Jump to content

Stop! Brake Fault / Check Brake Pads! - Discutii Despre Placute


ddidds
 Share

Postare recomandată

Azi am schimbat si eu placutele la Passat dupa ce am mers aproape 500 km cu becul aprins in bord.

... Nici mie nu mi s-a stins becul din bord dupa inlocuire ...

Se poate ca o intrerupere pe circuit (sau contact prost) sa fi generat acel mesaj (bec aprins) de schimbare placute de frana. Nu neaparat uzura placutelor. De asta nu se mai stinge becul nici dupa schimbarea placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Senzorul ala nu se aprinde daca ai vasul plin ochi, ci exact invers, adica daca este putin lichid.

Sau, cazul tau cred, contact imperfect la sensorii placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul mi s-a aprins intrucat placutele s-au uzat suficient cat sa intrerupa firul acela, am vazut cu ochii mei asta deoarece vroiam sa ma conving cum functioneaza acel senzor. In mod sigur o mufa nu a fost curatata suficient, sau poate chiar un contact dintr-ala s-o fi indoit, trebuie sa dau roata jos si o rezolv, dar e prea cald acum. :icon_thumright: M-ati facut sa scot cu seringa lichid de frana ca este peste maxim, of..., dar tot nu inteleg cum poate un senzor sa masoare nivelul peste maxim, la orice vreti voi (ulei, antigel, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta iti explica si Razvan: Senzorul ala nu se aprinde daca ai vasul plin ochi, ci exact invers, adica daca este putin lichid. :(

Dar oricum, e bine sa nu lasi peste nivel, sa nu ai alte probleme cu lichidul prea mult.

Orienteaza-ti atentia spre mufele alea de la senzori. Acolo e problema la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
pasaris_cosmin

Am si eu o mica problema in urma schimbului efectuat la placutele de frana fata, spate si discuri spate, martorul din bord care ma avertizeaza ca trebuie schimbate placutele nu se stinge. Trebuie cumva resetat cu vag-com sau cei de la service mi-au distrus cumva senzorii de la placutele noi?

La modelul de passat B5 an 2000 senzori sunt doar la placutele din fata?(ca numai pe fata miau dat placute cu senzor de la magaz.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pe fata ai senzori la placute. Studiaza topicul si iti vei da seama unde e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am si eu o problema cand virez de volan maxim stanga sau cand intru in curba la stanga se aprinde martoru de la placute si pe BC scrie "check brake pads". Placutele pe fata au cam 10 000 km iar cele dupa spate urmeaza sa le schimb acum cu cele dupa fata, am completat cu lichid de frana ca era scazut si tot asa face, ma gandesc ca e un fir care cand virez la stanga se intrerupe. Daca opresc motoru si pornesc e stins cum virez de volan se aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rupt ceva fir de la senzor. Scoate placutele si verifica vizual in ce stare sant firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si mie mi se aprinde senzorul de placute - nu am BC- si face beep- (vezi desen). Placutele spate si fata sunt noi. Lichid e pana in gatul borcanului. Nu pierde lichid. Pedala e beton. Ar trebui sa imi fac griji sau o fi de pe la contactele de la placute, asa cum am vazut scris mai sus.

post-30007-1224348771_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de uzura a placutelor este de tip normal inchis (un fir care la uzarea placutelor se rupe). Atunci se aprinde martorul la bord. In consecinta, orice intrerupere a circuitului electric (fir intrerupt, contactele din mufa oxidate) da mesaj de placuta uzata. Ca sa te convingi de cauza reala trebuie o verificare a lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. S-a rezolvat. Mufa de la placutele din stanga, nu facea contact bine. Am curatat un pic, am fixat-o bine si nu mai da eroare acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De curand am o problema cu masina din semnatura. La cateva secunde de la plecarea de pe loc, uneori, mi se aprinde becul rosu cu semnul exclamarii in mijloc. O singura data mi s-a aprins la mai mult timp dupa ce am plecat de pe loc la o curba la stanga cu viteza mica. Mentionez ca de fiecare data las masina cu frana de mana trasa. Semnalul martorului de bord este intermitent, insotit de un sunet scurt si dispare cam in 5 secunde. e ca atunci cand pleci cu frana de mana putin trasa. Are cineva idee care ar putea fi cauza? Masina are discuri fata/spate si placutzele de pe fata se cam apropie de momentul inlocuirii dar niciodata nu s-a aprins martorul de la placutze.

