Jump to content

Pornire Dimineata


Clodius
 Share

Postare recomandată

Cred ca am si eu o problema asemanatoare cu cea a lui AndreyB. Pornesc motoru dimineata si se aude un tacanit de la tacheti . Dupa ce se mai incalzeste ulei si se face ungerea ca lumea tacane numa unu. In timpul mersului daca o turez mai mult de 2500 rpm se aprinde martoru rosu de ulei si tiuie de 3 ori.

Era un topic mai vechi in care se spunea ca motoarele 1.4 16v ar avea o problema, respectiv cea cu sorbu.

O sa ma duc la mecanic, da sa mai stea oleaca frigu asta ca la -20 de grade numa pe langa masina nu e frumos sa stai :P

AndreyB, tot asa se manifesta si la tine ?

Dap. "foarte" identic . daca o duci la mecanic dami un reply si zimi si mie ce a zis si ce ai rezolvat.

personal cred ca sa dus un senzor de la ulei in timp ce se "freca" cu tachetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    18

  • SORAN

    12

  • Cornel.B

    7

  • Clodius

    7

Zgomotul de tacheti il am si eu, ma cam indoiesc ca are legatura directa cu problema martorului presiunii de ulei aprins. E normal ca acel zgomot sa se auda 2-3 secunde, cand pornesti motorul dimineata, mai ales cand e foarte frig afara. Sunt sigur ca si alte masini fac la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10W60 e un ulei scump destinat pentru motoare care stau foarte fierbinti (curse etc) si care trebuie sa se unga bine la temperaturi ridicate, acolo e problema invers ca e prea lichid si nu se realizeaza ungerea bine sau uleiul se poate descompune.

Omu isi duce masina la un mecanic personal si a pus 15W probabil ca sa cumpere ceva mai ok ca pret, deci nu cred ca va fi incantat de 10W60.

De dimineata la -11 grade cat arata bordul a pornit si la mine la a 2 a cheie insa, zgomotul a fost normal, nimic diferit fata de alte dati. Mentionez ca eu am acum 5W 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 10 w 40 in motor si azi dimineata a luat-o la sfert de cheie si erau -19 .... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La -28 grade mi-a plecat la sfert, ulei Castrol Edge 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie tot la a doua cheie mi-a pornit, cu zgomote ciudate si la prima incercare si la a doua. Suspectez insa bateria, are deja 3 ani si 10 luni, cred ca iarna viitoare nu va mai reusi sa porneasca masina.

Eu in motor am pus 5w30 Castrol, asta aveau cei de la Alto Syncro, oricum respecta norma de ulei 505.01 pentru motorul meu. In mod normal ar fi trebuit sa porneasca destul de bine masina si sa se faca repede ungerea, avand in vedere ca e mai putin vascos decat 5w40.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a pornit din prima, erau -14 afara sau auzit tachetii vreo 10 secunde, am lasat-o cam un minut sa se incalzeasca inainte de a pleca de pe loc.

Uleiul 5W-30 MOTUL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel, tu ai schimbat bateria la masina? Te intreb pentru ca avem masinile cam din aceeasi luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cristi, am pus o Varta Silver de 55Ah.

Cea a masinii, era de 44Ah si a crapat prin septembrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi aduc aminte acum, tu ai si subwoofer si statie, era normal sa crape mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W40 este la fel de "subtire" la frig la fel ca 5W30. Diferenta e vara unde in primul caz ungerea mai buna se mentine si la temperaturi mai ridicate decat la 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta am zis si eu. Problema la mine e bateria, sper sa nu pice in iarna asta, desi azi a dat serioase semne de oboseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"avand in vedere ca e mai putin vascos decat 5w40" eu zic ca ai zis un pic altfel :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu si din ce am citit, e posibil sa ma insel, insa prima cifra urmata de "W" arata temperatura la care motorul poate porni fara probleme cu acel ulei. Urmatoarele cifre, dupa "w", arata vascozitatea, cu cat numarul e mai mare, cu atat uleiul e mai vascos.

Later edit: "SAE viscosity gradings include the following, from low to high viscosity: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 or 60. The numbers 0, 5, 10, 15 and 25 are suffixed with the letter W, designating their "winter" (not "weight") or cold-start viscosity, at lower temperature. The number 20 comes with or without a W, depending on whether it is being used to denote a cold or hot viscosity grade."

