Jump to content

Pornire Dimineata


Clodius
 Share

Postare recomandată

Din cum prezinti tu situatia eu zic ca e de la baterie, aceasta nu mai are putere "sa invarta motorul" pentru a porni. Posibil sa mai fie vre-un scurt circuite pe la alternator si sa-ti descarce subit bateria, asta daca zici ca a pornit si dupa cateva minute s-a oprit, cel mai bine e sa incerci sa pornesti masina cu ajutorul unor cabluri de curent de la o alta baterie, si fuga la un electrician sa vezi ce e cu incarcarcarea.

Poti sa mai incerci sa incarci bateria cu ajutorul unui redresor timp de o noapte si sa vezi ce se intampla.

Te mai asteptam cu vesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    18

  • SORAN

    12

  • Cornel.B

    7

  • Clodius

    7

Ai descris exact simptomele unei baterii moarte :)

Sa nu cumva sa o impingi ca sa o pornesti sau sa "iei" curent de la altcineva. Pui bateria la incarcat si pe urma o sa mearga la cheie.

Mie mi-a pornit masina la prima cheie si la - 22 de grade si vorbesc de ibiza. leonul nu a vazut mai mult de - 6 grade, inca :D

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puneti si voi benzine de 98 si ulei 0W.... a mea porneste de la prima cheie desi are bateria 4 ani,ceva mai carait decat in anii trecuti presupun ca de la baterie.uleiul inca nu i l-am schimbat desi a trecut un an si e de-al prost adica 5W-40.si bate altfel motorul la inceput de cand e frig..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul cu specificatia 5W e bun pentru temperaturi mai joase decat au fost cele mai joase temperaturi din romania din iarna asta, deci daca masina este intretinuta nu ar trebui sa aiba probleme. Am doua suzuki la care producatorul recomanda 10W40 daca temperatura minima estimata nu e mai mica de -20 si au pornit fara probleme la -10 grade cu baterie de 3 ani dupa ce nu mai fusesera pornite o saptamana. Ibiza cu bateria originala (o Varta) si cu ulei 5W40 Motul a pornit dupa ce nu mai mersesem cu ea deloc de cand a nins dupa ce a invartit de 2-3 ori demarorul. Este bine sa fie si mai gros uleiul, nu inseamna ca, cu cat e mai subtire e mai bine, ca pornirea o faci odata dar cu motorul cald mergi mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am si eu o problema similara la pornire.Daca nu o pornesc 4-5 zile ,ba porneste la a 2-a3 cheie ,ba la prima cheie cu trepidatii care dureaza 20-30-sec .Masina e inca in garantie asa ca am fost cu ea la Alto Syncro -Pantelimon unde binenteles au constatat ca nu are nimic,nici o eroare .Asta se intampla in Martie.Acum ca avenit frigul am "patit-o" din nou.Ideea e ca dupa doar doua zile de stationare bateria a murit brusc .Am pus pe ea o baterie imprumutata de la cineva si a pornit la sfert.Am masurat incarcarea si e 13,7 V ,mi se pare cam putin .Voi ce parere aveti ? Din cate stiu alternatorul ar trebui sa incarce intre 13,7 -14,4 V,deci as fi cam la limita minima .Cei de la Seat spun ca e ok ,sa stau linistit doar ca mi-e teama ca o lalaie asa pana iese masina din garantie sa-mi spuna pe urma ca am nevoie de un alt alternator sau cine stie ce. Astept pareri !

Multumesc!

Modificat de 45WRK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce conditii ai incarcarea respectiv cu sau fara consumatori? Si tensiunea aia apare in functie de starea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Acea tensiune de 13,7 V era cu si fara consumatori si ai dreptate "SORAN" e si in functie de starea bateriei.ICu doua zile in urma m-am lamurit ,mi-am luat si o piatra de pe inima.Am fost la baietii de la Caranda Baterii (foarte amabili)mi-au pus o baterie noua pe masina porneste bine si incarca f.bine (14,1 cu consumatori si 14,2 fara),problema e bateria care potrivit testerului utilizat de ei (care mi s-a parut o jucarie desteapta) necesita inlocuirea.Cum va spuneam foarte amabili ptr tot deranjul asta n-au vrut sa-mi ia nici un leut.Am fost si la Alto Syncro -Pantelimon care binenteles au motivat ca testul facut de cei de la Caranda e irelevant pe motiv ca trebuie facut cu bateria incarcata.Am lasat bateria la incarcat ,iar azi am fost sa o iau .Binenteles asa cum ma asteptam bateria e foarte BUNA din cele spuse de ei in urma incarcarii mi-au aratat si o hartiuta scaosa de tester pe care binenteles ca nu l-au facut in prezenta mea,pe deasupra a trebui sa mai si platesc 41 lei.Probabil cred eu in scurt timp daca nu pornesc masina 3-4 zile sunt toate sansele sa mi se intample aceeasi poveste.E cineva care a reusit sa schimbe o baterie in garantie la ei ?Daca ma mai duc de 2 ori cu aceeasi poveste 41lei X3 ,mai pun putin si-mi iau baterie noua .Pe de alta parte nu i-as lasa asa pe "meseriasii "de la Alto Syncro" e totusi in garantie .

