Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

logurile sunt facute la relanti deci incorect!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.laviniu

andrei uite ce imi spune antivirusul ( jos dreapta)  cand incerc sa accesez link-ul postat de tine??

 

attachicon.gifUnbenannt 1.png

Il poti lua cu incredere , daca ti se intampla ceva iti dau numarul ma suni si iti cumpar windows 8 original nou , nu am stiut cum sa il atasez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai umor  cu win 8...

 

este explicat unve mai inainte cum se face de un moderator Lupo BV   trebuie schimbata terminatia in .txt

 

le-am vizionat  dar sunt din pacate facute la relanti si nu au nici o relevanta deoarece BASIC Setings    se fac  la 1407 rpm, mototul fiin accelerat automat de VCDS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.laviniu

ai umor  cu win 8...

 

este explicat unve mai inainte cum se face de un moderator Lupo BV   trebuie schimbata terminatia in .txt

 

le-am vizionat  dar sunt din pacate facute la relanti si nu au nici o relevanta deoarece BASIC Setings    se fac  la 1407 rpm, mototul fiin accelerat automat de VCDS

Probabil ca nu am facut eu bine , cand am facut prima data la bs nu se tura si am citit undeva in mes.blocks  daca esti amabil imi poti trimite pe pm cum se face , am avut eroare la engine overboost condition si vroiam sa fac un log in grupul 003 si 011 . Astept pm ms mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! as avea nevoie de ceva ajutor cu logurile urmatoare....Masina in cauza este un a4 2.0 tdi multitronic. va multumesc!

log 3.xls

log 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, dupa cum ti-am spus si la telefon azi, cel mai probabil la tine nu se face BS din cauza unei incompatibilitati vcds-laptop...Log in mers din cate imi amintesc ai mai facut si aveai un overboost pe toata plaja de turatie, din acel log parca ti-am spus ca e cel mai probabil o problema la geometrie(incarcata cu calamina)

 

O rezolvare ca sa reusesti sa faci BS, nu stiu sincer sa-ti spun pt ca accelerarea manuala nu e permisa in timpul bs.

 

La tine cel mai simplu e sa dai jos tija actuatorului turbo de pe geometrie si sa incerci sa misti geometria cu mana, daca te uiti in posturile anterioare, Rune a explicat mai multor useri procedura. Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.laviniu

Andrei, dupa cum ti-am spus si la telefon azi, cel mai probabil la tine nu se face BS din cauza unei incompatibilitati vcds-laptop...Log in mers din cate imi amintesc ai mai facut si aveai un overboost pe toata plaja de turatie, din acel log parca ti-am spus ca e cel mai probabil o problema la geometrie(incarcata cu calamina)

 

O rezolvare ca sa reusesti sa faci BS, nu stiu sincer sa-ti spun pt ca accelerarea manuala nu e permisa in timpul bs.

 

La tine cel mai simplu e sa dai jos tija actuatorului turbo de pe geometrie si sa incerci sa misti geometria cu mana, daca te uiti in posturile anterioare, Rune a explicat mai multor useri procedura. Spor.

O sa incerc Bogdan , mersi frumos o zi placuta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te ajut eu daca vrei cu bs. Poate merge cu laptopul/interfata mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar tu tzacanel ce doaresti sa stii despre motorul tau?

 

ar fi bine daca tot ai VCDS ul sa faci si tu  un BS 003  si  011  si sa le postezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Ma interesa daca este cat de cat in regula. Am eliminat dpf-ul si o mica resoftare si vroiam sa stiu daca lucreaza bine turbina si altele... Nemaiavand filtru o aud diferit decat inainte, practic are o alta tonalitate la o accelerare brusca, nu neaparat la podea, si vreau sa ma asigur ca este totul in ordine. Am curatat inainte de a face log si egr-ul... Incerc pe cat posibil sa mearga masina cat mai bine, si cu un consum optim (rupea inainte de dpf off). Am incercat sa ma uit pe logurile altor colegi cu/fara probleme insa nu reusesc inca sa trag o concluzie. O sa pun si log bs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzacanel.

 

imi pare rau dar deja cand am vazut valorile MAF ului mi-am dat seama ca e umblat la soft, si personal incerc sa evit diagnosticarea unui motor modificat  din soft deoarece nu cunosc strategia urmarita de tuner este imposibil de a interpreta valorile date de VCDS.

