Jump to content

Diferente intre motoarele 1.2 HTP


120 L

Recommended Posts

Pentru cei care au condus un model de skoda cu motor 1,2 htp 12 v ambele variante ( de 60 si 70 de cai "declarati" ) se pune urmatoarea intrebare:

Se cunoaste intr-un fel ( si cum ) vreo diferenta intre ele din punct de vedere al performantelor dinamice ?

Din datele oficiale oferite cuplul motor creste cu mai putin de 4% deci e nesemnificativ, iar puterea "declarata" este obtinuta oricum foarte sus unde NU se ajunge in nici un caz de folosire normala si rationala a motorului...

Foarte probabil sa fie doar o manevra de marketing caci de fapt si de drept la orice motor "nefortat" sau "fortat" avem nevoie de cuplu la turatii normale de functionare ( 2000-4000 in cazul htp-ului ) iar in plaja respectiva nu cred ca exista vreo diferenta intre cele doua variante de echipare...

Poate doar de cutie...ca sa dea impresie

Link to post
Share on other sites

Date tehnice am gasit pe: http://www.skoda.de/index.php?typ=Limousin...en&adaten=1

Varianta de 60 CP are Vmax 155 km/h si acceleratie 0-100 km/h in 16,5 secunde iar varianta de 70 CP are Vmax 163 km/h si acceleratia in 14,9 secunde. Din informatiile existente, se foloseste aceeasi cutie de viteze pe ambele motorizari. Pe hartie diferenta este destul de mica, dar probabil cei care au condus ambele variante ne pot da mai multe detalii.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Din ceea ce am vazut(citit) eu, cuplul motor a ramas acelasi ( 112Nm ), doar puterea a crescut de la 60 la 70 CP. Asta inseamna ca diferenta de putere sa realizata fie doar print-un nou soft ???

Stie cineva ?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Exact, se face din soft. Paca facea si Voinea un cip tuning(rescriere soft)

la motoarele de 1.2htp si 60cp, ajungeau pe la 70cp - 72cp.

Binenteles ca acest tuning se face doar dupa ce a iesit masina din garantie,

altfel adio garantie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
Picasso_ss

Cine ma lamureste si pe mine ce inseamna P-ul rosu din inscriptia 1.2 HTP ?? Am vazut motoare 1.2 HTP si 1.2 HTP cu "p" rosu...lamuriri?

Link to post
Share on other sites

Picasso, nu cred ca te poate lamuri cineva; insasi denumirea de HTP este una aleasa (nu stiu sub ce criterii) de departamentul marketing. Eventual P-ul rosu il gasesti ma 1,2 12V (4 supape pe cilindru) iar P-ul negru la 1,2 6V. Cred ca asta este diferenta, alta nu poate fi.

Link to post
Share on other sites

Da,asta este diferenta.Am verificat la mai multe modele.De exemplu la Fabia 2 la motorul de 60cp apare HTP iar la cel de 70 cp apare HTP.

Nu este permisa folosirea fara rost a citatelor cu mesajele anteriore. Te rog sa citesti regulamentul forumului.

Edited by BLiTZ
Link to post
Share on other sites
mircea1380

Exact! La motoarele cu 2 supape / cilindru (55cp sau 60cp) P-ul este negru, iar la cele cu 4 supape / cilindru (64cp sau 70cp) P-ul este rosu.

In ceea ce priveste alegerea denumirii (HTP=High Torque Performance), nu e chiar asa de aiurea. Semnifica faptul ca masina dezvolta cuplul maxim (108-112 Nm) la o turatie relativ mica (3000 rpm).

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Salutari,

Sunt posesorul unei Skoditze model Fabia 1 (1.2HTP 64CP ) si pe viitor ma gandeam sa-mi iau versiunea noua (mai multe dotari)dar sunt nedumerit de motorizare(n-am bani de motorizari mai puternice, si merg in orash 90% din timp).

Desi mare diferenta intre ce am acum si cea noua din pct-ul de vedevere al motorizarii nu e mare, sunt curios ce impresii au posesorii de fabia 2 cu motorizari de 60 si respectiv 70 CP ca feeling al masinii.

Detaliile tehnice le stiu; respectiv motorul de 1.2 este acelasi de pe fabia 1 doar ca au mai stors 5 cai din el cu ajutorul softului. Diferenta de cuplu este destul de mica, sub 10nM intre cel de 60CP(6v) si 70CP(12v)

Va multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites

Daca intentionezi sa mergi tot pe modelul Skoda ,iti recomand Fabia 2/ 1,2/70 cp.Masina se comporta superb atat in oras cat si in afara la un consum foarte bun.In plus fata de modelul cu motorul 1,4 benzina ai avantajul distributiei pe lant.Pentru confortul tau merita versiune ,,Elegance,,si nu trebuie sa dai o diferenta prea mare fata de o versiune inferioara.Eu sunt incantat si forte multumit de masinuta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

holo ,

Parerea mea este sa faci un drive-test cu ambele motorizari. ;)

Este... simplu si eficient.

Bafta !

Edited by Uncas
Link to post
Share on other sites

Hai sa fim seriosi: singurele motorizari decente pentru Fabia sunt cele diesel de 1.9l ( 101 CP / 130 CP ) sau cel de 1.4l ( 101 CP ).

Pacat ca doua dintre ele nu mai exista si pe Fabia 2.

As fi vrut sa am optiunea de motorizare 1.4 tsi, dar Skoda este la coada grupului VAG ...

Link to post
Share on other sites

esti mult prea exigent!

pt o masina de oras si 1.2l e decent!

doar ca trebuie turat mai sus decat un 1.4.

mai mult de 1/2 din utilizatori de benzinare nu trec de 3000 ca nu suna bine, asa ca folosesc mult mai putini cai decat cei 100-109cp declarati de producatori.

