Jump to content

Carburatoare


payty
 Share

Postare recomandată

salut,

desi nu sunt posesor de broscuta, m-am gandit sa postez si aici pentru ca sunt convins ca sunt destui oameni cu cunostinte de mecanica.

Am doua carburatoare Weber 32 Dir destul de vechi. exista vreo metoda de a le reconditiona in sensul de a scapa de jocul de la clapeta?

Daca a facut cineva asa ceva, va rog postati. Ma gandeam la o bucsare, ceva, dar cu sculele de prin casa mi-ar fi imposibil sa alezez cu precizie lagarele uzate de la axul clapetei. eventual daca stiti vreun atelier sau pe cineva care face asa ceva, mi-ar fi de mare folos.

Ma gandeam sa le bucsez cumva ca sa elimin jocul, dar la capete sa pun si niste bucse teflonate cum sunt la carburatoarele mai noi.

Orice idee este binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut bucsare cu rezultat bun (zic eu) la carburator de broasca, cu bormasina, burghiu de 10, burghiu de 8 si cu teava de cupru cu diametru de 10 si interior de 8 (de la vreun racord vechi de chiuveta). Demontezi clapeta si axul si largesti gaura la 10 mm dar trecind cu burghiul dintr-o parte in cealalta. Tai 2 bucatele de teava (lungimea o vezi acolo) si le bati sa intre acolo pe post de bucse. Dai cu burghiul de 8 prin bucse ca si cum ar fi axul clapetei. Ca sa "rodezi" nitel bucsele, sa nu mearga greu, prinzi axul in bormasina, il ungi cu ulei si-l invirti in bucse 30 de secunde-1 minut. Daca poti da cuiva sa-ti confectioneze bucse de bronz, cu atit mai bine, da-i bun si cuprul. Nu-i nevoie de teflon. Stai, sa fac si o poza. post-2697-1200946110_thumb.jpg

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult. Eu ma gandeam ca imi va fi destul de greu sa pastrez aliniametul celor 2 lagare de la capetele axului daca le largesc pur si simplu cu bormasina.

Dar dupa cate vad, e destul de simplu de dat gaurile cum trebuie. Bucse am unde sa fac pe orice dimensiuni, problema mea era cum sa alezez lagarele carburatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna era o bormasina de banc, eu n-am, l-am facut "in mina". Se poate face. Ca sa fii sigur ca nu dai alta gaura, poti sa dai intii cu 9, pe urma cu 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am urmatoarea problema la carburatoare, ansamblul de tija, parghie si prinderea pe axul clapetei a pompei de "spritz" sau repriza (nu stiu cum ii spune corect) este asa de uzat, incat la un carb a facut o gaura laterala la lamela care actioneaza membrana, si celelalte piese , axul ros si el pana aproape de rupere, unde intra axul sunt gauri ovalizate, etc. Eu am incercat o reparatie cu niste cuie, mai mari in diametru, mai lungi, pentru a prelua jocurile care erau, dar acolo unde este gaura ovalizata, si chiar "dusa" pana la taierea materialului, am prins noile tije cu ceva sarma, care nu va tzine prea mult. Si oricum nu aluneca cum trebuie pe acolo. Stie cineva , exista metode de reparatie in situatia asta? Se gasesc piese pentru asa ceva? (ax, parghii, capac cu clapeta pt membrana?) Sau treaba cu cuiele va ramane asa.... S-ar merita sa pun carburi de dacie? Mie nu mi se par mai bune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incerca si cu carburatoare de dacie unii au fost chiar multumiti de ele, daca nu, vezi ca la dezmembrari colcaie de carburatoare si nu au ce face cu ele, poate gasesti doua care sa iti placa mia mult decit cele de dacie

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu sunt disponibile cam orice piesa de typ 3 mai putin elemente de caroserie. Te intereseaza carburatoare intregi sau doar componente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai m-ar interesa piese. Dar depinde la ce pretz sunt si carburile cu totul! Si zici ca exista cam orice, ai o lista? Si pe stopurile alea cat ceri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva, la ce inaltime , sau cum se masoara nivelul CORECT din carburatoarele solex pdist 32-34? NU reusesc sa le aranjez nicicum.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

contacteaza-ma pe yahoo messenger (alexsimionro) sa iti dau niste manuale pt. 32/34 pdsit, poate te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

da' ceva docum. pt 30 PICT 2(3) are cineva? ceva sectiuni m-ar interesa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam fain, as fi vrut ceva in genul a ceea ce este acolo pt 28PICT, numai sa fie pentru 30, as fi vrut sa vad exact circuitele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am ceva de genul ala, caut, scanez si pun acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, ti-am scanat ce te intereseaza, gasesti acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cred ca ti-am gasit exact ce-ti doreai. Am completat tot acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Nu pot sa deschid topic nou la tehnic, asa ca scriu despre problema aici. Deci carburatorul de pe masina mea este un Solex 30 PICT 2, la care am descoperit urmatoarele bube:

