Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Acelasi sfat si pt tine DegeteRapide scanare+log in mers apoi postare aici.

Poti sa te uiti la Egr pana una alta.

Zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr?Am zis ca sunt nou si chiar nu prea le am! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functia search face minuni!:)Daca nu prea le ai ori te apuci si te documentezi, ori mergi in service. Fara informatii, daca "mesteresti" in compartimentul motor o sa fii ca un taur intr-un magazin cu bibelouri:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... Fara informatii, daca "mesteresti" in compartimentul motor o sa fii ca un taur intr-un magazin cu bibelouri:).

 

Sau repari ca Celentano, masina politzaiului in Las Fierbinti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DegeteRapide.

Stai ca nu am inteles,nu stii ce este EGR sau esti mirat ca am spus sa te uiti la el?

Daca a 2 varianta e valabila in cazul intrebarii mele atunci..spun acelasi lucru ca Dementor"search+practica+informatiile noastre".

Sa nu te superi pe mine/noi.

Sa nu fim rautaciosi in primul rand(sa ne amintim cum eram si noi toti ani in urma)nu ca acum EU sunt tare"cumincior"si le stiu pe toate.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Daca ma poate ajuta cineva mai experimentat cu o parere ceva. Am un consum foarte mare la relanti in jur de 1.4 - 2.6 , variaza intre aceste valori  si dupa 3300 rot/min imi intra in limp. am schimbat MAF-ul, curatat EGR care era plin de mizerie, verificat furtunase vacuum, parca tot in regula. Limp iau de la supra presiune, am postat si loguri facute in viteza a 3-a si a 4-a, in ambele am luat limp pe la 3500 rot/min si nu am putut sa le duc pana la 4000

LOG-01-003-010-011-viteza 3.xls

LOG-01-003-010-011-viteza 4.xls

LOG-01-003-EGR.xls

LOG-01-011-Turbo.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlady  BRAVO!!

 

Asa se incepe o diagnosticare!  se vede clar ca ai citit postari mai vechi  si astfel ti-ai facut lectiile bine!!

 

Poti incepe cu un control visual al cursei actuatorului turbo in timpul  BS 011, daca nu misca complet sau are ezitari...

 

Demonteaza tija de la actuator  si verifica cum misca geometria,  distanta de la in capat la altul trebuie sa fie de 1 cm aprox, si la ammele capete trebuie sa sune metalic cand lovesti in ca.

 

daca geometria este blocata incepe incet cu miscari mici , nu folosi forta deoarece se pot stramba piesele de comanda a geometriei.

 

Daca Geometria   a fost blocata  iti recomand in viitorul apropiat  demontarea turboului si curatarea /reconditionare geometriei variabile,  daca te descuri singur e bine iti pot pune la dispozitie un pdf cum si ce ai de facut  daca nu te simti in stare  iti recomand 2 nume  Bacau - EXCALADE,  Bucuresti -Cipos

 

Ai umblat cumva la surubul de reglaj  ce limiteaza cursa parghiei geometriei ( dar serios  ca nu  ai ce pierde)

Daca doresti sa vezi valorile in grafic  ti le pot pune la dispozitie, dar mai pe seara ...

 

Cat despre consumul marit la relanti  incepe cu unchiul de sincronizare, "avans"   inceputul injectarii si  durata injectarii  deci canalul de masurat 004.

 

Dragi moderatori incercuiti  postarea lui Vlady

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de aprecieri. nu am umblat la surubul parghiei si nici geometrie/turbo. daca poti posteaza un pdf cam ce si cum se face

in legatura cu consumul nu stiu daca ma ajuta cu ceva canalul 004. am motor ajm PD si nu pot sa reglez avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vadyk..

Cum sa nu poti regla avansul??

Consumul tau e enorm nu mare.

Cauta postari mai vechi pt ca o sa gasesti.

Daca nu o sa gasesti iti stam oricare de aici la dispozitie(cel putin eu)sa ti spunem cum sa faci.

Eu nu pot sa iti deschid logurile pt.ca sunt pe tel.dar daca ne ai face un print pe grupurile 004,013,015 ar fi ok.

