Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Ok. Avand in vedere situatia data, ce ar trebui facut?

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, scuze că n-am scris despre ce log era vorba şi te-am făcut să scrii atît :)) . Eram nelămurit de ce am văzut la colegul şi uite că nu am făcut legătura cu BS 011.

 

Ok. Avand in vedere situatia data, ce ar trebui facut?

Păi ce să faci? pui soft-ul original al maşinii şi vezi cum stă treaba după aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e bai Lupo, las ca explicatia cu calcularea ratei de recirculare  e bine sa ramana.

Inainte de a te apuca sa tragi de masina, si asa merge ca cizma, cel mai corect este sa verifici EGR ul si Turbo cu ajutorul BS urilor unde nu trebuie sa omori motorul, si daca BS ies bine atunci apelezi la Logul in mers ptr a vedea restul

 

......Si reglezi surubul limitator si lungimea tijei asa cum trebuie, sau aproximativ  dar in nici un caz nu 1200 / 1400 mbar   ca nu e avion.


@Ikks

 

Deci  in primul rand trebuie sa atuci turbo in parametri normali, am inteles ca masina asa ai cumparat-o, se vede clar din loguri ca masina este tunata intr-un mod ieftin.

 

Reglajele turboului sunt departe de adevar, cel mai corect este sa aduci cat de cat reglajele la normal, explicatia cum se fac aceste reglaje exista aici pe forum, reglajul este destul de simplu dar cere rabdare multa...

Dupa ce vei  reduce presiunile la  la turbo  garantat v a scadea si rata recircularii si motorul nu se va mai ineca cu gaze arse  ce intra in recirculare excesiv.

 

1, regleaza turbo ( nu este exclus sa fie  si geometria ancrasata... asa ca i a in calcul si o demontare curatare)

2, curata EGR ul si  verifica ca axa sa fie degripata.

3, Loguri noi.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri. Ca sa evit sa fiu catalogat ca un macelar de TDI, repet, asa am cumparat masina. Nu vreau decat binele masinii mele, nu as fi facut eu chiptuning la coltul blocului. Iar motivul pentru care cer ajutorul vostru e sa aduc masina in stare cat mai buna.

Luand in considerare cele dezbatute, nu e posibil ca modificarile sa fi fost facute pentru a scadea valoarea emisiilor? Intreb asta pentru ca masina a circulat in Germania pana acum, stiu ca ei au ceva legi mai stricte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles!

 

Citeste postarea despre reglarea surubului limitator si a tijei actuatorului, incerca sa aduci  reglajele turboului in intervalele descrise si apoi vedem mai departe.

 

Nu are nimic de a face cu emisiile de gaze, acolo e mana unuia care nu a stiut ce face, daca nu te descurci singur cu reglajele iti pot recomanda pe cineva dar  cel mai aproape la Radauti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radauti e destul de departe. Daca sunt colegi in Iasi care ma pot ajuta sau imi puteti recomanda pe cineva, da-ti un PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa vorbesti cu, colegul Excalade pt.ca e de la Bacau.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o nedumerire. In treapta a 4 si a 3 imi dardie in podea cand motorul e subturat dupa 2400 ture... trepidatile dispar. 

Asta e logul meu facut in mers e ceva in neregula? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am si eu cateva loguri si as vrea daca poate cineva care are cunostinte dintre colegi sa-mi dea si mie niste explicatii. Am ceva indoieli in ce priveste egr-ul si as vrea sa stiu daca motorul merge in parametri:este vorba de un motor AUY. cel fara egr ii in viteza a4a(cel din a3a nu lam facut bine)si celelalte sunt cu egr in a 3a respectiv a4a.va multumesc multfara egr.XLSlog-01-003-010-011cu egr3.XLSlog-01-003-010-011cu egr4.XLS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chico,

 

un sfat prietenesc, cu toate ca nu te cunosc, mergi si pune softul original daca vrei sa te bucuri de masina conducand, daca te bucuri de masina sa stai prin garaj cu ea...lasa softul asta.

