Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

nu neaparat....monteaza actuatorul,tija actuatorului o lasi cum era.....iar apoi desfiletezi surubul de stop

la fiecare tura desfiletata,presiunea va urca cam 30-40 mbari din cate tin minte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am inteles, dar turbina asta nu reuseste sa faca presiunea de aprox. 1150mbar cand turo e ON in bs011.

Abia face vreo 1080 mbar cu surubul de stop desfiletat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/3/2017 at 2:09 AM, gctinvalentin said:

Proba cu alt senzor sau poti face 2 log-uri unul cu mufa bagata la senzor si altul cu ia scoasa.

gctinvalentin si daca scoti mufa de la map ce rost are sa mai faci log? in plus ecu cand vede eroare la map nici nu mai comanda n75.

adyasu ce valoare ai in grup 011 cu motorul pornit la relanti? Ca din logurile tale se vede o presiune de 2983 mbari la un rpm destul de mic ceea ce nui normal.

deztgmures un log in sarcina ai facut? 1150mbar cand turbo este on nui chiar batut in "cuie". Urmareste si in sarcina cum ai presiunea reala in functie de pres ceruta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2983 mbar ! Am scos mufa din MAP si N75 nu mai primeste comanda, deci logul era inutil. In gr11 cu MAP scos valoarea e de 850 mbar daca retin bine si ramane asa indiferent de turatia motorului, ma gandesc ca asta e o valoare prestabilita de ECU, deci e clar ca MAP-ul e defect atata timp cat imi indica valoarea aia la relanti. In alta ordine de idei de MAF poti sa imi spui daca e ok ? Sau trebuie sa schimb MAP-ul si apoi din alt log sa vedem daca MAF-ul lucreaza bine ? Multumesc frumos :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, terrabyt a scris:

 

deztgmures un log in sarcina ai facut? 1150mbar cand turbo este on nui chiar batut in "cuie". Urmareste si in sarcina cum ai presiunea reala in functie de pres ceruta.

Salut, terrabyt, am facut si loguri in sarcina, presiunea generata de turbosuflanta este un pic sub presiunea ceruta si are oscilatii in conditiile in care am masurat vacuumul in toate punctele si este ok, am inlocuit toate furtunele de vacuum am refacut masuratorile si tot aceleasi valori la vacuum, am verificat cu pompa de vacuum toate membranele si sunt ok, am inlocuit toate furtunele de presiune de pe galeria de admisie, acum nu pot spune ca masina nu trage dar nu imi place deloc cum arata presiunea data de turbosuflanta in conditiile in care am platit o turbosuflanta recondirionata cu 1300 lei, daca de la bun inceput nu e ok atunci ce sa ma astept mai incolo.

Mai bine o reconditionam eu, cumparam un corp central nou si o geometrie noua si le asamblam, poate era mai bine dar acum asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian Cirnu

Salutare, daca puteti o parere despre logurile atasate. Imi consuma aproape 15% in Bucuresti si turbina nu vrea sa intre inainte de 1900-2000rpm. Turbina este schimbata cu una noua, dar nu stiu daca este reglata cum trebuie. Simptome: apas pedala de acceleratie la fund, pana la 1900-2000 rpm urca greu, apoi scoate fum negru mult, dupa care trage normal. Multumesc frumos! 

BS003.CSV

BS011.CSV

LOG injectoare.CSV

LOG-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Am revenit din nou cu o problema la Busul meu VW T4 2,5 tdi ACV din 1998, 560.000km care dupa ce i-am schimbat distributia si i-am schimbat tachetii si semeringurile supapelor are lag mare la turbo, adica Turbo intra F tarziu in actiune, 2200-2300 ture. Rog ajutor in interpretarea logurilor . Precizez ca versiunea ECU e 12 si nu 15( deci nu vad injectorul 5 separat) Va multumesc! Pompa de injectie e facuta pe banc la o reprezentant[ bosch din Oroshaza.

