Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Multumesc frumos pentru raspuns Rune.. Mare om esti! am schimbat acum cateva luni actuatorul de la turbina si mi-au si curatat-o baietii.. mi-au spus atunci ca turbina e "umpic obosita".. eu am luat ca atare ce mi-au spus ei ca nu-mi bagam nasul atunci in chestiile astea.. plus de asta am observat furtunasul de vacum care duce la turbina.. pe undeva pe la mijloc e infasurat cu banda izolatoare.. ar putea sa fie asta problema.. fac vreo afacere daca schimb toate furtunasele de vacum? mi se par cam obosite.. O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aoleo furtune cu banda izolatore.....schimbale urgent, atentie la ordinea de demontare si montare, sa nu le incurci ca iese ciorba....spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dny

 

Zig Zagul ala in primele 10 secunde la WOT pot aparea de la un MAF  care nu mai masoara  corect ( si in cazul asta nu stocheaza eroare!!!) , poate apare de la o geometrie care este ancrasata/agata, sau poate apare  de la comanda  turbo,  deci hai sa le luam pe rand:

 

MAf ul nu este cel mai bun dar acceptabil,   deci ar putea fi si el suspectat.

 

Geometria   zici ca ai cuaratat de curand turbo, deci putem exclude  cred.

 

Comanda turbo, si aici intra  pompa tandem, instalatia vacuum cu poate furtunele si valva unisens, N75, furtune, actuator  deci sunt cateva de controlat.

 

Furtunele pot pierde pe la fisuri , sparturi, dar pot pierde si pe la imbinari  cauciucul in timp pierde din elasticitate si  etansarea nu mai este asa de buna, clar sunt pierderi mici   dar cand se aduna...

 

Este de recomandat de a cumpara un 2 m de furtun  ptr  vacuum si inlocuit toate furtunele  dar atentia la ce spune Tony  ca stie el mai bine!!!  schimba furtun dupa furtun  sa nu desfaci niciodata 2 furtune simultan   ca poate fi complicat apoi.

 

Cand spun verifica toata instalatia vacuum ma refer la orice furtun  al instalatiei de vacuum!!! stutul pompei vacuum,  informativ  da un ochi aici  si uita te numai la poze  mai ales la ultima poza  si verifica cu mare atentie sa nu ai astfel de  defecte.

 

O alta varianta ar fi sa pui  instalatia de vacuum sub presiune cu o pompa de bicicleta si sa dai cu spuma pe la toate incheieturile  sa vezi daca nu face balonase de aer...cum se verifica tevile de gaz metan!.

 

Cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, de ceva timp am o problema la masina si nu stiu de unde provine aceasta, poate ma ajuta cineva sau s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema.

Masina este o octavia 2 2008 motor BXE 105cp

Eroarea provine de la turbina si anume ridica prea mult presiunea in admisie pana intra in limp mode, am schimbat senzor map, grup electrovalve vacum, verificat furtune vacum, variabilul la turbina merge destul de usor, nu tine in momentul cand il misc cu mana, dar cu toate astea cand pornesc motorul actuatorul turbinei este actionat la maxim si nu pare a mai rega geometia deloc.Eroarea stocata este aceasta

 

Tuesday,01,April,2014,09:35:47:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
 
                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 LB    HW: 03G 906 021 AN
  Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG  9251
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
                      VCID: 6ADB2423458A324E2A7-803F
1 Fault Found:
 
000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 146675 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 18:56:51
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 3339 /min
                    Speed: 83.0 km/h
                    Load: 98.4 %
                    Voltage: 14.06 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2560.2 mbar
 
 
Readiness: 0 0 0 0 0 
 
iar acesta este log-ul pe care l-am facut in treapta a3a

Va multumesc!

 

 

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schflorin

 

O mann  daca pui o valva mecanica la tubulatuara turbo iti poti umfla rotile.

 

Dar gata cu gluma ai o probleme dupa cate se vede! poti face un log Basic Setings 011?  dar  nu acum ca e 12

 

 

Si ceva mai detaliat ce ai facut pe la masina, e umblat la tija, cum ai verificat Geometria Variabila, poti testa geometria singur , o poti testa si la motor rece  si la motor bine incalzit?

