Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut, revin pe acest minunat topic, de data aceasta cu un Passat B6 2010 DSG CBAB

O posibila problema ce am observat-o chiar aseara e ca dupa ce m-am dat putin cu ea, 2-3km cu WOT, am oprit pe marginea drumului ca sa verific antigelul, avand probleme cu el si am observat ca suiera ceva destul de rau cand o accelerez la pe loc, din zona turbinei si un suierat ca si cum ar elibera presiunea, atunci cand sunt cu pedala in podea si atunci cand iau piciorul de pe pedala, este un suierat normal? Am tot incercat sa pun mana pe furtunul care iese din cutia de aer si merge in spatele motorului (acela de plastic flexibil) si nu am simtit mai nimic si am zis sa fac niste loguri ca poate depistez asa, daca e o anomalie.

Si inca un lucru, 0-100 (incercat de curios) fac cam in 10.5-11.5 secunde, ceea ce cred ca este cam mult, nu?
Deviatiile la injectoare sunt aproximativ -0.45 0.10 0.20 0.05 (astea sunt valori orientative doar, dar cam in plaja asta se afla valorile)

2 din loguri sunt cam esuate, fiind DSG imi era cam greu sa raman in treapta a3-a ca tot intra inferioara automat chiar daca eram pe modul manual, am incercat sa pornesc de la 2200-2500RPM in sus pentru a evita acest lucru, nu stiu exact cum se face la un DSG logurile in mers, dar imi cer scuze daca nu le-am facut bine.

failLOG-01-011-xxx-xxx.CSV failLOG-01-020-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-010-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am mai discutat si ma-ti ajutat cu informatii pe aceasta cale va multumesc. mai apelez la voi cu o intrebare. masina in cauza jetta motor 1.9 bxe. Schimbat  egr, curatat si reglat turbina, inlocuire bloc valve vacum (second), si nu stiu ce sa ii  mai fac. atasez un log din care am observat faptul ca atat turbina cat si egr "intra" mai tarziu si depasesc valorile specificate.

LOG-01-003-010-011.16.04.2025.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Dan Adrian 1975

Buna ziua,ptro diagnoza turbina si eventual reconditionare,pe cine recomandati in Ploiesti sau Bucuresti ? De preferat perosane de aici care se pricep si la diagnoza ,multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare .

La Passat B6 2.0 BMP DSG am urmatoarea problema .

In mers treapta 3-4 cand accelerez apare pentru cateva fractiuni de secunda o pierdere de putere ca un gol dupa care revine si se accelereaza normal pot spune .

am inlocuit de curand turbina si egr. Am facut si un log in mers cu treapta 3 cu bloc 3 -10-11.

Ma puteti ajuta va rog cu o interpretare si un sfat .

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/28/2025 at 11:48 AM, eroler said:

Salutare .

La Passat B6 2.0 BMP DSG am urmatoarea problema .

In mers treapta 3-4 cand accelerez apare pentru cateva fractiuni de secunda o pierdere de putere ca un gol dupa care revine si se accelereaza normal pot spune .

am inlocuit de curand turbina si egr. Am facut si un log in mers cu treapta 3 cu bloc 3 -10-11.

Ma puteti ajuta va rog cu o interpretare si un sfat .

In log prb am incercat sa prind log in momentul cand apare intreruperea .

Multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV 4.33 kB · 3 downloads

 

3LOG-01-003-010-011.CSV 4LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV prb LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Revin cu problema,azi s a aprins filtrul de particule ,nu s a intamplat niciodata in 100000km,foarte ciudat este ca soot mass masurat era 15g iar soot mass calculat 36g,foarte ciudat,masina este lesinata in continuare dupa ce o alerg 10-15 min !!

Fara erori stocate. !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ următoarele probleme, dar nu ştiu dacă astea sunt cauzele. Le scriu pe rînd apoi încerc să le combin

Logurile în mers.

