Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Si eu am fost tentat sa spun la fel ca robert r. Dar dupa ce m-am uitat peste log se vede frumusete de overboost pe toata plaja wot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, prin urmare ramane sa verific geometria? Daca si ea e ok, mai e ceva de verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a te apuca de desfacut ceva pune mana si fa niste loguri corecte, si apoi poti sti exact ce il doare.

 

Si nu trebuie sa ologesti masina cand e deja jumatate moarta, fa un BS 003  sa vedem ce e cu EGR , fa un BS 011 sa vedem ce e cu turbo, si daca intradevar e geometria blocata o vezi foarte bine in BS 011 si nu e nevoie sa ologesti motorul accelerandul fara sens

 

putin mai inainte ai  postat cum se face corect un log

 

Dar verifica geometria cand turbo e bina incins nu dimineaza pe racoare!!!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Revin maine cu inca un log in BS 003 si 011. Va multumesc. O seara faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand faci BS 011 urmareste tja daca se misca, trebuie sa faca o cursa  cam de 1 cm, daca e blocata si incerci sa o deblochezi nu folosi forta, pericol de a stramba mecanismul de comanta al geometriei!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

polo 1.4 tdi, motor bay . merge, nu scoate fum, nu face figuri, doar consuma multicel.

un meserias care stie tot, fara sa se chinuie prea mult cu cercetatul si-a dat repede cu parerea: trebuie curatata tubina ca e intepenita geometria variabila (despre care eu stiu ca n-are).

dati si voi o parere

post-72779-0-16444700-1400158297_thumb.j

Modificat de lucianNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul pare in regula, ceea ce e iesti din comun e valoarea crescatoare a MAF specific, dar fiind vorba de un 1.4 3 pistoane, nu ma arunc tare in afirmatii. Pune un print screen la canelele 004,008,013/014.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in primul rand motorul are turbina cu geometrie variabila care din log pare a fi in regula. Personal mi se pare ca valorile de la MAF nu sunt deloc in regula, adica nu vad cum ar putea intra in motor peste 1000 mg/str in conditiile in care boost-ul de la turbina este in parametrii, deci MAF-ul nu masoara bine. Ce e ciudat este ca arata in plus pe cand aici am vazut ca aproape toate MAF-urile care dau semne de oboseaza arata mai putin decat ar trebui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, BAY are turbo cu geometrie fixa=Westgate.

Da, ai spus-o si tu, "MAF-urile care dau semne de oboseala arata mai putin decat ar trebui"...ce zici mai e ciudat ca acesta arata mai mult?Sau e un lucru bun?

 

Da, MAF e cu semnul intrebarii, cel specific, nu cel actual.

Astept print-urile colegului si apoi restul comentariilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001,

 

din pacate e fara geometrie variabila, l-am avut in mana Duminica, deci ai garantia mea ca e  fara VTG.

 

Si daca nu te-am convins da un ochi aici  ca la Polo sunt si alte modele cu geometrie variabila e posibil, dar BAY  de origine are un Turbo Garrett cu wastgate.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, e cu westgate. Traiam cu impresia ca 1.4 TDI e in 4 pistoane, de asta am zis ca valoare MAF actuala este prea mare. Acum m-am uitat si am vazut ca volumul per cilindru este de 474.1 cc, deci valoarea MAF actuala (masurata) este buna. Asteptam si celelalte log-uri ale colegului. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu ptr EDC este egal cat de mare este valoarea masurata, EDC ul  isi face treaba si cand valoarea masurata trece peste valoarea specifica atunci edc ul limiteaza injectia dupa valoarea specifica, altfel ar sari flenduri din motor, si de aia este canalul 008  sa nu lase motorul sa zboare de pe masina, fie ca limiteaza in functie de cuplu motor fie ca limiteaza dupa proportionalitatea amestecului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun spre comparaţie un log făcut zilele trecute la o Fabia 1 cu motor 1,4 TDI 70cp, tot 3 pistoane, cod BNM, turbina cred că tot westgate. Nu prea au ieşit cum trebuia pt. că în a 3-a a călcat-o de la turţii cam mici, iar în a 4-a venea o curbă cam periculoasă şi a trebuit să ia piciorul de pe acceleraţie. Am făcut logul din curiozitate, maşina merge foarte bine, are cred în jur de 100 k km şi este bine întreţinută.

