Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut, revin pe acest minunat topic, de data aceasta cu un Passat B6 2010 DSG CBAB

O posibila problema ce am observat-o chiar aseara e ca dupa ce m-am dat putin cu ea, 2-3km cu WOT, am oprit pe marginea drumului ca sa verific antigelul, avand probleme cu el si am observat ca suiera ceva destul de rau cand o accelerez la pe loc, din zona turbinei si un suierat ca si cum ar elibera presiunea, atunci cand sunt cu pedala in podea si atunci cand iau piciorul de pe pedala, este un suierat normal? Am tot incercat sa pun mana pe furtunul care iese din cutia de aer si merge in spatele motorului (acela de plastic flexibil) si nu am simtit mai nimic si am zis sa fac niste loguri ca poate depistez asa, daca e o anomalie.

Si inca un lucru, 0-100 (incercat de curios) fac cam in 10.5-11.5 secunde, ceea ce cred ca este cam mult, nu?
Deviatiile la injectoare sunt aproximativ -0.45 0.10 0.20 0.05 (astea sunt valori orientative doar, dar cam in plaja asta se afla valorile)

2 din loguri sunt cam esuate, fiind DSG imi era cam greu sa raman in treapta a3-a ca tot intra inferioara automat chiar daca eram pe modul manual, am incercat sa pornesc de la 2200-2500RPM in sus pentru a evita acest lucru, nu stiu exact cum se face la un DSG logurile in mers, dar imi cer scuze daca nu le-am facut bine.

failLOG-01-011-xxx-xxx.CSV failLOG-01-020-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-010-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am mai discutat si ma-ti ajutat cu informatii pe aceasta cale va multumesc. mai apelez la voi cu o intrebare. masina in cauza jetta motor 1.9 bxe. Schimbat  egr, curatat si reglat turbina, inlocuire bloc valve vacum (second), si nu stiu ce sa ii  mai fac. atasez un log din care am observat faptul ca atat turbina cat si egr "intra" mai tarziu si depasesc valorile specificate.

LOG-01-003-010-011.16.04.2025.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Dan Adrian 1975

Buna ziua,ptro diagnoza turbina si eventual reconditionare,pe cine recomandati in Ploiesti sau Bucuresti ? De preferat perosane de aici care se pricep si la diagnoza ,multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare .

La Passat B6 2.0 BMP DSG am urmatoarea problema .

In mers treapta 3-4 cand accelerez apare pentru cateva fractiuni de secunda o pierdere de putere ca un gol dupa care revine si se accelereaza normal pot spune .

am inlocuit de curand turbina si egr. Am facut si un log in mers cu treapta 3 cu bloc 3 -10-11.

Ma puteti ajuta va rog cu o interpretare si un sfat .

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/28/2025 at 11:48 AM, eroler said:

Salutare .

La Passat B6 2.0 BMP DSG am urmatoarea problema .

In mers treapta 3-4 cand accelerez apare pentru cateva fractiuni de secunda o pierdere de putere ca un gol dupa care revine si se accelereaza normal pot spune .

am inlocuit de curand turbina si egr. Am facut si un log in mers cu treapta 3 cu bloc 3 -10-11.

Ma puteti ajuta va rog cu o interpretare si un sfat .

In log prb am incercat sa prind log in momentul cand apare intreruperea .

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV 4.33 kB · 3 downloads

 

3LOG-01-003-010-011.CSV 4LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV prb LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Revin cu problema,azi s a aprins filtrul de particule ,nu s a intamplat niciodata in 100000km,foarte ciudat este ca soot mass masurat era 15g iar soot mass calculat 36g,foarte ciudat,masina este lesinata in continuare dupa ce o alerg 10-15 min !!

Fara erori stocate. !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ următoarele probleme, dar nu ştiu dacă astea sunt cauzele. Le scriu pe rînd apoi încerc să le combin

Logurile în mers.