LOG-01-001-009-013.CSV

LOG-01-003-010-011 TREAPTA 3.CSV

LOG-01-003-010-011 TREAPTA 4.CSV

LOG-01-004-005-013.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam slabut debitmetrul si nu baga turbo cam cat iti cere ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b33xbg

sunt ok

@Sebastian Cirnu

Ai o recirculare foarte mare în bs003 cam 75% şi oscilaţii mari în partea de jos a graficului. Nu pare a fi din reglajul turbinei, mai degrabă să nu ai ceva înfundat: evacuare, admisie aer. O recirculare prea mare provoacă scăderea puterii şi fum negru excesiv în anumite regimuri de funcţionare.

003.xls

Blindează EGR cu o şaibă plină  de probă şi vezi cum merge.

@adriansnow

Debitmetrul posibil obosit, dar având în vedere că acolo unde presiunea măsurată se apropie de cea specificată şi debitmetrul dă valori apropiate de cele prescrise, nu ar fi aşa mare problemă.  Problema mai mare este că nu bagă turbina presiune şi nu ştiu ce să-ţi zic pt că din ce ştiu a ta este cu westgate şi nu cu geometrie variabilă. Dacă era cu geometrie aş fi zis că este de la vacuum, dar la westgate principiul este altfel, verifică furtunaşele alea pe acolo în primul rând.

Cred că ai o problemă cu injectorul 3 (ăsta este cel care nu se vede în grupul 13) pentru că pe injectorul 5 ai o valoare mare cu minus şi cum toţi cilindrii au valori cu minus atunci ei compensează injectorul 3 care dacă s-ar vedea ar avea o valoare mare cu plus (injectoarele cu - primesc mai puţină motorină ca să compenseze un cilindru cu putere mai mică).

Avansul este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc! Asa e, turbo e cu wastegate, iar actuatorul functioneaza pe presiune, nu pe vaccum. furtunele sunt verificate de nnn ori.

la 2300 de ture cand intra turbo, masina rupe, dar pana acolo este extrem, extrem de lenesa. Azi voi obtura EGR si sa vedem ce se intampla

injectoarele le-am verificat pe un bank (cilindru pompa manuala) adica old fasion.  Imi arata ca injectoarele deschid la 190 bar. Insa daca dau incet la pompa reusesc sa le fac sa "pișe" cum se spune.

Si eu banuiesc ca datorita faptului ca toate injectoarele sunt pe minus turbina nu primeste gaze ca sa o invarta destul de tare 

o sa fac rost si de un injector verificat sa il pun pe rand in locul celorlalte sa vad cum se schimba valorile. Dar prima data obturez EGR si refac log-ul 

Modificat de adriansnow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am obturat EGR total cu un blind gasket si nu am obtinut nicio schimbare.

Sunt aproape sigur ca e o problema la injectoare insa nu pot sa inteleg cum stie ECU ce fac injectoarele 1-4 cand doar injectorul 5 are fir si cum sa citesc acele indicatii (1/3, 2/3, 4/3 si 5/3) din canalul 13

Maine voi lua un injector bun de la cineva si il voi inlocui pe rand in ordinea 3,2,1,4 si dupa fiecare mutare de injector voi reface log in mers.

Daca mai aveti sfaturi legate de problema mea, le astept cu mare interes. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compensaţia de pe injectoare de fapt tratează puterea cilindrului respectiv, uneori problema nu este la injector. ECU face estimarea puterii fiecărui cilindru măsurând viteza unghiulară a arborelui cotit (face asta cu ajutorul semnalului primit de la senzorul de pe volantă) pe timpul detentei fiecărui cilindru. Senzorul de pe injectorul 5 are alt rol: calcularea duratei injecţiei şi începutului injecţiei.  Nu trebuie să iei alt injector de la cineva, inversează injectorul 3 cu oricare, mai puţin 5 şi dacă compensaţia se mută problema este la injector, dacă nu problema este la cilindru.

Chestia este că ce discutăm noi acum este cam offtopic şi dacă vrei să dezbatem asta o să mut conversaţia despre injectoare într-un topic mai potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de mutare. Ma opresc aici cu discutia despre injectoare si maine dimineata pun in practica sfatul tau si o sa masor si compresia pe cilindrii. Iti multumesc inca odata pt ajutor! Sanaate maxima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/3/2017 at 1:35, gctinvalentin a scris:

atunci este destul de ciudat,ai overboost pe toata plaja logului dar masina nu intra in limp...posibil senzor map decalibrat.

