa fluctueaza),iar dupa ce intra in limp,supapa este inchisa,indiferent de turatia motorului! Culmea este ca in limp nici motorul numai ajunge la temperatura de 90 de grade!

bora.txt

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de Gabytzu_bytzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori n-ai vacuum deloc (furtune inversate ,sparte ,obturate) ori ai probleme cu N75 ,ca nu cred ca ai geometria sudata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria nu pare blocata,pentru ca daca actionez(prin creerea de vacuum cu gura) actuatorul tijei dupa turbina,are cursa de cca. 1-1,5 cm,deci tind sa cred ca nu e blocata geometria! Vacuum face in momentul pornirii motorului,dar acolo ramane,indiferent de ce turatie are motorul! Dupa ce am mai citit pe forum si am mai facut niste comparatii cu alte log-uri,concluzia mea ar fi ca N75 e defecta,pentru ca eu nu am deloc variatie la ea si asta se vede si cu masina in garaj ,in diferite trepte de turatie; iar furtunele sunt in regula! Astept si alte pareri dupa care maine o sa iau masuri si sa incerc alta supapa N75 ! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Am o VW BORA 1.9 AJM ( cu power box) la care am curatat turbina de 2 ori si am schimbat senzor MAF. Tin sa precizez ca axul turbinei nu are joc. In ultimele zile iar a inceput sa intre in limp mode.Chiar nu mai stiu ce sa fac.Va atasez cateva log-uri facute poate ma puteti ajuta si pe mine.

 Va multumesc.

 Buna seara Mihaela,

 

In primul rand trebuie sa stii ca nu ma ocup cu interpretarea logurilor de la masini cu modificari deoarece este extrem de simplu de a gresi necunoscand strategia celui ce a facut modificarile.

 

La power box in general se pacaleste EDC furnizandui o valoare a temperaturii mai scazute astfel incat EDC sa mareasca cantitatea injectata, acest tip de tuning este unul dintre cele mai nocive ptr motor, dar tind sa cred cine ti-a recomandat acest tip de tuning ti-a explicat si dezavantajele lui.

 

Concret in cazul tau:

 

EGR:

 

prin prisma logului BS 003 pare sa functioneze destul de bine, singurul lucru pe care il pot spune este ca axa pare a fi putin gripata  si acest lucru se vede in grafic analizand  liniile "verticale  care au o mica curbura, dar  daca vei introduce ( o data pe saptamana) ceva WD-40 pe la gaurile de aerisire a membranei EGR vei constata , in timp o imbunatatire fara a fi nevoie de demontarea lui.

In functie de valorile MAF  240/480 mg/str gasesc ca ai  o rata a recircularii gazelor de 50%  ceea ce ptr un EDC 15  este cam mult ( rata la EDC 15 trebuie sa fie de 40%)  acesta mica majorare a ratei EGR poate sa vina foarte bine de ma PowerBox de aceea eu iti recomand ca cumperi o garnitura  cu gaura de 10 mm si sa o montezi la EGR si daca ti se pare ca motorul se incalzeste prea greu poti incerca sa mai maresti putin gaura in asa fel sa gasesti un compromis intre o rata a recircularii sub 40% si  incalzirea motorului in timp util.

 

Turbo:

 

Logul BS 011 arata  destul de rau... am incercat sa schitez cu verde cum ar trebui sa arate corect pentru a iti face o idee.

Dupa cum arata, miroase a geometrie blocata, poti incerca deblocarea ei  dar nu vei scapa niciodata de demontare si curatirea geometriei sau  chiar inlocuirea.

 

Logul in mers:

 

Nici aici nu arata mai bine, deci este clar suprapresiune cat incape, dar ceea ce ma deranjeaza cel mai tare este liniaritatea presiunii masurate la 2500 mbar, si acest fenomen  ma duce cu gandul la senzor, mai mult ca tu spui ca a fost schimbat deci ai mai avut probleme cu el in trecut.

Foarte multi tuneri fac tuningul cu senzorul MAP original, ei bine senzorul original poate masura numai pana la aprox 2500 mbar, deci un tuning ceva mai agresiv v-a solicita MAP ul la maxim si il v-a distruge rapid.

