Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Oare ar fi posibil sa-mi agate geometria putin si sa faca toate astea ?O sa mai lungesc tija cu o tura si voi reface logul,pe urma o sa iau la rand n75 ,senzorul MAP..V-a multumesc pentru timpul acordat , revin cu alt log pe urma incerc sa inlocuiesc cei 2 senzori.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

relu nu mai are rost sa mai tot chinui masina aia,cert e ca e altceva la mijloc dat fiind ca in treapta a 4 logul poti zice ca e super ok dar in treapta a 3 e jale, cade presiunea la 3000 foarte mult si pe urma urca la loc, din geometrie nu face asta si nici din actuator, incearca sa inlocuiesti n75 cu n18 si refaci logul, sa fie mare sau mic nu conteaza dar sa fie cat de constant de la 2000-4000 fara a mai avea caderi de presiune, dc nu cauti la cineva senzorul map si il inlocuiesti , la fel refaci logul, dc si acum nu e ok incerci sa cauti si un alt debitmetru sa vezi ce face, cu egr-ul cum stai e functional sau e obturat?

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu o tija prea scurta chinuie masina, nu una prea lunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

defapt fie ea scurta sau lunga nereglata corespunzator se chinuie turbina

Dc e prea scurta tija geometria nu ajunge sa deschida de tot vanele astfel presiunea ramane mai mare decat ar fi normal, una lunga pe langa lagul aferent la wot presiunea ar trebui sa fie ok, deci asap logic asa e una prea scurta chinuie mai mult decat una mai lunga :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata logul meu in tr. 3 dupa ce am pus si eu un actuator nou (multumesc tengola pt. grafic). Dupa ce am lungit tija cu o tura s-au mai apropiat cele doua linii.

Din pacate nu am facut log si in tr. 4 sa vad si acolo cum se comporta la tija scurta... De aceea zic ca e pacat sa nu incerce sa mai lungeasca tija cu o tura... ca nu costa nimic

S-ar putea sa ai tu dreptate Cristian si sa fie N75 sau senzorul, dar mie mi se pare ca arata foarte asemanator logul meu cu al lui in tr.3...

post-27283-0-08752100-1318968536_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si la o explicatie pt. taierea presiunii la 3000 rpm cand tija e prea scurta (graficul de mai sus).

Cand tija actuatorului e reglata corect, graficul arata asemanator cu cel de mai jos (sper ca nu se supara estelus ca ii folosesc graficul pt. explicatii)

post-27283-0-68569800-1319007507_thumb.j

Dupa cum vedeti la WOT are un mic overboost care se corecteaza cu un underboost de o amplitudine mai mica.

In primul caz extrem, cand tija e mult prea scurta, overboostul se mareste de la 2000 la 3000 rpm, dupa care urmeaza underboostul de corectie, de la 3000 rpm in sus si care nu mai apuca sa revina la valoarea corecta.

In al doilea caz extrem, cand tija e mult prea lunga, dispare complet perechea overboost/underboost iar liniile se vor intalni undeva intre 3000 - 4000 rpm.

Toata povestea asta e valabila pt. logul facut in treapta 3 si bineinteles pt. turbina comandata vacuumatic. Cel mai des se foloseste treapta 3 pt. ca aici se evidentiaza cel mai bine problemele.

Astept idei, pareri vis-a-vis de teoria asta.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos explicat si sa stii ca e logic ceea ce spui, doar ca.....tija fiind scurta underboostul nu se va apropia de valoare specificata, de aceea ajunge si la limp mode, nu se poate corecta oricat ar incerca , nu are cum sa elibereze presiunea creata

