Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut,

Daca mai exista timp liber in agitatia de acum, poate cineva o sa isi arunce un ochi pe logul atasat.

Niste informatii suplimentare(toate actiunile executate astazi):

1) aprins "check engine", la diagnoza au iesit:

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109) P1538 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

18027 - Glow Plug Relay (J52) P1619 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

2) sters erori, re-diagnoza a iesit fara erori - NOTA: pasii astia doi i-am mai facut mai demult, erorile aparand dupa cateva sute de km mers in oras.

3) logurile in mers pe 3,10,11, atasate. Sunt 4 seturi, in treptele 4,3,4,3

4) diagnoza facuta imediat a dat urmatoarele:

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109) P1538 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

5) diagnoza facuta dupa aprox o ora:

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109) P1538 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Adaptorul folosit e original, de la ross-tech. Masina are 70k facuti in 6 ani.

Nu pot spune daca masina a mers bine sau nu, eram concentrat sa nu ies in decor pe intuneric, pe A1 (tin sa va reamintesc, autostrada nu e luminata ...)

As vrea sa pun masina la punct, dar in acelasi timp mi-e aproape groaza de service-uri si "meseriasi". Pana acum am lasat erorile in pace, dar s-ar putea sa trebuiasca sa incep sa iau masuri.

Orice sugestie e binevenita.

LOG-01-003-010-011-26nov2011-misc.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva pareri va rog ? Ibiza 1.9 Tdi BLT 131cp + un low tuning . Masina imi da eroarea 17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-10 - - - Intermittent dar imi da la mers constant in oras sa zic sau daca las masina la relantiu mai mult timp se aprinde checku si nu mai intra turbo , nu mi s-a decuplat niciodata in sarcina , din contra daca merg numai blana nu am patit sa mi se aprinda checkul absolut deloc. Blocul de Valve l-am schimbat , am la fel ca la un Golf V 1.9 tdi de ex

LOG-ibiza01.xls

Modificat de osama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbocip,divinewind tin sa mentionez ca vacumul de la turbo a fost schimbat de curand nici o luna sa nu fii reglat mecanicul bine tija? daca da spunetimi va rog cum se regleaza si am sa incerc eu ca mia mai zis cineva ca nu ar fi bine pt ca am un zgomot cand decelereaza motorul si mai vreau sa va intreb ceva am un consum pe computerul de bord in oras de 8,3% sa nu arate bine sau care sa fie problema ca ma dispera consumul asta plus ca am cateodata o pornire ca si in trei pistoane cand este asa frig ca si acum multumesc.

Modificat de timeea_prj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea - ai schimbat bujiile incandescente ?

Consumul - iti pare mare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da bujiile sunt noi toate patru consumul mi se pare mare nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rugamintea sa imi spuneti ceva pareri despre logul de la postul 2816. Un prieten vrea sa cumpere masina...

Vad ca apar diferente destul de mari intre valoarea specificata a presiunii si cea masurata. E totusi in limite? Masina (Octavia2 1.9TDI 105CP) se misca destul de bine totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa atasez cu greu un log cu 2 masini :

Primul - Motor ALH 90 CP 425 000 Km (nu este greseala)

Urmatoarele 3 - Motor ASV 140 CP 475 000 Km (am scris corect si aici).

Ambele masini au turbina VNT 17.probleme: prima are forta peste 2200 de ture,iar a doua scoate fum gri la accelerari bruste. Poate cineva sa-si spuna o parere ?

LOG-01.CSV.xls

Modificat de ionolt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile le faci de la 1600-1700 wot pana la 4000

La nici una nu ai respectat asta, astfel la alh din ce se vede ar cam trebui schimbat debitmetrul este mai mult decat slabit

La asv in primul log ar arata ca ar cam trebui curatata turbina, din celelalte nu prea iti dai seama, deci ar cam trebui refacut logul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nt01mus - asa e, in primul log scade prea mult presiunea peste 2700 rpm; ar fi trebuit sa ramana in jur de 2.0 bar absolut si peste 2700rpm; al doilea log e mult mai bun, deci depinde de la ce turatie dai blana si cat de incarcata e turbina in momentul ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc asap03!

Dar care ar putea fi cauza?

Vad ca dupa 2700rpm, cand presiunea in turbina incepe sa scada, calculatorul incearca o compensare a diferentei dintre presiunea citita si cea prescrisa prin cresterea factorului de umplere a semnalului de comanda pe N75. Doar ca presiunea nu misca deloc...incepe un pic sa creasca, dar tarziu. In plus vad ca si cantitatea de aer citida de debitmetru dupa 2700rpm e un pic mai mica decat cea prescrisa.

Pe langa asta, pe la 1800-2200rpm vad ca presiunea o ia un pic razna in sus... (un fel de suprareglare) cu toate ca pe N75 comanda scade tare (adica vacuumul ar trebui sa traga deja de actuator).

Ce presupun eu e ca actuatorul nu reactioneaza la timp pentru ca nu ajunge la el suficient vacuum pentru a se misca destul de repede spre pozitia corecta. Sau o fi geometria gripata?