Exista si soluti de a procura un senzor ce rezista la 3000 mbar ( sau poate chiar mai mult)  daca vei cauta pe net vei gasi sigur, daca nu intreaba pe cei ce se ocupa de tuning, deoarece ei cunosc sigur acesta problema si au si solutii ptr a procura senzori ce rezista la presiuni mai ridicate.

 

Ce trebuie sa faci?

 

In primul rand verifica vizual cu ajutorul VCDS ului daca geometria misca, deci pui vcds ul cuplezi BS 011 si urmaresti tija actuatorilui daca face o cursa de cel putin 1 ...1.5 cm.

Daca nu ai la dispozitie vcds  urmaresti tija cand pornesti motorul , ia trebuie sa fie trasa de actuator la maxim inspre actuator, deci 1..1.5 cm   apoi opresti motorul si actuatorul trebuie sa extinda tija la maxim.

 

Daca cu geometria este totul in regula atunci trebuie sa incerci sa inlocuiesti MAP ul cu unul de la un prieten ptr a testa, daca inlocuirea da rezultate incerca sa procuri unul ce rezista la 3000 mbar.

 

In log  vei vedea ca valoarea MAF masurata este sub 850 mg/str  dar acest lucru se datoreaza faptului ca motorul este in limp mod deci momentan nu putem spune ceva la adresa MAF ului, dar dupa ce vei rezolva problema ce duce la Limp Mode se poate evalua si MAF ul.

 

Concluzii:

a nu se lua drept critica!!

 

Poate in viitor ar trebui sa iti revizuii placerea de a avea mai multi cai sub pedala deoarece astfel costurile de intretinere  vor fi tot mai ridicate, poate ar trebui sa te indrepti spre un tuning mai de calitate sau spre o masina de serie mai puternica.

Clar si eu daca asi avea 25 de ani nu cred ca nu asi apela la tuning...

 

Cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final am reusit sa fac un log in mers ca la carte. :D

 

In sfarsit...acum esti maestru in a face loguri, si in curand timp poate si maestru in ale interpretarii logurilor...si johanis a inceput mic si in curand v-a deveni presedinte.

 

EGR:

Inchide bine dar rata recircularii este de 65%  ceea ce este mult prea mult ptr motorul tau care trebuie sa aiba o rata de recirculare de 40%.

 

Turbo:

 Liniile orinzontale de jos au variatii destul de pronuntate de aceea tind sa cred ca este o problema cu geometria , aceea fiind pozitia unde geometria sta cel mai mult  la drum intins , deci la viteza de croaziera, si deoarece misca putin se ancraseaza in acesta pozitie, unii spun ca  se deblocheaza cu ceva forja ca la hotii de cai  dar merita motorul acest tratament....clar are ceva cu mersul batranesc poate ar trebui in viitor dupa deblocare sa incerci un  stil putin mai vioi de mers.

Sunt cazuri cand se deblocheaza cu ceva gimnastica, adica decuplezi tija , fara a modifica lungimea ei si incalzesti motorul apoi misti parghia geometriei pana te doare mana, si cel mai bine cu motorul  accelerat la diferite turatii...dar acest procedeu nu prezinta garantie ca dupa cateva luni nu se blocheaza din nou asa ca cel mai sfant este demontatrea turboului si curatirea geometriei  dar.... atentie unde faci acest lucru ca se poate termina foarte scump.

 

Logul in mers:

Primele  7 secunde pana la 3000 rpm nu arata bine, un overboost destul de mare urmat de un underboost  deci  stress cat casa ptr turbo, apoi se calmeaza si arata bine, deci  geometria are probleme.

De multe ori si actuatorul dupa 10 ani de functionare incepe sa creeze probleme similare, dar acesta informatie nu este primordiala in acest moment.

 

Asi incepe prin rezolvarea problemei la nivelul geometriei, deoarece acesta poate fi si motivul ratei ridicate la recirculare, datorita nesincronizarii geometriei poate sa creasca si rata recircularii, apoi dupa ce logul in mers arata mai bine, adica fara over/underboost , poti reface logul BS 003 si reevalua rata recircularii  si daca  rata ramane in continuare ridicata poti incerca  ori demontarea lui si curatirea ori garnitura cu gaura de 10 ptr reducerea ratei de recirculare.