Zi frumoasa.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut prieteni.. sunt nou pe forum, dar problemele ma aduc aici. Detin un golf 4 din 2000 cu motor ajm de 115 cai si de vreo saptamana simt ca a devenit puturoasa.. am cititi postarile din topicul asta si am facut un log in mers (treapta a3a si a4a). Va cer ajutorul pentru ca daca ma duc la service, daca ma vad tanar si habar nu am prea multe de mecanica s-ar putea sa-mi ceara cat nu face. am atasat LOG-urile in mers.. Respect!

golf 4 ajm a3a.xls

golf 4 ajm a4a.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Daniel

 

la tine presiune este chiar daca la inceputul WOT ului  face un zig zag de toate frumusetea  dar apoi  presiuena masurata   urmareste presiunea specifica  deci  turbo pare , ptr inceput sa fie ok( dar mai revenim la acest punct)

 

Ceea ce nu imi place la motoul tau este MAF ul valoarea lui masurata care sta in jurul la 550 mg/str.

 

Acesta valoare constanta apare in 2 situatii:

 

1,  cand maful este defect

2. cand EDC ul  intre in limp Mode ptr protectia motorului.

 

 

La tine  momentan pare mult mai plauzibil punctul 1  decat 2 deoarece daca te uiti  la cycle duty  vei observa ca motorul nu este in limp mod  cand valoarea MAF masurat e la 550 mg/str.

 

 

Valorile ciclului dty sunt si ele putin cam reduse , normalö trebuie sa se miste intre 19% si  aprox 80 %  si la 94%  sa intre in Limp Mode,  deci asta spune sau  te duce cu gandul ca geometria e putin  ancrasata....dar toate la timpul  lor incepem cu ce e mai usor.

 

Daca poti  ar fi interesant si un BS 003  sa vedem ce spune EGR  deoarece  MAF EGR Geometrie  se cam duc in lant.

 

PRimul pas care il poti face este sa cauti un amic cu o masina identica si sa il rogi sa iti imprumute MAF ul ptr o proba , in asa fel  daca cumperi nou sa ai certitudinea 100% ca e maful.  eu iti recomand  , daca poti sa nu optezi ptr unul  SH deoarece majoritatea SH sunt uzate.

 

Dac ai rabdare sa citesti ceva postari mai vechi vei gasi mult mai multe detalii

 

 Cu placere!

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Rune, pe la 6-7 ma gasesc cu un prieten sa-mi dea MAF-ul lui sa vedem cum se comporta asa.. fac un LOG dupa ce il schimb? cat despre BS 003 acum ma duc la masina.. revin


am revenit cu BS 003

BS 003.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns. Se lasa cu o curatare de turbina dupa verificat vacuum si actuator.

Maf.ul e normal sa indice sub 800 la wot pentru turatii de peste 3700 ? (Sau are legatura cu turbina?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dnygl94

 

 ceva intre MAF si  EGR e bolnav se vede in BS 003, din log reiese ca MAF ul e mort, ptr a fi si tu sigur  asteptam impresia de dupa inlocuire.

 

astept raspunsul cum s a comportat masina cu un maf " garantat  " bun , deci sa fie de pe o masina care merge bine,  apoi vedem mai departe  ce e cu EGR ul  si  cu geometria.

 

dadu221

nu cred ca iti pot da un raspuns exact!!

 

Ceea ce iti pot spune este ca daca  la trecerea de 3000 rpm  valoarea masurata cade sub 850-900 mg/str  este deja un prim indiciu precu ca  valoarea masurata de MAF  este scazuta.

 

Ptr a te asigura ca intradevar valoarea este adevarat scazuta trebuie sa controlezi.

 

  • Filtru de aer-sa nu fie incarcat
  • Tubul dintre  MAF si compresorul turbo- este un O-Ring intre turbo si tub  care poate trage aer fals
  • Verificat Intercoolerul  sa nu fie obturat, si  racirea sa fie eficienta, se poate masura cu VCDS temperatura si nu tre sa fie mai mult de 10 °C fata de temperatura aerului la mers constant .
  • Verifica MAP ul
  • Verifica EGR+galerie  depuneri masive duc la reducerea cantitatii de aer absorbit.
  • Verifica catalizatorul.

si sigur mai sunt deoarece  accelerarea la diesel se face prin modificarea cantitatii injectate , deci orice ce poate duce la o limitare a injectie poate fi un motiv  de a face sa treaca mai putin aer prin MAF.

