Jump to content

Skoda Nu Mai Porneste


David
 Share

Postare recomandată

Salut.

Sunt nou pe forum si nu pot sa deschid un topic nou, acesta fiind cel mai apropiat de problema mea o sa postez aici.

Am o octavia tour 2004, 1.9 tdi alh aprox 130ooo km luata de noua.

Aseara am alimentat nu prea ortodox(de la tiristi ca de obicei pot spune).

Am lasat masina afara pana pe la miezul noptii. Am plecat cu ea si dupa cativa km(2-3) s-a oprit motorul din senin, fara erori in borb, fara nimic. Dau la automat si nimic.Sun un prieten cu service, ii explic situatia si imi spune ca sigur a inghetat motorina in filtru sau a facut vre-un dop pe undeva. Scot capacul de la filtrul de motorina si observ ca acesta e gol. Am tractat-o pana in garaj(17-18 grade C) si am incercat astazi sa o pornesc...NIMIC, nici in ruptul capului. Am legat o pompa de amorsare la iesirea din filtru si am tras motorina. A curs lejer, nu era nicio problema de alimentare. Am legat conductele de motorina la loc la filtru si am inceput sa dau la automat...initial am zis ca s-a dezamorsat pompa si tot ce e de facut sa insist la automat. Nimic, era o bula de aer pe conducta trasparenta(turul de vreo 6-7cm). Cand dau la automat aceasta se deplasa spre pompa injectie, intra in ea si cand ma opream din dat revenea pe conducta. Am insistat de 20-30 ori. Am pus testerul pe ea, nicio eroare. Am pus un aparat de masura pe valva de pe pompa de injectie si imi dadea 5 volti cand puneam contactul apoi 0 in timp ce dadeam la automat. Am scos carbunele din ea si arculetul si am incercat. nici un rezultat. Am miscat de supapa de la egr nu e blocata, merge ok. daca dau la automat si o inchid(opresc aerul) se invarte motorul mult mai repede, deci nu e blocata.(acum mi-a aparut o eroare le ea, dar am sters-o). tot insistand cu datul la automat mi-a aparaut pe bord imobilizaturul si semnul de la bujii licarind. Am incercat sa scot erorile de cateva ori consecutiv, nu ma lasa. Am scos borna o perioada si apoi am putut sa sterg erorile. Am incercat sa o trag(a 3, a4) vreo 2-3 km si tot nu a vrut. in schimb disparuse bula. A mai ramas sa pun manometrul pe un conducta unui injector. Zis si facut, dau la automat cu manometrul montat, nu se ridica presiunea deloc. cand l-am desfacut totusi facuse o mica presiune pe conducta dar nesemnificativa. Sa inteleg ca mi s-a dus pompa de injectie? Ar mai fi niste sfaturi de incercat? Cineva a zis ca a patit la fel si i s-a dus electronica dim pompa? Sa am aceeasi problema sau sa fie capul hidraulic?

Sper sa aveti rabdare sa cititi despre problema mea. Va multumesc anticipat pt raspunsuri!

Cu respect,

Pascu B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • Bogdan_b4

    10

  • pop cristian

    6

  • David

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pfff, e urat daca n-ai presiune la injectoare. Singurul gand ma duce la faptul ca ai luat o motorina proasta rau si a colmatat pompa de injectie (am intalnit cazuri cand la ger mare se separa parafina din motorina si devine ca o pasta consistenta; sau sa se fi dus dracului simmeringurile din pompa). Sincer, nu stiu ce e de facut in cazul tau. Singurul lucru ce-mi vine in minte este sa demontezi pompa si sa o trimit la Bucuresti la Expres Diesel... sau marog, altundeva unde repara echipamente de injectie. Eu cu Express Diesel lucrez de cca. 3 ani si sunt ok.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau cam -14 -15 grade C

Te rog sa-mi recomanzi un atelier bun, un nr de tel. as vrea sa rezolv problema cat mai repede ca am pe cap un matiz ce merge in 2 pistoane din 3 :))(nu-i da nimeni de cap, m-am dus cu el in reprezentatnte, peste tot) si consuma 12 in oras.

Cu respect,

Pascu B.

Modificat de BLiTZ
Fara QUOTE la mesajul anterior. Folositi doar ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Matiz am patit si eu acest lucru cand aveam prin 2005, rezolvare inlocuirea injectoaelor care erau decalibrate dar rau de tot

La skoda te sfatuiesc sa iei un filtru de motorina nou sa il umpli cu motorina si sa dai pe urma la automat , dc nu porneste vezi sa nu fie filtrul gol, dc e il umpli din nou si se amorseaza ea usor ca de aerisit se aeriseste singura asta din cate stiu eu

Am mai intalnit la ctavia ca din mers sa se opreasca motorul la -14 grade, a inghetat motorina in filtru , il inlocuiesti il umpli cu motorina si pe urma dai la automat

P.S. nu mai comparati motorina de la tiristi cu ceea de la locomotivele vechi cu parfina , tiristul tot din pompa alimenteaza ca si voi , iar rezervorul lui ar putea fi mai curat dc al vostru.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit filtrul de atunci si am incercat operatiunea descrisa de tine inca de la inceput. Cu toate ca nu alimentez din peco, filtrele le schimb la max 10ooo km!