De cand ai MAF ul pe ea, obisnuiesti sa il curati cu spray de frane si sa ii dai o suflata, Cum e Egrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin masina de 3 luni, eu nu am umblat la tija.

De verificat tija am facut-o pe un elevator impreuna cu un prieten mecanic decupland tija de la variabil fara a se umbla la dimensiunea ei, egr-ul nu stiu in ce stare este dar are ceva ulei pe la imbinarea cu galeria si am inteles ca asta ar putea fi si din cauza presiunii mari pe care o face turbina

Referitor la maf si grupul de valve au fost luate de pe un golf v al unui prieten care merge perfect si are acelasi motor. 

In alta ordine de idei actuatorul turbinei se comporta de parca are vacum maxim in permanenta, dar nu este blocat, pentru ca in momentul cand se scoate furtunul de vacum turbina nu mai face presiune deci si de aici am tras concluzia ca nu ramane variabilul blocat.

Toate aceste teste cu furtunul de vacum de la actuator s-au facu si la rece si la cald pe elevator


Sambata urmeaza sa dau turbina jos si sa o curat cu mecanicul


Si eventual o sa curat si egr-ul sper sa ii dau de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulrtumesc Rune! O sa incep cu o curatare de MAF. Legat de geometrie, nu cred ca a umblat nimeni la ea, cel putin in ultimul am. Acum, imtreb ca un novice: care ar fi procedura corecta de curatare a maf-ului. Ce spray sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Si eventual o sa curat si egr-ul sper sa ii dau de cap

Planul Tau de bataie  este bun!

 

Deci curata geometria variabila, cand o remontezi sa nu dai cu nici un fel de lubrificant!!  o montezi perfect uscata, si sa nu sablezi deoarece sablarea duce la depuneri  datotita rugozitatii suprafetelor.

 

Intr-un singur loc poti pune ceva vaselina cu cupru, rezistenta la 1100°c , si  anume acolo unde parghia geometriei iese din turbo, acolo de multe ori patrunde umezeala se formeaza rugina si blocheaza parghia, sa nu pui vaselina normala se arde si blocheaza!!

 

EGR  daca   scapa ulei pe la gaurile de aerisire a membranei este normal dus si trebuie schimbat...stiu e scump, poti incepe cu o curatare  si in timp  poate il inlocuiesti,  la egr nu este important sa fie oglinda inauntru ci forte important este ca valva  respectiv  axa valvei sa culiseza usor fara a fi franata,  deci verifica sa nu fie gripata  WD-40  face minuni!!

 

DAca garniturile sunt bune la EGR  nu are voie sa piarda ulei, schimba garniturile, si sa nu folosesti silicon!!! garnitura noua e sfanta!

 

La geometria turbo  ai descoperit corect   cand vacuumul e maxim  geometria se afla in pozitia turbo OFF  pozitie ce corespunde  atunci cand mototul este la relanti  si atunci cand este in span maxim,  diferenta   fiind data de  volumul gazelor de esapament.

 

In momentul cand demarezi  tija trebuie sa plece din pozitia Turbo OFF  si sa se duca spre Turbo ON , deci vacuumul trebuie redus,  reducerea vacuumului se face  de N75   cuplind  tubul de la actuator  la atmosfera  astfel depresiunea scade in actuator,   e   acel furtun care duce la  atmosfera poate fi obturat  si astfel   vacuumul nu poate fi redus,  in general acel furtun se termina  cu un  filtru  sau este bagat in filtru de aer al masinii  in asa fel incat sa nu traga aer murdar in instalatia vacuum..deci verifica  sa nu fie obturat acel furtun /filtru!

 

Daca tot te ai decis sa faci acesta operatie si  iti place incerca sa  curati si  tubulatura de admisie respectiv intercoolerul, care are si el un rol important.

 

Spor la treaba  si dupa ce faci aceste lucruri   poate faci  niste loguri  Basic setings 003   si 011   si un log in mers 003 010 011

 

@ vwrxy,

 

sa urmaresti evolutia lui ca e foarte valabil si la tine  deci  se cam aseamana problemele voastre.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin masina de 3 luni, eu nu am umblat la tija.

