Jump to content

Alternator


razvan_iasi
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor,

Anul trecut in vara mi-a murit alternatorul tocmai pe trans-fagarasan...Lasand la o parte problemele cu tractarea masinii pana in Pitesti, mi-am luat de prin partea locului un alternator SH de la dezmembrari. Toate bune si frumoase, numai ca acum si asta da rateuri, adica nu incarca bateria cat trebuie (13,8 V are bateria la borne cu motorul pornit). Asta a dus, cred eu, la descarcari repetate ale bateriei in timpul noptii in iarna asta.

Dupa introducerea asta lunga, urmeaza si intrebarile:

1. Dupa o noua inlocuire a bateriei (am doua baterii si le folosesc in paralel), un martor de pe bord s-a aprins (servo-directie, un volan si un semnul exclamarii galben). Volanul merge acum mai greu decat de obicei. Intrebarea mea e: stiti cumva ce s-ar putea sa se fi stricat/ars? Servo-directia e electrica...

2. Langa scaunul soferului, pe stalpul din stanga jos, am un buton. Nu am cartea masinii, mi-ar putea spune cineva care e rolul lui? Eu am incercat sa il actionez, dar nu observ nimic schimbat la masina.

P.S. Masina e un Polo din 2003, 1.2 benzina

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul de pe stalp de langa scaunul soferului este de obicei pentru dezactivarea senzorilor de interior ai alarmei de fabrica. La apasare se aprinde pe buton un LED rosu. La urmatoarea inchidere a masinii din telecomanda, senzorii vor fi dezactivati. La urmatorul ciclu armare/dezarmare, senzorii interiori se vor reactiva automat (daca nu se apasa din nou butonul). Se foloseste daca lasi de exemplu un animal inchis in masina, sa nu sune alarma la miscarile acestuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru intrebarea 1 poti sa vii in fiecare sambata la intalnirile din Iasi si sigur te va ajuta un coleg cu o scanare ca sa vezi ce e cu acei martori aprinsi.

PS:Intalnirea e in fiecare sambata la ora 2 in parcarea Facult. de Chimie din Tudor Vladimirescu(vis-a-vis de Iulius Mall) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult...am sa incerc sa ajung intr-o sambata la intalnire; deocamdata sunt in bucuresti

Pana una-alta am sa imi mai cumpar un alternator de la dezmembrari si am sa il schimb din nou...

O alta intrebare, pe care am uitat sa o scriu in primul post:

Cand am luat eu masina avea ~180k km la bord, si raportul turatii/viteza era cam asa:

viteza 1: 3000 RPM la 20 km/h

viteza 2: 3000 RPM la 40 km/h

viteza 3: 3000 RPM la 60 km/h

viteza 4: 3000 RPM la 80 km/h

viteza 5: 3000 RPM la 100 km/h

Acum are ~195k km la bord, dar vad ca la 3000RPM nu mai am aceeasi viteza ca la inceput, ci una mai mica, indiferent de viteza. E o chestie normala?

Si e normal sa ai o turatie atat de mare la 100km/h? Din cate am vazut la alte masini de capacitati comparabile cu a mea (Fiesta 1.3 de exemplu), la 3000RPM se ajunge pe la 120-130 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

O tensiune de 13,8 e ok,asa ca problema ta nu cred ca e de la alternator ci de la pompa de servo care zici ca si semnalizeaza pe bord.Verifica nivelul lichidului servodirectiei.Iar despre viteza si turatie s-a mai vb pe forum ,da un search(vezi poate nu ai nici anvelope standard)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles eu, trebuie sa ai la bornele bateriei o tensiune de peste 14 V in momentul in care alternatorul functioneaza corect...in orice caz, mi se aprinde pe bord martorul pentru baterie (o baterie rosie), deci cred ca nu e alimentata cu suficient curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Eu stiu ca tensiunea de 13,8v e ok,vezi sa nu fie doar un papuc sarit de pe alternator si sa ai acel semn in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Tensiunea de 13,...nu e buna, alternatorul ca sa poata incarca bateria tre sa bage cel putin 14,...14.4 chear si cu consumatori.