Modificat de BLiTZ
Fara QUOTE la mesajul anterior. Folositi doar ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, hai sa lasam matizul in taina lui. Uite-aici:

http://www.expressdiesel.ro/contact/unde-ne-gasiti/

Pentru asta ar trebui data pompa de injectie jos de pe masina.

DAR, inainte de asta trebuie sa ne asiguram ca defectiunea este intr-adevar la pompa de injectie. Pentru asta te rog sa faci urmatorii pasi.

1. Trebuie sa fii 100% convins ca atunci cand pui contactul se aprinde pe bord, chiar si pentru putin timp, martorul de bujie (spirala galbena). Daca se aprinde atunci totul este ok. Altfel cautam in locul nepotrivit.

2. Trebuie sa fim siguri ca clapeta de oprire motor (aia de la EGR) nu a ramas intepenita pe inchis. Dar ai zis ca ai verificat-o, deci nu ne mai batem capul.

3. Sarim peste instalatia de alimentare cu carburant de pana la pompa de injectie. Iei frumos un bidon de 2 litri, pui motorina buna in el, faci rost de o prelungire de furtun si bagi in el TURUL de motorina la pompa de injectie. Returul poti sa il lasi in filtru, nu-i problem.

Dupa ce-ai facut improvizatia de mai sus rogi pe cineva sa te asiste mai departe. Acel cineva trebuie sa dea la cheie. Tu, afara, tii clapeta de oprire OPRITA, a.i. motorul sa nu mai aiba compresie si sa se invarta mai repede. Odata la 5-6 secunde ii mai dai drumul. Dupa/daca se amorseaza pompa, atunci cand dai drumul la clapeta de aer ar trebui sa dea semne ca porneste. Eventual cu mana pe care nu o ai ocupata la clapeta slabesti o piulita la conducta de la injector (aia pe care ai desfacut-o, nu are rost sa le dezamorsezi pe toate) si cand/daca incepe sa arunce puternic motorina o strangi si vezi daca o ia.

Daca nu porneste absolut deloc trebuie verificata daca e trasa distributia la semn. Daca e si distributia la semn, atunci dai jos pompa si o trimiti unde ti-am recomandat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam dar ... exista o oarecare scapare in firul logic al diagnosticarii. De obicei distributia trebuie verificata INAINTE de restul dar cum presupun ca omul nu prea are unde sa coboare motorul ca sa vada semnele de pe pinionul de arbore plus ca a specificat ca a desfacut o conducta de la injector si nu era presiune (presiune ar trebui sa faca indiferent daca e sau nu trasa la punct), am preferat sa o exclud din firul logic si s-o las la urma, ca ultima solutie inainte de demontarea pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Se aprind scurt(1, max 2 sec), dupa care dispar

2. sigur nu a ramas intepenita

3. Am incercat sa alimentez din sticla si fara rezultat si cu supapa trasa... am dat la automat cu piulita de la injector desfacuta si nu reusea sa faca presiune, doar se umezea acolo, nicidecum sa arunce motorina(din cate am inteles trebuia sa o arunce cel putin 2-3cm in sus).

Am vorbit cu un electrician de la un service skoda si in weekend o sa vina sa-si bage un ochi prin relee si sa faca niste masuratori. Masina oricum a ramas la buzau si pana vineri nu mai am cum sa ajung la ea.

Va multumesc pt raspunsurile prompte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are ce sa se uite la relee , se poate anula dand un + de pe baterie direct pe electrovalva pompei si delimitezi clar daca e din partea electrica

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cica ar mai fi un releu pe undeva, va anunt cand o sa se uite in weekend!

O sa mai verific si distributia. E posibil ca pompa sa fie prinsa intr-o pana si sa cedeze aceasta, fara ca distributia sa o mai puna in miscare?

Modificat de Bogdan_b4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nooo, nu cred asa ceva. Daca stii sigur ca nu s-a umblat niciodata la pompa nu ai de ce sa te gandesti la asa ceva. DESI, se poate intampla ceva mai grav, si anume sa se rupa axul pompei. Dar eu personal consider, statistic vorbind, aceasta situatie ca fiind EXTREM de rara.

Si da, e posibil sa fie de vina si ceva relee, dar atat timp cat ai martor de bujie pe bord cred ca functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: economia la un combustibil din pompa se recupereaza la atelier. Asta e buna sa ne invatam minte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, cred ca imi convine... tinand cont ca din astia 130oookm cel putin 100ooo au fost facuti dupa metoda expusa(la aprox jumatate de pret fata de peco) si ca am gasit pompa sh aici pe forum la un pret decent(asta cred ca ar fi varianta finala, dar pana nu ajung cu a mea pe banc nu ma bag)...in fine, acum trebuie sa astept pana vineri cand se uita electricianul si verific distrbutia. Daca nu sunt rezultate nici asa o sa demontez pompa si o sa ajung la colegul Blitz cu ea.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sunt rezultate nici asa o sa demontez pompa si o sa ajung la colegul Blitz cu ea.