 

Cu placere

 

@ Planetara,

. Legat de EGR, am incercat cu garnitura cu gaura de 10 mm dar nu mi-a placut ca se incalzea mult mai greu motorul si cum stau intr-un oras mic ma dezavantaja. Am schimbat de curand toate furtunasele de vacuum cu unele Gates cu insertie DAR sunt putin mai mici decat originalele. Din log-uri se observa ca mi-ar influenta furtunasele ceva in rau? Inca o data multumesc si toate cele bune.

 

Poti incerca sa mai maresti treptat gaura garniturii pana ajungi la o dimensiune ce iti da o rata a recircularii in jurul la 40%  dar in acelasi tim si o incalzire rapida ( daca se poate spune astfel la un diesel) eventual o protectie in fata radiatorului ptr a frana racirea pe timpul iernii, deci trebuie cautat un compromis.

 

Daca vrei sa ai un raspuns mai exact asupra inlocuirii furtunelor cu o sectiune mai mica decat cele originale cred ca cel mai corect ar fi un log cu furtunul original si apoi un log cu furtunul cu sectiune mai mica, poate ca ar fi indeajuns numai furtunul de la N75 la actuator, dar oare merita munca? logurile arata destul de bine si poate ca iti faci prea multe griji ptr nimic.

 

Bafta!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Eu sunt sigur ca e softata. Poti sa faci, asa cum am zis, log comparativ pe grupul 008. Acolo se va vedea clar cuplul sau motorina injectata in plus la cea care trage mai bine.

Cat despre sfatul de a verifica in advanced id acolo se vede numar de resoftari, in care din cate stiu eu intra si cele facute la reprezentanta in cadrul update-uror de soft, asa ca teoretic tot nu e concludent, insa poate nu stiu eu corect.

Din loguri se observa ca turbinele incarca la fel de rapid, aproximativ. Le trebuie aprox 1,3 secunde sa furnizeze preiunea ceruta, deci nu vei observa diferente. Desigur tu poti schimba tot ce iti mai trece prin minte daca te pasioneaza asta. :)

 

Tzacanel,am pus poze cu grupul 008 la ambele si cred ca e modificat si softul la cea veche..am pus poze.

 

post-53712-0-54764400-1415257915_thumb.j

post-53712-0-49708400-1415257921_thumb.j

post-53712-0-34560700-1415257935_thumb.j

post-53712-0-00081700-1415257943_thumb.j

Modificat de invatacel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@invatacel masina mea din semnatura ,in trapta 3a de la 1750 la 4000 de ture o atinge in 8 sec,si nu e softata si mult mai grea decat golful.deci on concluzie pare greoi golful cel nou...

@invatacel masina mea din semnatura ,in trapta 3a de la 1750 la 4000 de ture o atinge in 8 sec,si nu e softata si mult mai grea decat golful.deci on concluzie pare greoi golful cel nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbai ECU intre ele si tot la fel de lenes e golful cel nou.Maine voi schimba turbinele intre ele.

Ionut,in ce sens spui ca e mai greoi golful cel nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Am facut astazi un log la un passat b5,5 motor 74 kw PD. Scoate mult fum albastru cu miros intepator, atat in relanti cat si in mers. Cu debitmetru decuplat nu mai scoate atata fum. Masina consuma mult. va rog, daca puteti, sa dati o parere. Multumesc frumos!

log passat sb.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ invatacel

 

pe canalul 008 trebuia tot in sarcina 100% facut logul. la fel cum se fac celelalte pe 3-10-11. de fapt cel mai sigur loghezi 1-8-11, repet pedala blana, la fel ca la celalalt tip de log.

 

primul log de bkc gasit in viteza maxima pe forum http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=1895690 .

