Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

dupa 15 ani de condus manuale, de cand cu automata, tin stangul cat mai departe de frana, ca la cum e obisnuit cu ambreiajul, daca din gresala apas frana cu el, vai de cel din spatele meu!

asa stiu un caz concret, mers cu x5 automat, sofer de pe manuala, din greseala apasat frana cu stangul cu forta ambreiajului, si cel din spate s-a infipt bine de tot in suv. gata concediul... :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentur toti cei cu dsg le recomand resoftare cu softul celor de la unitronic, avem dealer pe forum :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba si softul cutiei sau numai al motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Softul cutiei.

Cei de la Unitronic colaboreaza si cu SSP Performance, cei care produc discuri de ambreiaj pentru DSG capabile sa suporte cuplu mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care vor sa testeze softul de la unitronic pentru dsg si ambreiajele ssp sunt binevenit sa dea o tura cu masina mea ;). Problema ar mai fi la volantul bi-masic dar pentru ala nu am gasit nici o solutie inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constantinvww

Revin si eu cu o problema. La touranul meu 1.9 105cp dsg in decelerare de la 50 km/h daca franez mai brusc si iau la fel de brusc de pe pedala de frana, masina incepe sa puna frana de motor in valuri, ca si cum ar cupla discul, l-ar decupla. Toate astea se intampla dupa ce uleiul in cutie ajunge la 85 de grade. NU am cod de eroare pe cutie. DAR, in momentul in care face frana in valuri violente dau de maneta in tiptronic, deodata nu mai face si totul decelereaza corect. Am facut diagnoza pe cutie cu propriu vag com si nu am gasit nimic, inafara de fluctuatii ale presiunii unei electrovalve cand se manifesta decelerarea in valuri. Am facut si adaptare si cam tot asa face.

Va rog ajutor ca nu stiu ce sa ma mai fac cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare Tuturor,

Am citit cu mare interes acest topic avand in vedere ca sunt un proaspat detinator de DGS (Octavia 2 2007).

In urma lecturarii am inceput sa imi fie putin frica de eventualele defectiuni care pot aparea la aceasta cutie.

In urma folosirii acesteia (~1luna) am devenit o persoana mai relaxata la volan.

Punand in balanta cele doua elemente cred ca am facut o alegere buna.

Eu nu am / nu simt nici una din manifestarile citite pe acest forum, asta cel putin in acest scurt interval de cand am masina.

Singuru lucru oarecum deranjant este un tremurat ushor (aproape insesizabil) la relanti (in N) - doar atunci cand pe BC afiseaza consum instant 0.5l/h. Cei de la Brady au zis ca e de la Volant. hmm... cica e mai solicitata.

Ca un fost posesor de O2 - 1,9TDI PD 105CP - am remarcat ca motorul de 2L este mai gurmand (1-2L/100km - in Bucuresti), dar asta doar datorita consumului la relanti (in N) care la mine variaza de la acel 0.5 pana la 1.1l/h.

Intrebarea mea ar fi : ESTE NORMAL?

Multumesc celor care au creat acest topic si celor care au scris in el.

Cred ca DSGul este o inventie extraordinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

o stire mai veche de pe un site german (nu prea placuta pentru cei cu DSG6 masini fabricate intre 09.2008 si 08.2009)

DSG problem, recall of 57,000 cars

The VAG group calls worldwide 57,000 cars of the brands Audi, Volkswagen, Seat and Skoda back because of problems with the DSG gearbox auomatische.
By a defect in the oil temperature sensor may be a problem with switching occur. This is the case with 2500 cars, but because it can not be determined what cars are those bins, there are 57,000 cars worldwide recall, according to a spokesman from Volkswagen Germany.

In Germany alone is about 22,000 to Volkswagen, Audi 3000's with S-Tronic, 1860 Skoda's and 173 Seats.

The repairs will be done under warranty.