O zi buna!

:) no, ii bai daca vii cu pompa-n batista. Tre' sa-mi aduci masina cu totul.

In fine, eu sper sa reusiti sa rezolvati. Intre timp caut si eu numarul de telefon al unui tip din Buzau care-am auzit ca e foarte priceput in special la VAG-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce fac, o aduc pe platforma? poate totusi daca nu se rezolva in weekend o sa-mi puna cunostinta aia a mea o vorba la reprezentanta la skoda ca e doar la 15 km de mine fata de 140 pana la bv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti spun o chestie intalnita aseara

Un coleg cu octavia 1.9 tdi ASV , a avut probleme in sensul ca motorul i sa oprit in mers, a crezut ca motorina din filtru a inghetat, fiind patit avea un filru in portbagaj nou, dupa montaj si dupa ce a pus motorina in el motorul a pornit si a mai mers apx 4km dupa care sa oprit din nou, dar de aceasta ata nu a mai pornit deloc, filtru de motorina gol si motorina nu venea deloc.

Am mers cu vagcom-ul si dupa o scanare scurta mi-a indicat ca si problema electrovalva N239 (cred ca asa se cheama) ceea care da vacum la supapa aceea de pe egr , ca defect intermitent, dupa ce am demontat capacul am gasit la mufa care vine in ea un fir rupt si unul dezizolat, am refacut legaturile, am pus motorina in filtru si cu greu a pornit,dar dupa apx 5 minute a inceput sa se balbaie si sa oprit, acum ca si eroare imi aparea ceva legat de pompa de inectie ceva cu injection timing nu imi amintesc perfect, cert e ca firul de la electrovalva nu mai avea piulita era desfacuta si a cazut , deci firul era liber pe acolo, dar nu era cazut, am pus alta piulita si cu greu cu filtrul umplut din nou am pornit masina , doar ca de aceasta data masina functioneaza bine si nu mai da erori dar nici nu sa mai oprit.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre firul de la electrovalva de pe pompa, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cum ca pe pompa e un singur fir si nu are mufa si nici legatura cu EGR din cate stim noi.. :blink: lumineazane si pe noi.

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am explicat destul de clar inafara faptului ca nu am specificat de care fir era vorba

A aparut prima eroare legata de electrovalva N239 , dc stii care este ea si unde este situata, avea rupt un fir , altfel nu mai comanda supapa aceea de oprire , parca Shut-off valve se numeste, dupa remediere masina a pornit, dar dupa cateva minute a inceput sa se balbaie si sa oprit

Aici intervine o noua eroare acum legata de pompa de injectie , la care am gasit firul care vine la electrovalva nu mai avea piulita , pus alta piulita si masina a pornit dupa ce am umplut din nou filtrul de motorina si functioneaza bine

emilvef te-am luminat , eu cred ca da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu problema mea. Verificat pompa pe banc, verificat injectoare, verificat distributie, senzor turatie, instalatie electrica, schimbat calculator si incercat la 4 serviceuri pana acum. Nimeni nu-i da de cap. S-a oprit din senin si nu vrea sa mai porneasca! Asta de ghinion! O sa va anunt cand o sa se rezolve de la ce a fost!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers dar legat de subiect, o ruda cu un Opel Vectra diesel din 2002 a patit acelasi lucru in mers, mai intai mers "in suturi", crezand ca e "infundat" a schimbat filtrul de motorina, pus motorina in filtru, masina nu a mai pornit. Parerile mecanicilor "e pompa de injectie dusa, trebuie alta". In realitate defectul nu a fost mecanic (mecanicii mai spuneau "e capul hidraulic dus dom'le") in pompa de injectie, ci mai degraba a tinut de "electronica". Senzorul de rotatie din pompa de injectie care nu mai functiona cum trebuie, si nu mai permitea deschiderea nu stiu carei valva din pompa, asta a fost explicatia primita de proprietarul masinii. Dupa schimbarea senzorului, masina nu a pornit la prima cheie, asa ca a fost nevoie sa se aeriseasca fiecare conducta ce ducea la injectoare pentru ca era aer in instalatie si nu se amorsa pompa.

Sper sa fi fost de folos "povestioara" mea.

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa o gramada de dureri de cap si o gramada de serviceuri, baietii de la reprezentanta skoda au rezolvat. Devizul a sunat cam asa: demontat, montat si verificat pompa injectie xxx roni, demontata si montat stergatoare xx roni, demontat, montat si verificat calculator motor xx roni, demontat si montat electrovalva dupa pompa de injectie (si aici au spus ca au gasit defectul) + inlocuire xxxroni. Asta dupa ce a stat la ei o saptamana la verificari. Nu mai spun ca pe deviz 2 role banda izoliera, colier x, etc....

Ce este cel mai ciudat, electrovalva a fost inlocuita in prealabil si la alte serviceuri, dar na, ei ca acolo a fost beleaua!

O zi buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa le spui ca nu platesti si montat demontat ECU inclusiv stergatoarele ca nu acolo a fost buba .. si asa trebuiau sa si dea seama cand au schimbat pompa cu totul. In final cat ai platit?

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!