 

dupa cum se poate observa cere 2040 mbari, la fel ca golful tau cel puturos. poti sa mai cauti si altele eventual.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dolfn ai pm...studiu efectuat sapt. asta pe 12 masini cod motor bkc si bxe seat,skoda si golf vacuum capsula turbo minim 600-640mbar atat trebuie sa ai la stutul pozitiei nr.6 din blocul de valve

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, adresez o intrebare poate stie cineva ceva, am un vw motor2.5 v6 150cp si am o problema la turbina dupa multe alte reparatii la motor, deci am schimbat turbina pt k imi cazuze cea veche si atingea palele in carcasa, cum nu stiu, foarte ciudata stricarea ei, am cumparat una hs de la un baiat de unde am luat si pompa, de incredere omul si toate bune si frumoase, dar turbina montata acum pe masina nu are joc absolut deloc in ax dar masina nu imi trage sufficient, cu cea veche se simtea un zvac undeva la 2300, 2700 si 3300 ture adica tragea foarte bine dar cu asta de acum nu se simte nimic se accelereaza asa lin fara sa simiti, si am curatat evacuare pe mod classic turatii foate mari si mers cu ea turat, dupa mine sa curatat evacuare pt k nu mai scoate fum de la uleiul pe care la luat, sa ars tot, trebuie schimbat ceva anume un filtru ceva??, tin sa mentionez turbine e de pe acelasi sod de motor AKN, si acum nu stiu trebuie reglata sau e infundata ceva??? mersi anticipat                                                                                          ca sa zic mai binesau de ras la un deal era un audi a4 cu motor de 1.9 si eu cu motor 2.5 abia am reusit sa ma tin dupa el, clar turbine numi trage cat trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

josBMW

Cu siguranta baietii de aici iti vor cere un BS011 sa iti spuna daca mai trebuie umblat la tija acuatorului. Pana nu pui un log, un bs011, nu cred ca ar putea sa stie cineva sa iti spuna care este problema exacta.

exista tot aici pe forum un tutorial cum se regleaza tija, ce valori trebuie sa aiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este diferenta intre BS 003 sau BS 010 si un log in mers ? Si cum se fac BS-urile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă foloseşti funcţia Search din colţul dreapta sus sau Google, căutare personalizată din stânga jos o să afli precis ce te interesează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosind  functia Search in 2 ore de citit prin acest topic, am priceput ce inseamna dar nu am gasit cum se face. Multumesc,o sa continui maine pentru ca se gasesc informatii interesante chiar daca nu am nevoie de ele imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici cum se face. Numai ca dupa ce selectezi canalul 3 apesi log si dai save.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o interpretare daca se poate , va rog

 

ma intereseaza de ce nu imi face turbo presiunea ceruta de la 2100 la 2400 ? sa fie vreo mica pierdere pe undeva ,eventual pe la oringul 11B din imaginea de mai jos?

geometria este ok , intercooler si maf schimbate de curand , egr ok , furtune vaccum schimbate , nu pierde vaccum pe la pompa , actuator turbo schimbat .  2d236217c2278e2d06d0148f1298fea9.png

log 1-10-11.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paii.......pe unde pierde ar trebui sa fie murdar de ulei . orice ,intre turbo si galeria de admisie ,in special imbinarile ,pot fi suspecte . deci trebuie controlat tot traseul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, revin cu ultimele BS uri. Rog un coleg sa ma lamureasca care ar fi cauzele unei valori atat de mici la EGR ON?

 

PS: Pe Measuring Blocks la relanti imi arata 250-260 mgr/str. Nu inteleg de ce in BS scade atat de tare...

Pregizez ca EGR este curatat recent. MAF Bosch nou.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce in BS scade atat de tare...

 

 

Raspunsul este mai simplu dacat iti poti inchipui, si daca ai fi fost intradevar atent ai fi realizat ca BS 003  se face la 1400 rpm , deci este imposibil ca la 900 rpm  sa ai aceiasi valoare ca la 1400 rpm...

 

Logul BS011 nu arata prea bine, ar putea fi vorba de o problema la instalatia de comanda electro pneumatica si eventual putin ancrasata, verifica prima data instalatia de vacuum cu vacuumetru si daca nu ai pierderi atunci nu ramane decat geometria.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.
Am facut un log la un passat b6 2.0 tfsi cu instalatie gaz secventiala. Problema este ca mi se aprinde check engine cam la o saptamana si merge cu intreruperi pe gaz.( masina merge in amestec gaz si benzina in acelasi timp). Am schimbat bujiile dar nici o imbunatatire. Pe benzina nu da intreruperi deci banuiesc ca nu sunt bobinele. Alte sugestii?

Log-43219876543246713.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rune de promptitudine, poate comparatia facuta nu a fost tocmai corecta.

Care ar fi cauzele unei valori atat de mici la EGR ON in BS003?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!