 

EGR se verifica cu ajutorul BS 003.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

explicatia ar fi ca arata totul foarte bine....asa ca nu te lega la cap daca nu te doare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pre inteleg.are ceva soft? Daca te rog poti sa te explici.nu de mult timp am cumparat masina.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu cred ca are soft,intradevar un pic cam mare valoarea actuala a maf-ului ,dar am vazut la multe AUY valoarea maf-ului se duce in 1250 si dupa aceea scade pe la 1070 si acolo ramane la unele ramane chiar in 1250 exact ca la tine,acum nu stiu de ce Sorin crede ca are soft poate a vazut el ceva si imi scapa mie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am cumparat masina.iam schimbat garnitura de chiulasa si erg-ul.chestia este ca si inainte si acuma scoate mult fum negru,daca anulez erg-ul scoate mai putin. Mai am o problema:cu erg-ul imi face oscilatii de turatie in relanti.mai mult de aceea am cerut parerea aici pe forum.oricum multumesc mult

Modificat de chicoandrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Chico

 

In primul rand pentru o parere cat de cat apropiata de realitate este bine sa faci toate logurile si sa l-e faci corect, adica BS003 si 011 cu motorul cald la 90 de grade. Log in mers pe 03-10-11 cu acceleratia la podea IN TREAPTA a 3-a de la 1600rpm la 4000 rpm, asa cum s-a scris de nenumarate ori pe acest topic.

 

In al doilea rand atat fumul negru cat si acel grafic ciudat este foarte probabil din cauza softului pus la coltul blocului. S-a dorit sa "muste masina din asfalt"  in turatiile joase, dar asta va duce inevitabil la distrugerea prematura a turbocompresorului ( te costa de la 800 Euro in sus).

 

In concluzie: asculta-l pe @Rune!

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu logurile BS003 si BS011. Din pacate mi-am dat seama ca nu le-am facut bine ca le-am dat stop inainte sa se termine. Clipea becul la bujii, bordul afisa 'ENGINE WORKSHOP' si buzzerul pur si simplu ma scotea din sarite. 

 

Am si eu o intrebare vis a vis de aceasta afirmatie...nu asa trebuie sa faca?

Clipeste becul de la bujii...bordul afiseaza 'ENGINE WORKSHOP'  si buzzerul piuie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, asa face becul si afisajul de buzzer nu stiu dar ce strica? Afirmatia cu terminatul nu e corecta, pentru ca BS 003 si 011 merge pana se da stop, deci nu se opreste de la sine. E bine sa se logeze min. 1 minut dar o treaba buna este la cca. 1,5-2 minute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ce spune Vali precum ca valoarea MAF masurata poate ajunge ptr scurt timp in momentul overboostului la valori de 1250, dar dupa overboost valoarea scade sub 1000 , ei la Chico e lipita la 1250, ceea ce nu mai are nimic cu un motor de serie deci clar la soft este umblat, ca a fost facuta de fostul propietar si Chico nu are nici o informatie...asta este.

 

Foarte corecta afirmatia lui Zolac ca logul in BS sa fie cat mai lung deoarece in timp motorul se incalzeste, si mai ales la turbo daca geometria este ancrasata se observa schimbari de la ciclu la ciclu deoarece  incalzinduse se dilata si incepe sa blocheze din ce in ce mai tare, cel mai clar se vede la valoarea mica (950-980 mbar) daca ea creste treptat de la ciclu la ciclu atunci cu o mare probabilitate  geometria agata in prima treime de cursa, cine a avut probleme stie exact ce vreau sa spun.

 

Bafta


explicatia ar fi ca arata totul foarte bine....asa ca nu te lega la cap daca nu te doare

 


Vali daca tu gasesti acest log ca un comportament normal atunci trebuie sa ne intalnim la vara si sa golim o naveta de bere.

