Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Buna seara,

 

Atasez si eu 2 log-uri realizate in aceasta seara, daca are cineva timp sa arunce o privire peste ele as fi recunoscator.

 

In ultima vreme a inceput sa consume mai mult decat de obicei si uneori lasa impresia ca turbina se chinuie sa traga (nu stiu daca este relevant dar ocazional la schimbarea vitezelor se aude un suierat).

 

Masina in cauza este un Golf 5 1.9 TDI BXE 105CP

 

Va multumesc,

LOG-01.xls

LOG-02.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

 

Poaie-ti dai cu parerea si aici, logurile sunt cu 2 posturi ma sus, sa nu ramana @ytza  doar cu comentariile mele!

 

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-368#entry2425549

 

zoli,

 

eu nu m-am mai bagat deoarece ceea ce tu i-ai spus la fel asi fi spus si eu, calitatea logurilor este asa cum este, si informatii despre cum se face un log corect cred ca sunt suficient, la fel si despre turbo  cea mai corecta verificare a geometriei se face cu turbo fierbinte si daca .

Lasa sa faca omul niste loguri mai bune si  gasim sigur un raspuns.

Salutare,

 

Dupa o vizita cu masina la mecanic, am sesizat o usoara diferenta a comportamentului acesteia

 

Logurile nu arata rau deloc, poate doar la cel in viteza a 3 a se vede un mic , dar mic zig zag  ce face linia presiunii masurate( in principiu nimic iesit din comun deoarece in treptele inferioare  datorita timpului scurt de reactie e admis putin overboost), si aici nu asi face mai mult decat sa demontez tija de pe parghia geometriei, fara a modifica care cumva reglajul tijei, si asi misca parghia  geometriei de la un capat la celalant pana te doare mana, mai eficient este sa o faci cu motorul pornit si accelerat la diferite turatii...dar asta asa ca masura profilactica  poate dispare zig zagul ala.

 

Cat despre lipsa de putere , mai ales daca spui ca ai schimbat de curand distributia eu personal asi clarifica  ce este cu  unghiul de sincronizare, adica asa zisul avans.

La un motor de 2004 banuiesc ca este un Bxx  deci un E4 si avansul tre sa fie pe undeva pe la -2.4 , nu garantez dar intreaba pe topicul dedicat sigur te ajuta baietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Atasez si eu 2 log-uri realizate in aceasta seara, daca are cineva timp sa arunce o privire peste ele as fi recunoscator.

 

 

 

 

 

La tine  Darie cam miroase a geometrie ancrasata, dar asta nu inseamna ca gata tre sa fugi de urgenta la meserias sa dai turbo jos si sa il reconditionezi, deoarece de multe ori dupa acest lucru incepe distractia si e scumpa tare.

 

In primul rand fa o deblocare a geometriei,  slabesti actuatorul  , scoti tija de pe parghie, atentie la siguranta,  cu motorul pornit si daca se poate bine incalzit  misti parghia geometriei  pana simti ca se misca foarte usor si  atinge pe metal la ambele capete de cursa, foarte recomandat cu motorul pornit in asa fel ca eventualele depuneri sa se desprinda.

Dupa acesta opratie  un log nou si postat, se imbunatateste e clar  a fost ancrasata, daca nu  mai cautam.

 

Valabil la amndoi  MAF ul il evaluam dupa ce avem certitudinea ca geometria misca  cum trebuie!  si  evaluarea consta in  valoarea MAF masurat dupa 3000 rpm si trebuie sa fie de cel putin 850 mg/str.

 

Valabil ptr toti parghia geometriei variabile se unge de jur imprejur cu vaselina de cupru, nu cu vaselina normala deoarece acesta se coxeaza la tep ridicata si blocheaza parghia.

 

Daca cumva turbo nu e cu geometrie variabila si e cu  wastegate nu aveti de a face cu deblocarea geometriei.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine  Darie cam miroase a geometrie ancrasata, dar asta nu inseamna ca gata tre sa fugi de urgenta la meserias sa dai turbo jos si sa il reconditionezi, deoarece de multe ori dupa acest lucru incepe distractia si e scumpa tare.

 

 

 

In primul rand fa o deblocare a geometriei,  slabesti actuatorul  , scoti tija de pe parghie, atentie la siguranta,  cu motorul pornit si daca se poate bine incalzit  misti parghia geometriei  pana simti ca se misca foarte usor si  atinge pe metal la ambele capete de cursa, foarte recomandat cu motorul pornit in asa fel ca eventualele depuneri sa se desprinda.

Dupa acesta opratie  un log nou si postat, se imbunatateste e clar  a fost ancrasata, daca nu  mai cautam.

 

Valabil la amndoi  MAF ul il evaluam dupa ce avem certitudinea ca geometria misca  cum trebuie!  si  evaluarea consta in  valoarea MAF masurat dupa 3000 rpm si trebuie sa fie de cel putin 850 mg/str.

 

Valabil ptr toti parghia geometriei variabile se unge de jur imprejur cu vaselina de cupru, nu cu vaselina normala deoarece acesta se coxeaza la tep ridicata si blocheaza parghia.

