Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@Robertvictorthree

Cam aşa arată logurile

Log in mers. Nu mai are spike-ul de la început, dar şi subpresiunea pare mai mică, probabil că de asta l-ai simţit că trage mai bine. Dar presiunea nu este cea care trebuie.

image.thumb.png.b0b5d4bb5d7703a28876336f3d513e54.png

BS003. Nu pare să difere prea mult de precedentul

image.thumb.png.7786270b636e4f2cd2d77f8dfe41ab69.png

 

 

BS011. Cam tot aşa cum era precedentul

image.thumb.png.59a4e1c9af451f0972b7b25931013c56.png

 

@Gabriel.Pop

În primul log ai două probleme: una că ai suprapresiune mare şi a doua că trece puţina aer prin MAF. Pentru suprapresiunea aia ori turbina este reglată prost ori este gripată geometria. Pentru a doua problemă sunt trei cauze posibile: MAF obosit, EGR care nu închide cum trebuie, aer fals între MAF şi turbină

image.thumb.png.e6026d92b4fd92d636d671bee0f15414.png

În al doilea log ai suprapresiune, dar  surprinzător cantitatea de aer este mai ok. De asta aş exclude MAF obosit şi aş merge mai curând pe un EGR cu probleme.

image.thumb.png.45aaa9c65031ef049b290b4a6d0a06a7.png

Eu zic să blindezi EGR pentru o probă de log în mers în treapta a 3 să vedem dacă el este problema. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,revin dupa ceva vreme cu problema recirculari gazelor si a Maf-ului la Passatul din semnatura.
Un scurt rezumat:
Masina o am de noua,acum are cca 408000km,nu a luat limp mode niciodata,merge bine spre foarte bine la acesti km,la cca 380000km am dat turbina jos pentru ai verifica starea,era aproape impecabila,cu aceasta okazie au fost schimbati cuzinetii preventiv daca tot sa umblat la ea si avand in vedere si "batranetea" ei.
Schimbari generale in functionarea masini>
 -consumul de motorina cu cca 1 litru peste medie normala
 -cca 1,5 litri ulei intre schimburi,facute la 13-14000km
 -injectoare cu valori decente dar usor crescute intre 0,4-0,8 in medie
 -fara erori pe VCDS,doar grafice schimbate in rau pe partea de vaccum suprapuse oarecum cu interventia de la turbina si batranea posibila a furtunelor si valvelor
Succint lucrurile stau cam asa,de la ultima postare
-am schimbat toate furtunele de la vaccum pe original
-am schimbat garnitura la pompa tandem(supura) si m-am asigurat ca stutul nu scapa vaccum
-am adaptat o garnitura EGR normala de 25mm la doua dimensiuni,de 9mm si 15mm (nu am gasit pe original nicaieri)
-am testat folosind MAF-ul original(Bosch) cat si unul nou pe Pierburg
-am cumparat un MAP nou NGK
Am efectuat teste in Basic pe canalele dedicate 03 si 11 cat si pe 03-10-11 
A iesit o multitudine de teste structurate dupa cele doua Maf-uri,Bosch-Pierburg,cele doua MAP,Original-NGK si cele trei diametre a garnituri EGR 25mm,15mm,9mm
Rezultatele par pentru mine destul de confuze;
1)MAF-urile nu urca nici cu matanii mai sus de 630,in testul static pe 03-10-11!
(este o problema cu masina daca o misc,VCDS-ul nu mai primeste date pana nu repornesc motorul,indiferent de tester si laptop,am folosit 3 VCDS-uri si 2 laptopuri si la fel se intampla,se pierde comunicarea.)
2)EGR-ul
-cu Maf Bosch si garnitura normala 25mm iese din grafic in ambele parti     150-550
                                    9mm se strange ecartul dar tot deviat   300-540
                                   15mm coboara iaras-si sub si normal sus  175-465
                    MAP NGK        15mm cooboara putin sub MAP-ul original  156-465

-cu Maf Pierburg si garnitura normala de 25mm trepideaza motorul la rece,practic nefunctional decat daca scot furtunul de la EGR,doar atunci este ok
                                   25mm "se ineaca motorul"                 285-420
                                    9mm este foarte  mica diferenta on-off  300-450
                                   15mm este si mai mica  diferenta         300-415
                    MAP NGK        15mm o usoara coborare`                  290-415

3)Turbo
-Presiunea masurata este nelineara,uneori se apropie de diferenta normala,la cald 140-170 si la rece 120-135,dar flucteaza la rece in ambele capete iar la cald aproape doar sus.
Nu am sesizat sa fie dependenta de acesti senzori sau de garnitura de la Egr.
Am sa atasez testele facute si am rugamintea sa ma ajutati la intelegerea acestui mic test comparativ.
1)De ce Maf-urile se plafoneaza?
2)Recircularea opusa intre cele doua
3)Fluactia graficului cu presiunea turbo care este sesizabila uneori la rece si in viata reala a masini(nu numai in grafice).