Va tin la curent si astept pareri .Multumesc!

P.S. Salutare Cristi (Al Bundy)!!!! ,Apropo cunosti pe cineva la Pantelimon (Alto Syncro)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! O problema asemanatoare celei intampinate de 45WRK am si eu. Daca o las 2 zile nefolosita, masina imi porneste la cheie dimineata, dar cat o las sa se incalzeasca si eu ma ocup de curatarea exterioara a ei, incetul cu incetul imi apar martorii in bord si motorul se opreste. Daca vreau sa o pornesc din nou, nimic. Baterie moarta! Am ajuns la service-ul de unde am cumparat-o, mi-au reincarcat bateria, mi-au masurat tensiunea, totul in regula. Dupa o saptamana aceeasi poveste! La revenirea la service am intampinat ezitari in schimbarea bateriei in garantie, motivand ca electricianul e in concediu si nu este cine sa fac constatarea. Acum pana la anul, sa nu mai am surprize ma plimb zilnic cel putin jumatate de ora cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi si la alt service Seat si povesteste problema. E greu insa sa schimbi o baterie pe garantie pe astfel de motive (nu ca nu ar fi adevarate) dar sunt mai greu de demonstrat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi s-a intamplat inca sa nu porneasca la prima cheie. Si sper sa nu mi se intample.

In schimb, la fel trepideaza si la mine, in primele secunde, pana se face ungerea.

Dar am o intrebare un pic offtopic.

Cand ajunge motorul la 90g, la cat va sta relantiul? La mine sta la 500rpm cu benzina de 95 si la 6-700 cu benz de 98 :P .

La voi cum e?

Ps: incercati sa ii mai dati si voi 4-5000 rpm (in sarcina, bineinteles) din cand in cand, o sa fiti uimiti ce frumos merge dup`aia.

Modificat de Vad_Sunete
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Va multumesc foarte mult pentru sfaturi. unele au fost utile...altele si mai utile..Din pacate problema nu era de la nimic din ce am descris eu sau voi. sau poate era... deci

Am mers o buna bucata de vreme cu uleiul pe minim. (sa nu ma intelegeti gresit...de avut aveam...dar nu mult). am fost la mecanic si a descoperit cu stupoate ca mi s-au frecat cuzinetii. si cand zic ca s-au frecat o zic literalmente. Din "frecatura aia" a rezultat ceva pilitura de fier care mi-a infundatToate pompele (din aecasta cauza a murit dupa 2 minute de la pornire...). S-a infundat poma de ulei, de benzina si inca niste chestii care nici nu stiam ca le am. Am luam cuzineti noi (i-am prins la oferta. bosch la 140 lei :P ). Asa ca sfatul meu. verificati intotdeauna uleiul si benzina care o puneti, bujiile si eventual daca exista probleme si pompele. Inca o data va multumesc pentru atentie si sper ca prin reply-ul acesta sa lamuresc pe unii in caz de probleme asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de putin timp am inceput sa pornesc motorul dupa ce se sting martorii la bord.cu ocazia asta am mai citit despre ei in manual.

am 2 intrebari(2 martori) : EPC si DIAGNOZA MOTOR nu se sting,se sting doar dupa ce pornesc motorul,e normal?in manual scrie doar ca se aprind la punerea contactului,apoi se va stinge,asa scrie la toate faza e ca la celalate chiar se sting in schimb la astea 2 pana nu pornesc stau aprinse.culoarea lor e galben.

si inca o intrebare,se aude un bazait,mai tine 3-4 secunde dupa ce se sting martorii,de la ce e sunetul?pompa de benzina,clima,inchiderea centralizata sau altceva?mentionez ca is inchise si clima si radioul la pornire.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca cei 2 martori sa ramana aprinsi pana cand pornesti motorul, pentru ca cei 2 martori sunt strict legati de functionarea motorului. Zgomotul pe care-l auzi e de la pompa de benzina, se amorseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am si eu o problema asemanatoare cu cea a lui AndreyB. Pornesc motoru dimineata si se aude un tacanit de la tacheti . Dupa ce se mai incalzeste ulei si se face ungerea ca lumea tacane numa unu. In timpul mersului daca o turez mai mult de 2500 rpm se aprinde martoru rosu de ulei si tiuie de 3 ori.

