Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

iar 400NM sunt un mit la ultimul dyno al meu aveam undeva pe la 430NM este pe undeva pe aici pe forum postat dynoul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel dyno a fost facut inainte sau dupa ce ti-ai schimbat ambreiajele cu unele care tin mai mult cuplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte, oricum acum pe masina am trecut iarasi la ambreiajele stock, noi au fost 23mil, deci cele de la SSP sunt de vanzare. Motivul - este o schimbare de trepte mult mai mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe intelesul tuturor: ce inseamna o "schimbare de trepte mult mai mecanica" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fiecare model in parte, in PDF este prezentat modelul de DSG. Spre exemplu la Golf vezi in PDF-ul de aici. Cred ca la motoarele sub 140 CP se pune DSG cu 7 trepte, iar la restul se foloseste DSG-ul cu 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la motoarele sub 140 CP se pune DSG cu 7 trepte, iar la restul se foloseste DSG-ul cu 6 trepte.

La motoarele cu un cuplu < 250 Nm. Masina din semnatura are 160 CP :Driver: ... si 250 Nm, cat suporta (deocamdata) DSG 7.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stau de aproximativ 1,5 ore si citesc topicul acesta....

Motivul: zilele astea vreau sa iau un Seat Toledo fabricatie 2005(a doua jumatate a anului) ,189k, motor BKD (TDI 140CP) dotat cu o cutie DSG.

Poimine am programare la Cardinal in Constanta sa vedem ce "bube" are masina.

Speriat insa de multele probleme pe care le-am tot citit aici, am sa va rog pe fiecare din voi care ati experimentat acest tip de cutie sa imi spuna ce trebuie sa verific ca sa imi dau seama de eventualele probleme.

Mai pe scurt, daca ati fi voi cei care sa probati masina, ce ati verifica la ea ca sa nu aiba hibe cum de-a lungul timpului ati patit voi.

Multumesc anticipat si in speranta ca imi veti da cit mai multe "reply" , o sa va informez poimine care sunt impresiile despre masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WOW !!!

Chiar nimeni ?

Miine ma duc sa iau masina....Nu ma ajuta nimeni cu sfaturi ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu sincer nu as lua acea masina la 189000km cu motor BKD. Motorul asta a fost foarte problematic mai ales in primul lui ciclu de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La verificatul DSG-ului nu stiu ce sfaturi poti sa primesti. Daca ai mai mers cu o masina cu DSG vei sti singur sa faci diferenta, daca e prima masina e cam greu sa-ti dai seama de bube ascunse. Fa o proba de mers, vezi cum ti se pare. Eventual pune pe cineva din service sa mearga cu masina ca poate are mai mare experienta la DSG-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni ?

Verifica daca s-au facut schimburile de ulei si filtru (la fiecare 60.000 km) si trebuie sa mearga lin. Nu trebuie sa aiba smucituri. Alte chestii... mai greu.

Volantul daca a fost schimbat sau nu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a fost schimbat nimic la ea.Doar curatat EGR.

Masina a fost a unui director de la Porsche, facuta la comanda la vremea respectiva.Apoi a vindut-o actualului proprietar,o persoana sus pusa politic pe plan judetean care a facut toate reviziile exclusiv la Dona service in constanta.

Masina are carte,i-am verificat istoricul la VW romania (are facute pe casco o oglinda si revopsita o portiera la ei)

Azi am fost cu masina la Skoda COnstanta.La teste singurele bube au iesit unele putin importante sau poate chiar normale (bucse, o incuietoare la usa, un tweeter la sistemul audio).Nici o eroare la cutie sau motor.

Deja am batut palma cu proprietarul, miine o cumpar.

Este varianta cu toate optiunile mai putin navigatie si piele (are trapa, incalziri scaune, pilot)

Miine o sa revin cu impresii despre DSG (cum se comporta, cum reactioneaza etc.

DOAMNE AJUTA sa nu fie vreo tzeapa !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit ce a scris Johnny Bravo mai sus? La DSG e obligatoriu sa schimbi uleiul si filtrul la fiecare 60 mii de kilometri. Ar fi trebuit sa aiba 3 schimburi de ulei la DSG. Daca nu sunt, nu este bine deloc pentru acel DSG.

Nu stiu daca acesti Dona Service sunt reprezentanta VW in Constanta dar tind sa cred ca nu. Prin urmare, orice operatiune facuta de ei nu a fost mentionata in istoricul masinii sau cartea de service. Posibil sa se fi facut schimburile de ulei la DSG dar nu aveau cum sa fie mentionate.