 

Dupa cum vezi  raspunsul este mult mai complicat, de aceea ptr un maf 100 150 mii de km  sunt indeajunsi si daca imparti 400 ron la  acesti km pretul pe km este imfim  de aceea eu predica ca dupa un anumit nr de km  este mai ieftin de a cumpara un maf nou decat sa umbli din garaj in garaj ptr a  afla daca maful este bun sau nu deoarece diagnosticarea nu e gratis.

 

Personal cel mai ieftin MAf  vazut costa 34 de euro nou!! clar o marca mai no name  dar sigur e mai bun decat unul SH, daca asi pune asa ceva pe masina mea...nu cred, dar asi avea curaj sa testez.

 

Cat despre curatare  un spray e deja 20 de euro deci deja un sfert dintr um maf  nou mai de marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc inca o data Rune.. n-am mai ajuns azi in oras sa probez MAF-ul dar zilele astea o s-o fac.. te tin la curent.. app. trebuie sa caut exact motorizarea mea? sau pot sa il iau si dupa un ALH? O seara placuta!

Modificat de dnygl94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de pe el sa fie identic,ALH  are 90 cp , nu cred ca e compatibil cu al tau care e de 115 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc inca o data . Am deja un MAF nou pe stoc (bosch) dar stiu ca atunci cand l-am montat au fost aceleasi anomalii deci este foarte posibil sa fie unul din celelalte puncte enumerate pe care am sa le verific. La momentul respectiv am pastrat maf-ul vechi pe masina ca sa il am pe cel nou de rezerva. Cum se verifica MAP=ul ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAP ul are 2 functii.

Temperatura si presiune.

Nu cunosc o posibilitate de a testa directa, lucru posibil dar la ce pret??

Indirect se poate testa prin verificarea/compararea temperaturii si a presiunii.

Comparatia se face cu temperatura aerului si presiunea cu presiunea atmosferica.

Temperatura se compara dimineata astfel motorul este complet.

Ptr presiune poti folosi un telefon, la Samsung S3 se poate intra cu codul steluta#0#steluta (sry tastatura nu are pe tastatura steluta)

Intr un menu de testare unde are si senzor ptr presiunea atmosferica.

Daca valorile comparate nu au deviatii mari intre ele semnifica , fara garantie, ca MAP ul e bun.

O alta modalitate este inlocuirea cu unul garantat bun ptr o proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

preasiunea atmosferica o indica senzorul din calculatorul de motor, cel folosit pentru corectia in functie de altitudine

MAP nu prea il poti testa. dar nici nu am intalnit sa fie decalibrati, doar defecti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_ciurariu

 

din punctul meu de vedere este geometria variabila ceva ancrasata..informatii ce trebuie sa faci sunt indeajuns, asa ca nu cred ca este necesar o explicatie.

 

In graficul urmator poti vedea comportamentul presiunii masurate fata de presiunea specificata

 

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_ciurariu

La tipul tau de motor geometria variabila e prinsa de rotor,ceea ce inseamna ca o poti da jos turbina  fara galeria de evacuare.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian_ciurariu

am inteles ce trebuie sa fac

va multumesc pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am skoda octavia 1 4x4 1,9 tdi cod motor ATD 101cai si am urmatoarele probleme:


1. Dimineata porneste parca in 2 3 pistoane, sta turatia pe la 600 800 si se simte ca parca s ar opri dar isi revine apoi dupa 5 10secunde si sta la relanti bine. La o doua cheie porneste imediat fara nici o problema(a doua cheie am dat dupa 20 30secunde de la prima cheie deci motorul e rece inca). Cand motorul este cald(90grade) cateodata porneste bine dar cateodata porneste si se opreste, cateodata dau si 3 4 chei pana porneste. 


2. consumul instant de motorina este de 1,3l/h 1,4l/h doar cu motorul pornit!(fara climatronic, lumini, radio).


Consumul in afara este de 7% chiar si 8% mers normal(afisat in bc).


 


in vag com nu am nici o eroare.


Log. http://www.fileshare.ro/e30331217  log 2


http://www.fileshare.ro/e30331220 log1


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!