Multumesc frumos, MAP-ul a fost problema. Am cumparat unul din shrot si problema s-a rezolvat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian Cirnu
On 2/6/2017 at 3:27 PM, Sebastian Cirnu said:

Salutare, daca puteti o parere despre logurile atasate. Imi consuma aproape 15% in Bucuresti si turbina nu vrea sa intre inainte de 1900-2000rpm. Turbina este schimbata cu una noua, dar nu stiu daca este reglata cum trebuie. Simptome: apas pedala de acceleratie la fund, pana la 1900-2000 rpm urca greu, apoi scoate fum negru mult, dupa care trage normal. Multumesc frumos! 

BS003.CSV

BS011.CSV

LOG injectoare.CSV

LOG-003-010-011.CSV

Revin cu rezolvarea. Am fost la Cipos, a dat jos turbina si a verificat-o pe aparat daca este in parametrii. Bineinteles ca nu era. A reglat tija actuatorului dupa care montat la loc si facut log. Pot spune ca am alta masina acum, trage cum trebuie si nu mai scoate fum. Tot la el am curatat si admisia cu egr cu toate ca aratau foarte bine. Acum astept sa vad daca imi scade si consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Sebastian Cirnu a scris:

Revin cu rezolvarea. Am fost la Cipos, a dat jos turbina si a verificat-o pe aparat daca este in parametrii. Bineinteles ca nu era. A reglat tija actuatorului dupa care montat la loc si facut log. Pot spune ca am alta masina acum, trage cum trebuie si nu mai scoate fum. Tot la el am curatat si admisia cu egr cu toate ca aratau foarte bine. Acum astept sa vad daca imi scade si consumul.

Pune loguri cu noile reglaje în bs 003 și bs 011!

Și ce reprezintă urmatorul cod de eroare: 00778-traductor unghi volan -G85-/49-10 nu este comunicare- intermitent.Menționez ca nu este nimic în neregula, niciunu martor aprins,doar codul apărut după o scanare.Țin sa precizez ca am înlocuit maneta de ștergătoare cu una pt bc.Dacă rămâne așa se poate strica ceva?Mulțumesc! 

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu un log in mers la turbina.Nu stiu sa folosesc inca foarte bine VCDS, pt ca de putin timp am cablul, dar in masura in care se intelege din log problema imi poate spune cineva unde este. Problema apare in treapta a 3 si a 4-a, am observat pe la 3000rpm, si imi intra cu intarziere turbina, pe la 2200rpm in loc de 1900rpm.

LOG-01-003-011-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul se face pe campurile 003, 010 si 011.

Din ce ai postat tu, pare ca iti face suprapresiune, pe turbina - deci trebuie o curatare a geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Rremus said:

Postez si eu un log in mers la turbina.Nu stiu sa folosesc inca foarte bine VCDS, pt ca de putin timp am cablul, dar in masura in care se intelege din log problema imi poate spune cineva unde este. Problema apare in treapta a 3 si a 4-a, am observat pe la 3000rpm, si imi intra cu intarziere turbina, pe la 2200rpm in loc de 1900rpm.

LOG-01-003-011-xxx.xls

Ai facut logul in mers ?? deci inregistrare o incepi cand esti in viteza a 3 sau a 4 de pe la 1800,1900 de ture pana peste 3000 de ture :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Am o problema la turbina,imi intra in limp mode.Am pus-o pe tester si imi da "charge pressure control-positive deviation". Am facut cateva log-uri in mers si am ajuns la concluzia ca am supraresiune. Am schimbat electrovalva N75 si la fel face. Am observat ca mi se duce presiunea undeva in 2900 si imi intra in limp mode, ceea ce este foarte ciudat este ca dupa ce opresc motorul si verific iar pot sa o duc in ce turatie vreau ca nu se duce preasiunea mai mult de 2600 si implicit nu imi mai intra in limp mode.