1. In locatia din imagine am un dop din cauciuc. Nu ma deranjeaza existenta lui, dar nici nu pot sa bag manan-n foc ca nu trage oleaca de aer fals pe-acolo.

post-29584-1240952918_thumb.jpgpost-29584-1240952928_thumb.jpg

Intrebarea este ce trebuie sa fie de fapt acolo si cum credeti ca pot rezolva problema?

2. Lipseste piesulica din imagine, in forma de cioc si care da spritzuri.

post-29584-1240953328_thumb.jpg

Aveti cumva asa ceva prin curtea voastra sau stiti de unde pot cumpara?

3. In imaginea urmatoare, la poz. 23 apare acest jiclor, care poate fi accesat prin scoaterea surubului mare, poz. 21. Ei bine, am desfacut si, prevazator cum sunt, am pus sub surub un capacel , ca sa nu stropeasca cu benzinica. Ei bine, a busit odata toata benzina afara din camera, adica clar n-am jicloru ala acolo.

post-29584-1240953785_thumb.jpg

Intrebarea este ce tre sa fie de fapt acolo? Exista carburici 30 PICT 2 fara mantocarie acolo, adica numa cu surub? Sau chiar imi lispeste jicloru? Io n-am vazut alt carburici de broasca in afara de al meu, asa ca voi, care ati pipait mai multe, poate puteti sa-mi spuneti daca e o problema sau daca ma aberez cu boze din carti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga,

la 1.acolo ai dopu ala pus de fabrica (valabil la carburile mai noi)daca tii mortis pune un stutzulez si leaga un furtunel la stutuletu care ar trebui sa fie pe filtrul de aer..sau ai grija sa nu traga aer fals p-acolo

...trebuia sa ai un stutz...pe care venea un furtunas la filtrul de aer

stutzulete astea erau specifice carburatoarelor ce erau puse pe motoarele de 1300-44cp sau pe mot de 1200 cu precadere cele mexicane(sau alea nemtesti de dupa 73-74)inclusiv pe mot de 1600-AD-AS

(daca mot tau nu este cel de 44 de cai...inseamna ca carburatorul nu este cel original ...al masinii)nu-ti fa griji cu asta ca masina ramane la fel de frumoasa...

la 2.daca iti lipseste putza aia...ai decalotato pe putza!!!...ca atunci numai are cum sa spritzuiasca in carb si galeria de admisie si merge ca naiba masina si iti dai sema ca si consuma ca un porc inainte de taiere...

de cele mai multe ori aia ajunge in galeria de admisie sau in cilidru unu....

la 3.surubelu ala ...este dopul camerei carburatorului

daca-l dai jos si golesti carburatoru ai sa vezi ca ai un jiglor acolo

este imposibil sa nu fie altfel nu-ti merge masina deloc

ai mai mult de 2 variante...

cauti piesele care-ti lipsesc...adica ciocu ala si surubelu

sau cauti un alt carburator de pe care iei piesele si rebilduiesti ce ai mate acolo

sau schimbi carburatoru cu altu nou ori il dai p-asta la vr-un nene sa ti-l faca (sau ti-l faci tu)

sau..il desfaci cu labutzili tale ..incerci sa fii atent la ce si de unde desfaci...il speli frumos...iei un kit de reparatie...si dup-aia pui totu la loc asa cum ai desfacut si imposibil sa nu mearga...

vorba aia "altii face si avioane!!!"

Modificat de silviustan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la faza cu stutzuletu am gresit...nu m-am uitat ATENT!!!... :)

ceea ce ai tu in poza nu este decat un simplu dop!!!care tind sa cred ca este din fabrica...

aer fals nu are cum sa traga p-acolo atata vreme cat dopu ala se misca sau ceva de genu asta....