Mie mi se pare suspect ca o masina de aproape 200 mii km sa nu aiba nicio interventie la motor mai ales ca vorbim de BKD. :))

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin.

Am luat masina de o saptamina.Deja am 700km facuti cu ea,din care vreo 200 prin oras.

Imi place f mult,insa fac 2 observatii neplacute:

1- cind porneste , porneste parca ceva mai greu si cu o zmucitura urmata de o supraturatie si revenire la relanti (turatia e undeva la 1000-1200 rpm).de asemenea la pornire in P parca are tendinta de a pleca inainte(se misca 1 cm dupa care revine in pozitia initiala).E ca si cum la oprire ramine cuplata in viteza 1-a si la pornire dureaza o fractiune de secunda pina debraieaza.

2- sincer in oras schimba mult prea repede vitezele atunci cind mergi incet cu ea.La 1500rpm maxim hop a si schimbat viteza.Ma uitam zilele trecute ca de la 60/h incolo deja este in a 6-a.Repet, asta doar cind accelerezi lin.Daca accelerezi mai tare putin schimba ceva mai sus,dar citeodata ma trezesc in situatia in care accelerez schimba repede si daca am nevoie in momentul ala de putere sa depasesc (in oras) apas mai tare si se subtureza, trebuie sa apas f tare pe pedala ca sa intre in o viteza inferioara si sa imi dea puterea/cuplul necesar

Este careva de aici din Constanta sau zonele limitrofe?As vrea sa ma intilnesc cu el sa vad o cutie similara cum se comporta.

ZIlele astea dau comanda de ulei si filtru.M-am interesat si original costa undeva la 110 ron/l

Citi litri intra? 5 sau 6?

P.S Mai este careva pe aici care are 200.000km facuti cu DSG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kye04: si mie mi se misca un pic in fata cand o pornesc, dar rar. Predominant dupa ce sta mult timp pe loc. Daca tii frana nu o sa mai simti nimic :)

nu stiu ce stil de condus ai dar daca o inveti mai sportiv o sa vezi ca dupa cateva zile o sa-si schimbe comportamentul (si o sa schimbe mai sus daca o alergi un pic) - dupa un timp o sa inveti sa o controlezi din pedala si nu o sa te mai trezesti ca n-ai putere

de zmucitura nu stiu ce sa zic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef-Mie mi se pare suspect ca o masina de aproape 200 mii km sa nu aiba nicio interventie la motor mai ales ca vorbim de BKD.

Nu inteleg de ce ti se pare suspect? Poate te referi strict la motorul BKD.Despre interventii la motor ma astept la peste 300mii.

A3(DSG)-ul meu(BMM) are 195000 si merge foarte bine motorul, pe A4 am BPW si la 165000 este in floarea varstei.

Din punctul meu de vedere gasesc "normal" sa pice alte piese , nicidecum motorul.

Cred ca la noi povestile despre motoarele cazute sub 200 mii vin din faptul ca oamenii cauta(si cumpara) masini ieftine cat mai tinere posibil si sosite azi din Germania.Din pacate in "piata reala"(Germania) asemenea lucruri nu exista, majoritatea masinilor care au kilometrajul pe care-l doresc cumparatorii au de fapt minim 100 mii peste afisajul din anunt.

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis sa pice motorul. In 200 mii km mi se pare normal sa ai cel putin o intrare in service pe langa revizii: fie ca ti-a scazut nivelul la ulei, fie ca ai vazut ulei pe la EGR, sau cine stie ce alt comportament. Un istoric de service "imaculat" pana la 200 mii km mi se pare suspect. BKD-ul intr-adevar a fost un motor care statistic a facut mai multe probleme decat alte motoare VW, dar nu este o regula.

Dar cum spunea kye04 mai sus, daca service-ul nu s-a facut la reprezentanta, atunci nu avea cum sa se noteze in istoric toate interventiile.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de o parere / sfat legat de cutia DSG.

Dimineata cand plec uneori cand trec din P in R opune rezistenta si se simte un zvac (usor balans), adica nu merge lin ca R-N-D. Daca reintroduc in P si selectez R nu mai se simte acel zvac. Acelasi lucru l-am observat ce ajung la munca si opresc iar daca vreau sa plec, nu mai se simte acel zvac.