Cand tija e prea lunga in momentul cand pornesti aceasta nu va inchide vanele de tot, de acolo lipsa de putere pana in momentul cand presiunea ajunge la echivalentul vanelor partial inchise, doar ca la turatie si peste 3000 ar trebui dc totul este ok sa fie presiunea actuala si specificata pe aceasi linie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta ziceam si eu. Se vede cum in graficul meu din postul #2695 si de asemenea in logul in tr.3 a lui relu12, ca linia actual dupa 3000 rpm nu se mai apropie de cea specificata, ci se duce in jos. La relu12 chiar are un minim de 1428 mbar dupa care are o tendinta usoara de crestere insa nu mai apuca ca ajunge la 4000 rpm

Tu probabil te gandesti la logul lui relu12 in tr. 4. Acolo revine, dar numai pe la 3200 rpm si logul e mult mai lung, ma gandesc ca are timp sa revina si de aia ziceam ca problema e mai evidenta in logul de tr.3... Dar si in treapta 4 logul are forma specifica overboost/underboost, doar ca nu e asa brutala ca in treapta 3.

Oricum, in cazul meu a functionat lungirea tijei cand am pus actuatorul nou. Ma gandesc ca poate o sa ajute si la altii explicatiile, sa stie cum sa identifice dupa forma graficului situatiile prezentate mai sus.

PS multumesc pt. reply Cristian

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am citit cu atentie cele mai sus si va multumesc ca va dati silinta pt mine si voi face urmatoarele : 1 mai lungesc tija un pic sa vad care ar fi diferenta , apoi voi inlocui pe rand N75 , MAP, Debitmetru; EGR-ul nu stiu in ce stare e sau cum sal verific, daca functioneaza corect.As putea sal dau jos sal curat in cel mai bun caz dar am auzic ca pot aparea unele problleme, adica sa nul mai recunoasca calkulatorul sau ceva de genu ..Bafta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog si eu putin ajutor pentru un polo, an 2000. Nu prea trece de 3000 rpm si mai multa strada nu am avut pentru test

Este vorba de 1.9 tdi, AGR

LOG-01-003-010-011_polo.xls

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Am lungit tija putin de tot si cam asta a iesit .Mi se pare ca problema e din alta parte dupa cum ziceati si voi..

Si de unde ai tras tu concluzia asta relu tata? Tu nu simti ca trage mai bine masina acum intre 3000 si 4000 rpm?

Compara valorile MAF la cele 2 loguri in treapta 3. Eu zic ca nu exista termen de comparatie, ca logul s-a imbunatatit. Cat ai invartit la surubul de pe tija? O jumatate de tura, o tura, doua?

intre 3000 si 4000 rpm ai:

810 | 945 vs. 800 | 985

815 | 580 vs. 805 | 985

820 | 630 vs. 810 | 985

845 | 740 vs. 820 | 945

850 | 675 vs. 850 | 885

850 | 675 vs. 850 | 615

ce zici, care-s mai bune, in primul tabel sau al doilea? Acum e putin mare presiunea pe tot logul in tr.3, dar ai scapat de pierderea aia dramatica de presiune de la 3000 rpm...

Nici acum nu poti ajunge la 150 km/ora?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@nervoss

Turbina ar mai trebui sa se chinuie putin...cam vreo 200 mbar :lol:

In schimb MAF-ul cred ca e putin "varza" :)). Scoate mufa si fa un drive test...s-ar putea sa traga mai bine

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i masina mea...am incercat sa ajut pe omul ala...

Maful mi s-a parut si mie ca o ia pe aratura, dar in rest ce sa-i spun sa faca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.am zis ca ar fi altceva problema pt ca p la 3800 rpm in tr 3 am luat un fel de limp asa am simtit eu dar se si vede in log ..oricum o sa o las asa nu mai umblu la tija... voi verifica si restu de senzori ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asap tot nu e bine la relu, asta o zic eu, parerea mea

dc logul pe treapta a 3 arata cat de cat bine vreau sa adug cateva observatii

In logul pe treapta a IV urmatorul la 2982 cade presiunea la 1774, iar la 3087 are 1693 dupa care incepe din nou sa urce, la fel eu zic ca lagul este destul de mare, dc vei avea nevoie sa tasnesti la semafor sau undeva mai rapid ial de unde nu este, retrogradeaza si va trebui sa il omori ceva cu a 1- a sa cada pe apx 2100 sa poti bobina, mie cel putin nu miar placea, am condus o gramada de alh ca si al lui si sincer iti spun ca imi place cum pleaca si se simte turbina de pe la 1800 cand deja impinge binisor