Nu arată prea bine în sensul că spike-ul este cam lung după care apare o cadere de presiune şi după aia în general presiunea măsurată se menţine sub cea specificată. Cantitatea de aer pare ok. Comportamentul ăsta al presiunii poate fi de la o geometrie reglată necorespunzător. Poate fi şi din alte cauze: geometrie ancrasată (asta o excludem pt. că zici că ai pus turbină nouă), N75, etc.

image.thumb.png.8dc26eb4db27ffbbcb7d34701e4fd012.png

image.thumb.png.75a9bb133229aa2a5a9560e5186268ea.png

În tr. 4 este mai puţin vizibilă problema dar tot se vede

image.thumb.png.220e5c8104944e2d830a6b4ed4f98056.png

 

BS003. Relativ ok cu menţiunea că atunci cînd EGR este complet închis intră mai puţin aer decît ar trebui. Excluzând situaţia că EGR nu închide bine, cauze posibile pot fi: N18, neetanşeitate a tubulaturii dintre MAF şi turbină, reglaj necorespunzător al turbinei (din ce am observat reglajul turbinei influenţează destul de mult aceste valori)

image.thumb.png.dead1d4ecbfee9d149123788d0bf4d4b.png

 

BS004

Nu prea arată bine. Presiunea minimă pare setată corect fiind la vreo 10 mbari sub cea atmosferică, în schimb cea maximă este cam mică. Ai o diferenţa on/off de vreo 112 mbari, ar trebui să fie spre 180 cu motorul cald

image.thumb.png.40702fd9735270e7f075acd35f94c22a.png

 

Logul cu probleme

Aici se văd nişte căderi bruşte ale cantităţii de aer măsurate de MAF

image.thumb.png.dee32481c4e674aded6128535c7aebf5.png

Mai detaliat aici corelat şi cu Duty cycle al EGR

image.thumb.png.57f009634866c21a69ca6a3faa205f3f.png

Se observă o oarecare coincidenţă cu valorile Duty cycle. Dacă nu sunt probleme cu EGR cele menţionate mai sus poate că ar trebui să încerci cu un alt MAF de probă.

 

 

@Dan Adrian 1975

Aici pe acest topic trebuie să vii cu loguri din care să se reflecte activitatea EGR, MAF, Turbină. Altfel nu putem ghici care este problema.

Pentru DPF există topic dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

 

Turbina este luata de la Automert reconditionata cu totul nou in ea au zis  si montata de curand - 250 km rulati.

Egr Pierburg nou tot atunci inlocuit .

N75 inlocuit si nu sa schimbat nimic.

Voi inlocui debitmetrul, N18 si sper sa rezolv problema.

As elimina din cauze turbina pentru ca am mai schimbat inainte cu ceva timp alta si tot aceleasi simptome aveam sau poate gresesc  .

Multumesc .

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postării anterioare!

Eu zic pe cît posibil să înlocuieşti cu piese pe care le poţi returna în caz că nu este aia cauza şi dacă mergi pe principiul eliminării cauzelor prin schimbări începi cu componentele cele mai puţin costisitoare. După orice modificare fă o pereche de loguri ca să vedem diferenţele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd EGR este electronic şi nu poţi schimba N18, este inclus în EGR.

Ca să excludem partea asta de recirculare încearcă să blindezi teava care aduce gaze în EGR cu o garnitură plină să vedem dacă mai apare problema. Dacă faci asta să faci o pereche de loguri cu EGR blindat. Cel mai probabil că o să se aprindă spira în bord şi o  apară o eroare. O ştergi după ce scoţi blindajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi debitmetrul cu unul nou si problema persista parca tot mai tare face .

Am reusit sa fac log cand se manifesta problema si separat am repetat un log pe 03-10-11.

Atasez si o foto cu 013-067-068 dupa regenerare.

Voi blinda si egr.

