Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

  Eu suspectez egr. Orice sfat e bine venit.

deci daca problema apare la relanti un log in mers nu cred ca aduce prea multe informatii referitor la problema ta.

 

cel mai informativ ar fi sa faci niste loguri , la relanti, logand anumite MWB dar cum tu nu stii exact de la ce vine gasesc cam dificil sa decid care sunt cele  3 canale cele mai semnificative ptr localizarea probblemei tale.

 

Asa ca poti incepe cu o scanare a mai multor canale, dar poti loga maxim 3 simultan , asa ca incepe in ordinea numerica si fa la fiecare grupa cate un log  de cel putin 5 min, in asa fel sa prinzi in fiecare log  defectul, si in VCDS ai posibilitatea sa aplici Marcaje pe log, cand incepe  si cand se termina trepidatia,  marcajele pot fi utile ptr a cauta ce valori se schimba in timpul trepidatiei.

 

Daca vei descoperi ceva schimbari atunci poti merge mai in detaliu si loga anumite canala unde se vede poate mai corect problema.

 

Banuiala ta cu egr ul nu este  deloc gresita!!!  si daca ma uit la presiunea turbo iti pot da scris si semnat ca  rata EGR ul este destul de marita, o ideea ar fi  sa incerci cu o garnitura falsa  sa reduci  rata egr ului, dar v-a trebui sa ingerci cu mai multe garnituri cu gauri diferite ptr a gasi  dimensiunea  gaurii care nu iti stocheaza eroare si  iti elimina trepidatia.

In principiu tu ti-ai facut-o cu mana ta, si pe langa acesta trepidatie vor mai aparea si alte probleme in timp...

 

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hello, am decuplat debitmetrul dar tot la fel se comporta...e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domnilor! Am facut astazi doua loguri, treapta 3 si 4 si as dori sa-mi impartasiti cunostintele dvs in ale interpretarii acestora. Dupa cate am observat si din putinele mele cunostinte, nu mai e mult pana la limp-mode, iar debitmetrul este relativ bun daca nu scade valoare sub 850 dupa 3000RPM. Daca turbina am curatat-o acum 20000km, din ce ar putea proveni aceasta presiune ridicata si ce ar fi de facut? Si ca sa fie meniul complet postez inca 2 loguri la EGR, respectiv TURBO
Ms anticipat!

Log treapta 3.xls

Log treapta 4.xls

Log EGR.xls

Log Turbo.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad,

 

daca tu spui ca turbina a fost curatata acum 20 000 km putem spune ca geometria e ok.

 

Eu asi incepe cu lungirea tijei actuatorului, si sa spunem  sa lungim cu 2 ture dupa care faci un log sa vedem ce aduc aceste 2 ture.

 

Cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@holy_andrei Sa o luam cu inceputul, cand ati deschis capota, care era mai exact furtunasul care era scos?? Si tot cand ati deschis capota, ce anume ati urmarit?Precizeaza detaliile astea, au si ele o importanta.

La tine, personal as fi inceput cu alimentarea cu combustibil, nefiind nicio eroare stocata, prima data m-as fi uitat la furtune sa nu existe bule pe traseu/coliere rupte/ furtune deterioarate/etc, apoi as fi trecut la log.

 

Daca e sa ne referim la log,parerea mea e ca N18/EGR e problematic, de acolo fiind si valorile scazute ale maf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am atasat o poza cu ce furtunas am avut deconectat cand am deschis capota sa verificam. Logul a fost realizat dupa ce am conectat furtunasul. O sa ma duc la service zilele astea sa vad ce zic si oamenii de acolo.

 

Cum as putea testa sa vad ca intr-adevar EGR sau N18 este de vina?

post-134426-0-94003800-1397455880_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treabă furtunaşul ăla cu pornirea, dar dacă a fost scos mult timp probabil că a tras şi ceva mizerie pe acolo şi asta poate duce la funcţionarea necorespunzătoare a N75 şi N18, prin urmare a turbo şi EGR.

După ce rezolvi problema pornirii ar trebui verificată corectitudinea funcţionării lor.

Acum dacă zici că porneşte bine la cald eu zic să postezi problema în topicul acesta

http://vwforum.ro/topic/38228-probleme-cu-pornirea-la-rece-motor-tdi/page-111#entry2346402

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dementor: eu am incercat sa-l ajut pe andrei. Pun mai jos cateva info suplimentare in speranta ca ajuta in identificarea problemei:

- furtunul de aer nu cred ca conta prea mult, intrucat si dupa ce l-am conectat la loc tot a facut figuri la pornire.

- ar mai fi o problema: cand am reusit prima data s-o pornim, am reusit sa ma uit pe grupul Engine la injectoare si aveau toate 4 niste valori foarte mari si fixe! 2 erau 2 sute si ceva (280 parca) si la 2 erau valori de 300 (eu pana acum n-am mai vazut la nicio masina valori de 300 acolo). <- la faza asta un prieten a zis ca e posibil sa fie cablajul de la injectoare, ca e ciudat sa arate valori asa aiurea la toate 4.

- dupa pornire, masina mergea foarte bine (la relanti, ca n-am miscat-o), motorul suna chiar ok, deci tind sa cred ca injectoarele sunt ok.

- dupa prima pornire, la cateva minute de mers la relanti, motorul s-a oprit, asa cum explica andrei; mai tarziu, dupa ce am reusit sa o repornim a 2-a oara, tinand-o turata la 2000 rpm, motorul a mers suficient cat sa ne uitam pe mai multe grupuri. Atunci am vazut valorile injectoarelor care apar si in log (deci acum nu mai aratau valori mari).