Precisez ca dupa ce masina sta 2-3 ore iar imi face suprapresiune. Log-ul pe care il atasez este facut pana a intrat in limp mode dupa care am oprit si repornit motorul si am continuat . 

Am uitat sa precisez ca m-am uitat si la actuator si are o cursa destul de mare si nu este deloc ingreunat.

Pe setare de baza pe canalul 11 pe off am valoarea 971 si pe on se duce pana pe la 1230. 

 

LOG-01-003-010-011dupa.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut mai multe loguri : sunt doua facute in mers si alte doua pe BS11 si BS03....in primul log in mers presiunea s-a dus pana maxim in 2850 presiune fara sa iau limp mode, al doilea la diferenta de 2 min nici macar nu a ajuns in 2500 presiune . 

Astept pareri ! 

Multumesc frumos!

LOG-01-003-010-011-al doilea log.csv

LOG-01-003-010-011-primul log.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian Cirnu

@mauca mihai

Ai acelasi motor cu al meu si iti pot spune sigur ca ai turbina dereglata rau de tot. Nu trebuie sa bage presiune mai mare de 2300-2400 milibari. Ai atasat logurile mele ca sa poti compara, dupa ce am rezolvat problema cu turbina.

Prolema la mine a fost ca intra turbina foarte tarziu (2000-2100rpm), scotea fum mult doar la repriza (exact inainte sa intre turbina) in rest nu aveam probleme cu fumul, iar consumul era pe undeva pe la 15% in oras. 

Dupa ce am curatat galeria de admisie si egr, am reglat turbina pe aparat si nu la ochi cum vezi pe youtube ca se regleaza cu pompa de vacuum sau mai stiu eu prin ce alte metode, surpriza, masina a inceput sa mearga mult mai bine, dar consuma la fel de mult si parca tot nu tragea asa cum as fi vrut eu.

Dupa sfatul primit de la @lupo_bv am zis sa verific si evacuarea, rezultatul fiind catalizator infundat aproape de tot (la presiunea de 56 milibari pe aparat, trecea un debit de 171 metri cubi de aer). Am fost cu el la curatat si dupa aprox doua ore de asteptat era curat ca atunci cand era nou (la presiunea de 3 milibari, debit de aer de 546 metri cubi). 

Dupa montarea lui pot spune ca masina merge exact ca atunci cand am cumparat-o de noua in ianuarie 2004. Momentan merg cu egr anulat cu un surub ca sa vad diferente de consum si putere si pot spune ca in momentul in care il anulez trage putin mai bine masina dar nu este o diferenta foarte mare. O sa il las asa dezactivat momentan.

Atasat aveti logurile facut cu egr anulat si cu egr in functiune. Logurile inainte de a rezolva problemele astea le aveti cateva posturi mai sus.

Ca si pret, 500 lei reglare turbina si curatat admisia complet, iar 357 lei curatare catalizator.

Sper ca am fost de ajutor si va doresc cat mai putine probleme cu masina!

 

LOG FARA EGR.zip

LOG CU EGR.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Graficele dupa logurile lui Sebastian Cirnu, spre comparatie

Comparatii.thumb.jpg.7a17ef864a6ec23be608b5e3763a81e8.jpg

@mauca mihai

Cred că reglajul turbinei la tine este problema, uite cum este la tine BS011, compară cu cel al colegului

Bs011-mauca.JPG.9cf948434aacb83a83fe46e889cccf8c.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Multumesc pentru raspunsuri dar nu vad de ce ar fi dereglata turbina avand in vedere ca am masina de 1 an jumate si nu am avut probleme.

La mine pana la urma a fost de vina electrovalva. Astazi am verificat-o si nu mi s-a mai dus presiunea mai mare de 2350 indiferent de treapta sau turatie.

Cred eu ca de la electrovalva veche nu lucra bine geometria variabila si s-a imbacsit oarecum, i-am dat mai multe pedale si chiar nu mai face suprapresiune indiferent de cate ore sta masina.

Din pacate nu mai aveam baterie la laptop sa o verific si pe BS pe canalul 11 sa vad in ce parametri se duce acum.

Revin cu alte masuratori.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!