6-speed DSG
It is the 6-speed DSG tanks, built between September 2008 and August 2009. This is including in the following cars: VW Golf, VW Scirocco, VW Eos, VW Jetta, VW Passat, VW Touran, VW Caddy, Audi A3, Audi TT, Seat Leon, Seat Altea, Skoda Octavia and Skoda Superb.

(Source: auto motor und sport)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Vreau sa va povestesc ce mi s-a intamplat, eventual sa-mi dati niste sfaturi, pareri.

Totul a inceput dupa ce am schimbat un rulment la roata dreapta spate. Am facut acest procedeu, fara sa-mi dau seama, la un service oarecare. Cei de acolo nu stiau ca etrierul spate este actionat electric si nu aveau suportul tehnic pt asa ceva. Pana la urma au folosit un acumulator si niste fire si i-au dat un impuls electric la motorasul care actioneaza etrierul spate. Acesta s-a desfacut. Am schimbat rulmentul respectiv. Am actionat frana de mana iar totul mergea ca la carte. A doua zi, am lasat masina cu motorul pornit, DSG-ul selectat in pozitia P timp de 5 minute (pt a vorbi cu un amic). Cand m-am urcat in masina am gasit pe MFD mesajul " Parking brake control" si pe bord era aprins martorul P cu galben, totodata am observat ca P-R-N-D-S clipeau. Am oprit motorul, l-am repornit si totul a fost in regula. A doua zi aceiasi problema cu Parking break control si PRNDS flash, dupa repornirea motorului au disparut. A treia zi mi s-a aprins din nou martorul P cu mesajul "Parking break control" dar si senzorul motor cu mesajul "Emissions Workshop" si PRNDS flash (avarie DSG). Am fost la un service si vagcom-ul a gasit urmatoarele erori:

1)18060(Please check DTC Memory of transmission ECU

2)01315(Possible Causes

CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Transmission Control Module faulty

Fault(s) stored in Transmission Control Module )

3)19143(Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement)

Toate erori ale cutiei DSG, erori ale TCM(transmison control modul). Am sters aceste erori, dar au reaparut la scurt timp.

Ca si simptome: In momentul in care selectez levierul in pozitia Park cu frana apasata, se aud niste trosnituri usoare la cutie si un balans al masini fata-spate. Cand selectez in R, la fel se aud niste trosnituri usoare repetate ca si cand cutia nu ar selecta din prima treapta de mers in spate. Dupa ce incepe sa mearga cu spatele se aud niste zgomote la cutia de viteze. In treapta D/S/tiptronic masina se comporta normal, merge si schimba normal fara zgomote, smucituri, etc. Dupa ce comut levierul din pozitia D in pozitia P, incep sa se simta acele balansari repetate al masinii, iar dupa ce aceasta se stabilizeaza incepe sa se auda un zgomot puternic( troncanit) exact ca si cum ar fi dusa volant. Acest zgomot nu este sesizabil mereu, doar cand si cand. Am citit pe toate forum-urile de specialitate si m-am ingrozit cate probleme exista la DSG(mai ales in SUA). Am facut o programare la Rep. VW din Rm Valcea (Nurvil). Mentionez ca uleiul si filtrul la DSG s-a schimbat la 60.000 KM si la 134.000 km, acum masina are 141.000 Km.

Tind sa cred ca totul mi se trage de la acel rulment pe care l-am schimbat aiurea. Este posibil oare ca acea eroare "parking break control" sa se fi rasrant si asupra TCM-ului. MA gandesc ca acea aroare a fost stocata de CAN-uri si a afectat electronic mai multe ansamble. Ma gandesc ca exista o legatura intre DSG si frana. Voi ce credeti ? Sper din tot sufletul sa nu fie mecatronicul distrus, am intrebat la Reprezentanta si mecatronicul cu tot cu ulei si filtru cutie plus TVA si manopera costa aprox. 10.000 Ron. Credeti ca ar fi posibi sa se fi distrus mecatronicul? Credeti ca este posibil ca problemele pe care le am sa fie din cauza unei erori la sistemul de franare? Va multumesc anticipat, o zi buna tuturor !

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti citi aici cate ceva despre ultimele 2 coduri postate de tine: 01315 si 19143.