 

Daca cumva turbo nu e cu geometrie variabila si e cu  wastegate nu aveti de a face cu deblocarea geometriei.

 

Bafta

 

Multumesc frumos, trebuie sa ma documentez cum ajung la actuator la tija si sa curat minunea, sau sa merg cu o lada de bere la cineva care stie cum se face procedura :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Imi poate spune si mie cineva in ce stare e turbina, egr-ul? Si de ce imi scoate fum negru cand ii dau talpa la blana? Pana acum aprox 2 luni nu scotea fum deloc. 

Mentionez ca am cip de la TCM de o jumatate de an. Motorul e 1.9 105(acum ~138) BXE din 2008, deci turbina cred ca e Garrett, si are cam 193k km.

Am atasat log in a 3-a si a 4-a.

 

Multumesc anticipat!

a3a.xls

a4a.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slaba de tot ... masina are probleme. Presiunea realizata de turbina nu este deloc cea pe care o cere ECU. Despre EGR nu se poate spune mai nimic doar din log-urile puse de tine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slaba de tot ... masina are probleme. Presiunea realizata de turbina nu este deloc cea pe care o cere ECU. Despre EGR nu se poate spune mai nimic doar din log-urile puse de tine. 

Este prea mare presiunea? Care ar fi cauzele?

Ar mai fi de spus ca daca schimb viteza mai batraneste, de la a 2-a la a 3-a sau a 3-a la a 4-a in plaja de ~2000-2400 rpm, se aude un sunet dupa ce calc ambreiajul, asemanator, doar ca mai incet.

Modificat de alexdiaz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

Se da masina: Passat 1.9 TDI AVF 131CP 4Motion Variant 2001

Se da problema: Masina nu m-a impresionat la felul cum trage ( poate aveam eu alte asteptari, masina o am de putin timp ). Mai mult, pe la ~2.200RPM da putin in nas la talpa. 

 

Alte detalii: Porneste usor rece / cald, nu scoate fum, motorul merge rotund. Unghi de sincronizare 0.5-1.6 ( variabil ). Consum: 10 in oras (medie), 6.5 afara (medie). Consum ralanti fara consumatori: 0.7 l/h pe BC.

Atasez si o poza cu valorile injectoarelor.

 

Are masina probleme?

 

Multumesc mult.

post-26780-0-81846700-1410026514_thumb.p

LOG-01-003-010-011 (adi).xls

LOG-02-003-010-011 (adi).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexdiaz Debitmetrul e obosit si e posibil ca el sa fie cauza fumului. Incearca eventual cu un altul de proba de pe o masina care stii sigur ca merge bine sau de ce nu, schimba-l direct, pentru ca oricum e cazul. Si in legatura cu turbo miroase a geometrie care agata. Un BS 003 si 011 ar clarifica lucrurile mai bine,(gasesti info despre cum se face pe topic).

 

Legat de acel sunet, ai eliminat catalizatorul cumva?Sau vreun segment al esapamentului?Sau stii cumva sa ai vreo spartura in traseu?

 

@ikks Compensatiile pe injectoare sunt foarte bune, conform graficului ar trebui sa dea in nas undeva la 3800,,,

 

Incearca sa faci si tu un BS 003 si 011, ca sa nu ne pripim cu concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexdiaz Debitmetrul e obosit si e posibil ca el sa fie cauza fumului. Incearca eventual cu un altul de proba de pe o masina care stii sigur ca merge bine sau de ce nu, schimba-l direct, pentru ca oricum e cazul. Si in legatura cu turbo miroase a geometrie care agata. Un BS 003 si 011 ar clarifica lucrurile mai bine,(gasesti info despre cum se face pe topic).

 

Legat de acel sunet, ai eliminat catalizatorul cumva?Sau vreun segment al esapamentului?Sau stii cumva sa ai vreo spartura in traseu?

 

O sa incerc intai o curatare de egr, ca n-a fost curatat niciodata, apoi geometria.

N-am eliminat catalizatorul sau ceva, si nu cred sa am vreo spartura in traseu, face mai pronuntat doar cand e rece motorul, apoi aproape insesizabil cand e cald.

Am vazut pe strada mai multe G5 TDI care fac asa, si pe youtube gasesti daca scrii g5 tdi turbo howl, nimeni nu stie exact de ce face asa.

Modificat de alexdiaz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ikks

 

Tu ai facut logurile in viteza a 2-a si a 3-a? Se face numai a treia eventual a patra, pentru ca cel in viteza a 2-a este irelevant datorita timpilor mici de accelerare. Daca cel de al doilea log este facut in viteza a 3-a, da, intr-adevar e cam lenesa masina, dar ai o problema sigur la actuator sau geometrie, adica blocaje si, la sfarsitul logului nu ai fost departe de limp. Verifica actuatorul sa se miste ferm si rapid (eventual un pic de WD 40 pe tija nu ar strica), si parghia geometriei la mana sa se miste fara a opune nici cea mai mica rezistenta. Daca citesti un pic din acest topic o sa gasesti toate indicatiile referitoare la geometrie ancransata sau actuator cu blocaje