N75 nu esti nevoit sa il cumperi il schimbi cu cel de la egr n18, EGR-ul il dai jos si il cureti ca nu are ce sa nu recunoasca calculatorul, ai alh deci nu este electronic, este pe vacum , dai jos admisia si o cureti si ea totodata dc vrei ca are numai 8 surube si nu e greu de dat jos odata cu egr-ul, maful il schimbi cu unul de proba iei imprumut de la un prieten, iti trimit eu prin posta dc nu vrea nimeni sa iti dea unul :),

Eu zic ca masina trage , dar nu cum trebuie, oricum asta e numai parerea mea.

Bafta

P.S. nervoss logul tau facut la polo nu e prea bun, vroiam sa vad valoarea la debitmetru unde coboara , implicit dc mai cobora si presiunea la turbina, ai tinut aceleratia la wot de la 1500 la 3000 dupa care ai oscilat cu pedala, refal cu pedala la 100% apasata sa vedem unde cade presiunea si valoarea, dc nu trece de 3000 deloc schimba debitmetrul si asa cel care il ai e deja slabit din ce se vede partial

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e adevarat ca ating viteza mai mari si mai rapid da ce fac cu valororile astea: 1948.2 2203.2 73.7 1948.2 2223.6 82.5 1948.2 2244 91.6 1948.2 2254.2 94.4 1948.2 2223.6 94 1948.2 2101.2 93.2

din cate am inteles nu ar fi bine sa scoata prea mult la actual pt ca iau limp pe care lam si luat cred ( am simtit o cadere)..

Sal Cristiane credema nu stiu c sa mai fac ..voi curata si EGR-ul voi incerca si cu alt MAf,sper sa-mi dea instructorul auto la care fac scoala :D si voi schimba si n18 cu n75 ..dar sa las tija asa sau so dau inapoi cum era .. nu mai stiu ..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca voi nu vedeti imbunatatirea si tu relu nu simti ca trage mai bine motorul, dupa ce am si pus valorile de MAF peste 3000 rpm la logurile in tr.3 (uitandu-ma la ciclul N75 inainte de lungire tija si dupa parerea mea e ca inca mai trebuie lungita un pic tija ca sa-ti mai scada presiunea si N75 sa nu mai urce la 94% acum ca e cat de cat in parametrii), ce sa zic, du inapoi tija asa cum a fost ieri

Cristian, n-am zis ca relu12 are un log perfect, am zis doar ca s-a imbunatatit fata de ieri, ca relu zicea ca e mai rau, desi nu stiu ce poate fi mai rau decat sa atingi cu greu 140 - 150 km/h... Referitor la lag, cam tot atata avea si inainte de lungire, ce diferente vezi?

Te-ai uitat de asemenea la diferentele de ciclu N75 la logurile in tr.3 inainte si dupa lungirea tijei? Cum le interpretezi?

Relu, referitor la valorile astea mari de presiune de care zici, poate n-ai observat, dar le aveai si in logul de tr.3 dinainte sa lungesti tija, doar ca acolo le aveai de la 2000 pana la 3000 rpm dupa care iti cadea la 1600 - 1400 mbar.

Si ultima chestie Relu, cand pun si eu o intrebare, e frumos totusi sa raspunzi. Ca nu te intreb degeaba.

Bafta in continuare.

PS. in ultimele loguri postate de tine nu se vede nici un limp, nici in tr.3 nici in tr.4

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma refeream :

3717 1948.2 2101.2 3885 1948.2 1458.6

Ca presiunea a scazut foarte mult de la 2101 la 1458 si am si simtit cami da in nas..