EGR Maf Bosch 9mm.CSV EGR Maf Pierburg 9mm.csv LOG-9mm Bosch 01-003-010-011.CSV LOG-9mm Pierburg 01-003-010-011.csv EGR Maf Bosch 25mm 2.csv EGR Maf Bosch 25mm.csv EGR Maf Pierburg 25mm.csv EGR Maf Bosch 15mm.CSV EGR Maf Bosch-Map Ngk 15mm.CSV EGR Maf Pierburg 15mm.CSV EGR Maf Pierburg-Map Ngk 15mm.CSV LOG-15mm Bosch 01-003-010-011.CSV LOG-15mm Bosch-NGK 01-003-010-011.csv LOG-15mm Pierburg 01-003-010-011.CSV LOG-15mm Pierburg-NGK 01-003-010-011.csv Turbo 15mm Bosch LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Turbo 15mm Bosch-NGK LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Turbo 15mm Cald Pierburg LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Turbo 15mm Rece Pierburg LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Turbo 15mm Rece-Cald Pierburg-NGK LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de dadyy222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si partea de vaccum.

Iesirea din pompa 

Turbo

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Intampin problema pe care nu reusesc sa o rezolv local pasuindu-ma service-urile. Recent la un drum mi-a fost taita pedala primind erorile atasate, presiune mica si senzor regulator presiune combustibil. Le-am sters, iar la intoarcere a intrat iar in limp, dar doar cu eroarea pe turbo. De atunci nu a mai intrat nici pe la service-uri pentru a o vedea ei, dar masina a ramas cu un demaraj greoi si o actiune a turbinei mult mai tarzie. Astazi am experimentat pentru prima oara sa realizez logurile. Teoretic ar trebui sa fie bine executate, doar ca am sesizat masina fiind automata chiar daca trecuta pe manual la inceperea logului am apasat pedala la podea + click, sarea singura din treapta a 3 a in a doua. Am realizat logurile cu pedala la maxim, dar fara sa ajung sa faca si click.

 

Multumesc anticipat.

 

 

 

BS 003.CSV BS 011.CSV LOG-01-003-010-011 t4.CSV LOG-01-003-010-011. t3CSV.CSV

IMG_20241213_171204.png

IMG_20241213_170917.png

Modificat de puma_k1ng
Imagini neligibile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadyy222

greu de spus care este problema, mai ales că nu poţi face loguri în mers (de exemplu cantitatea de aer pe loc nu este aceeaşi cu cea în mers la aceeaşi turaţie pentru că intervine şi presiunea care pe loc nu are valorile pe care le are în mers)

 

@puma_k1ng

După cum arată logurile este posibil să ai probleme cu vacuum-ul, dar nu este exclus să fie ceva probleme şi cu geometria (după cum arată BS011 ar părea că are probleme cu amîndouă). Prima dată fă rost de un manometru de vacuum şi măsoară vacuum-ul care vine în N18 şi apoi vacuum-ul la ieşirea lui N18 către turbină pe timpul cît se face testul BS011. Ăsta ar fi primul pas, dacă citeşti ceva postări în urmă o să vezi destule filmuleţe puse de colegi cu aşa ceva.

Logurile în mers

image.thumb.png.233050df0dc27eb2476a9596360573d3.png

image.thumb.png.6a358fb1eb1690abd808e05a6c9d8e33.png

 

BS011

image.thumb.png.9d07cccfc017a9e587782ed7c6697561.png

BS003

image.thumb.png.35c9015c4025d4fa30517979861be350.png

 

PS Cînd mai pozezi erori prinde şi Freeze Frame în poză că este important

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am reusit astazi sa verific asa cum am stiut cu un manometru. Am consultat si diagrama de vacuum, pentru N18, denumita N345 acolo. Din ce am inteles eu pe primul orificiu din exterior sufla aer si se duce catre N75, iar pe cel de-al doilea trage, face vacuum, doar ca fenomenul s-a intamplat decat prima oara inainte sa reusesc sa conectez manometru. Cred ca era motorul rece. Furtunul acesta duce conform diagramei catre unitatea de vacuum sau cum eu banuiesc, racitorul de gaze, desi nu stiu. Am tras cu gura pe acesta si face vid, am suflat si se sufla o idee ca si cum se ar umple o besica. Aici sunt foarte neclar, daca electrovalva face vacuum si eu cand am tras tot vid am tras nu inteleg fenomenul. Am mai testat si N75 daca functioneaza si am mai facut manometrul punte intre actuator si N75, desi aici cred ca cel mai elocvent era un pistol de vacuum sa verific membrana actuatorului. Tot aici trebuie sa mai verific cu un alt furtun mai fix pe actuator, il tineam cu mana sa faca vidul bine caci pare ca agata la inchiderea presiunii sau chiar la crearea ei.

