Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salut. Am incercat sa citest Km de pe cutie in grupul 109 si mi-a dat eroare. Era un passat B7 2012. Eu am un passat B6 2009 si merge sa citesc fara probleme kilometrii. Care ar fi cauza erorii? este alt calculator? am putut sa ii fac scan fara probleme. puteam sa acccesez si alte module din cutie. Masina avea mai mult ca sigur km dati inapoi. Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista lista de uleiuri DSG6 aprobate VW, la fel ca la uleiul de motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua

am si eu DSG 6 pe masina din semnatura jetta 2008, 1.4 tsi , 125kw

am schimbat uleiul si filtrul la timp ..dar de ceva vreme am observat ca dupa ce motorul este cald, am probleme la plecarea de pe loc

(la schimbarea in treapta 2 de viteza) smuceste un pic..acest lucru nu se intampla deloc cand motorul este rece.

ceva sfaturi sau idei din partea celor care au intampinat asa ceva sau se pricep.

am fost cu ea la http://www.cutii-viteze-automate.ro/ mi s-au parut foarte profesionisti baietii la ei am schimbat uleiul si filtru si le-am zis de aceasta problema cu trecerea in treapta 2 dupa ce motorul este cald...au testat si ei au vazut despre ce este vb ...dar nu au avut idee de la ce sa fie ..au incercat ceva reglaje software ..dar nu s-a rezolvat .

(au zis ca in cel mai rau caz sa incerce sa ii schimbe mecatronicul sa vada daca se mai manifesta asa...(nu mi s-a parut o solutie profesionala ..sa o ia pe incercate astfel incat am zis pas)

Multumesc frumos pentru raspunsuri

cu respect

Bogdan

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura kit de ambreiaje ? Ce kilometraj are masina ?

Mai exista si varianta de "resetare" ambreiaje, dar care poate fi dificila si sa ramai cu masina blocata.

Mecatronicul da erori pe tester din cate stiu. La cat costa unul nou (6000 ron) sigur nu te arunci din prima sa-l schimbi.

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

Bigben,

de curiozitate cat ulei si de care ulei ai pus in cutie ? au facut nivelul la cutie avand testerul pe masina si urmarind temperatura uleiului ?

cum a intrebat si Flavius mai sus, cati km are masina ? 

ceva erori pe tester ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Niste informatii bune dintr-o revista citita zilele astea

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. De curand am trecut si eu de la B5 la un B6 TDI CR 2009 CBAB DSG, 140.000 km. 

Primele impresii dupa ce am condus o saptamana cu DSG sunt:

La cald schimba bine, nu patineaza, nu sare trepte, porneste din panta destul de mare fara sa o accelerez, nu face zgomot - nu am perceput nimic pana acum. De asemenea, porneste perfect de pe loc, nu smuceste nici un pic, nu da socuri sau trepidatii de nici un fel. 

Cand schimba in sus e perfect, la schimbarea treptelor in jos pot sesiza doar schimbarea din tr. 2 in 1, dar nu deranjant (nu se simte trecerea din 2 in 3). Ideea e ca se simte un pic de tot si in pedala de frana aceasta ultima schimbare, dar nu ca un soc evident, ceva foarte finut. Aproape nu se simte trecerea din P in R -N -D, poate un pic la prima pornire, dar aproape inexistent.

La rece - prima pornire dimineata, mi se pare ca are cateva minute o functionare un pic mai aspra, adica pot sesiza schimbarile de treapta mai evident, parca se produc putin mai lent ca atunci cand motorul si cutia sunt incalzite. De asemenea, nu da socuri semnificative, dar parca nu mai schimba perfect lin nici chiar in sus..., sau poate sunt eu prea pretentios... Nu imi dau seama daca acest mers ceva mai aspru se datoreaza cutiei sau faptului ca motorul este rece si nu functioneaza chiar perfect (nici TDI-ul PD pe care il aveam inainte nu avea la rece un mers foarte lin/elastic, asta fiind valabil iarna).