Daca vrea cineva sa isi mai dea cu parerea... logul e la postul 2816. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog sa interpreteze cineva acest log

nu reusesc sa postez logul cine ma ajuta

sper sa mearga

log.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nt01mus - eu mai degraba suspectez geometria variabila si asta as verifica prima data; dai jos actuatorul de pe turbina (cu ocazia asta il poti verifica cu o pompa manuala de vacuum) si misti de geometrie cu mana, sa simti cat de usor lucreaza

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms liviu.

ma gandeam ca poate am o presiune prea mare in turbina (2.4)..

referitor la valorea 850 specificata de maf e ok ca ramane constanta?

despre egr ce se poate spune? din cate stiu la kick down ar trebui sa fie pe 0...el lucrand mai mult la relanti..

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok logul tau. Presiunea e buna si ea, e la fel cu valoarea care o cere ecu(+, - cativa milibari de ignorat). Legat de maf valoarea de 850 e normal sa fie constanta, e valoarea minima care cere ecu. Si egr la kick down trebuie sa fie 4.8 (asta inseamna inchis) nu trebuie sa fie 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...el lucrand mai mult la relanti..

De unde ai scos-o? EGR "lucreaza" continuu la mers normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru lamuriri (laurentiu) si completari (asap03)

asa e.. aveam informatia incompleta..

mai invatam.. :icon_thumleft:

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut..sunt nou pe forum...si am si eu o problema..

am un polo 9n 2002 motor bay tdi si cand e rece motorul,pana ajung la 2000 ture cand intra turbo trage tare greu..nu are vana deloc..iar daca e deal mare aproape ca nu urca...tre sa o turez de numa...asta cand e motorul rece..cand e cald parca isi mai revine umpic dar tot slabut e pana la 2000 ture dupa care merge bine..in limp mode mio intrat acu 2 ani de doua ori dar asta doar ca am facut un drum mai lung...de 300km..in rest e ok..astept un raspuns..bafta :icon_confused:

am uitat sa precizez ca am schimbat toate filtrele,egr ,galeria de admisie toate le-am curatat eu...debitmetrul lucreaza in parametri,injectoatele(PD) is ok(0,5:0,0:-0,5)..

pe vag la motor nu am erori...am schimbat si senzorul de temperatura(era dus...)..furtunase vacuum nu am sparte nici unul...posibil ceva la turbo?sa fie infundat....asta mia mai ramas de facut si vreau sa-l desfac..dar e cam mult de lucru pana ajung la el..si nu vreau sa-l desfac degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai probleme la geometria variabila sau actuatorul de la turbina, poate sa agate si agata mai tare cand e rece cand se incalzeste isi mai da drumul la cursa

Dc la rece nu inchide de tot vanele e logic sa nu ai putere in turatii mari, demareaza dupa ce ajunge la nivelul sau

Dimineata dc ai posibilitatea cauta tija de la geometrie si vezi cum lucreaza, agata sau nu, o poti apasa cu mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

@Asap03: Multumesc!

@DanyPolo9N: Turbina de pe 1.4 TDI BAY nu are geometrie variabila. E turbina cu wastegate. Eu am acelasi motor si am avut probleme acum vreo 3 ani cand am luat masina. Imi intra in limp mode si aveam negative deviation. La mine a fost destul de simplu de rezolvat, era ruginita articulatia dintre capatul tijei actuatorului si parghia care misca clapeta wastegate-ului. Din cauza asta ramanea intepenita cand trebuia sa se inchida clapeta si turbina nu mai facea presiune... scotea gazele direct pe evacuare. Normal ca nu mi-am dat seama de treaba asta pana nu am dat jos turbina. De atunci nu am mai avut probleme, totusi am mai uns articulatia aia de vreo doua ori (ca sa fie). Asta se poate verifica fara sa dai turbina jos, trebuie sa te bagi pe sub masina (pe un canal/elevator...), o sa vezi in jurul turbinei o protectie prinsa in 2 suruburi, o dai jos, apoi poti vedea tija actuatorul in ce stare e. E mai greu sa ajungi la ea dar nu imposibil. La aceasta turbina actuatorul lucreaza cu presiune, nu cu vacuum si ca sa-l verifici (sa vezi cum se misca, daca agata, daca se misca uniform, daca capsula actuatorului tine presiune...) poti folosi o pompa (eu am folosit o pompa de bicicleta).

Ai zis ca nu trage sub 2000rpm cand e rece si ca isi mai revine dupa ce se incalzeste. Dar dupa 2000 cum se comporta? Motorul asta e destul de fasnet de fel (cu toate ca foarte zgomotos) dar nu e un motor pe care sa il exploatezi sub 2000 de ture, ca orice diesel de altfel. Totusi cu datele pe care ni le-ai dat nu cred ca poate sa te ajute cineva prea mult. Trebuie sa faci o diagnoza si un log in mers si poate o sa isi dea seama colegii mai priceputi despre ce e vorba.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!