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Astazi am incercat sa fac sa imi apara eroarea din nou deoarece simptomele se pastreaza destul de urat in continuare cu lipsa de putere chiar si in treptele mici pana in 2000 de rotatii si cum nu a luat eroarea in treptele 3 si 4 la stres am scos-o la deal in treptele 5 si 6 subturata. Fara nici  o vlaga parca nu a vrut sa intre in limp ci abia cand nu ma asteptam cumva in descelerare pe drum drept a intrat. Atasez codul complet si sper sa ma puteti ajuta cu ceva idei caci nu stiu ce sa ii mai fac, iar service-urile ridica din umeri. Imi vine sa ma duc la sigur sa spun sa demonteze turbina si sa o trimit la reconditionat. Multumesc.

 

turboLog-Log.txt

Modificat de puma_k1ng
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am văzut în video mai sus pe partea de vacuum nu par să fie probleme, deci eu zic că la turbină este problema.

On 12/16/2024 at 8:03 PM, puma_k1ng said:

Am consultat si diagrama de vacuum, pentru N18, denumita N345 acolo

Chiar N345 este, tu nu ai N18 vacuumatic la CBBB, este electronic. N345 este electrovalva pentru bypass-ul răcitorului de gaze.

 

On 12/16/2024 at 8:03 PM, puma_k1ng said:

Aici sunt foarte neclar, daca electrovalva face vacuum si eu cand am tras tot vid am tras nu inteleg fenomenul.

Nu prea merge verificată electrovalva aşa cu suflat/tras, are un comportament cam contraintuitiv. Am încerca să stabilesc nişte reguli, vezi mai jos. Dar după cum se vede în filmuleţul tău funcţionează ok.

Ca să vezi cam cum este făcută electrovalva vezi link-ul de mai jos

 

Membrana actuatorului turbinei o verifici cu un furtunaş. Tragi aer cu gura şi apoi pui limba pe furtunaş. Dacă membrana este ok limba trebuie să rămână lipită de furtunaş (vezi că trebuie tăiat perfect drept  altfel te induce în eroare)

 

15 hours ago, puma_k1ng said:

tasez codul complet si sper sa ma puteti ajuta cu ceva idei caci nu stiu ce sa ii mai fac

Fă două perechi de loguri (log în mers, bs011, bs003), una cu motorul rece şi alta cu motorul bine încins. Dacă apar diferenţe semnificative şansele ca problema să fie la turbină sunt destul de mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robertvictorthree

Salut, revin cu log-urile dupa ce am scos miezul catalizator, acum a ramas doar carcasa goala.

Se simte imbunatatire pe partea de putere, te rog sa vedem si graficele.(mecanicul a zis ca era infundat....pe parte de fum, tot la fel scoate)

 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată binişor

image.thumb.png.55cfe2739912b945dbb6682ced605e72.png

 

BS003 cam tot aşa arată. Eu zic să pui o garnitură cu gaura mai mică ca să mai scadă recircularea. Poate fi şi din cauza reglajului turbinei

image.thumb.png.733799bd6367942916f988c7e8f5441c.png

 

BS011 aproximativ la fel cu precedentul. Posibil ca reglajul să nu fie prea strălucit. Presiunea minimă mi pare cam jos faţă de presiunea atmosferică la momentul respectiv (912 faţă de 948)

image.thumb.png.0fc23e8f619ada3a26b5971f2071d74e.png

 

Dacă eşti mulţumit de cum merge o poţi lăsa aşa, dar aş pune garnitura aia cu gaura mai mică, poate mai scade şi fumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

LOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSV

 

Salut, am o rampa prin oras pe care daca o urc cu o viteza constanta, fara sa tot intrerup acceleratia luand piciorul de pe pedala, imi intra 100% limp mode, 10 din 10 incercari de a urca rampa de vreo 700 de metri.
De multe ori si pe o inclinatie foarte mica daca tin pedala constant intr-o pozitie, intra in limp mode, logul pe 011 e clar, actuatorul e blocat, nu? (sau chiar geometria si sa fie nevoie sa desfac turbina si sa o curat?)

Uneori mai aveam si Charge Pressure Control: Positive Deviaton parca, daca bine-mi aduc aminte, dar mereu disparea si cand puneam VCDS-ul nu aveam nici o eroare.

Dar in trecut aveam presiune maxim 1060-1080 pe 011, acum pare ca am mai mult

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometrie sau N75 defectă. BS011 arată că și cum actuatorul ar primi permanent vacuum. Ai nevoie de un manometru de vacuum pentru a verifica funcționalitatea electrovalvei. Asta ar fi primul pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!