Modificat de silviustan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa desfacerea dopului cu cap hexagonal nu cumva trebuie sa bagi o surubelnita prin gaura ram,asa si sa ajungi cu ea undeva pe un alt perete de unde se desface jiclorul...parca asa era la anumite carburatoare, nu mai stiu exact acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri si sfaturi.

Referitor la problema 1 - acolo la mine e un simplu dop din cauciuc, un pic sculptat cu cutitu ca sa se potrivesca, mi se face paru maciuca cand ma gandesc ca am mers atata cu masina cu el acolo. Tre sa-i confectionez un capacel metalic, sa-l pun acolo si sa-l etanseizez cu ceva, ca din bozele din carti asta pare ca are, capacel metalic. Pot sa-l etanseizez cu mastic pentru garnituri? Oare tine?

Referitor la problema 2 (lipsa putzei) - sunt genu de dobitoc care n-o vazut ca lipseste decat cand o desfacut. Ca asa zicea la bugme video, ca tre sa desfaci sa cureti putza. Si cand am desfacut...etc...in loc de putza. Am stat azi si am desfacut carburiciu, inclusuv partea de jos, m-am uitat pe-acolo in galerie cat am putut, da ciocu nu era acolo. Galeria n-am dat-o jos ca nu am garnituri noi de galerie la schimb. Insa tinand cont ca masina nu merge nici mai bine, nici mai rau, decat atunci cand am luat-o, ma duce cu gandu ca asa am luat-o, fara organu in forma de cuvioasa. De consumat...in oras ce-i drept cam consuma, lucru explicabil prin faptu ca in carte scrie ca putza pisha numa la turatii mici si medii. In afara, la mers constant, cand normal ar fi sa nu pishe, consuma cam 7 - 8.

Vreau sa exclud posibilitatea sa fi cazut in galerie (in motor n-a ajus sigur, ca motoru merge, iar daca ajungea, cred ca nu mai mergea), nici nu vreau sa ma gandesc la asta. Voi ati patit vreodata treaba asta?

Pornind de la premisa ca n-am avut ciocu acolo, puteti sa ma ajutati cu piesa asta? Si pentru ca sunt la inceput pe forum, e indeajuns sa cer ajutor pe tema asta aici, sau trebuie sa postez si la cumparari?

Referitor la problema 3, jicloru e unde trebuie sa fie, da-s io mai chiorospan asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la problema 1. Lasa dom-le prostiile cu mastick/ guma de mestecat si alte cele. Pune o bucata de furtun de vacuum cu un surub in capat si ai rezolvat. Sau trage furtun de vacuum peintr-un T cu cel din stanga carburatorului, si conecteaza-l la delcou. Vezi ca tubul de vacuum trebuie intai sa urce undeva deasupra zonei plutitiorului si apoi sa coboare pe delcou, deoarece daca cumva da un rateu si el vine de la carb direct in jos, iti va baga benzin pe furtunul de vacuum si intra in vacumul de pe delcou, mananca garnitura din el si yok avans vacumatic. (welcome b0sch 009 - aprox.)

Referitor la problema 2. Este material moale, si ti-l macina ca pe nuca.

Daca erai cu masinutza la 3000-3500 de ture cand a cazut s-a auzit un clantz, poc,poc si gata nu mai e.

varianta a - ai noroc si trece de valva,

Varinata b - n-ai noroc si nu trece, si atunci apar problema cu deformati, inchideri de valva, etc.

Dar la tine cum merge, e fie varianta A, fie nu a avut.

Daca din multitudinea de broscari din zona, nu are careva un carb de prasila ca sa iti dea stutzu , ne scrii de care ai si iti trimitem din Arad la plic.

Spor.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca din multitudinea de broscari din zona, nu are careva un carb de prasila ca sa iti dea stutzu , ne scrii de care ai si iti trimitem din Arad la plic.

Spor.

;) broscari este....inca prea multi pentru mica metropola :)) materiale nu sunt..... :lol:

dar ia legatura cu alex din pitesti ca e aproape si sigur te ajuta in orice problema de carburici :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat legatura cu Alex, multumesc de sfatul bun. O sa astept pana dupa-masa sa vedem daca are el piesulica sa m-ajute. In caz contrar, apelez la prietenii de la Arad. Si ma apuc sa caut putzici si comand cate 10 din fiecare fel, dupa care pun anunt pe usa: avem putzici de broasca :blah_:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!