Ce mi s-a părut ciudat la asta şi am mai observat la un polo cu motor AMF că în BS 011 nu este nici o diferenţă între ON şi OFF. În manual zice şi la astea cu westgate că trebuie să fie o diferenţă.

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este un westgate si se vede de la distanta dupa laagul de la inceputul Wot ului.

 

BS 011 nu merge la acest tip de turbo, la cel cu geometrie variabila diferenta de presiune este realizata prin deschiderea si inchiderea vanelor la un debit constant de gaze arse.

 

Multi sustin ca la un turbo cu westgate nu se poate bloca nimic, realitatea este alta, si clapeta se poate bloca sau membrana actuatorului deteriora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

am avut zilele trecute un Passat 1.9Tdi, 1998, motor VEP - facut log - actuatorul cu probleme.... inlocuit actuator si si-a revenit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur că am făcut bine...

post-72779-0-72982500-1400225764_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ LucianNT,

 

NU ai facut bine!....informatii gasesti la greu pe aci...deci depune si tu putin efort...

 

Unghiul de sincronizare  trebuie sa aiba o valoare cat mai apropiata de zero(specific la  TDI uri E 3),  valoare actuala se leaga bine cu un consum ridicat!


am avut zilele trecute un Passat 1.9Tdi, 1998, motor VEP - facut log - actuatorul cu probleme.... inlocuit actuator si si-a revenit masina.

 

Sa trag concluzia ca acest motor din 98 avea un turbo cu westgate? si tu vrei sa confirmi faptul ca si un turbo de acest fel poate suferi unele defectiuni?

 

deoarece in 98 sunt doar 3 modele VEP de care se poate vorbi AHH, AHU, AFN , si AFN este deja cu geometrie variabila

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la torsion value la 1.9 TDI E3 am parca -2.5 grade. Nu stiu cat avea masina din fabrica, dar singura data cand a fost schimbata distributia a fost la reprezentanta.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ajutorul colegului Dementor, am reusit sa aflu ce are masina. Ii multumesc foarte mult pentru ajutor. Am atasat cele doua log-uri facute in BS pe canalul 003 respectiv 011. Prin urmare, am urmatoarele probleme: geometrie turbo blocata si EGR infundat. Am atasat aceste log-uri pentru cine vrea sa arunce o privire si sa le compare in caz ca mai are cineva vreo problema :). Inca odata, multumiri multe colegului Dementor!

LOG-01-003-golfalh-EGR.xls

LOG-01-011-golfalh-turbo.xls

Modificat de Soferasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian&Lucian.

Cum a spus si Rune cum sa mai discutat pe aici edc 15 avansul trebuie sa fie 0 sau cat mai aproape de 0(la PD), cu pompa WEP se verifica cu ajutorul graficului din vdcs.

In reprezentante niciodata dupa schimbarea unei distributii mecanicul nu o sa si piarda timpul si cu reglarea avansului.

Off topic.

Wekend placut Sorin.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu inteleg de ce s-ar deregla pentru ca au scule cu care sa tine axul si arborele in place ca sa zic asa. Totusi nu mai stiu daca e + sau - 2.5 grade (o sa ma uit).

 

LE: Am vazut mai multe 1.9 TDI-uri (generatia motorului meu) care au venit stock cu valori de -2.x grade la torsion value. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Adrian 001,

 

Cureaua de distributie are o anumita tassare in timp ( uzura)  si de aceea cele 3 suruburi M8  de blocare a fuliei se strang cu 25Nm ptr a putea compensa tasarea curelei de distributie.

 

De multe ori cureaua se rupe fara motiv!!... dar motivul este ascuns si consta in strangerea suruburilor prea tare( fara cheie dinamometrica) ceea ce nu permite compensarea si duce la ruperea curelei.

 

Deci la EDC 15  valoarea se duce incet incet spre negativ ( intarziat) si este un comportament cat se poate de normal.

 

ms Romi la fel!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idem pentru EDC 16.

La schimbarea distributiei am avut 0.0 si dupa aprox 1000 km aveam -1.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci probabil se explica de ce a ajuns asa. Au trecut 105 000 km de cand am schimbat cureau de distributie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci probabil se explica de ce a ajuns asa. Au trecut 105 000 km de cand am schimbat cureau de distributie. 

 Poate explica si valoara  MAF ului specific despre care inca mai sustii ca este normala la tine......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!