Se pare ca este o problema electrica de comunicare cu TMC-ul. Cred ca toata problema se trage de la acel impuls electric care a ajuns pana la cutie si a "deranjat-o" intr-un fel. Acum poti fi norocos si sa o rezolvi printr-o procedura de reset / readaptare sau poate fi mai grav, si vreun circuit electric din cutie sa se fi defectat. Un procedeu simplu pe care l-ai putea face este sa deconectezi bateria vreo 10-15 minute si sa vezi daca isi revine.

O alta posibila cauza ar fi ca mecanicii atunci cand au umblat la masina sa fi scos vreo mufa de la DSG si sa nu o fi pus bine inapoi. Ai putea verifica si mufele de pe la DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Totul este posibil. Asa m-am gandit si eu...ca acel impuls electric pe care l-au dat motorasului de la etrier sa fi deranjat si partea electronica de la cutie, mai ales ca exsita o mare legatura intre frana si DSG. Este posibil ca respectiva eroare sa fi ramas stocata in CAN. Am observat ca toate codurile de eroare pe care le gaseste vagcom-ul se refera la conexiuni imperfecte, mufe, cablaje, CAN. Sa dea D-zeu sa fie nevoie doar de o resetare sau o rescriere a TCm-ului, in caz contrar 10.000 Ron contravaloarea mecatronicului este o suma mult prea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi este joi, programarea la Rep o am pt luni, sptamana viitoare la ora 08:00. Pana atunci insa stau ca pe jar :) . Am citit atat de multe despre cutia DSG in aceste 3 zile incat m-au apucat fiorii. Nu stiu ce sa mai cred, o mare parte din vina o am si eu, sunt constient ca nu aveam ce sa caut cu masina intr-un service in care mecanicii nici nu auzisera ca etrierii pe spate la un Passat B6 se desfac cu vagcom-ul. Probabil ca nici nu stiau ce este acela un vagcom. Acum tot ceea ce pot sa fac este sa regret si sa ma dau cu capul de toti peretii. Acesta este dezavantajul de a trai intr-un oras mic de provincie, nu ai service-uri, nu sunt reprezentante, iar majoritatea mecaniciolor nu se pricep decat la "Dacia cu motor cu injectie" si la carpeli. Masina deocamdata sta in garaj, isi asteapta verdictul. Dupa ce am fost la cineva pt a-mi citi erorile cu vagcom-ul, dupa ce mi le-a sters am fost cu masina in probe. Am mers aproximativ 40 km, in Drive am testat-o la taote vitezele, am mers chiar si cu maximul posibil, nicio problema. Nici in Drive, nici in Sport nici in tiptronic. In schimb cum opream masina si treceam in Park sau Rear reapareau problemele, se reaprindea "Park brake control" iar P-R-N-D-S inceapeau flash-urile plus faptul ca se auzeau acele zgomote la cutie(un zgomot identic cu cel de volant). Si cu erorile respective sterse din vagcom, problemele se mentineau in pozitia P/R si la fel acelasi zgomot... :(

Am deconectat bateria de pe masina cca 1 ora - tot asa se comporta

Am verificat toate sigurantele, totul este ok

Tot trag sperante ca sunt erori stocate in calculatorul cutiei DSG, erori care provin de la acel "impuls electric"...

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentarea unui motoras nu are cum sa dauneze altor subansambluri, mai ales daca a fost facuta cu mufa de la motoras scoasa, ca altfel nu ai cum sa-l alimentezi, fiind scoasa mufa, curebntul sau tensiunea se duce doar catre motoras, daca faci operatiounea cu vcds e acelasi lucru, doar ca alimentarea o da modulul de frana de mana (de buton mai bine zis) si nu o sursa exterioara.

