Jump to content

Pornire Dimineata


Clodius
 Share

Postare recomandată

Ultimele 3 porniri dimineata ,la temperaturi de aproximativ -10 grade Celsius, s-au petrecut cu ceva peripetii. In primul rand se aprinde in bord martorul de presiune la ulei si se aude un tiuit prelung. Toate acestea dureaza mai putin de 2 secunde, dar de ajuns ca sa ma ingrijoreze. Am motive?

Ma gandesc totusi ca fiind temperaturi scazute, vascozitatea uleiului are de suferit si-i trebuie timp ca ungerea sa se faca in intregime. Ar mai fi si faptul ca masina nu fusese pornita de 2 sau 3 zile.

de asemenea cand pornesc masina pe timp rece (nu neaparat temperaturi sub 0 grade) se aude un tacanit, ca si cum ar batea tachetii. Cand motorul se incalzeste acesta dispare. Si voua, cei cu motorul de 1.4 16v, vi se intampla la fel? Problema aceasta am reclamat-o si in service, dar mi s-a spus ca nu am motive de ingrijorare si ca ar fi datorita frigului.

Prin bunavointa lui Voinea am facut si o scanare (multumesc inc-o data Voinea). Absolut nicio eroare.

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    18

  • SORAN

    12

  • Cornel.B

    7

  • Clodius

    7

tacanitul l-am experimantat si eu la motorul de 1.4. dar la mine a durat fix cateva secunde, pana a ajuns uleiul in tot motorul. Este oarecum normal. Posibil ca tacanitul sa fie si de la injectoare, pana isi intra in regim. (daca tacanitul are tonalitate mai joasa este de motor) . Nu cred ca ai de ce sa iti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema... Exact asa face si la mine, pana cand circula uleiul prin motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, la chestia asta, asa cum am mai scris, am primit raspuns si de la service. Nu-mi mai fac probleme demult, dar m-am gandit sa aduc si lucrul acesta in discutie.

Ce mi se pare mie mai important este totusi prima parte a post-ului meu, legat de indicatorul de ulei. Poate ca daca as merge zilnic cu masina, in aceasta perioada, nu s-ar mai intampla sa se aprinda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idei? Nimeni....

Ma duc in seara asta sa pornesc masina, dupa 4-5 zile. Sa vedem daca mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua zile am patit la ceva de genul asta.

Am dat cheie,par par par...si s-a inecat.Pe bord mi-a aparut becul cu ulei si un tiuit.Apoi inca o cheie si a mers normal.

O fi din ciclul "asa face toate".Am 1.4 benzina 85cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@i93mid

Intr-adevar "asa face toate" si pe a mea a apucat-o pornitul mai greu dimineata decand cu vremea asta rece.

Ba porneste din prima, ba porneste dupa 3,4 chei.Cand porneste din prima sta cateva secunde la 500 de ture si apoi isi revine,mai da si in nas dar dupa 200-300 de metri isi revine.

Tacanitul de la pornire se aude si la mine , insa asa cum spunea si CristiN, dureaza cateva secunde pana cand urca uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va recomand sa faceti asa cum fac eu, lasati cateva secunde sa se stinga toti martorii de pe bord, in afara de cel de la baterie si cel de la imobilizator, apoi porniti motorul si lasati-l 20-30 secunde pana isi face el ungerile. Eu asa fac, ma urc in masina, pornesc motorul si pana cand imi asez telefoanele si ce mai am prin buzunare la locul lor motorul are timp sa-si faca ungerea cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit masina aseara. Nicio problema, a mers perfect. Se pare ca temperaturile sub -5, -10 grade celsius nu prea-i priesc masinii. Ieri a fost mai cald.

Cristi, si eu stau ca toate becurile sa se stinga. Imi pun casetofonul, centura samd si de-abia apoi dau la automat.

Apropos voi porniti masina (iarna) cu piciorul pe acceleratie, sau o lasati sa porneasca la relanti? Eu, am incercat initial a doua varianta pe temperaturie anterior mentionate si masina mi se oprea, nu tinea relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea a facut niste ciudatenii si doar in perioada cand a fost foarte frig afara. La pornire timp de aproximativ 1 minut se auzea din torpedou ceva scartiind..ca o curea. Dupa cativa zeci de metri s-a oprit..ma gandesc ca ar fi ceva de la aer sau eu stiu..fiind in zona torpedoului. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurele probleme de pornire pe care le-am avut la -14 - -20 au fost aprinderea scurta a martorilor de ABS si TCS din bord in momentul pornirii motorului. Dupa 1-2 s se stingeau. Cum s-a incalzit n-a mai facut. La pornit nu tin piciorul pe acceleratie, doar pe ambreiaj (chiar daca e scoasa din viteza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu obisnuiesc sa pornesc masina cu piciorul pe acceleratie. Doar in perioada asta, pt ca altfel n-ar fi pornit masina. :icon_cool:

mohordbx, la tine acel zgomot ar putea sa fie de la ventilator. Nu stiu la G IV unde este amplasat, dar la Ibiza este in dreptul torpedoului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clodius, eu pornesc masina cat imi asez lucrurile, nu o las cu contactul pus atata timp. Cat despre pornitul cu piciorul pe acceleratie... nu obisnuiesc sa fac asta, nu vad rostul. Masina are soc automat, de asta se si tureaza singura pana la 1100 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

tacanitul nu se aude de la injectoare, se aude de la tacheti hidraulici care se autoregleaza pana cand ungerea se face optim...nu e semn de ingrijorare e normal sa faca asa cand motorul este rece.