Sa nu te iei deocamdata dupa mecaniciii care o sa-ti recomande schimbarea debitmetrului (e cel mai simplu pentru ei), pentru ca nu asta o sa-ti rezolve problema.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile sunt facute in treapta 3 si 4. Unitatea de diagnoza a fost un VAG409. Nu-mi explic de ce sunt atat de 'scurte'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci daca intr-a treia (primul log)  in 8.5 sec ajungi de la 1500 la 3800 zici ca masina e lenesa? Eu credeam ca este intr-a doua. Un motor de 130 cp atata poate :). Dar oricum atentie la geometrie, tinde sa se blocheze, se vede in al doilea log ca ajunge la 94% de 3 ori consecutiv, mai aveai un pic si luai limp

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zolak,

 

Analizeaza intervalele de citire , adica time stamp, si vei vedea ca la logul lui sunt mai mari deci de aceea pare logul asa de scut dar ca timp total e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu asta am zis? La 8.5 sec e foarte bine intr-a treia.  In schimb daca te uiti la cel de-al doilea log o sa vezi 94 % de 3 ori, ceea ce ...... stii tu bine ce inseamna

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu logurile BS003 si BS011. Din pacate mi-am dat seama ca nu le-am facut bine ca le-am dat stop inainte sa se termine. Clipea becul la bujii, bordul afisa 'ENGINE WORKSHOP' si buzzerul pur si simplu ma scotea din sarite. 

 

Daca e nevoie de ele complete, o sa le refac. Ca o completare, masina cam tremura in BS003 cu EGR ON.

 

Mersi tare mult pentru ajutor!

BS003 (adi).xls

BS011 (adi).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zolak a avut dreptate. E clar ca lumina zilei acum. Jos turbo si la curatat cu el. Sau varianta mai lenesa, jos tija de pe parghie, niste gimnastica facuta parghiei si apoi vaselina rezistenta la temperatura in jurul locului unde intra parghia in turbo. Ultima nu e o rezolvare de lunga durata, dar o sa mai amani curatarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta facem altfel. Turbo de ARL, chip si EGR OFF sa fie treaba buna. Mersi pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar voi vedeti ce presiuni are in BS11? Eu ma abtin sa comentez ca asta nu e numai chip tuning!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E turturing.

 

ikks, de unde ai invatat tu de turbo de ARL pe AVF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem acum ceva timp despre upgrade-uri la AVF, si dupa o discutie cu cei de la CompleteCHIP din Iasi, ar fi o optiune buna pentru un target de 180 cai. Dar astea sunt alte discutii.

Legat de masina, banuiti ca ar avea modificari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce sunt fluctuaţiile alea aşa mari cu EGR on? Parcă nu am mai văzut aşa fluctuaţii  în logurile postate.

post-40889-0-88798700-1410115691_thumb.j

Mă întreb dacă nu are nişte scăpări de vacuum sau N18 cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In logul BS003 postat de tine Lupo  eu vad 2 probleme:

 

Valoarea  mica de numai 150 mg/str  atunci cand EGR ul estte deschis semnifica ptr mine ca ai o recirculare exagerata.

 

Daca faci un calcul si consideri ca 500 mg/str semnifica 100%  rezulta ca 150mg/str semnifica 30% deci  in acel moment gazele recirculate semnificand 70% din ce intra in motor.

 

Teoria spune ca la un E3  rata recircularii este maxim 40%  si la E5 poate ajunge pana la 60%, acum eu nu stiu de la ce motor este acest BS 003  dar oricum ai invarti valorile  70% rata de recirculate la deschiderea EGR ului este enorm, deci motorul merge rau tare, deja cand EGR ul se blocheaza pe deschis nu mai pornesti motorul  sau daca reusesti nu te misti de pe loc.

 

Apoi comportamentul liniei : daca ar fi scapari de vacuum acestea au numai un efect benefic asupra recircularii deoarece lipsa de vacuum duce la inchiderea EGR ului, arcul din EGR inchide si vacuumul deschide!

 

Se vede clar ca in primele 3 cicluri comportamentul este ok  apoi  se schimba dramatic si arata acele dexiatii care  au ceva de a vedea cu  griparea axei, deci cand e rece ok  de aceea primele 3 cicluri ok apoi cand se incalzeste se dilata si  ceva franeaza.

 

RAta  recircularii crescute poate foarte bine sa vina de la o geometrie blocata care sa faca presiune mai mare intre motor si geometria turbo , si conducta ptr gaze recirculate este  pusa inainte de geometrie.

 

Acum daca  acesta este un BS  003  de la SDi  acest tip de motor are o clapeta care obtureaza admisia ptr a crea vacuum in vederea absorbirii gazelor necesare la recirculare, si posibil ca acea clapeta sa inchida mai mult decat este necesar, motivul ...gripata  blocata.

 

 

Acum am inteles despre ce masina este vorba!!

 

Daca te vei uita si la BS011 vei gasi explicatia 

 

O seara placuta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut  si am vazut si BS011

 

tija face maxim o cursa de 3-5 mm  daca ar creste asa calutii....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!