De verificat tija am facut-o pe un elevator impreuna cu un prieten mecanic decupland tija de la variabil fara a se umbla la dimensiunea ei, egr-ul nu stiu in ce stare este dar are ceva ulei pe la imbinarea cu galeria si am inteles ca asta ar putea fi si din cauza presiunii mari pe care o face turbina

Referitor la maf si grupul de valve au fost luate de pe un golf v al unui prieten care merge perfect si are acelasi motor. 

In alta ordine de idei actuatorul turbinei se comporta de parca are vacum maxim in permanenta, dar nu este blocat, pentru ca in momentul cand se scoate furtunul de vacum turbina nu mai face presiune deci si de aici am tras concluzia ca nu ramane variabilul blocat.

Toate aceste teste cu furtunul de vacum de la actuator s-au facu si la rece si la cald pe elevator

Sambata urmeaza sa dau turbina jos si sa o curat cu mecanicul

Si eventual o sa curat si egr-ul sper sa ii dau de cap

 

si inca o chestie dupa ce demontezi turbo, verifica tobele, catalizatorul il poti spala cu benzina, intercoolerul la fel spalat si verifcat la un service unde sudeaza radiatoare sa nu aibe scapari la imbinari, pe scurt iei toata instalatia , schimbi coliere, o-ring-ri, x-ring-uri le pui noi, dar de calitate nu de ala 3 la un leu, garnituri la tubulatura de recirculare, curatare schimbator de caldura si spalare cu benzina, eu le-am lasat 24 ore in bezina, a doua zi erau ca noi,  o-ring la egr, o-ring la tubulatura admisie pe compresor, garnituri la galeria de admisie, evacuare, (cele vechi sunt ca noi, dar nu te lasa amagit pentru 60 lei) spalare intensiva o sa ai depuneri cam 0,5cm la unele masini chiar mai mult, depinde ce stil de condus a avut vechiul proprietar, la furtunul de vacuum cu filtru poti sa comanzi original sau poti sa pui filtru de benzina cum era la dacie pe vremuri......cu sageata spre furtunul de vacuum, dupa toate astea daca le faci o sa ai o 9 masina, consumabile schimbate, nu te zgarci la ele ca pierzi mult mai mult cand ramai pe drum si defapt ai un filtru infundat de proasta calitate sau murdarie prea multa acumulata in filtrul de aer si motorul se sufoca,  trebuie rabadare si atentie,  rezultatul merita siii cel mai important lucru pornirea si oprirea motorului la fiecare drum, mersul subturat care e cancer pentru diesel ...dar asta iti explic dupa ce termini  curatenia de primavara 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune.. debitmetrul e nou [bosch].. l-am schimbat marti impreuna cu filtrul de aer daca tot am umblat pe acolo.. o sa schimb furtunasele de vacum si refac logul.. o zi placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel,

 

Debimetru nou + filtru nou asta este o treaba/informatie buna ( dupa valorile debimetrului eu eram cat pe ce sa spun ca e un debimetru de ocazie dar m-am abtinut si uite vezi ca am fost inspirat)  deci se vede ca valoarea  mai scazuta are ceva ori cu  egr ul ori ci turbo...dar cu rabdare.

 

daca tot pui vcds ul pe masina fa te rog si un  2 loguri Basic Setings 003  si  011  sa fim siguri ca EGR  si Geometria turbo merg bine.

 

Si daca iesi cu ea la drum  sa dai un ochi in  blocul 007  casuta 03  sa vezi ce temperatura arata la tubulatura turbo  si sa notezi in acelasi moment si temperatura de afara  sa vedem daca intercoolerul raceste corect.

 

Dar atentie mare la furtune de vacumm cu rabdare!!!  ca nu am chef sa iti descalcesc furtunele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu BS 003 si 011.. referitor la furtunase, sunt mai bune si mai proaste calitativ? si dimensiunea e aceeasi peste tot?

BS 003..xls

BS 011.xls

Modificat de dnygl94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAful Masurat trebuie sa arate  cu  egr deschis   maf actual = 250mgstr  cu  egr inchis    maf actual = 450 mg/str

 

In cazul tau la EGR inchis MAful arata 450  deci inchide perfect,  la egr deschis  MAF ul arata ceva sub 250   adica mai exact  ceva in jurul lui 220   acest lucru spune ca  prin EGR trece ceva mai mult  gaz recirculat decat necesar de aceea  MAful arata 220 in loc de 250, un alt motiv ar putea fi   ca undeva  la tubul dintre MAF si compresorul turbo sa traga putin aer fals, de aceea verifica /schimba  garnitura O-Ring  care ezanseaza  tubul ce intra in compresor  si verifica tot tubul sa nu aiba fisuri ceva.