Citat de aici: http://en.wikipedia.org/wiki/5W-30#Multi-grade

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi aduc aminte acum, tu ai si subwoofer si statie, era normal sa crape mai repede.

Ei, a fost mai mult de cat atat :D , cea cu care a venit masina, se pregatea sa moara de mult, motiv pentru care am pus-o pe o Dacie dusa la Remat.

Asta era una din masinile masinile lui tata, si se lauda el ca are baterie noua, un Rombat Cyclon de 55Ah insa o luase de la unul care "vinde baterii noi" si evident ca era ca si moarta.Am mai ajutat-o si eu cu sculele, pana m-a luat platforma :lol:

Acum am decuplat ampliful, sa nu am surprize cu vremea asta, insa bateria avand 4 luni porneste la sfert :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi prima cifra ca si a doua este o valoare care nu are legatura cu temperatura in grade ci cu vascozitatea. Producatorii in functie de motor iti fac un grafic in cartea masinii si iti spun ca daca pui 5W40 nu vei avea probleme in plaja de temperaturi de la x la y, lucru care nu e general valabil pentru orice motor in care e uleiul respectiv. Acum degeaba iti zice producatorul ca mergi cu 10W bine la -8 grade daca bateria masinii n-are putere sa aduca motorul la o turatie la care sa porneasca. Eu folosesc o sursa imi scapa acum denumirea marcii care daca vrei are si un ciclu de refresh pentru baterii auto, poate asigura un plus de 25Amp la pornire ca sa mai ajute o baterie descarcata; aceasta sursa poate sa readuca la viata cu succes un acumulator de pana in 3-4 ani sa zicem care nu a fost folosit un timp indelungat si care eventual s-a descarcat de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum se vede avantajul lui 0w40 :)

Modificat de SSorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce faci daca motorul nu e facut pentru 0W si fiind foarte subtire uleiul respectiv iti curge pe langa ghidurile de supape cate putin in cilindru in fiecare seara cand opresti masina, iar a doua zi la pornire il elimini pe evacuare? De aceea trebuie urmate intocmai indicatiile producatorului si daca se doreste se poate achizitiona un ulei mai scump cu caracteristicile specificate de producator .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a murit si mie bateria azi , destul de brusc ca nu mi-a dat semne pana acum , dar are 4 ani jumate si o inteleg, inca nu am schimbat-o ca am reusit sa o pornesc imediat cu clesti(i-am tinut maxim 10 secunde , daca se incalzeste vremea am vreo sansa sa mai tina?sau sa o schimb direct?si inca o intrebare , oare incape o baterie de 55 amperi , ca din fabrica a venit cu baterie de 44.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incape de 55Ah, si eu am avut tot pe aia de 44Ah si mi-au pus la service de 55Ah.

Ami poti incerca sa o pui pe redresor, si sa mai mergi cu ea o perioada, daca nu ai consumatori in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK Soran, am inteles. O intrebare oarecum off-topic: voi aveti cutie si capac din plastic la baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am , d'asta am si intrebat daca incape.Multumesc de raspun Cornel, o sa incerc sa ma mai tin pana la primavara macar si o sa ii pun de 55 .Din fabrica ce baterie ati avut?eu am avut Varta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce faci daca motorul nu e facut pentru 0W si fiind foarte subtire uleiul respectiv iti curge pe langa ghidurile de supape cate putin in cilindru in fiecare seara cand opresti masina, iar a doua zi la pornire il elimini pe evacuare? De aceea trebuie urmate intocmai indicatiile producatorului si daca se doreste se poate achizitiona un ulei mai scump cu caracteristicile specificate de producator .

Nu e cazul...

E conform normelor (Mobil 1 0W40 - Turbo Diesel). Il schimb o data pe an la ~ 12-14.000 km si nu consuma deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am , d'asta am si intrebat daca incape.Multumesc de raspun Cornel, o sa incerc sa ma mai tin pana la primavara macar si o sa ii pun de 55 .Din fabrica ce baterie ati avut?eu am avut Varta.

si la mine tot Varta a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!