Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

marius.stanescu

Salutare.Am promis ca revin cu un filmulet sa va arat cam cum se aude tacanitul acela ca/de tacheti la masina mea.Pe langa acel tacanit se aude cand decelerez un suierat/fluierat fin care se aude din partea cu alternatorul sau turbina.Tacanitul se aude cel mai bine de la secunda 8-9.Acesta este link-ul:

     Multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva freaca paletii turbinei de carcasa? Ai controlat sa vezi daca axul turbinei are joc? Eu din filmulet nu prea disting tacanitul...dar suieratul ala la decelerare e de la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Sincer nu am verificat sa vad daca freaca de carcasa dar daca ar face acest lucru ar fi grav si probabil s.ar vedea in mers.Am fost cu ochii pana acum la nivelul uleiului si am aproape 3000 km si nu a consumat niciun gram.Cand am fost cu ea in service si au ridicat.o pe elevator nu se mai auzea suieratul acela..sper sa ma mai tina o vreme sa fac rost de cash :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acest suierat la deccelerare l-am avut si eu, a aparut dupa o forja cu masina si 200 la ora,facea urat de tot,de tras tragea,nu consuma ulei,pana la urma am schimbat tot in turbina,am reconditionat-o si acuma e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

La mine in afara de suieratul acela nu scoate alte zgomote.E drept ca la inceput intra in limp de la suprapresiune dar dupa crva forje si.a revenit si de aproape 1 luna jum nu mai intra in limp deloc.Ce era uzat la tine de se auzea asa?Ai idee daca se mai poate merge cu ea asa sau se va agrava in viitorul apropiat?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca se va agrava pentru ca nua m stat decat 2-3 zile cu ea asa si am trimis-o la bucuresti ,nu stiu exact ce era,cred ca frecau paletele,mie imi facea ca o sirena de ambulanta si si cand opream motoru se auzea pe evacuare destul de tare,dar tu o poti desface daca ai suprapresiune sa vezi ce e acolo,poate scapi doar cu o curatare,s-ar putea sa iti suiere din cauza ca e blocata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Ideea e ca aveam inainte suprapresiune..acum merge normal.O sa incerc sa verific paletii daca au joc.La fel face si la mine cand opresc motorul se mai aude un vuiet cam 2-3 secunde.Sper sa ma mai tina o perioada ca stau cam prost cu finantele..cam cat ar costa reconditionarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Ai reparat.o la ciprian?am. vazut ca e renumit in turbine..o mai las o vreme asa si daca se accentueaza sunetul o reconditionez si eu

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marius: Ceva de genu imi face si mie, poate o idee mai incet, dar nu am gasit problema, si merg cu ea de 30k km  si tot asa face. Joc in ax foarte mic, ulei cunsuma 400ml la 10k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

O veste buna :d eu am aproape 3000 km de cand am facut schimbul de ulei si pana acum nu a consumat un gram..jocul axului de la turbo nu l.am verificat dar cum am putin timp liber il verific.Daca nu are joc banuiesc ca altceva din ea produce sunetul ori e din din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate ai o gaurica sau o garnitura dusa undeva...

Eu m-as gandi si la varianta asta ca este acelasi sunet ca la o oala sub presiune...si a mea la fel face...

Sent from LWR-itza using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti interpreta si mie logurile de mai jos, va rog?

 

Multumesc

post-2277-0-25307500-1360797180_thumb.pnpost-2277-0-22141700-1360797192_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Cand am fost la service si au ridicat.o am gasit o fisura in esapament dupa catalizator..se aude bine cum rasufla pe acolo dar nu stiu daca de acolo se aude.Daca e ridicata pe elevator si o accelereaza cineva nu se mai aude vuietul acela.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii legate de postul #4303.

Problema:
Limp. Mi-a intrat des in limitare inainte sa ajunga temperatura la 90, regim in care nu depasesc 2500 ture (am vazut cand intra pt ca aveam testerul pus si N75 trecea in 92.4% si ramanea acolo pana la repornire)

Ce am facut pana acum:
1) curatat geometria variabila. Din pacate n-am fost de fata, dar mecanicul pare de incredere. Curatarea a fost facuta cu turbina data jos, nu cu spray sau alte alea.
2) am schimbat actuatorul. Am folosit acceasi lungime a tijei ca la actuatorul vechi (stiu ca nu  e tocmai bine ...). Am incercat in ultimele 2 luni sa mai lungesc tija dar in afara de lag n-am obtinut nimic. Logurile pe care le-am pus acum sunt cu lungimea de la actuatorul vechi.
3) am pus N75 nou, face la fel. Acum merg cu N75 vechi ( m-am gandit ca poate ala nou e si el busit ...)
4) am masurat vacuumul : pe furtunul dintre N75 si actuator am -17inHG, iar la intrarea N75 am -28 inHg.

Erorile pe care le am de ceva vreme sunt:
18027 - Glow Plug Relay (J52)
            P1619 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109)
            P1538 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
            P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Ce nu inteleg din ce am citit pana acum:
1) Cand e vorba sa verific furtunele de vacuum tb de fapt sa ma asigur ca trecerea de la presiunea de vacuum ( -17 ) la presiunea atmosferica se face suficient de repede? Eu ma gandeam ca daca am pierdere pe vacuum n-o sa am boost, dar nu o sa fie motive sa intre in limp. Gresesc?
2) Cand decide ECU ca e limp? Doar in conditii de overboost? Si cum se considera overboost-ul pentru limp? ( 20% , 50% peste specified ?)
3) Ce inseamna deviatia pozitiva de la MAF (specified 810, actual 1100) . Am inteles ca daca MAF-ul e obosit da valori sub specified. Ce inseamna cand da valori mai mari?