 

Vezi presiunea gazelor de esapament este esentiala ptr functionarea corecta/in parametri a unui motor, si de aceea suspendari de  catalizaator  sau  DPF  se termine mereu cu dereglari in managementul motorului, si de aceea valorile afisate de VCDS  in multe cazuri sunt imposibil de interpretata.

 

Imi pare rau  dar ma vad nevoit sa spun PASS ,  dar sper ca esti indeajuns de istet sa iti treaca prin cap in viitor sa revii la un motor original cu care poti sigur avea mai multe satisfacii dacat cu un motor cu tuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Iti multumesc pentru timpul alocat. Poate ai dreptate, poate nu, se poate discuta zile in sir pe tema anularii dpf-ului. Daca era ok in nici un caz nu ma apucam sa anulez. In principiu planuiesc sa montez un caralizator de la o masina fara dpf, ramane de vazut cum o sa pot face sa il pun pr aceeasi pozitie. Insa trebuie sa fi de acord ca si o presiune prea mare a gazelor de esapament face de departe mult mai rau decat una ceva mai mica, nemaivorbind despre diluarea uleiului cu motorina ajunsa in urma postinjectiei, chiar daca sustinerile sunt ca nu se afecteaza calitatile de lubrifiere ale uleiului pana la nu stiu ce proportie de motorina.

Practic eu asta incerc sa fac acum, sa vad daca functionarea motorului cu dpf-ul spre sfarsitul vietii lui nh cumva a lasat sechele, sau daca nu cumva masina are vreo problema ce a dus la infundarea filtrului, desi la 149 k km e destul de clar ca si-a trait traiul, si-a mancat malaiul.

Daca totusi te razgandesti, sau altcineva are vreo sugestie/obiectie privitor la loguri ii multumesc anticipat. Valorile la bs sunt aprox 250-450 pt grup 3 si aprox 960/999-1250 pt grupul 11 ( inainte de dpf off/resoftare aveam 1150). O sa atasez eventual si log pt ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Acum o luna am achizitionat un Golf 4 1.9 TDI, motor ATD, an 2001. Si de curand am inceput sa am probleme cu el.

3 zile in urma am pornit masina si a mers la relanti aprox 5 minute, dupa care a inceput sa scada din turatii ajungand pe la 500 si apoi oprindu-se motorul. Am incercat sa o pornesc, degeaba. Ieri a venit un prieten si am facut(cu greu) o diagnoza in sensul ca prima data nu pornea, apoi am mai aruncat o privire in compartimentul motor si am gasit un furtunas deconectat. Am dat la cheie si a pornit(cu greu). Dupa mai putin de 5 minute, surpriza: acelasi comportament ca acum cateva zile. Am mai stat cu contactul pus, am mai umblat(doar citit) prin VAG si ne pregateam sa plecam. Am zis sa mai dau o cheie asa de final. A pornit spre surprinderea noastra. Aprinde laptop conecteaza etc. Am reusit sa facem logurile atasate.

 

Fisierul DTC-uri motor_old.txt a fost facut la prima conectare si apoi sterse acele DTC-uri.

 

Dupa ce a pornit(am tinut motorul ambalat pana s-a incalzit) am realizat restul de loguri. Din cate am obervat noi, motorul porneste doar atunci cand este suficient de cald. Precizez ca am mai incercat de doua ori sa o pornesc dupa ce temperatura a ajuns la 80 de grade si a pornit la sfert de cheie.

 

De asemenea am observat ca EGR are o valoare fixa si din cate am inteles nu este normal.

 

Va multumesc.

Log reanti.pdf

Scanare completa.txt

DTC-uri motor_old.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu dacă are legătură cu pornirea dar se pare că debitmetrul este dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca totusi te razgandesti, sau altcineva are vreo sugestie/obiectie privitor la loguri ii multumesc anticipat. Valorile la bs sunt aprox 250-450 pt grup 3 si aprox 960/999-1250 pt grupul 11 ( inainte de dpf off/resoftare aveam 1150). O sa atasez eventual si log pt ele.

Inca nu m-am razgandit!

Dar recitind postarea ta am inteles ca pe tine te intereseaza daca motorul merge cat de cat in parametri, si vreau doar sa te fac atent ca nu merge chiar corect, esti chiar la un pas de Limp Mode.