Toate astea sunt sesizabile daca merg excesiv de fin cu ea, daca o apas ceva mai hotarat imi pare ca dispar toate aceste senzatii. 

Nu am mai condus DSG si nu stiu daca acest comportament este normal, as aprecia in mod deosebit un feed-back (in acest topic foarte lung am ajuns doar pe la pagina 90).

Voi merge oricum sa schimb uleiul - desi apare in istoricul de service ca fiind schimbat, sa fac o scanare si eventual o readaptare. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. DSG este o cutie manuala. Deci se aplica principiile cutiei cu ambreiaj. Din 2 in 1 simti schimbarea, la fel ca la o manuala clasica, treapta 1 fiind cea mai mare ca si raport de demultiplicare. 

2. e posibil sa rece sa simti altfel cutia, datorita vascozitatii mai mari a uleiului. 

3. foloseste-o ca pe o cutie manuala la stationari : scoate-o pe neutru daca stationezi mai mult, nu o tine in panta din acceleratie. Cutia va tine ambreajele in patinare.  Poate vei primi sfaturi pe aici sa nu o tii pe neutru  ca nu se unge, etc. pompa de ulei este actionata si pe neutru..deci...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, dupa schimbarea mechatronikului de acum 10 luni (la reprezentanta Porsche M5 Budapesta) ieri am constatat, ca este din nou scurgere de ulei din cutie. Sapt.viitoare am timp sa duc masina la Tess BV(in primul rand pt garantie). Pana atunci intreb, daca au avut cineva scurgeri de ulei din cutie?? Cum sa rezolvat???etc?? Zi buna va doresc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu gasesc ca este normal.

Clientul s-a dus sa-si rezolve o problema in reteaua de dealeri Skoda pentru a beneficia de garantie oriunde in EU, mai mult, s-a dus la un dealer Porsche.

Daca vor fi probleme de manopera factura trebuie platita de service-ul initial, daca sunt probleme cu piesa manopera trebuie platita de fabrica.

Pe facturile emise de dealerii VW apare "Garantia se aplica conform legilor in vigoare", ceea ce cred ca pentru manopera inseamna 6 luni.

 

Trebuie implicat Porsche RO si fabrica daca nu se inteleg partile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.02.2016 at 0:42 PM, Flavyus said:

Uzura kit de ambreiaje ? Ce kilometraj are masina ?

Mai exista si varianta de "resetare" ambreiaje, dar care poate fi dificila si sa ramai cu masina blocata.

Mecatronicul da erori pe tester din cate stiu. La cat costa unul nou (6000 ron) sigur nu te arunci din prima sa-l schimbi.

ziua buna 

Multumesc frumos pentru raspuns Flavyus si Florin@Caractere

cei de la KATA au facut o resetare a ambreiajelor 

(pe tester nu am nici un fel de erori..de aceea )

Kitul de ambreiaj a fost schimbat din ceea ce am inteles inainte sa o iau eu (acum are 110 k km

eu am luat-o la 88k (il aveam in portbagaj kitul de embreiaj cel defect)

de cand am luat-o eu am inceput prin a schimba ulei de motor si toate filtrele ..apoi bujii si fise de buzii apoi am schimbat cele 2 electrovalve care cedeaza .

uleiul de la cutie a fost schimbat de catre cei de la KATA care sunt specialisti in cutii DSG (din ceea ce am vazut baietsii sunt profesionisti)

am vrut sa schimb uleiul de la cutie sperand ca scap de aceste probleme la cald ..din treapta 1 in treapta 2.