- ce mi se pare mie ciudat e valoarea EGR-ului care e fixa indiferent de turatie si de cat timp stai pe loc (normal recircularea se opreste dupa 2 min, nu?)

- ce am vazut sub capota: valva N239 era cam topita de caldura, deformata de-a dreptul; multe din furtunele de aer erau deteriorate, insa nu parea sa piarda aer pe la vreunul din ele; EGR-ul avea urme de ulei in jurul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Furtunul ala de aer realizeaza compensarea vacuumului. E pus in filtrul de aer pentru a nu atrage impuritati. Asa cum spune si lupo_bv, posibil acel furtun sa se fi infundat si de aici o posibila deterioarare a N18/N75 ( de aici pot fi si valorile acelea fixe ale ciclului din log)

2.Valorile alea nu sunt, 200 si 300 sunt +- 2.00 sau +-2.99. Aceste valori reprezinta compensatii ale injectoarelor. Mai rar sa ai compensatii asa mari pe toate 4 injectoarele, de obicei cad pe rand sau 2 impreuna. Tot nu cred ca vine de aici problema pornirii

5.N239 e supapa care iti opreste motorul cu ajutorul vacuumului. In interiorul EGR ai o clapeta. Eh acea clapeta e actionata vacuumatic si nu mai permite intrarea aerului in admisie. Faptul ca, acea supapa era topita poate insemna ceva.

 

Demontati EGR, sau macar furtunul care intra in el, mai mult ca sigur e plin de depuneri. O curatare estetica si o curatare a tijei(cum sustine Rune in posturile anterioare) nu strica. Daca situatia nu se imbunatateste, incercati alt N239. Furtunele care par deteriorate, ar trebui sa incercati sa le schimbati. Dupa ce avansati ne anuntati daca exista vreun progres sau ce anume mai observati.

Spor la munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, ma puteti ajuta si pe mine cu o informatie va rog? La bora din semnatura in ce grup tre sa intru sa vad si eu incarcarea turbinei, cat tre sa fie si cat incarca efectiv. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

Cu placere.

Si nu o sa vezi incarcarea turbinei, ca nu e DPF, o sa vezi presiunea realizata de catre ea. Si muulte altele. Te supara ceva anume la masina?Sau doar vrei sa vezi daca e in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, nu ma supara nimic mi-am luat o interfata si doar vroiam sa stiu. Am intrat in engine/meas blocks, stiu ca poti vedea multe acolo dar nu stiam unde exact sa vad informatii legate de turbina.Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti.

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema. Am o Octavia 2 motor 2.0 BKD. De ceva timp turbina a inceput sa fluiere cam tare adica face ca masina politiei. La pornire dimineata scoate fum albastrui.

Va rog sa-mi spuneti daca mai pot sa fac un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fluierat,fum albastru...cred ca e cazul sa o reconditionezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi recomanzi unde asi putea sa reconditionez turbina. La Suceava este un baiat toniturbo sau cam asa ceva. Stiti ceva de aceasta firma?

Modificat de cornelc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand pe oricine iti va inlocui geometria variabila si rotorul central cu unul insotit de certificat de echilibrare de fabrica .La Suceava se reconditioneaza ieftin si tot atat tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu unele detalii. Am pornit masina la a treia cheie si cu greu. Am turat-o putin pana s-a incalzit motorul, iar cand a ajuns acul in dreptul a 70 de grade am lasat-o si mergea rotund. Cand am oprit-o m-am dus la EGR sa vad cum se comporta: Cand merge motorul are pozitia B, cand se opreste motorul se misca bratul acela intr-o directie pentru 2-3 secunde(pozitia A), dupa care revine la pozitia B. Am turat motorul in plaja 1300 rpm si 3200 rpm dar bratul acela e fix, in sensul ca sta intotdeauna la pozitia B indiferent de nrul de turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE te rog da-mi un pm daca nu poti sa spui aici. Asi vrea sa o fac undeva unde este cu garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:

 

1. Este posibil datorita faptului ca EGR-ul este blocat pe deschis sa se creeze o presiune prea mare si din aceasta cauza ca imi bufneasca mie intrecoolerele - doua pana acum?

2. Daca anulez EGR rezolv aceasta problema? 

3. Cum influenteaza anularea mersul masinii?

 

Va salut cu stima. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1, da, dar mai sunt si alte cauze...precum tija reglata mult prea scurt!

2, da, cu conditia sa anulezi cu o garnitura plina nu prin scoaterea furtunului de vacuum!

3, singura chestie negativa poate fi lungirea timpului de incalzire a motorului, deci iarna poate fi o problema.

 

Cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa pun log-urile incat sa se vada ceva in ele. Va rog iarasi sa va uitati peste ele, maine ma duc cu masina in servis si as vrea sa fiu informat cu privire la ce probleme ar putea apare. Vreau sa rezolv problemele cat mai repede ca poimaine plec la drum si nu vreau surprize in saptamana Pastelui.

 

Salutare tuturor!!!

 

LOG-01-003-010 treapta4.pdf

LOG-01-003-010-treapta 3.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le-ai facut bine.

Se fac pe canalele 3,10 si 11.Tu nu l-ai selectat si pe 11.Acolo se vede presiunea turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am gandit la asta.

Nu ai presiune mare in turbina,pare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Repostez aici log-ul pe care l-am facut ieri, in urma a doua episoade de pierdere de putere la 1.4TDI BNM din semnatura, ambele "depasite" prin oprirea si repornirea motorului.

Am facut un log cu masina "fara probleme" pentru a cere ajutorul vostru, in ideea ca "sare ceva in ochi" in log. Are 4 etape: treptele 3, 3, 4 si iar 3.

Ce parere aveti? Multumesc.

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!