La serva vezi ca ori nu mai ai ulei, ori nu ai curent suficent, fiind electrica cand faci un viraj automat consuma mai mult, iar la tine nu are de unde consuma.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!!! Din cate stiu eu in domeniul acumulatorilor tensiunea de 13,8 este ideala la incarcare...desi daca stam bine si ne gandin nu tensiunea incarca bateria ci curentul produs de alternator. Pentru o mai buna verificare bateria este buna atunci cand: tensiunea in gol fara consumator este de 12,6 - 12,8....in momentul incarcarii de catre alternator 13,6 - 14...iar cand este slaba sau considerata moarta are 10.8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu precizari...am schimbat alternatorul su altul, luat tot de la dezmembrari. La incaput a mers bine, pana cand am vazut ca incep sa merg numai pe baterie (m-a lasat bateria de tot...asta dupa ce o incarcasem la redresor). Am fost la service si...surpriza, tensiunea la bornele bateriei cu noul alternator era de 10.9. Deci...nu incarca deloc. L-am pus iar pe cel vechi si se pare ca asta incarca bine (mi-a zis si electricianul ca 13.8-13.9 e foarte bine). Intrebarea mea e ...de ce cand mergeam cu alternatorul nou (cel care baga doar 10.9) nu mi se aprindea martorul bateriei din bord, iar cu cel vechi, care baga 13.9-14.2 mi se aprinde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare,am si eu o problema cu incarcarea bateriei si vreau sa mai cer niste pareri de la voi.Problema este cam asa:atunci cand pornesc motorul,la relanti, incarcarea nu cupleaza si tot sistemul merge pe baterie cateva minute pana cand incep sa mi se aprinda prin bord niste martori(ABS,EPC), probabil datorita scaderii tensiunii din baterie.Toata povestea asta se intampla doar daca las motorul la relanti, dar daca accelerez un pic, sa treca de 1000 rot/min, imi cupleaza incarcarea si totul este ok.Toate lucrurile astea au inceput sa se intample dupa ce am ajutat un prieten sa porneasca(luand curent de pe alternatorul meu)un BMW care avea o baterie de 80 Ah, care era descarcata complet si mi-a trebuit 15 min sa o incarc cat de cat.Intrebarea mea:este posibil ca datorita acestui fapt sa se fi intamplat ceva cu incarcarea mea, si-a schimbat ceva parametrii de cuplare sau s-a decalibrat? Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service, mi-au demontat alternatorul,l-am dus la verificat si este ok.Concluzia finala:la relanti am turatia prea mica(sub 800 rot/min)si la asa o turatie alternatorul nu-si face treaba.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine turatia la relanti sta la 500rot/min..constant fara sa am probleme..marti aprinsi o usoara vibratie in masina...ma confrunt cu o problema sau e ok..? nu prea am schimbat bujiile..cand am luat masina la 74miii km am facut schimb de consumabile(mai putin distributia care e pe lant)..insa nu am schimbat bujiile..la indicatia mecanicului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@macovid: Vibratia caroseriei o simt si eu la masina mea,se spune ca este normala la masinile in 3 cilindrii(cica motorul nu este prea bine echilibrat)iar turatia ta la relanti mi se pare foarte mica...la mine sta aproape de 800 rot/min si stiam ca asta este valoarea optima :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Treaba asta cu rotatiile insuficiente la alternator e una din explicatii.Dar nu este tocmai cea corecta.Alternatorul furnizeaza tensiune de incarcare in intervalul 12-13,8 V chiar daca tensiunea de pe baterie este sub 12V.Ca principiu,tensiunea provenita din baterie,prin intermediul martorului de bord este aplicata la intrarea montajului electronic care regleaza tensiunea si curentul de incarcare.Reglajul se face prin punerea rotorului la masa de catre montaj,caderea de tensiune fiind in raport cu turatia acestuia.Mai in doua cuvinte,isi face treaba si la 5oo si la 800 de rotatii,dat fiind ca alea 500 de rotatii devin mai multe datorita raportului de transmisie dintre fuliile de antrenare.Eu evit furnizarea de curent cu motorul pornit,sau credeti ca alternatorul poate sustine 12V pentru o pornire dat fiind consumul?Pentru ca un curent de incarcare de maxim 3,15 A nu stiu daca poate sustine pornirea unui motor.Incarcarea nu cupleaza nimic,este prezenta din momentul cind dai la automat.Nu exista releu de incarcare.Iar despre incarcarea unor baterii mai mari in capacitate,ce sa zic,trebuie adaugate citeva sute de wati,depinde de capacitatea bateriei ce urmeaza sa fie incarcata.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Vă salut!