Nu prea ii dau de capat. Am mai citit ca poate fi si o problema electrica (mai ales ca am erori intermitente) dar acum 2 zile am luat un limp pe la 3500 de ture deci nu stiu ce sa zic.

Asa ca va cer ajutorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut astazi doua loguri dupa ce am schimbat debitmetrul si filtru de aer. Va rog sa va uitati putin peste ele. Va multumesc!

 

post-102560-0-79929400-1360851195_thumb.

post-102560-0-46984000-1360851211_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan eu as mai scurta o idee tija de la actuator si as verifica cu un drum si geometria, ai un spike care se corecteaza dar nu asta ar fi o problema problema e ca ramai destul de bine sub presiunea ceruta de ecu si la maf iarasi, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Am fost la service azi sa intreb de tacanitul acela enervant.I.am spus ca as vrea sa verific tachetii si eventual sa ii schimb daca ei sunt responsabili cu tacanitul.Am primit replica imediat ca nu prea e recomandat sa umblu acolo si sa fac intai distribuita (are un huruit cam uratel dupa ce se incinge motorul) si ca s.ar putea sa fie distributia vinovata cu tacanitul.Acum va intreb pe voi daca ar fi cureaua de vina ar putea scoate tacanituri ori sa fie decalata.cu 1 dinte?cand e motorul rece toarce frumos nu se aude niciun zgomot..cum se incalzeste incepe tacanitul.(vechiul propietar a spus ca a fost schimbata distributia si mi.a dat si piesele vechi).Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

buna seara!eu la masina mea am avut distributia decalata un dinte..deoarece mecanici care au facut-o inainte nu au gasit semnele si au facut unele cu  vopsea...asta s-a intamplat cand masina nu era a mea...cand i-am facut distributia mi-a zis mecanicul de  aceasta dereglare dar nici inainte si nici dupa nu se auzea nici un tacanit...singurul tacanit la mine este la prima pornire cand este frig rau  tacane un pic culbutorii pana ia ulei..un  prieten de al meu are un passat tot de 115 cp si el a schimbat  culbutorii pentru ca ii tacanea rau mai ales vara la cald..acum merge bine masina lui, precizez ca avea 280.000 de km cand i-a schimbat.eu cred ca poate fi si de la culbutori uzati sau poate ca sunt dereglati..explictia mea pentru  mersul bine la rece este ca ulei e un pic mai gros si nueste asa fluid si mai "astupa" acele zgomote...nu sunt mecanic dar  o chestie asemanatoare am patit la un o masina de generatie mai veche.eu zic  sa ii verificati jocul culbutorilor..nu este multa munca si nu presupune vrun risc...eu nu stiu sa va spun valorile jocurilor dar poate va ajuta colegii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Mersi de info.o sa incerc si la un alt service si sincer as investi ceva banuti in ea mai ales ca o voi tine ceva vreme.nu stiu la cat s.ar ridica investia in culbutori,tacheti si ce mai e pe acolo..ideea e ca a inceput sa tacane dupa 2-300 km de cand i.am facut schimbul de ulei.i.am pus castrol magnated 5w-40 DPF desi nu cred ca uleiul e vinovat.Oricum masina are 260k reali deci e normal sa aiba oarece uzura.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

acelasi ulei folosesc si eu si uneori ma gandesc ca e c-am subtire..am vorbit cu un mecanic si nu mi-a recomandat sa-l schimb cu unul mai gors(m-am gandit ca vine vara si ar trebui unul mai gors)... prietenul meu a dat vro 1000 de lei pe piese si manopera..eu unul cred ca si uleiul este  subtire...si al meu  cateodata  e mai zgomotos...eu am patit  chestia cu uleiul prea subtire la o dacie...am pus 5w40 vara si  la cald tacanea ziceai ca esti la biserica...bine nu compar motoarele pentru ca ala e din  generatia anilor '70 si asta '00.eu  as zice ca daca schimbati culbutorii sa schimbati si axa cu came deoarece si  "ciocurile "acesteia se uzeaza cu timpul..dereglarea culbutorilor poate influenta consumul(mai mare) mersul la relanti si o urcare mai greoaie in ture..poate  sunt insesizabile astea dar eu m-am lovit de asta....va salut!si va doresc o rezolvare rapida a problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Consum mai mare..cam e dar dau vina si pe frig si distante scurte..relanti am vazut ca e stabil nu fluctueaza insa pare ca urca cam greoi in ture daca o accelerez pe loc..merci mult de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

nu aveti pentru ce!si eu am probleme cu turbina si colegii m-au ajutat.sper sa va fie de folos ce am spus si eu as zice sa stati langa mecanic cand o sa desfaca capacul culbutorilor pentru ca sa nu gasiti unul care nu stie de capul lui si sa vedeti ce face.va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan eu as mai scurta o idee tija de la actuator si as verifica cu un drum si geometria, ai un spike care se corecteaza dar nu asta ar fi o problema problema e ca ramai destul de bine sub presiunea ceruta de ecu si la maf iarasi, 

Care ar fi cauza acestor valori? Care ar fi rezolvarea? Am masina de 6 ani si nu am avut absolut nici-o problema pana acum...are 185k reali masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mihais #4303

 

Din aceste 2 log-uri nu reiese ca esti in Limp.

Limp mode poti avea atunci cand diferenta dintre Actual si Specificat este de peste 300mbar pe o perioada de timp mai indelungata, perioada in care N  75 incearca sa echilibreze presiunile.

Incearca sa refaci logul dar cu acceleratia la podea de la 1700rpm.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!