Ma gandesc totusi ca s-ar putea ca setul de placute de acum sa nu aiba legat senzor. De cand am eu masina nu am umblat la frane si nu stiu exact care e situatia la ele. E posibil ca senzorul deconectat sa duca la vreun semnal de genul celui prezentat mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai destul lichid de frana in vas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi s-au aprins senzorii de la placute cu toate ca nu sunt uzate nici pana la jumate.cand am dat roata jos am observat ca firul era rupt.l-am legat(m-am chinuit un pic)si gata problema rezolvata.placutele pe care le folosesc sunt cu stanta vw audi si ma tin in jur de 30000 km pe fata iar pe spate mai mult,nu stiu exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De curand am o problema cu masina din semnatura. La cateva secunde de la plecarea de pe loc, uneori, mi se aprinde becul rosu cu semnul exclamarii in mijloc. ... Mentionez ca de fiecare data las masina cu frana de mana trasa. Semnalul martorului de bord este intermitent, insotit de un sunet scurt si dispare cam in 5 secunde. e ca atunci cand pleci cu frana de mana putin trasa. ... Masina are discuri fata/spate ...

Ma gandesc totusi ca s-ar putea ca setul de placute de acum sa nu aiba legat senzor.

Placutele spate nu au senzori.

Cat despre avertizare,verifica daca cablul de la frana de mana nu agata pe invelisul acestuia,si ramane blocat.

Cauze pot fi destule:lubrefierea necorespunzatoare a cablului in invelis,un pistonas care se misca in reluare etc.Cel mai bine:un control al sistemului din partea cuiva avizat.

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca am rezolvat. Nu mai era suficient lichid de frana in vas. Am asteptat inainte sa fac precizrea asta pentru a ma asigura ca aceea e cauza. Recunosc ca nu mai verificasem de ceva timp si am facut multicei km in ultima vreme. Mercy mult cosmin ...pretioase informatii...sincer aveam tendinta sa cred ca e ceva mult mai complicat. Tot la cablul franei de mana ma gandeam si eu. Mare "inventie" forumul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare ,

am o problema

imi scrie pe maxi dot " check brake pads" nimic anormal pana aici ,

ma uit la placute sunt la jumate pe spate si la 2/3 in fata ! ce o fi ? am un pic de gat la discuri cam 1 mm sa fi "taiat " senzoru din placute ?

sa fie de la lichidul de frana ? ar trebuii oare sa-l schimb ?

Multam !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic a face lichidul de frana cu mesajul respectiv. Verifica cu un ohmmetru placutele de pe fata sa vezi daca e ok senzorul; daca senzorii sunt ok atunci in mod sigure ai probleme cu firele de la senzorii de la placute. Da o raita pe aici ca s-a mai discutat problema. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Privind uzura lor, vreau sa spun sa acele placute rezista in modul in care te dai la ele. Cand am luat masina aveam 5-6mm pe fata ferodoul. Acum dupa 30.000km s-a aprins indicatorul in bord Change brake pads. Mai au ferodou 2-3 mm. Deja am dat comanda. Deci daca exploatam masina normal, placutele nu vor tine doar 25-30.000 ci chiar si 60.000 sau 80.000 cum am mai auzit. :icon_thumright:

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

se pare ca mi s-a aprins si mie martorul de la placute...am fost la un magazin de piese , 180 RON cele pe fata , originale zic aia de acolo. Cum vi se pare pretu`? Sa mai incerc si alte magazine?