Modificat de drw99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit un raspuns care ne ridica un val de pe ochi :icon_thumleft: Multumesc drw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

am si eu o problema in ceea ce priveste pornirea la ibiza mea 1.4 16v 75 CP. de cava timp aproape in fiecare dimineata cand pornesc masina se aude acel zgomot ciudat pe care il descrieti si voi dar pe langa asta am niste miscari ciudate ale masinii .. nu sunt foarte puternice dar nici insesizabile, ca si cum ar merge "in 3" timp in care sta turat motorul in 1000 rpm; daca o las vreo 4-5 minute isi revine singura la 750 rpm dispare si zgomotul si acea trepidatie, stiti cumva ce ar putea fi?

Acum o luna cand am facut schimbul de ulei i-am rugat pe cei de la service sa imi puna testerul pe masina si nu avea nici o eroare.

Oare sa fie de la ulei, pt ca am pus pt prima data Castrol Magnatec 10w 40 ?

:icon_thumright: sper sa nu fie ceva nasol

Modificat de Serpisor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inainte de a schimba uleiul nu a facut si acum face,ar putea fi de la ulei insa nu neaparat;daca e de la ulei poate face asa atunci cand in motor a fost ulei,de exemplu 5w40 ,0w30...iar tu acum ai pus 10w40.Am mai auzit de asemenea simptoame insa doar atunci cand motorul a fost tot timpul rulat cu un ulei cu o viscozitate scazuta iar la un moment dat se inlocuieste cu un ulei mai "puturos".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa nu fie de la ulei cauza... Si eu am ceva asemanator la pornire la rece si am 0w40 uleiul: usoare trepidatii plus ca da putin in nas la pornire de pe loc cand ajung in a doua si accelerez (nu accelerare brusca, ci in limitele bunului simt). Am schimbat benzina si tot la fel se comporta. Suspectez clapeta de acceleratie murdara, dar cercetari mai amanuntite voi face cand se va mai agrava problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. mie nu-mi da in nas masina chiar deloc ... decat atunci cand sunt cu ac-ul pornit parca face o frana de motor .. dar in rest este ok ... si imi face asa numai la prima pornire din ziua respectiva .. nu stiu de ce ... daca stie cineva si pote sa-mi dea un sfat ... este bine venit.

ce am uitat sa mentionez este ca am bagat acum vreo 3 zile benzina de la Agip si masina mi s-a oprit din senin de vreo 2 ori .. azi am bagat de la OMW si astept sa vad daca mai face asa ... sper sa nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin, :)

problema mare, astazi dimineata a facut la fel, ba parca putin mai accentuat decat datile anterioare, bun am plecat am ajuns la servici si cand a repornit motorul pt a schimba locul de parcare cu un coleg ... martorul de engine aprins ... pfff m-a stricat ziua, ce-mi recomadati sa fac mai ales ca astazi tre sa plec din bucuresti ... eventual contra unei beri sau a unei sume modice ma poate ajuta si pe mine cineva cu o scanare cu vagcomul, pt ca la ora la care plec de la servici sigur nu mai gasesc nici un service dechis mai ales ca este vineri ?

multumesc frumos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa trepideze un pic cand este motorul rece. Accelerati si voi usurel un pic si lasati motorul un minut sa se incalzeasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este neaparata nevoie sa se accelereze motorul, deoarece masina are soc electronic si se accelereaza singura pana pe la 1000-1200 ture, si sta acolo o vreme. Dupa un timp turatiile vor scadea in jurul valorii de 750 rot/min. Se poate si accelera daca se doreste asta, numai ca nu este musai. :(

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul specific dispare mai repede la o accelerare usoara pana in 1500 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boggy20031983

Ceva de genul patesc si eu dimineata. Nu de fiecare data, tocmai asta ma nelinisteste, uneori porneste normal, turatia fiind din start in jurul valorii de 8-900 rot/min. In unele dimineti la pornire turatia urca pana pe la 1200, dar problema e ca scade brusc pana pe la 550-600 rot/min, motorul da sa se opreasca dar isi revine, osciland pana cand se incalzeste si isi revine la turatia normala de 8-900 (asta cam 3-4 minute) . Trepidatiile provocate sunt destul de puternice. Am fost la service unde s-a umblat la clapeta de acceleratie. Am folosit aditivi cu benzina numai de la omv si cand zic ca nu mai am probleme cu ea, mai apar din cand in cand la pornirea motorului cand e rece.

a patit careva ceva de genul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!