 

cum ziceam pe tester nu apar nici un fel de erori :(

 

cu respect

Bigben

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Am si eu un Golf 5 1.4 tsi din 2007 cutie DSG si aproape 180.000 km.Am schimbat la timp toate consumabilele cat si uleiul din cutie.Acum am o problema cu masina si nu ii gasesc rezolvarea..si anume: la 50 60 km/h cand o calc imi da in nas imi sacadeaza cumva masina si pe D acum si pe S.Spun acum si pe S deoarece am fost la reprezentanta si mi-au spus ca bucsele de pe fata ar trebuii schimbate si nu o sa mai faca asa..le-am schimbat si acum si pe S imi sacadeaza pe la 90 100 km la ora.Aceeasi problema am mai avut-o acum vreo 4 ani am fost la reprezentanta si cei de acolo mi-au spus ca ar fi mecatronicul din cutie..am cautat alt service la care am schimbat doar pompa de apa si turbina suplimentara la care nu am mai avut nici o problema.Dupa ceva timp mi-a cazut volant ..am schimbat-o iar dupa ceva timp mi-a sarit de la punct la care am schimbat distributia(mentionez ca o am pe lant)..Acum am aceeasi problema de prima data si nu stiu ce sa fac ..un service imi spune ca ar fi cutia unul imi zice ca nu are nici o problema cutia si nici pompa de apa ..si primul la care am fost si am schimbat pompa de apa acum nu pot ajunge la el..Sunt intr-o dilema ..Deci masina imi smuceste, sacadeaza nu mereu, doar atunci cand o calc pana aproape de kickdown ..nici nu stiu cum sa ma explic daca ma intelege cineva sau daca a mai intalnit cineva problema mea va multumesc pentru ajutor..iar daca nu oricum va multumesc anticipat :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul pas - scanare de erori pe motor si cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scanat la vw si nu am nimic la motor si cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am revenit cu problema mea care am rezolvat-o si anume bucsele de la roti care le-am schimbat nu au avut efect la fel imi smucea masina iar pe S cand apasam frana la semafor din a 3 a 2 si prima viteza ma sacada pana se oprea..Am ajuns inapoi la mecanic care mi-a dat verdictul bucsa principala care tine motoru sa nu fuga ..am schimbat-o si e ca noua deci daca aveti probleme de genu mare atentie la bucse pana ajungeti la cutie.. O zi buna in continuare si va multumesc pt pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ca revin cu probleme la cutie. Aceleasi probleme au inceput sa apara din ce in ce mai des. Socuri din 4 in 3, din 3 in 2 si tremurat din 2-1(mereu). Sa ma astept la mecatronic sau ambreiaje? Prima varianta ma sperie. A doua...... ambreiajele le consider consumabile..... mai devreme sau mai tarziu tot ajung sa le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine verifica tampoanele/suportii de la cutie si motor. In special cel de sub baterie face urat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat de cloncanitul apărut la retrogradarea din 3 în 2 ..... numai la rece apoi rămân doar șocurile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

posesori de dsg6,ati avut ceva probleme pana acum?..de ceva vreme doar când vrea ea,o bag in marsarier si nu o ia(se comporta ca si cum ar fi pe Neutru,scoasa din viteza)iar uneori la drum cu motorul cald sau rece,cand schimba din treapta superioara in cea inferioara se aude un sunet ciudat... ceva parari? ceva profesor in dsg unde gasesc?..(urmeaza in cel mai scurt timp sa schimb si uleiul in cutie,si nu as dori sa il schimb de 2 ori..)...uni spun ca uleiul,atii spun ca ar fi ceva valva ...voi ce spuneti? un sfat?......va multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca pe undeva pe forum exista un document cu procedurile de urmat in cazul schimbului de ulei al DSG. Nu le mai gasesc. Le are cineva? Zilele viitoare o sa merg la reprezentanta audi din Pitesti si vreau sa am documentul cu mine. Am luat piesele de la un magazin din oras(originale) si la reprezentanta o sa platesc numai manopera. Ca idee..... am luat litrul de ulei cu 86 de lei, filtrul cu 43 si restul de maruntaie cu 9, 8, 2 lei. Manopera mi-au cerut 250 lei. Cei de la Valcea la fel.