 

Unii vor fi tentati sa spuna pai stati ca s-a jucat cu pedala de acceleratie...e uite ca nu merge ca daca urmaresti  linia acceleratie are o inclinatie acceptabila si nici o ezitare, si atunci cum se explica ca  linia turbo specifica cade la podea  aia masurata face zig zaguri si prin maf trece o caruta de aer.

Poate Chico nu este expert in a face loguri  dar mie imi spune linia acceleratiei ca a tinut pedala fara sa miste o secunda  restul...

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci deduc ca ar ajuta un log cu motorul cald(incins)si pe o urcare,cred ca ar ajuta mai mult.intrebare:ce ar trebui sa fac acuma cu el,daca il folosesc asa ce riscuri imi asum,ce daune s-ar produce.logul l-am facut cu um prieten(el era la volan)dar tot timpul a accelerat maxim.rune vreau sa-ti multumesc (anticipat) pentru colaborare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul deja merge rau de vrei sa il nenorocesti mai tare?  ai posibilitatea de a face loguriel BS 003  si 011 care se fac la 1400 rpm, ceea ce e suportabil ptr motor, si deja aduc destule informatii ptr a clarifica  cu ce sa incepi.

Scoate senzorul MAF si  verifica sa nu aiba o gaura de 3 mm in el, este o masura de a reinvia un MAF obosit, verifica senzorul de presiune, verifica temperatura intercoolerului la pasat banuiesc ca sunt laterale si in general au racirea mai proasta si  lasa logurile in mers deoarece nu aduc nici o informatie momentan, daca te uiti la ele nici nu stii de unde sa incepi si unde sa termini.

 

Verifica tubulatura turbo de la compresorul turbo pana la intrarea in galerie orice pata de ulei pe conducta turbo spune ca ai o scapare de presiune si asta se leaga cu fumul negru, controleaza unde se imbina galeria de admisie sa nu existe scapari de ulei din admisie, verifica catalizatorul sa nu fie infundat, verifica senzorul de temperatura.

TDI urile sunt masini bune dar cer multa intretinere datorita sistemului de recircularea al gazelor.

 

Ptr toate aceste probleme gasesti sigur informatii aici pe forum, si daca dupa ce citesti nu e clar sigur cineva te ajuta sa iti  clarifici problema.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca nu am specificat si tipul de masina.este vorba de un sharan dar in primul post am spus ca motorul este AUY,din cate mam informat eu acest tip de motor nu s-a pus pe nici un model de pasat.oricum o sa incep sa verific toti senzori si sa mai citesc aici pe forum sa vad ce se mai poate face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o nedumerire. In treapta a 4 si a 3 imi dardie in podea cand motorul e subturat dupa 2400rpm... trepidatile dispar si nu trage normal motorul.


Asta e logul meu facut in mers e ceva in neregula? 


LOG-01-003-010-013.CSV.xls

LOG-ionut2014.CSV.xls

LOG-ionut2014-inj.CSV.xls

Modificat de aikon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere cred ca este pacalita valoarea de aer citita de debitmetru; exista parca o solutie cu o dioda montata pe fire sau chiar o rezistenta......Presiunea in turbo nu pare sa fie crescuta. Nu am cautat pe topic dupa alt log de auy sa compar presiunile. O cantitate mai mare de aer ar forta ecu sa injecteze mai multa motorina, iar in lipsa modificarii si a presiunii in turbo in mod corespunzator apare minunata fumaraie. Posibil sa fie doar limitatorul de cuplu si fum modificate in sus pt putere mai multa.

Oricum ar fi este periculos sa mearga cu ea asa. Asta daca nu cumva exista o alta explicatie pt valoarea ridicata si constanta citita de debitmetru, si ne scapa acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Ma poate ajuta cineva în București cu o scanare (free sau contracost) ?

Din păcate am luat niște limp-uri și cablul meu nu mai merge :(.

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!