Si inca o intrebare , cam cati km se mai pot face cu placutele respective dupa ce s-a aprins martorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a aprins becul de placute si mi-a dat mesajul de "check brake pads" undeva prin germania. Ideea e ca m-am uitat la placutele fata cele dinspre exterior si mai aveam vreo 6-7mm(cele dinspre interior nu le-am putut vedea dar ele sunt cele care au senzorul). Din acel moment am facut peste 2000km pana am ajuns in service in RO si inca mai puteam merge cu ele inca pe atat. Recunosc ca am mers vreo 1400km pe autostrada si franam foarte incet in general si pe cat posibil cu frana de motor.

Dar dupa ce s-a aprins becul de placute dupa inca cateva sute de km mi-a dat eroarea in mers la curbe de "STOP! Service manual" si cand am parcat-o inclinat(rotile dreapta erau mai sus decat cele stanga). Am constatat ca nivelul lichidului de frana era cu putin sub min. Cand am ajuns la service si am schimbat placutele fata nivelul lichidului frana din vas a trecut de max(mai exact se vede in gatul borcanului cu putin peste sita).

Sfatul meu pentru cei care au placutele uzate(fata+spate) si le da eroarea cum ca nivelul lichidului de frana din vas este sub min sa nu completeze decat foarte putin atat cat sa ajunga la min (eu unul am pus cca 20ml) deoarece la schimbarea placutelor acesta va creste(in cazul meu peste max cand le-am schimbat pe cele fata iar cele spate sunt uzate cca 30-40%).

Ca sa explic mai pe intelesul tuturor in instalatia de franare exista o cantitate de lichid care ocupa un anumit volum. In mometul in care acest volum creste datorita uzurii placutelor la care se mai adauga si uzura discurilor (cilindrii care imping placutele pe disc se departeaza mai mult si in spatiul format intra lichid) atunci scade nivelul din vas. Adica e posibil sa primesti mesaj de nivel lichid frana scazut in vas ("STOP! Service manual") fara sa se aprinda senzorul de uzura placute fata("check brake pads") si in acel moment e bine sa verifici starea tuturor celor 8 placute undeva intr-un service precum si uzura discurilor. Eu asta am constat in service la revizia de 105000km: placutele fata uzate 90%, spate 40%, discuri fata uzura cca 2-3mm, spate cca 1-2 mm. Am schimbat placutele fata cu 210 RON + manopera 70 RON la Augsburg (Buc)

Si inca un sfat: ca sa nu va chinuiti sa vedeti nivelul lichidului de frana in vas cel mai usor dati la o parte capacul care acopera bateria si pe acolo se vede semnul de min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi eu nu am facut numai vreo 200 si ceva de km.Pot sa mai astept deci pana la salar :)...merci de sfaturi Danut13.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miky, depinde foarte mult de stilul fiecaruia de a conduce(mai exact de a frana). Eu merg foarte rar sportiv(cu toate ca trec foarte des de 200kmh) si franez de fiecare data cand am ocazia cu frana de motor. Ca sa-ti faci o impresie placutele pe care tocmai le-am schimbat le-am folosit 60.000km. Pare greu de crezut dar am mers vreo 35-40.000km in afara localitatilor in special pe autostrazi. Asa ca vezi cum calci frana :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut

Am si eu o problema cu golful meu. De curand am observat ca dimineata in momentul in care plec cu ea de pe loc si franez usor se aude un sunet ciudat, la roata dreapta spate, ca un fel de harsait sau nu stiu cum sa ma exprim exact. Am impresia ca se aude doar de la roata dreapta si nu de la ambele. Mentionez ca placutele de frana le am schimbat cam acum aproape un an, toata (fatza+spate) originale. Intentionez sa desfac ambele roti de pe spate sa vad care este problema. Voi ce ziceti? Ce ar trebui sa fac? La ce sa ma astept?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o probleme

nu am stiut exact unde sa asez postul meu insa ... sap[r sa ma ajutati si asa

am schimbat capul de planetara la un pasat din 2003 ... si acum mi se aprind in bord martorii ABS si ESP.

stie cineva de la ce poate fi?

Multumesc anticipat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!