 

Valorile oferite  de BS 003  sunt la MAF  asa cum spui si tu 250 = egr deschis si 450-500 = egr inchis,  si BS 011  950-980 valoarea mica   si valoarea mare 1100  1150 , important este ca diferenta dintre aceste 2 valori sa fie de 150-180 mbar.

 

In cazul tau dupa suspendarea DPF corelatia dintre aceste presiuni  s-a deranjat putin deoarece presiunea gazelor de esapament a suferit o modificare, nu este exclus  ca acest lucru sa se intercaleze si cu ceva probleme la reglajul geometriei variabile, ca vine de la geometrie direct  ori ca vine de la comanda geometriei  trebuie verificat ( vei vedea in graficul logului  despre ce e vorba)

 

Posibil ca dupa modificarea cu DPF ul trebuie sa cauti un nou reglaj ptr turbo care sa compenseze dezactivarea DPF ului.

Ori posibil ca e o banala geometrie blocata, ori un N75 care nu isi mai face treaba, deoarece nu esti departe de un Limp Mode deloc.

 

Mai jos ai logul pus in grafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BS 003

Valoarea 450 mg/str este ok si asta spune ca valva EGR inchide corect, si se poate spune ca MAF ul masoara corect ( cel putin la turatii mici)

VAloarea  210 mg/str  este putin  mai mica decat normal si asta spune ca in motor intra 210 mg/str aer curat ( masurat de maf) si dif pana la 450   aer recirculat  adica gaze de esapament, deci cam mult.

 

 

La BS 011

La tine se observa 3 lucruri

  • 1 linia albastra ptra a ajunge la valoarea maxima are o curbura destul de mare si are nevoie de aproximativ  o treime din ciclu ptr a ajunge la valoarea maxima, deci ceva infraneaza geometria , ori ceva da drumu intarziat la vacuum.
  • 2  cu cat faci mai multe cicluri cu atat creste presiunea maxima, deci primul si al doilea ciclu au o pres  apoi de la al 3 lea presiunea maxima mai creste cu ceva,  deci pozitia de capat de cursa este blocata de ceva care incet incet isi da drumu si lasa geometria sa ajunga la capat...deci e clar ca ceva blocheaza geometria.
  • 3  Acei 150-180 mbar diferenta intre pres maxim si minim  nu sunt respectati la tine, pozitiv este ca presiunea mica este 970 mbar , deci o valoare buna semnificand ca la surubul de reglaj nu a fost umblat!!   dar presiunea mare  este putin pe camp semnificand ca la tine cineva , undeva candva a umblat la lungimea tijei actuatorului.

 

In cazul tau eu asi demonta tija  asi verifica ca geometria sa fie perfect libera, apoi asi lungi tija cu 2 ture remonta  reface LOG BS 011,  nu iti pot garanta ca 2 ture este  valoarea perfecta  dar putem vedea in urmatorul log daca a fost indeajuns ori mai trebuie.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8dd7539be33e1cc348dd50d3745047bbeb7db7e561495783deb3b8202a3f28e9

f7edd2b3465b23c90fde6022d8c3627d38910f764aa6ca685bc99c48658a7caf

 
 

 

Pt cine stie sa-si de-a cu parerea despre log-urile astea. Sper sa se vada bine valorile. 

Si inca o intrebare Consumul la relanti e mare 1l/h si cu AC pornit 1.4l/h. Am incercat sa fac si o diagnoza la grupul 004 pt avansul injectiei, dar masina a inceput sa mearga rau si sa clipeasca martorul de bujie si sa scrie ceva pe BC "Motoren..." ceva in germana. Luni ma duc sa vad care e problema acolo tinand cont ca in unele momente porneste parca "in 3 pistoane" si scoate fum alb vro 2-3 minute.

 

Salutare, astept cu nerabdare parerile. 

Modificat de stefanc1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,revin si eu cu o problema.Cand pornesc motorul dimineata(deci prima pornire),primele secunde nu are nici un fel de ezitare,apoi dupa aprox. 20 sec.se aude cum se deschide supapa egr si incepe sa faca balans,numai are acel tremurat constant,,se bălăngane,,sa fie oare vreo problema la egr?da si ceva cam mult fum negru la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rune.