Link to post
Share on other sites

Intradevar pentru oras 1.2l este decent. De asemenea este decent si un Smart, Fiat Cinquecento sau Tico.

Dar daca ai drum si in afara orasului, iti trebuie destul de mult calm .... la depasiri.

In schimb se comporta bine pe drumuri expres, autostrada.

Edited by bebeko
Link to post
Share on other sites
esti mult prea exigent!

pt o masina de oras si 1.2l e decent!

doar ca trebuie turat mai sus decat un 1.4.

mai mult de 1/2 din utilizatori de benzinare nu trec de 3000 ca nu suna bine, asa ca folosesc mult mai putini cai decat cei 100-109cp declarati de producatori.

Dupa cum bine zici majoritatea nu trec de 2-3000 rpm si folosesc in acest interval pina la 60% din puterea motorului ! Un HTP turat la 5-6000 de ture face reprize mult mai bune pina in 80 de km/h ca alte motoare cu cilindree mare deoarece e un motor de turatie si trebuie folosit corespunzator.

Link to post
Share on other sites

Desi nu sunt posesor de Fabia, detin pe masina din semnatura, mult discutatul motor de 1,2l 12V, ce pot sa va spun e ca sunt foarte multumit de motorasul asta. Am facut aproape 30.000 km majoritatea inafara localitatilor. Ceea ce am observat e ca motorul se comporta foarte bine peste 3000 de rot/min, insa peste 4500 de rot/min cam papa destul de mult. In rest ce pot sa spun, intr-adevar cu 4 persoane in masina si bagajele aferente trebuie sa-l tii cam tot timpul turat pentru a obtine cei 70 de caluti si a te pute folosi de ei, in schimp cu 2 persoane si bagajele aferente se comporta cum nu se poate mai bine. Diferenta intre cele doua motorizari sunt cele 6 valve in plus, chiar daca cuplul este acelasi, din cate vad eu pe aici, timpul fizic necesar motorului sa atinga cuplul este mai redus la cel cu 12V datorita faptului ca admisia si evacuarea se face mai repede.

Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu
Un HTP turat la 5-6000 de ture face reprize mult mai bune pina in 80 de km/h ca alte motoare cu cilindree mare

sa nu exageram

Link to post
Share on other sites

Fabian: Ma refer la motoare de 1,4-1,6 nu la cele peste...cuplate la cutii de viteze scurte si care nu favorizeaza reprizele lungi. Mai tine cont de cele 200 kg in plus ale fabiei fata de dacii logan, reno-urile clio si fiat-urile albea si vei avea o imagine...mai complexa.

Sookie: Vorbim despre motoare HTP cu 12 supape la ambele variante de motorizari. Varianta de 6 supape este cea de 54 CP folosita la junior si care nu mai este in fabricatie demult.

Edited by 120 L
Link to post
Share on other sites
mircea1380
Sookie: Vorbim despre motoare HTP cu 12 supape la ambele variante de motorizari. Varianta de 6 supape este cea de 54 CP folosita la junior si care nu mai este in fabricatie demult.

Esti 100% sigur ?! Te intreb pentru ca am gasit pe net ca versiunea de 60cp ar fi 6v, nu 12v.

Link to post
Share on other sites

Fabia 1 : 1.2l, HTP, 6 V - 54 CP, 12V - 64 CP.

Fabia 2 : 1.2l, HTP, 6V - 60 CP, 12V - 70 CP.

Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu
Mai tine cont de cele 200 kg in plus ale fabiei fata de dacii logan, reno-urile clio si fiat-urile albea si vei avea o imagine...mai complexa.

tocmai de kg in plus ale fabiei tin cont :(

Link to post
Share on other sites
Esti 100% sigur ?! Te intreb pentru ca am gasit pe net ca versiunea de 60cp ar fi 6v, nu 12v.

Din datele oficiale ale site-urilor Skoda observ ca ambele versiuni de motoare au 2 axe cu came; eu din documentatia pe care o am stiu ca cel de 6 supape are doar o singura axa cu came.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

2007skodafabia460x0w.th.jpg

dily.th.jpg

Sursa : http://www.topspeed.com/

Poate este un coleg de pe acest forum, care poate sa ne traduca textul ( din limba ceha ?cred... ) de pe imagini. Sincer sa fiu, cam de multa vreme cautam informatii tehnice mai detaliate despre motoarele 1,2 htp.

Chiar vroiam sa creez un topic despre acest subiect...dar inca nu am voie.

Edited by Uncas
Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

asta ca explicatie vizuala a ceea ce urmeaza sa spun:

cum naiba ar putea sa aiba un motor in 3 cilindri cu 6 valve 2 axe cu came ??? a 2 a axa cu came invarte ce ? afterburnerul ? :) :P

asadar:

motoarele in 3 cilindri cu 6 valve sau in 4 cilindri cu 8 valve au 1 axa cu came (cate 1 supapa admisie si 1 supapa evacuare / cilindru)

motoarele in 3 cilindri cu 12 valve sau in 4 cilindri cu 16 valve au 2 axe cu came (cate 2 supape admisie si 2 supape evacuare / cilindru)

motoarele in 4 cilindri cu 20 valve (de exemplu 1.8T 180 martoage) au tot 2 came cu came (cate 3 supape admisie si 2 supape evacuare / cilindru)

ne oprim aici :)

Edited by FABIAn RuSu
Link to post
Share on other sites

Nu ne spui nimic nou...si suntem de acord !

Poate doar motorul de 2 came cu came (de exemplu 1.8T 180 martoage) citat de tine...din graba sunt sigur... :(

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept