Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi:

Am tot citit postarile acestui topic fiindca am o problema cu DSG: La 140 la ora pilot automat pe autostrada, dupa ceva timp de mers imi sare din a 6a in a 5a motorul turandu-se enorm. Cand reduc viteza apoi calc acceleratia, se schimba greu in a 6a dar nu vrea sa depaseasca 120 si incepe sa tremure, fiind practic imposibil sa ajung din nou la 140 sau peste, ramanandu-mi doar sa merg cu 120 la ora. Toate astea au aparut dupa o franare violenta cu scartait de roti de la 140 la ora undeva pe la 60-70 la ora: dupa acest episod au aparut simptomele de mai sus de fiecare data cand ies pe autostrada.

Am mai intrebat insa acest simptom nu e cunoscut de mai nimeni cu care am vorbit. Am luat legatura cu Florin@Caractere si urmeaza sa merg sa testeze cutia. Intrebarea mea este:

Cum pot verifica starea ambreiajelor? Intreb fiindca de cand am luat masina (95000 km) in mers linistit, la schimbarea din a 2a in a 3a se aude un zgomot, ca un fel de patinaj, ca o tripla harjaiala inainte sa intre in a 3a. Acum am 210000 km si sunt obisnuit cu acest simptom neavand nici o problema cu DSG in afara de cea expusa mai sus.

Regimul de utilizare e acelasi de cand am masina: cand pornesc dimineata si trec schimbatorul in toate pozitiile, las cam 7-10 secunde in R apoi 7-10 secunde in D inainte sa plec de pe loc. Stiu asta de la un mecanic, ca o procedura de utilizare corecta a cutiei deoarece in acele secunde se lubrifiaza cu ulei pinioanele si toate piesele din interior, marindu-i durata de viata. De ulei nici nu incape discutie: schimbat la fiecare 60000 doar cu ulei si filtru DSG OEM .

Si la mine se aud zgomote ale volantului la rece, mai ales iarna (de vreo 3 ierni incoace) dar la cald nu se mai aude nimic. Volant schimbat la 100000 si mers cu el inca 100000, sper sa ma tina cat mai mult.

Cam astea sunt experientele mele cu DSG, daca stiti cum as putea sa verific performantele ambreiajelor sau cutiei in general, ca un utilizator normal fara acces imediat la service va sunt recunoscator daca-mi spuneti cum anume.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Treaba cu ambreiajele, cel mai bine o vede mecanicul, in mers, cu laptopul conectat.

Sunt pachete de ambreiaje, nu unul singur, cum este la manuala.

De obicei incep sa patineze pe trepte solicitate cel mai des, cele mici.

Nu schimba mai greu la rece, adica mai tarziu?

Vezi si pe treapta mare ce face, in mod manual a 5 a sau a 6 a, accelerezi pana jos, fara kickdown.

Mai la obiect, cred ca ne poate explica un specialist, asta daca si vrea. ☺

Cat despre volant, poate da si el anomalii si zgomote atat in mers, cat si la schimbare de treapta.

Cand o pornest lai rece, pana pleci, tine i turatia mai sus, cat sa nu i mai auzi bataia.

De obicei, bate  in turatie nominala de regim de lucru, ralanti, cred ca ai observat si tu asta.

Bataile acelea, inseamna si mici socuri preluate de transmisie...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine zis teo si la mine cloncul ala din 3 in 2 nu face tot timpul doar cand e rece si nu de fiecare data .

in rest nu patineaza de loc si abea se observa cand schimba treptetele nu zgaltaie,nu tremura schima f lin.

in cazul meu cand plec dimineata dupa loc de regula la maxim 10 secumde de la pornirea motorului(nu stiu daca e bine sau nu ?),

are un tremurici f mic doar cand e rece ,asta ma face sa ma gandesc ca este de la volant .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar clonc din 2 in 3 si din 3 in 4  a avut cineva?

In D masina schimba perfect dar in manual smuceste putin pe 2, 3 si 4 mai ales pe accelerare alerta. Masina din 2014 4motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pleaca de pe loc, mai incet sau mai grabita?

Schimb de ulei, facut de tine, are?

De obicei, la ulei neschimbat mai incurca treptele, ezita, da socuri, sa fie la nivel...

Face la rece, la cald, nu exista dsg sa mearga perfect, decat in anumite conditii.

Mai conduc una noua cu dsg, pot sa spun ca daca vreau, o incurc ca de nu mai stie cum o cheama. Insa nu acesta este scopul.

Trebuie sa ajungi sa o cunosti si sa simti aceasta cv.

Voi trebuie sa stiti ce sa cereti de la ea.

Acum iarna, lasati o usor pana se incalzeste, in oras vorbesc.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pleaca parca mai repejor o clipa decat vara si un tremur f mic de 1 secunda apoi totul perfect asta doar pana se incalzeste de asta am am pus chestia asta pe seama volantei.

volant la rece acum iarna se contracta mai mult ca vara si are ceva joc mai mare,de aici probabil tremuriciul ala cand pleca de pe loc.

dupa ce sa incalzit nu mmai tremura de loc la plecare de pe loc.

vedem marti cum va merge dupa schimb de volant sper ca nu mai rau ca acum.

ar trebui sa vad un comportament mai bun nu ?am luat volant oem cu 3200 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea de multe ori smuceste cand pleaca de pe loc. Alta chestie aiurea..... dacă ma opresc, trag frâna de mână și stau cu motorul pornit 5-10 min pe loc in N apoi cand plec stau cu piciorul pe frâna, dau in D si cand decuplez frâna de mână masina da sa plece cu toate că eu inca sunt cu piciorul pe frâna. Masina este servisata conform planului de service din 60 in 60. 185.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, snapisrl said:

in cazul meu cand plec dimineata dupa loc de regula la maxim 10 secumde de la pornirea motorului(nu stiu daca e bine sau nu ?),

Cam putin 10 secunde. Pe vremea asta eu o las sa se incalzeasca minim 10 minute .:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi in buc nu a fost prea frig cam 4-5 grade cand plecam ,o voi lasa mai mult pe viitor.

oricum merg usor pana se incalzeste desi nu are sanse, am serviciul la 2.5 km :((

poate ar trebui sa fac un ocol sa merg macar 10 km:))

Modificat de snapisrl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cr3ativ3, nu este deloc ok sa smuceasca la plecare sau cu piciorul pe frana.

Trebuie investigat, nu o lasa asa.

Snapisrl, nu.

Sa nu te astepti la schimbari majore doar din schimb volant.

In niciun caz, nu de banii dati:))

De mai putini, poate.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu ar avea ce sa se schimbe sper doar acel tremurici la plecare de pe loc si bataia aia care se aude la relanti cand si cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia da, stai linistit.

La tremurici, pot fi si ambreiajele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era de la ambreiaje nu trebuia sa faca si la cald ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu este neaparat.

Mie mi batea volantul rau de tot.

L a apucat in iarna asta ceva.

Insa vibratie, deloc.

Ambreiajele tin foarte mult la dsg.

Bine, daca nu le arzi sau mai stiu eu ce.

Problema este ca nu fac uzura toate discurile de frictiune la fel, caci nu au cum.

Bine, costurile pot fi mult diminuate daca am schimba doar discurile de frictiune si nu intreg hubul.

Insa...fiecare face cum poate, crede, sau are garantia ca este cel mai ok. pentru el.

Atunci intervine un specialist, daca l ai.

Daca nu, mergem cu diversele zgomote, zdranguri si zbanguri.

Cutia in sine este foarte robusta, are insa niste fineturi fata de manuala, aici intervine confortul si pretul platit.

Eu unul, nu vreau sa mai aud de manuala.

Nu din cauza confortului neaparat, doar ca este altceva...

Ai rabdare, poate scapi si de tremuriciul de care zici tu.

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt 2 ambreiaje care se cupleaza unul dupa celalalt. Nu-mi schimba greu nici la rece nici la cald, se prezinta bine in punctul asta de vedere.  Oricum cand e rece plec destul de usor cu ea pana se incalzeste atat motorul cat si cutia. Cred ca regimul de utilizare isi spune cuvantul, in timp.

Singura problema este cea cu saritul din a 6a in a 5a dar voi merge la Florin sa o testeze.

La rece zornaie volant dar daca turez pana pe la 1000 rpm nu se mai aude, se echilibreaza cumva. Evit oricum s-o las sa se auda, de obicei trec in R si tin cam 10-15, secunde apoi la fel in D dupa care plec usor pana cand motorul ajunge la 90 grade.

Cutia e intr-adevar superba, nu ma deranjeaza nici macar ca schimba la turatie joasa cand n-o calc, atata vreme cat o turez voluntar periodic "sa se curete"

Multumesc pentru raspunsuri, numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.01.2018 at 8:18 PM, theo said:

Cr3ativ3, nu este deloc ok sa smuceasca la plecare sau cu piciorul pe frana.

Trebuie investigat, nu o lasa asa.

Snapisrl, nu.

Sa nu te astepti la schimbari majore doar din schimb volant.

In niciun caz, nu de banii dati:))

De mai putini, poate.

Cum? Nu are nicio eroare pe vcds. În bizonii de la reprezentante nu am incredere. În Pitesti nu am pe cineva de incredere care sa stie sa lucreze in DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca prin a i face o resetare.

Daca ai masina de noua, poti crede in planul de service.

Daca nu, fa i tu un schimb de ulei, sau l ai facut?

Verifica i macar nivelul, cumpara 1l de ulei. Asta daca stii ce ulei ai in ea.

Repet, nu este in regula deloc cum face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul schimb la 180.000 e facut de mine in reprezentanta. Celelalte apar in baza de date a VW. Toate chestiile astea le.am pus pe seama volantului care  bate.... bate ciudat, la 15-20 de grade... de cand a venit frigul cu temperaturi spre 0-5 grade nu mai bate, fie ca masina pornește la 1000 de ture sau normal la 850, dar au apărut trepidatii(sigur tot volantul este raspunzator). M-am gandit si la uzura ambreiajelor caci masina are carlig cu urme evidente de folosire. 

O sa ma interesez in Bucuresti dacă este cineva care lucrează in DSG cu pasiune caci cei din reprezentante sunt praf. Stiu ca pe forum este un băiat @florincaractere care ar face diagnoza la DSG. O sa  vb cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, La un golf7 dupa o scanare imi da si mie eroarea respectiva

IMG_20180107_171823.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update....at the advice of my service advisor, he said unplug battery for 15 mins and drive and try again....low and behold, codes all gone.....thanks guys...

asta a focut cineva pe un forum de golf7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbarea volantei curge uleiul? Tocmai l-am schimbat si nu as vrea sa mai il platesc inco o data, nefiind f ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu nu, doar antigel am auzit ca se pierde.

cine stie sa ne spuna si noua .

maine la 9 am si eu programare sa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

Nu curge uleiul din cutie!  Avand in vedere ca este o cutie destul de pretentioasa aveti grija unde va duce-ti sa efectuati reparatiile.

Bafta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, sa inteleg, ca se poate inlocui fara pierdere de lichide.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Marius Grigorie
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!