E un simptom? Are ceva cutia?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerca sa nu lasi masina doar proptita in cutia de viteze, in P. Mai ales daca este inclinata. Trage frana de mana. Cand e bagata in P, de fapt este scoasa din viteza si o furca blocheaza un pinion. Daca masina se misca putin, ramane blocata furca in pinion si de aceea tragi mai greu de selector. In cazuri extreme poti rupe ceva p-acolo. Cabluri, furca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un copy/paste din manualul DSG-ului care se gaseste uploadat si pe acest topic.

In schema se vede foarte bine. Opritorul marcat cu galben este coborat pe roata dintata (cu rosu) atunci cand se pune levierul in pozitia P. Datorita unei rampe sau pante masina se misca, implicit si roata dintata rosie ajungand sa blocheze orpitorul. Am auzit de un caz (parca chiar aici pe topic) in care levierul s-a blocat si masina a trebuit sa fie remorcata ca sa poata sa-si dea drumul levierul schimbatorului. Comunicarea dintre levier si opritor se realizeaza mecanic.

Pentru a evita orice fel de probleme de acest timp, urmez urmatoarea procedura: opresc masina si raman cu frana apasata, pun levierul in N, trag frana de mana, eliberez frana de picior pentru ca frana de mana sa prinda cum trebuie, calc din nou frana, pun levierul in P. Acest fapt ma asigura ca niciodata nu voi avea o forta care sa se exercite asupra opritorului si prin urmare in decurs de 4 ani nu am avut niciodata problema ca levierul sa se blocheze si nici macar sa opuna o rezistenta.

post-2737-0-95500700-1289428218_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc frana de mana (electronica) de fiecare data cand parchez.

Multumesc istef, voi incerca procedura descrisa de tine.

Sa inteleg ca nu are nimic cutia? fiindca am observat ca opune rezistenta dimineata, sau dupa o perioada mai indelungata de neutilizare

Mai am vreo 25000 km pana la schimbul de ulei si filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic cutia. Dupa cum poti vedea in schema, sistemul este foarte simplu. Nu are nimic complex. Faptul ca se manifesta dupa o perioada mai mare de repauz se poate datora faptului ca frana de mana poate scapa putin (poate insesizabil la ochi) dar suficienta ca roata dintata rosie sa se miste 1-2 milimetri si sa blocheze piedica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(

revin

am luat toledo de o saptamina.

Prima saptamina a mers pur si simplu perfect.Acum citiva ani am mai avut un golf4 din 2002 care avea cutie automata in 4 trepte.pe ala l-am dat caci incepuse sa faca niste figuri care din nefericire dupa o saptamina de folosinta apar si la toledo.

mai exact:

au inceput sa se simta din ce in ce mai pregnant zmucituri la schimbul de viteze.in ce sens zmucituri: atunci cind shimba viteza, imediat cum a intrat in treapta superioara, pentru o fractiune de secunda pare ca masina e infrinata de ceva dupa care isi da drumul cu un impins mai puternic inainte.

repet, nu sunt zmucituri f puternice, probabil ca cel din dreapta daca nu este cunoscator nici nu isi da seama....

la fel cind intra in treapta inferioara , la frinare,parca brusc se infrineaza masina si apoi isi da drumul, ca atunci cind dai drumul brusc la amreiaj si nu lin....

cel mai bine se simte cind frinez la viteze mici pina la a ma opri: in loc sa frinez uniform, cind se schimba viteza se simte impulsul de infrinare dupa care ii da drumul...pentru mine in masina si la pedala de frina se simte ca si cum frinez in trepte si nu constant cu aceeasi presiune a piciorului pe pedala....

l-am sunat pe fostul proprietar si l-am intrebat cind a schimbat uleiul....

mi-a zic ca l-a schimbat o singura data ca el stie ca se schimba la 100.000 .....iar masina acum are 190.000....

am facut deja o programare la autogrup sa imi schimbe uleiul dupa care sa readapteze cutia.....

imi este insa sincer fff teama ca problema mea nu se va ameliora, ci este doar la inceput :(

Sa fie de la ambreiaj ?Eu asta suspectez.

Repet, nu imi da erori , nu se bilbiie, nu schimba aiurea, ci doar zmuciturile astea care sunt fff deranjante....ca atunci cind schimbi viteza la manuala si dai drumul brusc la ambreiaj

acum o saptamina cind am luat masina special am facut test cu ea sa vad daca are vreun simptom de genul asta....si nu facea nimic, mergea extrem de lin....si a mers asa timp de o saptamina

alaltaieri am observat prima oara sporadic asta insa pe zi ce trece mi se pare ca se accentueaza

ghinionul meu :(

stiti pe careva care a mai avut problema asta si daca si cum se rezolva?

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!