L.E. - Dupa schimbul de ulei..... se face vreo adaptare cu VAS? (nu ma refer la verificarea temperaturii uleiului din cutie)

 

Modificat de Cr3ativ3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Cr3ativ3: daca te ajuta, eu mi-am facut un document dupa ce am spicuit tot topicul, cu procedura descrisa de colegii de forum. Si eu ma duc zilele, astea la schimb ulei DSG, asa ca ma duc cu ea printata:

 

se lasa jos ulejul-> se schimba filtrul-> se umple de jos cu 6,5-7l de ulei-> se pune vas-ul sau vag-comul -> se incalzeste uleiul din cutie pana la 40C si in timp se trece levierul schimbatorului prin toate pozitiile -> se scoate busonul mic de nivel si se lasa sa cugra surplusul de ulei . eu asa stiu ca este procedura (asa am citit in manualul de reparatie(si cam asta este procedura la toate cutiile de viteza automate ))

 

dupa ce a bagat cei 6l trebuia sa porneasca motorul si sa treaca prin toate vitezele cateva secunde apoi sa lase motorul sa mearga pana cand temperatura uleiului ajunge la 35-40 grade , apoi se face nivelul uleiului din cutie desuruband surubul de scurgere al uleiului, surplusul iesind afara pana cand nu mai picura de loc

 

6l sunt suficienti, in final in cutie raman cam 4.5l dupa ce iese surplusul

 

Temperatura uleiului NOU este cea care trebuie sa fie intre 35 si sa nu urce peste 45 de grade pe parcursul operatiilor post-umplere care se fac cu motorul pornit (mutarea levierului in toate pozitiile si eliminarea surplusului de ulei).

 

Marea parte din ulei sa turnat pe la filtrul de ulei apoi masina a fost ridicata pe elevator

Nu se pune tot uleiul pe sus ca risti sa faci presiune in cutia de viteze in timp ce pornesti masina.

Intra 6,5 daca bagi pe jos, pornesti masina, treci prin treptele de viteza apoi lasi sa se scurga pana la nivel. Se scurge cam 1l, asta dupa ce ajunge la 40 de grade

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3991024-DSG-Fluid-and-Filter-Technical-Write-Up

 

Daca am inteles eu corect ambele suruburi sunt pe aceeasi gaura? Se desface primul, curge cam 1l, se desface si al doilea (prin gaura primului) si mai curg cam 5l? Dupa care se infileteaza al doilea, se umple cu ulei, se asteapta sa ajunga la 40 grade, se trecere prin toate treptele si se scoate sonda aia de umplere? Dupa ce curge si surplusul se infileteaza si al doilea surub?

 

Dupa ce curge tot se pune inapoi al 2-lea surub (tub). Se baga ulei pana da afara. Se pune primul surub. Se baga in toate treptele de viteza cu motorul pornit. Apoi se desface primul surub si ce curge e in plus. Cand nu mai curge se monteaza la loc si gata.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Azi de dimineata am facut schimbul de ulei.  Au folosit numa 5 litri. Dupa ce uleiul a ajuns la 40 de grade, cand s-a facut nivelul.... a mai curs foarte putin...... S-au scos aproximativ 4.7l si cam tot atat s-a pus inapoi. Per total am fost multumit de cum au lucrat cei de la audi de la Pitesti.  Nu am sesizat mari schimbari.... masina merge la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

hai sa vedem o treaba, avind in vedere ca pica DSG-uri servisate cu ulei OEM; e cineva ce are experienta cu alt brand de ulei? ca stim toti ca uleiul ala din bidonul gri nu e facut de VW.

am tot vazut pe alte forumuri ca au folosit si alte marci de ulei, iar aia au alte salarii ca in Romania ca sa zicem ca sint strinsi cu usa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la 60,000km si eu, asa ca am facut revizia DSG.

Ulei OEM, pe original (cele 6 bidoane vin direct ambalate intr-o cutie, cu part number de VW pe ea) + filtru.

Totul ca la carte, conform procedurii descrise mai sus.

In momentul trecerii prin toate treptele + scurs ulei in excess, temperatura uleiului era 39grade, deci bine.

Sunt foarte multumit de cum au decurs lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!