IMG_4057.jpg

prb LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

la fel si asta

log.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eroler

Nu-mi dau seama ce ar putea duce la comportamentul ăla. Hai să vedem o probă şi cu EGR blindat. Întotdeauna cînd faci loguri să le faci şi pe cele în BS (şi  003 chiar dacă este blindat EGR)

image.thumb.png.6aa160a3fe2592484ef0022694637210.png

image.thumb.png.5b15e26f9377733ccf359187eba069ca.png

 

@Dan Adrian 1975

Din loguri singurul lucru de care îmi pot da seama este că nu prea face presiune sau o face tîrziu. De cantitatea de aer nu mă pot lega pt. că nu este măsurată în mg/str

image.thumb.png.e9c17229863b9fca0762287d2c03b4ba.png

image.thumb.png.0fd2b32931015a304c2786b8da767a88.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Atunci cand merge bine,face presiune ok,este o problema foarte ciudata ,cred ca tot la admisie este problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

La debitmetru,am convertit valoarea data in u/m la valoarea ceruta si citeste mai mult decat cere ecu cam cu 40-50 unitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Robertvictorthree

Salut, @lupo_bv ma ajuti te rog cu o interpretare log in mers.

Problema a aparut cand intr-o dimineata cand am plecat cu masina, am constatat ca nu mai tragea(ca si cand nu mergea turbo), nici fum nu prea scotea. Dupa niste verificari, am constatat ca actuatorul de la turbina ramasese blocat, nu mai misa geometria. L-am scos de pe tija turbinei, am pus vacum pe el si cu WD intr-un final s-a deblocat. Am facut cateva teste in BS pe canalul 11 si, montata la loc, misca geometria turbinei. Am plecat cu masina si dupa 200 m mi s-a spart intercooler-ul. Am inlocuit intercooler-ul dar vreau totusi sa vad daca valorile ce tin de presiune sunt ok si sa elimin suspiciunea la actuator ca, desi deblocat, nu mai lucreaza cum trebuie si imi face presiune prea mare, desi senzorul nu m-a anuntat si nici in limp mode nu a intrat.

Mersi mult

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd face presiune cam târziu (lipseşte spike-ul, la ultimul grafic pe care ţi l-am făcut era prezent), posibil problemă de vacuum sau actuator.

image.thumb.png.508d20ecf4b6a341041e8af859fb8f91.png

 

La BS011 este cam mică diferenţa on/off, 140 mbari, posibil una din cauzele de mai sus. Ultima dată era ceva mai mare, cam 160, acum nu ştiu dacă ai mai umblat la ceva între timp. Când mai faci BS011 să-l laşi să curgă mai mult.

image.thumb.png.e10e834759c9b6ab8316e688164dfb6c.png

 

BS003

 Ori l-ai anulat ori ai lipsă vacuum pt. că văd că este blocat pe închis. Nu pare să ai scăpări de presiune între turbină şi motor.

 

Să ungi pârghia geometriei cu  vaselină cu cupru. WD40 nu este bun pentru că nu rezistă la temperaturi ridicate şi se transformă în calamină

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@lupo_bvsalut, poti te rog sa te uiti si peste logurile mele? Postate putin mai sus, ca observ un suierat (nu suierat se tip turbo ci un suierat de eliberare presiune) destul de tare la accelerare la relanti dupa ce e incalzita masina bine de tot, exact din zona turbinei, nu stiu daca pierd cumva aer pe bune sau doar asa suna ea de fel 

 

Si parca nu are vlaga masina, nici in sport, nicj in D, pentru 140 de cai e cam lesinata, 0-100 11.5-12 secunde

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă log pe grupurile 3-10-11 în acelaşi timp. Vezi dacă merge şi pe loc în Basic settings pe grupul 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am si eu o problema, atasez log-ul. La un passat b6, 1.9 tdi bkc, am asa, turbine de Arl, soft de 170cp, schimbat senzorul, pus unul de 3 bari, egr off, e cam moarta in turatie joasa, daca ma puteti ajuta 

LOG-01-011-003-010.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua.