 

M-ai inteles perfect, asta si vreau sa mearga motorul cat mai corect. inteleg practic ca ambele posturi imi sunt adresate...

Sincer sa fiu am rasfoit mult forumul si am o parere buna despre tine si chiar ma rugam sa te razgandesti... :) si sa ma sfatuiesti. Azi chiar am vrut sa umblu si eu la piulita de la tija, insa am zis sa stau cuminte momentan. Sa inteleg ca mai exista in afara de piulita de pe tija si alt surub?

 

Sa vad daca am inteles bine: practic tu zici ca din cauza eliminarii dpf-ului gazele de evacuare ies mai repede, deci invart turbina mai repede, rezulta presiune mai mare (lucru la care m-am gandit si eu si de care sunt absolut convis), presiune pe care n85 nu poate sa o corecteze pentru ca e peste puterile sale(reglaj incorect al tijei de la actuator) sau pentru ca este "defecta"; Oricum ar fi inteleg ca tu esti de parere ca geometria nu e chiar libera(lucru pe care il inteleg perfect din cauza dpfului aproape colmatat).

 

Pentru a iti oferi cat mai multe detalii, din cate imi amintesc inainte de a scoate filtrul aveam in jur de 1150 mb la turbo on in bs. Practic asta ma trimite la gandul ca acum trebuie sa reglez tija conform noii viteze a gazelor.

 

Tot pentru a intelege mai corect ce se intampla voi atasa dou loguri facute in urma cu aprox 6 luni cu dpf si soft de fabrica, precumsi niste loguri facute in aceasta seara. Eu observ in aceste loguri ca si inainte aveam o suprapresiune destul de maricica o perioada, ceea ce iarasi conduce la concluzia de geometrie ancrasata...?. Pe logurile de azi vad ca suprapresiunea e ceva mai mica, cred ce se incadreaza in limite.

 

Deci, ca sa inteleg si sa ma descurc la reglaj, indiferent de softul masinii diferenta intre turbo on/off in bs011 trebuie sa fie tot in jurul valorii de 150-180mb si reglajul tijei capsulei vacumatice influenteaza raspunsul turbinei, in sensul ca scade lagul, cat si rapiditatea cu care n85 corecteaza suprrapresiunea.

 

Practic primul pas este acela al reglarii tijei ca sa ne dam seama mai departe.

 

Referitor la partea cu cantitatea de gaze mai mare bagate in admisie nu gasesc explicatie. am pregatita o saiba din inox cu gaura de 9-10 mm, pentru orice eventualitate.

 

Iti MULTUMESC inca odata pentru disponibilitate, esti clar un om deosebit, pasionat....pasare rara, in ultima vreme.

log3 before.xls

log4 before.xls

logtr3.xls

log3v2.xls

logtr4.xls

lg4v2.xls

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la tine a inceput anul trecut in agust cand aveai inca masina in forma originala, apoi ai modificat putin softul ptr a avea putere mai mare, in general acest tip de tuning se rezuma strict la  marirea cantitatii injectate care duce  clar la gaze mai incarcate cu particule.

Pe o alta parte masina are si ea o varsta , deci MAF EGR, au si ele o anumita  uzura care in timp duce tot la cresterea cantitatii de particule in gazele de esapament ( aici datorita reducerii valorii de aer masurat ce trece prin MAF si incarcarea EGR ului)

 

Deci 2 chestii adunate care duc la acelasi lucru, si anume cresterea cantitatii de particule in gaze...care mai departe au dus la infundarea DPF ului si nu este exclus si la ancrasarea geometriei turbo, ancrasarea geometriei facand parte din tuning.

 

Cel mai corect ar fi acum, demontare turbo curatare, demontare EGR curatare, schimbare MAF, curatare DPF, curatare tubulatura turbo, curatare intercooler, deci daca am putea spune acesta este pretul de platit ptr putina putere pe care ai castigat-o prin modificarea softului...

 

Despre presiunea gazelor de esapament este destul de complicat, asi dori sa retii numai un anumit aspect si anume ca cantitatea  recirculata ( si aici ma refer la 250  si 450 mg/str)  este data  de 2 lucruri si anume  timpul de deschidere al valvei EGR  si diferenta dintre presiunea gazelor de esapament ( dar presiunea dintre motor si turbo)si presiunea din tubulatura turbo.