Legat de eroarea de pe cutie:

ai facut ce scrie aici

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19143/P2711/010001

si mai ales ce scrie mai jos, setari de baza ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu am facut acele setari de baza ale cutiei(nu are cine sa le faca). Astept pana luni cand am programarea la service si atunci voi vedea ce este de facut. Chestia dubioasa este ca aceste erori au aparut dupa ce am schimbat acel rulment pe spate. Am facut o legatura si cu acel mesaj care mi-a aparut prima data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca este nicio legatura intra frana si DSG inafara de swich-ul de frana care comunica DSG-ului sa deblocheze levierul. Unitatea de la DSG nu actioneaza asupra franei in niciun fel. Prin urmare cred ca presupunerile sunt putin fortate.

Mi se pare prematur sa tragi concluzia ca mecatronicul este defect. Sunt si alte componente electronice in componenta DSG-ului care pot furniza erori. De obieci mecatronicul defect se comporta printr-un comportament foarte vizibil si deranjant in condus. La tine, din ce ai descris nu am sesizat asa ceva.

Eu totusi cred ca este ceva software, ori o mufa care nu sta bine. Eu zic sa nu te lasi asa usor convins ca mecatronicul este de vina (chiar si la reprezentanta), pentru ca sincer nu cred ca e asta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea D-zeu sa nu fie mechatronic-ul ! Am pus tot ce-i rau in fata. Asa cum am spus cutia se comporta normal in D/S/Tiptronic, schimba corect vitezele, fara zgomote, fara trosnituri. Datele problemei se schimba atunci cand selectez din D in P/R. Atunci can levierul este selectat in pozitia Drive, la semafor, cand tin frana calcata, se aude un zgomot ciudat de la cutie(un trancanit ca de volant), acelasi zgomot se aude si in P si in N la relanti. Acest trancanit nu se aude mereu. Este foarte posibil sa am si volant distrusa. Acum va mai intreb daca este posibil ca erorile pe care le-a gasit vcds-ul sa fie si de la volant? Este posibil sa am probleme de a selecta treapta R/P din cauza volantei ? Va multumesc pentru raspunsuri, toate cele bune !

P.S. Si atunci cand pornesc motorul, nu intodeauna, se aude un trosnit puternic.

Am mai cautat pe forum si am gasit asta :

"Lucruriile stau asa:

1. Ca sa fie mechatronica defecta (blocul de electrovalve) eroarea pe VAG COM ar trebui sa arate cam asa:

18115 - Interference in Mechatronic Module

P1707 - 006 - Short to Plus - Intermittent

17145 - Shift solenoid 3 (N90):Open or short to ground

P0761 - 000 - Intermittent

19164 - Pressure control solenoid 6: Open or short to ground

P2732 - 000 --- Intermittent - MIL ON

17150 - Shift solenoid 4 (N91): Open or short to ground

P0766 - 000 ---- Intermittent - MIL ON "

Se pare ca la mine nu ar fi problema cu mechatronic-ul...LA mine codurile de eroare sunt 18060, 01315,19143, iar toate imi spun de un contact imperfect. Scuze pe frecventa cu care postez, dar credeti-ma ca sunt disperat !

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa ai si o problema la volant dar, pana la constatarea/diagnosticarea acestuia, fa asa cum a spus si AlBundy...setarea de baza.

Uite ce "se spune" despre una din erorile tale:

19143/P2711/010001 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear

Disengagement

19143/P2711/010001 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear

Disengagement: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Special Notes

When found in 6-Speed Direct Shift Gearbox (DSG/02E), perform Basic Setting.

LE: vezi in lista din ACEST topic, daca gasesti vreun coleg (cat mai aproape de tine) si care te poate ajuta cu adaptarea/setarea de baza.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt ajutor ! Imi voi anula programarea de la rep si voi incerca sa iau legatura cu cineva din acea lista. Toate cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat legatura cu @ RAZVAN(din Slatina) dar din pacate, omul este plecat la mare, se intoarce la sfarsitul lunii august. Am vorbit la telefon si cu @Ricuss(Relu) din Craiova iar el mi-a spus ca o setare de baza a cutiei DSG nu se poate face decat la reprezentanta VW. Nu stiu ce sa mai zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac un mic update la dsg, masian merge cu peste 220cp si cam 460NM cuplu si nu da absolut nici un semn de probleme, s-a dat rau de tot in ea cu multe demarari in forta de la 60KM/h si totul merge perfect. Schimbul de ulei m-am hotarat sa il fac din an in an. De asemenea am folosti daor ulei original si filtru original mare atentie au aparut pe piata tot felul de ulei pe producator pe care nu le recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