Era un topic mai vechi in care se spunea ca motoarele 1.4 16v ar avea o problema, respectiv cea cu sorbu.

O sa ma duc la mecanic, da sa mai stea oleaca frigu asta ca la -20 de grade numa pe langa masina nu e frumos sa stai :Driver:

AndreyB, tot asa se manifesta si la tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul de tacheti il am si eu, insa problema cu aprinderea martorului de ulei nu apare. Nu pare insa o problema minora, eu zic sa te duci la service sa vezi care-i problema, banuiesc ca ai verificat nivelul uleiului si e ok. Pare a fi o problema cu presiunea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, ca sa-ti spun istoria uleiului . Omu de la care am luat-o a zis ca i-a facut revizia totala de 120 de mii. Oricum nu am avut incredere in chestia asta cu 'domle, am schimbat eu tot". In fine ... am skimbat filtre, distributie si in cele din urma uleiu.De la achizitie pana la ulei am mai facut vreo 7000 de km. Prima oara s-a aprins senzoru de ulei din senin, si recunosc cam am scos joja si uleiu era un fel de apa minerala, adica cam negru si cam fara vascozitate. Am luat Castrol Magnatec 15W40, filtru si am schimbat. De atunci toate bune si frumoase, nu s-a aprins nimic. Asta pana la primu frig serios.

Cu cine am mai vb despre asta ziceau ca ori sorbu infundat, ori pompa are un defect. E ciudat totusi ca se aprinde senzoru doar cand e motoru in forta, adica mai mult de 2500 rpm. Oricum tre sa ajung la mecanic, dar sa se mai potoleasca frigu.

Nivelu uleiului e ok, e aproape de limita superioara a striatiilor de pe joja, de pierdut nu pierde, si nu-s asa batut in cap sa merg fara ulei ... am mai vazut masini si stiu cum se ridica o capota si la ce tre sa te uiti sub ea :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am sustinut o secunda ca nu ai fi stiut sau ca nu ai verificat, insa sunt oameni care vin pe aici, intreaba o chestie fara sa verifice nimic si noi ne dam cu presupusul. Nu e prea bine sa circuli cu presiune la ulei mica.. eu zic sa te duci cat mai repede la mecanic si sa rezolvi problema.

Alta problema: 15w40 nu ti se pare ca e cam in afara normei de ulei? Eu am pus pana acum 5w40 sau 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se aprinda becul de la senzor cand motorul e in sarcina, atunci si pompa de ulei lucreaza in paramaetrii mai mari decat in relantiu. Sincer eu cred ca e vorba de pompa de ulei si nu e decloc bine sa mergi cu ea asa, gandeste-te ca ungerea nu se mai face corect si ai mari sanse sa se gripeze motorul.

Cum ziceai si tu mai poate fii infundat sorbul, dar el nu prea se infunda fara motiv, de obicei se intampla treaba asta atunci cand in baia de ulei apare spanul (pilitura de fier) si asta se datoreaza faptului ca ceva in motorul tau nu functioneaza bine si doua piese metalice care trebuiau sa fie unse nu au mai fost, sau s-a folosit un ulei ne corespunzator/o combinatie de uleiuri care nu sunt compatibile si s-a format spuma aceea alb-galbuie vascoasa.

Concluzia mergi la mecanic cati poti tu de repede, pentru ca daca nu faci asta risti sa ti-se distruga motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15W nu este un ulei adecvat pentru perioada asta, mai ales acum ca o sa fie foarte frig, cu cat uleiul este mai gros, mai ales la pornire cand masina e rece presiunea de ulei va fi mai mare si ungerea datorita vascozitatii mari initial se va realiza mai greu. Maxim 10W , recomandat este 5W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact de asta am intrebat si eu, mi se parea mult prea vascos. Schimba uleiul si vezi ce are pompa de ulei, asa cum a zis si sookie, nu e bine sa mergi asa, termini motorul fara ungere corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-i dau jos uleiu si o sa pun un 10W-40. Daca tot nu tace ma duc la mecanic. Oricum mi-am propus sa ajung la el, da pe frigu asta nu-ti arde nici sa te duci la buda :ceuameni:. Va tin la curent. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ce ai cu frigul ! ...la voi la Iasi mecanicii lucreaza afara?? eu cred ca nu vrei sa mergi la service ca sa poti gripa motorul si apoi sa vezi tu distractie de te i-au caldurile... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nimic cu frigul. Doar ca mecanicul meu lucreaza in particular la un garaj de`a lui. Fiecare isi face masina unde vrea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si daca tot ai vrut un ulei mai vascos puteai incerca 10w60 Castrol RS, era mai OK decat ce ai pus tu acum in motor..!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!