 

Presiunile Turbo ON /OFF   nu sunt ideale la tine normal trebuie sa ai Turbo OFF 950 mbar si Turbo ON 1150 mbar, dar in log apar nicte chestii ce spun ca e o problema cu vacuumul  asa ca despre turbo mai discutam dupa de schimbi furtunele.

 

NU bate campii si  te pierde in amanunte cumpara furun de vacuum si de Dacie e sigur mai bun decat vechiturile ce le ai pe masina.

 

Scoate o bucata si mergi la magazin cu ea, daca gasesti sertizat cu panza e mai bun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la furtunele de vacuum,citisem pe undeva pe forum ca sunt de 2 dimensiuni,este un topic despre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune.. si am observat acum ca buza din poza de la Maf-ul cel nou care intra in cutia filtrului de aer e cu 1-2 mm mai scurta si nu se fixeaza bine pe o-ringul de pe marginea gaurii... asa ca am pus senzorul de la cel nou in tubul vechi.. si cred ca se simte o imbunatatire usoara sau.. poate e doar psihic :d

post-125908-0-67149900-1396537356_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imbinarea era dupa debimetru  putea fi  locul pe unde tragea aer fals!!  verifica garnitura dintre tub si compresorul turbo.

 

Ca sa fii sigur ca nu ia aer fals pe la imbinarea dintre tub si compresor  uite putin mai jos  vei vedea un colier metalic, dar nu strange prea tare!!

 

 

Dar ai rezolvat  foarte bine problema schimband senzorul pe corpul vechi , bine mai sunt si sitele alea la interior care pot  face ceva dar e insesizabil.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

nu stiu ce procedura ai vazut si nu stiu la ai vrut sa faci log,ce anume te intrezeaza....din ce ai postat tu pot spune ca decat corectile la injectoare sunt bune....ca sa faci log ptr. turbo vezi in posturile anterioare cum se face,care este procedura,citeste si dupa aceea posteaza log-ul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune,
Daca se poate, o parere legata de EGR-ul meu, care l-am curatat de vreo 2 ori de cand am masina(100kkm), iar a doua nu avea decat ulei prelins nu funingine. Am curatat inclusiv axa cu wd-40 pe toata lungimea ei de culisare. Ms anticipat
 

EGR passat-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spui ceva si despre cum se comporta motorul  si ce ai facut inainte de ultimele 2 curatari de egr

 

Parea suna cam asa:  axa este degripata, deoarece zig zagul pe care il face linia albastra este destul de redus, problema apare in momentul cand EGR-ul inchide, valoare ajungand la 700 mg/str  si daca stai sa te gandesti  ca la WOT prin MAF trebuie sa treaca minim de 850mg/str deci valoarea de 700 mg/str  nu este plauzibila ptr turatia de 1400 rpm.

 

Dupa cate am vazut aici pe forum multi cred ca pot face minuni si reanvia un debimetru cu putin isopropilic, aer comprimat sau betisoare de vata, imi este foarte clara situatia din Ro si stiu bine ca 400 ron sunt bani astazi in Ro, de aceea nu trebuie sa crezi ca sunt arogant dar ptr mine un debimetru dupa 100-150 mii de km  este mai simplu de schimbat decat de diagnosticat.

 

Deci primul pas ptr a te convinge ca este sau nu este debimetru incerca sa cauti la un prieten un debimetru identic, care pe masina lui se comporta ok, eventual faci un BS 003  si vezi sa arate cele 2 valori  250   si  450  mg/str, sau cel putin valorile care le arata pe masina lui sa le arate si pe masina ta.

 

Dupa ce faci testul cu un alt maf, fa o tura sa vezi cum se schimba comportamentul, fa un log BS 003 pre a avea dovada.