Am schimbat bateria recent şi vânzătorul a zis că nu îmi poate da garanţie pentru că alternatorul nu încarcă la valoarea normală. Mi-a spus să îmi rezolv problema şi să revin în maxim 5 zile cu maşina pentru garanţie...

Credeţi că se justifică schimbarea (costisitoare) a alternatorului în aceste condiţii?

14972025_10154596268359705_224916427_n.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se reconditioneaza, nu se schimba. costuri cam 150-200 ron, se poate si mai ieftin daca iti iei piesele si o faci singur. 

 

Mie imi incarca 14.25 V constant, ca punct de referinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai o pierdere de tensiune in cablajul alternator-baterie.Masoara tensiunea la bornele alternatorului cu motor pornit si consumatori,si verifica,s-ar putea sa ai probleme,ca 90% dintre vw cu cadere de tensiune pina la 1 volt in acest cablaj.N-ai fi primul.Asta inainte sa reconditionezi aiurea alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca este un detaliu important de mentionat, valoarea de mai sus era cu majoritatea consumatorilor porniti (faza lunga, becuri ceata, AC, caldura, degivrare luneta, muzica, avarii, ventilatie la max, lumini interior), la indicatia reprezentatului Norauto.

M-a speriat afirmatia lui ca "incarca foarte foarte putin".

Modificat de mihaibzgica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă mir ca nu a zis sa pornești ștergătoarele, atit fata cit și spatele,și claxonul pe durata testului.Cu toți consumatorii enumerați de tine si problema expusa mai sus cu cablajul,alternatorul tău valeo de 90 de amperi se comporta normal la relanti.Calculează toți consumatorii ăstia și se depășesc valorile alternatorului,eu inlocuindu-l pe al meu cu unul de 120 amperi.Alternatorul la relanti scoate cam 60 de amperi la 14v,ăsta de 90.Dacă ridicai turația la 1200 roti în timpul testului spălai rușinea. Ac și ventilația fata consuma mult plus atitia becuri de 2.5 amperi fiecare.Eu doar porneam încălzirea ptc și cădea tensiunea la 12,3volti la relanti la consum de 65 amperi,trebuind sa țin relanti ul peste 1000 rot/min sa stea la 14v.Stai calm și verifica încărcarea cu aeroterma pornita și farurile aprinse pe bornele alternatorului și apoi pe acumulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu un update. Am schimbat releul de incarcare (parca asa se numeste), am fost inapoi la Norauto si mi-au dat garantia. De data asta am facut testul prima oara doar cu motorul pornit si a doua oara cu faza scurta si ventilator pe 2 . Tensiunea a fost de 14.1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Unde este pozitionat releul de incacare??  La mine  cand pornesc masina  alternatorul nu incarca...abia dupa ce o accelerez incepe sa bage 14.5.. ma gandeam ca poate e de la releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

va salut, am si eu o problema .. am cumparat recent un vw polo 1,4 16 v benzina 2003... problema este ca s-a descarcat bateria, am luat alta noua si la fel.. am masurat tensiunea la bornele bateriei 12,2 volti si cand pornesc masina scade la 11,88 volti si asa ramane oricat o turez...am masurat la firul gros (+ cred) la alternator fata de masa si fata de minusul bateriei...la fel, 18,88 volti... am masurat firul de la alternator la baterie e ok...nu stiu ce as mai putea face... ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!