La un Audi A6 C6 avant 2.0 Tdi, cod motor BRE (140 cai cred), achizitionat recent de un prieten, nu prea trage.

Erori pe motor nu sunt. Valorile la injectoare sunt destul de bune. Nu gasesc ceva legat de filtrul de particule (masa cenusa), testerul fiind mai vechi (12.12). Motorul merge rotund, fara intreruperi.

In testele in mers de pe canalele 3, 10 si 11 s-a aprins insa in bord ceva (mesaj eroare) legat de filtrul de particule, care a disparut ulterior, fara sa opresc motorul, la scanare ulterioara cu vag-com nu este inregistrata nici o eroare (foarte dubios).

Atasez log-urile atat de pe loc, cat si in mers, cu mentiunea ca la cele in mers, cel putin la treapta a 4-a nu am reusit decat de vreo 2 ori, drumul pe care l-am testat fiind destul de virajat, iar urcarea in turatii s-a facut foarte greu.

Sper sa fie ceva bun in log-uri, pentru o interpretare.

Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011

Dacă este să ne luăm după logul ăsta s-ar zice că turbina este moartă, o diferenţă on/off de numai 20 mbari cand ar trebui să fie în jur de 180. Dar după cum se va vedea la logul în mers ea face presiune, cam târziu, dar face

image.thumb.png.a5eaf0a3575e1699bc59b1e29bdec2f3.png

Cauze posibile:

- membrană actuator fisurată

- probleme vacuum

- geometrie gripată

Pentru a varifica primele două ai nevoie de un pistol de vacuum cu manometru

 

Logul în mers. Pun aici primul log şi o porţiune din al doilea unde se vede cât de greu a urcat în turaţii (24 secunde ca să ajungă la 3600 rpm)

image.thumb.png.b2891f6dc07bdcd25f06478f49724355.png

image.thumb.png.c0e42d068be2d1948ddd742d407d1377.png

 

Aici se văd clar două lucruri

- presiunea are nişte fluctuaţii cam mari, un spike mare urmat de o cadere de presiune, după care rămâne cât de cât stabilă, deci din punctul ăsta de vedere după 2800-3000 rpm ar trebui să tragă bine. Posibil ca fluctuaţiile alea să fie din cauza gripării geometriei. Dacă nu sunt probleme de vacuum cam asta ar rămâne

- a doua chestie care se observă este cantitatea de aer măsurată de MAF. Este mică raportat la cerinţă şi scade pe măsură ce creşte turaţia chiar dacă presiunea este ok. Aici cauze ar putea fi: aer fals tras între MAF şi turbină (aici trebuie verificată tubulatura dintre MAF şi turbină), MAF obosit, recirculare parazită (asta ar avea drept cauză faptul că EGR nu închide bine, dar nu aş crede că este asta pentru că EGR are senzor de poziţie şi ar da eroare). Asta poate fi o cauză pentru urcarea grea în turaţie, deci cred că ar fi prima care ar trebui investigată. Dacă tubulatura este ok ar trebui să încerci cu un MAF nou de probă (sau unul care ştii sigur că este bun)

 

BS003

image.thumb.png.e6a453891afa0b3d6d57a9846b59896d.png

Pare relativ ok. Cred că cantitatea de aer măsurată atunci când EGR este închis ar trebui să fie mai mare, spre 500.

 

Deci:

- de verificat capsula vacuumatică (conectezi un furtunaş la capsulă, tragi aer cu gura cât poţi de mult şi vezi dacă limba rămâne lipită de furtunaş, sau cu pistoul de vacuum mai bine)

- de verificat vacuum-ul (pui manometrul de vacuum în locul actuatorului, dai să facă BS011 şi pui un filmuleţ aici cu manometrul)

- de verificat MAF.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • marius1982.11
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!