 

 

Bine inteles ca mai pot fi si alte chestii care pot duce la o valoare mai mare a MAF masurat cand egr ul este inchis, precum  tubulatura fisurata  deci o pierdere mare intre turbo si motor, un furtun iesit, un intercooler crapat, un turbo reglat gresit ( aici ma intereseaza  ce e cu turbo  e original, ori schimbat si  reglat de specialisti de la noi) etc.

 

Deci la urmatoarea postare incerca sa faci lumine in directia MAF ului ( se poate analiza si cu un log in mers  dar si  cu inlocuirea merge)  apoi  daca ai rabdare mai fa un log BS011  sa vedem ce spune turbo, si  un log in mers 003.010.011 treapta a 4 a , sa vedem ce se intampla la WOT  dar te rog sa incepi logul de la 1500  dupa ce mergi cateva secunde constant la 1500 rpm.

 

Si cand faci logurile Basic setings  sa lasi sa inregistreze mai multe cicluri /minute.

 

Mai jos ai logul prelucrat si cu un mic comentariu cum se interpreteaza, dar trebuie sa faci diferenta intre canale de masurare si canale Basic Setings!!

Cu placere!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune
Turbina este cea originala(made in France), a fost curatata personal acum 30kkm, dupa ce am citit pe forum mai multe rezolvari de eliminare a LIMP-MODE-ului. Nu s-a umblat la CHRA, doar la geometria variabila, care agata atunci destul de mult(se simtea in treapta a 2-a si a 3-a+ limpmode). Am refacut planeitatea vanelor pe geam si  cu un jmirghel foarte fin, iar la montare totul a decurs conform planului. Totul se misca foarte bine si lin. NU AM UMBLAT LA TIJA DE LA ACTUATOR, am montat-o cum am si demontat-o. Tot atunci am spalat si intercoolerul si o parte din tubulatura(cea dupa intercooler)
La debitmetru nu am umblat niciodata. Postez un log mai vechi, dar dupa ce am curatat turbina si toate cele.
In seara asta am facut Basic Settings pe grupul 003 si 011 cand am ajuns la Bucuresti de la Horezu-VL(220km, viteza medie 80km/h)
O sa fac si un log pe grupurile 003, 010, 011 zilele urmatoare si o sa il postez aici.

Ceea ce ma preocupa pe mine este ca, aleator, EGR-ul incepe sa "horcaie" si sa fluctueze turatia la relanti, direct proportional cu horcaitul. In jurul EGR-ului este ulei, de la cele doua gaurele de sub capac se prelinge pe el.
In rest, masina trage bine, dar am mers si cu altele care trag si mai bine.
O seara faina tuturor!
 

LOG passat 115CP.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-turbo01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

atasez 3 log-uri pentru interpretare sa vad cum se mai prezinta "cancerul" masinii mele. nush de ce dar ceva nu-mi pare in regula cu valorile debitmetrului, parca oscileaza prea mult. O zi buna!

Book2 log egr 003.xls

Book1 bs 003.xls

Book1 bs 011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo pare destul de ok  EGR ul inchide ceva intarziat  degripeaza putin axa eventual  si o mica curatare, daca mai faci loguri BS   sa le lasi te rog putin mai lungi.

 

Ai interpretat bine intr un fel   sa faci un log  in blocul de masurare 003 la relanti  dar daca mai aveai ceva rabdare se deschidea intr.un tarziu si egr ul , dar tre sa astepti...

 

Arata destul de ok,  dar  de ce le-ai facut?  te doare ceva?  daca e numai oscilatia valorii MAF ului masurat  e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

data viitoare am sa le fac putin mai lungi. practic nu are nimic,am folosit vcds-ul pe masina unui prieten si daca tot eram prin preajma l-am folosit si pe masina. Azi ma voi ocupa putin de axul si curatarea egr-ului. Multumesc @Rune pentru sfaturi si interpretare. O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.laviniu

Va salut , am facut si eu 2 loguri dar nu stiu cat de bine le-am facut ... se pot interpreta ?http://www.filehost.ro/30418424/LOG_01_003_xxx_xxx_csv/">LOG_01_003_xxx_xxx_csv</a>

 

http://www.filehost.ro/30418427/LOG_01_011_xxx_xxx_csv/">LOG_01_011_xxx_xxx_csv</a> Multumesc mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!