Nu arată prea bine în sensul că spike-ul este cam lung după care apare o cadere de presiune şi după aia în general presiunea măsurată se menţine sub cea specificată. Cantitatea de aer pare ok. Comportamentul ăsta al presiunii poate fi de la o geometrie reglată necorespunzător. Poate fi şi din alte cauze: geometrie ancrasată (asta o excludem pt. că zici că ai pus turbină nouă), N75, etc.

image.thumb.png.8dc26eb4db27ffbbcb7d34701e4fd012.png

image.thumb.png.75a9bb133229aa2a5a9560e5186268ea.png

În tr. 4 este mai puţin vizibilă problema dar tot se vede

image.thumb.png.220e5c8104944e2d830a6b4ed4f98056.png

 

BS003. Relativ ok cu menţiunea că atunci cînd EGR este complet închis intră mai puţin aer decît ar trebui. Excluzând situaţia că EGR nu închide bine, cauze posibile pot fi: N18, neetanşeitate a tubulaturii dintre MAF şi turbină, reglaj necorespunzător al turbinei (din ce am observat reglajul turbinei influenţează destul de mult aceste valori)

image.thumb.png.dead1d4ecbfee9d149123788d0bf4d4b.png

 

BS004

Nu prea arată bine. Presiunea minimă pare setată corect fiind la vreo 10 mbari sub cea atmosferică, în schimb cea maximă este cam mică. Ai o diferenţa on/off de vreo 112 mbari, ar trebui să fie spre 180 cu motorul cald

image.thumb.png.40702fd9735270e7f075acd35f94c22a.png

 

Logul cu probleme

Aici se văd nişte căderi bruşte ale cantităţii de aer măsurate de MAF

image.thumb.png.dee32481c4e674aded6128535c7aebf5.png

Mai detaliat aici corelat şi cu Duty cycle al EGR

image.thumb.png.57f009634866c21a69ca6a3faa205f3f.png

Se observă o oarecare coincidenţă cu valorile Duty cycle. Dacă nu sunt probleme cu EGR cele menţionate mai sus poate că ar trebui să încerci cu un alt MAF de probă.

 

 

@Dan Adrian 1975

Aici pe acest topic trebuie să vii cu loguri din care să se reflecte activitatea EGR, MAF, Turbină. Altfel nu putem ghici care este problema.

Pentru DPF există topic dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Turbina este luata de la Automert reconditionata cu totul nou in ea au zis  si montata de curand - 250 km rulati.

Egr Pierburg nou tot atunci inlocuit .

N75 inlocuit si nu sa schimbat nimic.

Voi inlocui debitmetrul, N18 si sper sa rezolv problema.

As elimina din cauze turbina pentru ca am mai schimbat inainte cu ceva timp alta si tot aceleasi simptome aveam sau poate gresesc  .

Multumesc .

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai da quote postării anterioare!

Eu zic pe cît posibil să înlocuieşti cu piese pe care le poţi returna în caz că nu este aia cauza şi dacă mergi pe principiul eliminării cauzelor prin schimbări începi cu componentele cele mai puţin costisitoare. După orice modificare fă o pereche de loguri ca să vedem diferenţele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd EGR este electronic şi nu poţi schimba N18, este inclus în EGR.

Ca să excludem partea asta de recirculare încearcă să blindezi teava care aduce gaze în EGR cu o garnitură plină să vedem dacă mai apare problema. Dacă faci asta să faci o pereche de loguri cu EGR blindat. Cel mai probabil că o să se aprindă spira în bord şi o  apară o eroare. O ştergi după ce scoţi blindajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi debitmetrul cu unul nou si problema persista parca tot mai tare face .

Am reusit sa fac log cand se manifesta problema si separat am repetat un log pe 03-10-11.

Atasez si o foto cu 013-067-068 dupa regenerare.

Voi blinda si egr.

IMG_4057.jpg

prb LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!