Scuze ca nu am raspuns la intrebarile tale..masina da trage mai bine dar.. cu caderea asta la care eu zic ca e limp sau ceo fi si DA valorile alea mi se par mult mai bune, dar in logul anterior nu aveam la dutycicle nici un 94.4 la care am inteles ca duce spre limp-mode.Si inca un raspuns sa fie toata treaba buna.. Nu stiu cat am invartit de tija aia ca nu l-am mai dat jos de pe masina actuatorul ala doar am desfacut piulita si am dat cam 2 curse( jumatati de curse)mai bine spus.Dar daca mai lungesc tija aia voi avea valori de 94.4 cam pe toata durata logului.Credema ca am incercat si asa imi dadea.In fine imi pare rau ca teai simtit ofensat sau alt fel, ca nu am rasp la 2 -3 intrebari ,Greseala mea. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am avut si eu ceva pierderi urate de tot de putere, masina a inceput sa dea in nas acum 3000Km la turatii ridicate in treapta a 5-a, adica peste 3800 rot/min. Apoi a inceput sa dea din ce in ce mai devreme, apoi si in a 4-a si in a 3-a pana nu am mai putut sa depasesc 3000rot/min, hai sa fac un log sa vad ce zice avand VAG (dar nu si timp de cand a dat prima oara in nas ==> limp mod) si am facut primul log din atasament.

m-am apucat sa vad daca nu e blocat ceva la turbina si desfac tija actuatorului de pe VNT si mis de amandoua care mergeau fara problema, nu agatau de nici o culoare, bine , hai sa reglez tija actuatorului poate am uitat sa stranf piulita cand am curatat geometria variabila.... o scurtez, o lungesc si nimic, acelas rezultat, nici o modificare.

Dupa stat si gandit cum functioneaza toate am ajuns la filtrul de motorina care era schimbat de 7000Km, dupa schimbarea lui a fost o diferenta enorma, am reintins tija actuatorului la maxim (cu el prins de VNT) si a iesit asta :

Turbina e antrenata de gazele arse, fara motorina suficienta nu avem destulegaze sa invarta turbina cum trebuie si nu aveam presiune. acum cred ca putincam lunga tija dar se duce de voie in 180Km/h siinca mai poate dar sunt satul de amenzi de radar

inainte.xls

dupa.xls

Modificat de BogdanLitoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Azi am facut ceva teste la un SEAT Vario de 110cp. Agata la inceput. Am facut 3 serii de teste a cate 3 Log-uri fiecare. Intre timp vad ca s-a "curatat" singura turbina :icon_cheesygrin: . In schimb nu prea imi place MAF-ul.

Va rog sa dati si voi o parere.

@bogdanLitoiu

Degeaba lungesti sau scurtezi tija daca aceasta nu e actionata de nimic...adica iti lipseste vacuum-ul.

Fa un Basic setings pe grup 011 si urmareste daca tija se misca...daca nu, stii ce ai de facut :icon_thumleft:

Log seat.xls

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum totul merge bine doar ca am o intarziere la pedala de accelaratie, ai apucat sa te uiti pe cele doua logouri, la mine era de vina filtrul de motorina care se imbaxise dupa 4-5000 Km :) si tija a ramas dereglata de cand ma jucam la ea si nu am mai avut timp sa o reglez :)

Modificat de BogdanLitoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta era doar din cauza unui filtru de motorina care nu mai lasa sa treaca cat rebuia prin el, ciudat e ca nu aveam erori stocate.

sper ca sambata sa am tim sa ma joc iar la actuator sa-l aduc in parametrii acum la turatii mariramane putin in urma presiune data de turbina fata de cea ceruta

Modificat de BogdanLitoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian presiunea la turbina trebuie sa fie in limitele normale +,- 100 fata de cat se cere , la tine presiunea e ok dar Maful nu imi place nici mie, inainte era valoarea ok ca presiunea dezvoltata de turbina era la max , reglandu-se presiunea era normal sa scada odata cu el si valoarea la maf

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!