Jump to content

Diferente intre motoarele 1.2 HTP


120 L
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care au condus un model de skoda cu motor 1,2 htp 12 v ambele variante ( de 60 si 70 de cai "declarati" ) se pune urmatoarea intrebare:

Se cunoaste intr-un fel ( si cum ) vreo diferenta intre ele din punct de vedere al performantelor dinamice ?

Din datele oficiale oferite cuplul motor creste cu mai putin de 4% deci e nesemnificativ, iar puterea "declarata" este obtinuta oricum foarte sus unde NU se ajunge in nici un caz de folosire normala si rationala a motorului...

Foarte probabil sa fie doar o manevra de marketing caci de fapt si de drept la orice motor "nefortat" sau "fortat" avem nevoie de cuplu la turatii normale de functionare ( 2000-4000 in cazul htp-ului ) iar in plaja respectiva nu cred ca exista vreo diferenta intre cele doua variante de echipare...

Poate doar de cutie...ca sa dea impresie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date tehnice am gasit pe: http://www.skoda.de/index.php?typ=Limousin...en&adaten=1

Varianta de 60 CP are Vmax 155 km/h si acceleratie 0-100 km/h in 16,5 secunde iar varianta de 70 CP are Vmax 163 km/h si acceleratia in 14,9 secunde. Din informatiile existente, se foloseste aceeasi cutie de viteze pe ambele motorizari. Pe hartie diferenta este destul de mica, dar probabil cei care au condus ambele variante ne pot da mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Din ceea ce am vazut(citit) eu, cuplul motor a ramas acelasi ( 112Nm ), doar puterea a crescut de la 60 la 70 CP. Asta inseamna ca diferenta de putere sa realizata fie doar print-un nou soft ???

Stie cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Exact, se face din soft. Paca facea si Voinea un cip tuning(rescriere soft)

la motoarele de 1.2htp si 60cp, ajungeau pe la 70cp - 72cp.

Binenteles ca acest tuning se face doar dupa ce a iesit masina din garantie,

altfel adio garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cine ma lamureste si pe mine ce inseamna P-ul rosu din inscriptia 1.2 HTP ?? Am vazut motoare 1.2 HTP si 1.2 HTP cu "p" rosu...lamuriri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Picasso, nu cred ca te poate lamuri cineva; insasi denumirea de HTP este una aleasa (nu stiu sub ce criterii) de departamentul marketing. Eventual P-ul rosu il gasesti ma 1,2 12V (4 supape pe cilindru) iar P-ul negru la 1,2 6V. Cred ca asta este diferenta, alta nu poate fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asta este diferenta.Am verificat la mai multe modele.De exemplu la Fabia 2 la motorul de 60cp apare HTP iar la cel de 70 cp apare HTP.

Nu este permisa folosirea fara rost a citatelor cu mesajele anteriore. Te rog sa citesti regulamentul forumului.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! La motoarele cu 2 supape / cilindru (55cp sau 60cp) P-ul este negru, iar la cele cu 4 supape / cilindru (64cp sau 70cp) P-ul este rosu.

In ceea ce priveste alegerea denumirii (HTP=High Torque Performance), nu e chiar asa de aiurea. Semnifica faptul ca masina dezvolta cuplul maxim (108-112 Nm) la o turatie relativ mica (3000 rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutari,

Sunt posesorul unei Skoditze model Fabia 1 (1.2HTP 64CP ) si pe viitor ma gandeam sa-mi iau versiunea noua (mai multe dotari)dar sunt nedumerit de motorizare(n-am bani de motorizari mai puternice, si merg in orash 90% din timp).

Desi mare diferenta intre ce am acum si cea noua din pct-ul de vedevere al motorizarii nu e mare, sunt curios ce impresii au posesorii de fabia 2 cu motorizari de 60 si respectiv 70 CP ca feeling al masinii.

Detaliile tehnice le stiu; respectiv motorul de 1.2 este acelasi de pe fabia 1 doar ca au mai stors 5 cai din el cu ajutorul softului. Diferenta de cuplu este destul de mica, sub 10nM intre cel de 60CP(6v) si 70CP(12v)

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intentionezi sa mergi tot pe modelul Skoda ,iti recomand Fabia 2/ 1,2/70 cp.Masina se comporta superb atat in oras cat si in afara la un consum foarte bun.In plus fata de modelul cu motorul 1,4 benzina ai avantajul distributiei pe lant.Pentru confortul tau merita versiune ,,Elegance,,si nu trebuie sa dai o diferenta prea mare fata de o versiune inferioara.Eu sunt incantat si forte multumit de masinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

holo ,

Parerea mea este sa faci un drive-test cu ambele motorizari. ;)

Este... simplu si eficient.

Bafta !

Modificat de Uncas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fim seriosi: singurele motorizari decente pentru Fabia sunt cele diesel de 1.9l ( 101 CP / 130 CP ) sau cel de 1.4l ( 101 CP ).

Pacat ca doua dintre ele nu mai exista si pe Fabia 2.

As fi vrut sa am optiunea de motorizare 1.4 tsi, dar Skoda este la coada grupului VAG ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti mult prea exigent!

pt o masina de oras si 1.2l e decent!

doar ca trebuie turat mai sus decat un 1.4.

mai mult de 1/2 din utilizatori de benzinare nu trec de 3000 ca nu suna bine, asa ca folosesc mult mai putini cai decat cei 100-109cp declarati de producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar pentru oras 1.2l este decent. De asemenea este decent si un Smart, Fiat Cinquecento sau Tico.