On the phone: Poate-mi ziceti cum se face aceasta 'setare de baza' si vedem cum o rezolvam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sper sa rezolv ceva la Rep VW din Craiova. Astazi sau luni voi merge acolo pentru setarile respective. Telefonic, i-am povestit electricianului de acolo ce s-a intamplat si mi-a dat asigurarea ca nu este mechatronic-ul. Mi-a explicat ca modulul de frana de mana si-a luat o eroare pe care a transmis-o in sistem, la TCM (transmission control module), iar cutia de viteze si-a

Modificat de fantozzi007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Asa cum era de asteptat, cei de la Rep au zis ca este mechatronicul de vina si ca trebuie schimbat... :Driver: .Motorul pornit la relanti, levierul in P, comuta in D/S/tiptronic - merge perfect, schimba normal, face frana de motor,etc. Cand comut din D/S/tiptronic in R sau P masina se comporta ca si cum "as selecta intre viteze". Inginerul de la rep a zis ca este o valava care nu primeste suficienta presiune si intra cutia in avarie.OK,OK.... dar, dar, dar, dupa ce opresc si repornesc motorul, culmea, aceasta valva primeste presiune si merge sa selectez treapta R fara ca dsg-ul sa mai intre in avarie, de ce?. I-am cerut lamuriri despre acest aspect si mi-a spus ca este ceva "atipic". Am o curiozitate, daca este blocul de elctrovalve(mechatronicul), cum se face ca de 10 ori merge si odata nu merge. Daca mechatronic-ul ar avea probleme, ar ramane "teapan", n-ar mai merge deloc, nici dupa repornirea motorului. Plus faptul ca in erorile pe care le gaseste vag-com-ul, in speta 18060,01315,19143, nu se pomeneste nimic despre valve. Au facut adaptarea la setarile de baza (ei cel putin asa zic), masina face la fel, aceleasi simptome. La drum, asa cum va spuneam, daca nu ar fi acel senzor motor aprins in bord nici nu ai zice ca masina are vreo problema, de la 0km/h- maxim masina se comporta ca si inainte- normal. Cred ca trebuie sa mai caut, sa mai rascolesc net-ul, totusi sa dau 9.000 Ron pe mechatronic pt diagnosticul de "caz atipic" mi se pare o nebunie. Am plecat si de la reprezentanta cu "buza umflata" si cu diagnosticul de "caz atipic mechatronic". Ce ar mai fi de facut ? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ce ar spune daca ai accepta sa schimbi mecatronicul si va face la fel!? Cu siguranta nu vei vedea banii inapoi pe macatronic.

Daca ai citit atent how-to-ul pentru resetarea DSG-ului, vei vedea ca dupa operatiunea cu VagCom-ul trebuie facuta o adaptare in mers a masinii, care consta in cateva reprize bune de mers, cu viteze chiar si peste 100km/h. Ai vazut ca aceste teste in mers au fost facute de cei de la reprezentanta? Eu sunt de parere 90% ca readaptarea DSG-ului nu a fost facut deloc sau daca s-a facut, s-a facut ceva incomplet / incorect. Dupa readaptare ar trebui sa constanti un oarece comportament schimbat al cutiei.

Vorbeste cu cineva de pe forum sa-ti faca readaptarea cum scrie acolo si respecta intocmai adaptarea in mers a cutiei. Ar fi de preferat ca adaptarea sa ti-o faca cineva care a mai facut ceva adaptari la DSG pentru ca o consider o operatiune nu foarte usoara.

Eu nu zic ca 100% nu este mecatronicul, dar inainte de a da atatia bani pe piesa, eu zic ca merita sa elimini toate celelalte posibilitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!