 

Acelasi sentiment l-am avut si eu cand am vazut ultimul log facut asta seara arata o idee mai bine ca cel postat astazi la pranz, deci am putea spune ca dupa tot frecusul cu BS 011  geometria se comporta mai bine.

 

Sper ptr tine sa fie numai geometria de aceea trebuie sa faci putina mecanica.

 

Trebuie sa demontezi  actuatorul de pe turbo , dar in asa fel incat sa nu influentezi cu absolut nimic lungimea tijei, deci desfaci zegerul ce o fixeaza pe pargjia  geometriei  si  demontezi cele 2 piulite de M6 ce fixeaza actuatorul pe suport ( nu demontezi suportul!!)  apoi cu un electrod iti faci o scula cu care sa poti misca  geometria de la distanta.

 

Apoi freci geometria de la in capat al altul al cursei pana merge foarte foarte usor, ptr a elimina mai bine depunerile de calamina  poti misca geometria  cu motorul pornit  si chiar accelerat, acceleret la diferite turatii chiar si la 3000 rpm, deci nu te rezuma numai la relanti!!

 

E bine sa faci cu turbo cald deoarece la temperatura metalul se dilata si asa poate aparea un fenomen ca la turbo rece geometria e perfecta  dar cand se incalzeste  agata,  facand deblocarea cu mototul pornit elimini acest lucru, sau este mai eficienta deblocarea.

 

Dupa ce ai terminat acesta operatie de deblocare, inainte de a monta tija unge parghia geometriei acolo unde intra in turbo cu vaselina de cupru ( nu folosi alta vaselina pericol de blocare!!)

 

Montezi tija fara a modifica absolut nimic la lungimea ei, si dupa ce ai remontat  refaci un Log Bs 011  si un log in mers 003,010,011 intr a 4 a  ajunge.

 

Exista posibilitatea de a curata DPF  ori ai renuntat totall la el?

 

Apoi mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,revin si eu cu o problema.Cand pornesc motorul dimineata(deci prima pornire),primele secunde nu are nici un fel de ezitare,apoi dupa aprox. 20 sec.se aude cum se deschide supapa egr si incepe sa faca balans,numai are acel tremurat constant,,se bălăngane,,sa fie oare vreo problema la egr?da si ceva cam mult fum negru la rece

suspenda egr (chiar daca stocheaza eroare ptr o proba e ok) si incerca cu egr - ul suspendat astel iti poti da seama imediat daca mai apare balansul sau nu.

 

@ stefan

 

pozele sunt destul de greu de vizualizat, din pacate, poate fasesti o alta solutie.

Ptr consumul crescut la relanti  poate faci  un print screen la canalul 004  sa vedem unghiul de sincronizare.

Si in cazul tau se pare ca EGR este blocat pe deschis, in acest caz suspendarea lui cu o garnitura plina poate imbunatati  situatia pana ai timp sa il dai jos si sa il curati/degripezi...eventual schimbat daca nu mai e recuperabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune,

Imi pare rau ca nu m-am facut inteles 100% dpf-ul off si softare am facut saltamana trecuta. Cred ca pe zi ce trece, plus frecatul cu loguri, bs se curata turbina de jeg.

Deci zici sa nu umblu inca la tija de reglaj.

Iti multumesc inca odata.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin si eu cu o problemuta care persista si anume un tremurat nespecific la relanti, care nu se manifesta tot timpul.(motorizare 1.9 bxe) Pt. prima parte din log sunt teste in treapta 3 respectiv 4, cu soft modificat pe masina.In a doua parte sunt loguri in treapta 3 respectiv 4 cu softul stock.    Problema cu tremuratul nu se manifesta tot timpul si nu e influentata de apasarea ambreiajului sau daca motorul e cald/rece sau daca afara e cald/rece. Au fost verificate si oringurile de la injectoare si mufele acestora si sunt bune. Pe diagnoza nu apare nicio eroare.  Eu suspectez egr ul. Orice sfat e bine venit.

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de p_vio46
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv    o sa incerc sa scot mufa de la debitmetru si sa vad ce rezultate am...Din cate am bagat de seama de pe forum daca scot mufa, ia valorile default din ECU. si eventual saptamana asta o sa revin cu niste rapoarte. Multumes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!