Dar daca ai drum si in afara orasului, iti trebuie destul de mult calm .... la depasiri.

In schimb se comporta bine pe drumuri expres, autostrada.

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti mult prea exigent!

pt o masina de oras si 1.2l e decent!

doar ca trebuie turat mai sus decat un 1.4.

mai mult de 1/2 din utilizatori de benzinare nu trec de 3000 ca nu suna bine, asa ca folosesc mult mai putini cai decat cei 100-109cp declarati de producatori.

Dupa cum bine zici majoritatea nu trec de 2-3000 rpm si folosesc in acest interval pina la 60% din puterea motorului ! Un HTP turat la 5-6000 de ture face reprize mult mai bune pina in 80 de km/h ca alte motoare cu cilindree mare deoarece e un motor de turatie si trebuie folosit corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu sunt posesor de Fabia, detin pe masina din semnatura, mult discutatul motor de 1,2l 12V, ce pot sa va spun e ca sunt foarte multumit de motorasul asta. Am facut aproape 30.000 km majoritatea inafara localitatilor. Ceea ce am observat e ca motorul se comporta foarte bine peste 3000 de rot/min, insa peste 4500 de rot/min cam papa destul de mult. In rest ce pot sa spun, intr-adevar cu 4 persoane in masina si bagajele aferente trebuie sa-l tii cam tot timpul turat pentru a obtine cei 70 de caluti si a te pute folosi de ei, in schimp cu 2 persoane si bagajele aferente se comporta cum nu se poate mai bine. Diferenta intre cele doua motorizari sunt cele 6 valve in plus, chiar daca cuplul este acelasi, din cate vad eu pe aici, timpul fizic necesar motorului sa atinga cuplul este mai redus la cel cu 12V datorita faptului ca admisia si evacuarea se face mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu
Un HTP turat la 5-6000 de ture face reprize mult mai bune pina in 80 de km/h ca alte motoare cu cilindree mare

sa nu exageram

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Fabian: Ma refer la motoare de 1,4-1,6 nu la cele peste...cuplate la cutii de viteze scurte si care nu favorizeaza reprizele lungi. Mai tine cont de cele 200 kg in plus ale fabiei fata de dacii logan, reno-urile clio si fiat-urile albea si vei avea o imagine...mai complexa.

Sookie: Vorbim despre motoare HTP cu 12 supape la ambele variante de motorizari. Varianta de 6 supape este cea de 54 CP folosita la junior si care nu mai este in fabricatie demult.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sookie: Vorbim despre motoare HTP cu 12 supape la ambele variante de motorizari. Varianta de 6 supape este cea de 54 CP folosita la junior si care nu mai este in fabricatie demult.

Esti 100% sigur ?! Te intreb pentru ca am gasit pe net ca versiunea de 60cp ar fi 6v, nu 12v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia 1 : 1.2l, HTP, 6 V - 54 CP, 12V - 64 CP.

Fabia 2 : 1.2l, HTP, 6V - 60 CP, 12V - 70 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu
Mai tine cont de cele 200 kg in plus ale fabiei fata de dacii logan, reno-urile clio si fiat-urile albea si vei avea o imagine...mai complexa.

tocmai de kg in plus ale fabiei tin cont :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti 100% sigur ?! Te intreb pentru ca am gasit pe net ca versiunea de 60cp ar fi 6v, nu 12v.

Din datele oficiale ale site-urilor Skoda observ ca ambele versiuni de motoare au 2 axe cu came; eu din documentatia pe care o am stiu ca cel de 6 supape are doar o singura axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

2007skodafabia460x0w.th.jpg

dily.th.jpg

Sursa : http://www.topspeed.com/

Poate este un coleg de pe acest forum, care poate sa ne traduca textul ( din limba ceha ?cred... ) de pe imagini. Sincer sa fiu, cam de multa vreme cautam informatii tehnice mai detaliate despre motoarele 1,2 htp.

Chiar vroiam sa creez un topic despre acest subiect...dar inca nu am voie.

Modificat de Uncas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ca explicatie vizuala a ceea ce urmeaza sa spun:

cum naiba ar putea sa aiba un motor in 3 cilindri cu 6 valve 2 axe cu came ??? a 2 a axa cu came invarte ce ? afterburnerul ? :) :P

asadar:

motoarele in 3 cilindri cu 6 valve sau in 4 cilindri cu 8 valve au 1 axa cu came (cate 1 supapa admisie si 1 supapa evacuare / cilindru)

motoarele in 3 cilindri cu 12 valve sau in 4 cilindri cu 16 valve au 2 axe cu came (cate 2 supape admisie si 2 supape evacuare / cilindru)

motoarele in 4 cilindri cu 20 valve (de exemplu 1.8T 180 martoage) au tot 2 came cu came (cate 3 supape admisie si 2 supape evacuare / cilindru)

ne oprim aici :)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne spui nimic nou...si suntem de acord !

Poate doar motorul de 2 came cu came (de exemplu 1.8T 180 martoage) citat de tine...din graba sunt sigur... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!