Jump to content

Temperatura 1.2HTP in zilele foarte reci


Vially
 Share

Postare recomandată

Constat cu uimire, ca desi vara in cele mai crunte calduri acul de temperatura al motorului nu se clinteste de la centru, atunci cand e frig afara, sub -2 grade de fapt, tot acest ac nu ajunge la punctul lui favorit ;) Tot in ocaziile astea observ ca daca am mers suficient de mult incat sa se stabilizeze temperatura, daca opresc undeva si las motorul la ralanti, se raceste !!! E normal ? Nu ar trebui sa aiba si el un termostat acolo care sa opreasca circulatia apei in motor si sa nu se mai raceasca odata ajuns la temperatura optima ?

Chiar sunt contrariat, as vrea cateva pareri de la cei care se pricep in domeniu, dar si de la cei care mai au 1.2HTP, sa stiu daca ma duc in service sau nu. Mai exact: In conditii de 0 grade sau mai jos, motorul ajunge in punctul optim (jumatatea scalei) dupa minim 10km, si nu da semne de incalzire decat dupa 2-4km. Precizez ca nu il turez la mai mult de 3000 pana nu se incalzeste. E normal ? E atat de mic motorul incat nu se poate "incalzi" ? Sau am eu ceva la termostat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul in care se incalzeste mi se pare cam pare, dar depinde si de conditiile de trafic in care parcurgi acei 10km, daca ii faci la viteza constanta motorul se va incalzi mai greu, decat daca vei avea de schimbat viteze, accelerat, franat.

Cred ca e normal sa se raceasca motorul daca sta la relanti, la mine n-am observat (nici nu prea stau cu el la relanti, decat prin trafic), dar la masina tatalui meu (SOB TDI) se intampla acelasi lucru; daca n-a ajuns la 90C dupa cateva minute de stat la relanti ajunge pana la 60C (care e minimul indicat pe bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nu ai de ce sa-ti faci probleme mari deocamdata, probabil ca termostatul nu mai inchide asa cum a fost proiectat(fie nu mai etanseaza fie deschide mai devreme). Timpul in care zici ca se incalzeste este intr-adevar cam mare si la relanti iti scade temp datorita termostatului.(in mod normal sunt proiectate ca in regim de relanti sa stea la mijlocul scalei, cu mici deviatii st, dr)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi o problema de termostat. La fel se comporta si la mine si dupa ce am schimbat termostatul totul a fost altfel. In bine. Cam 300kLei + 400 kLei montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il mai studiez si imi notez exact ce, cum si in cat timp face. M-ar interesa foarte mult parerea posesorilor de 1.2, ei stiu exact cum se comporta motorul lor, si am putea face o comparatie, pentru ca daca ma duc in service la AVIA (sau la Brady, cu ajutorul colegului de aici ;) cred ca n-or sa imi schimbe termostatul in garantie, si nu stau prea bine financiar perioada asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare normal pentru un benzinar, insa la un TDI cred ca e ok. La mine, cand e frig, temperatura sta ceva mai jos la ralanti. (cu putin peste temp. de deschidere a termostatului). Poate si la tine e ok dar acul este f. sensibil in intervalul: temperatura deschidere termostat - mijlocul scalei. Ai incercat un VAG-COM sa vezi temperatura reala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta in manualul masinii care este temperatura de deschidere a termostatului, Vially. Daca sta sub acea temperatura in mod sigur e termostatul ori mai putin probabil senzorul ori indicatorul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

First stupid question: Care manual ? Nu am decat ETKA...

Second stupid question: Cine ma ajuta cu un VAG-COM sa citim temperaturile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te ajut. :salut: Glumesc, desigur.

HTP-ul asta ce cod motor are?

Later edit: Revin. Daca nu faci rost de un VAG-COM in timp util, fa urmatorul test. Incalzeste motorul pana la 80 grade, opreste-l, dupa care deconecteaza senzorul de temperatura a lichidului de racire. Masoara rezistenta senzorului. La 80 de grade trebuie sa fie 275-375 ohmi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin esti sigur ca are acel tip de senzor de temperatura care prezinta acea rezistenta la acea temperatura? Hai mai bine sa il rugam pe Vially sa citeasca rezistenta in ohmi la temperatura maxima (atinsa cu motorul lasat la ralanti pana intra ventilatorul).

@Vially: Mai incearca ceva. Lasa motorul la ralanti mult (muuult) pana intra ventilatorul electric. Citeste ce afiseaza pe bord la temperatura "apei". Vezi daca e aproape de valoarea la care "sta" de obicei. Daca sunt diferente semnificative atunci e clar ca nu e indicatorul din bord sau senzorul lasand, cam fara dubii, ca principal suspect termostatul.

Desi ar fi curios pentru o F

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei: Sunt foarte sigur. Si metoda ta e ok, dar indicatorul de pe bord nu este exact, mai ales in jurul valorilor de 80-90. Mai are o varianta: Masoara rezistenta sezorului cu motorul rece dupa care masoara rezistenta senzorului de temperatura a aerului. Cele doua rezistente trebuie sa fie apropiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai bine sa il rugam pe Vially sa citeasca rezistenta in ohmi la temperatura maxima (atinsa cu motorul lasat la ralanti pana intra ventilatorul).
Daca citesti rezistenata in acest caz atunci SIGUR va fi in parametri normali, deoarece ECU numai pe baza ei determina temperatura lichidului. Daca nu ar fi, nu ar porni ventilatorul. Ideea e sa fii tu sigur ca este temperatura corecta.

VAG-COM-ul ar usura mult aflarea temperaturii pe care o stie ECU pt. ca nu mai este nevoit sa faci conversie ohmi-grade. Dar masurand rezistenta sezorului este la fel de sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag mana in foc ca nu porneste nici un ventilator la ce frig e afara, mai ales seara... El nu ajunge la temperatura de echilibru (sau o face foarte greu), daramite ventilatie... Deocamdata nu am mai mers noaptea tarziu, si n-am mai observat fenomenul.

Ar fi interesanta si parerea unuia din colegii de pe forum cu 1.2, dar vad ca au disparut cand ai nevoie de ei... grr :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are cum sa nu ajunga la temperatura de pornire a ventilatorului. Nu are cum sa nu ajunga. Atata vreme cat nu e -20Celsius va porni la un moment dat (poate 20 min MAXIM) ventilatorul.

Nu ECU comanda pornirea lui ci un termocontact si eventual un modul tranzistorizat de comanda.

Cat despre prima afirmatie a mea, eu pun pariu ca daca nu exista o problema electrica pe comanda ventilatorului sau a blocului de comanda al lui va porni. Pe 5 beri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine, la temperaturi exterioare sub +5 grade, incalzirea motorului se petrece dupa vreo 2-3 km (la turatii de mers sub 3.000 rpm), ceea ce se traduce in inconfort (frig) in habitaclu. Solicitarea de caldura in habitaclu in aceste conditii prelungeste intervalul de atingere a temperaturii optime a motorului. Dupa aceasta distanta, acul indicatorului se stabilizeaza la centrul scalei si poate livra caldura in masina fara a mai afecta temperatura motorului. Nemultumirea aceasta mi-am exprimat-o intr-un topic numit "Caldura in masina" si am primit justificari cum ca este normal.

Scaderea temperaturii la ralanti nu mi se pare normala.

In acelasi domeniu o alta nemultumire a mea se refera la caldura insuficienta in zona picioarelor (sau sunt eu friguros?) care este livrata printr-un singur orificiu (la sofer).

Cam astea sunt constatarile mele, nu stiu daca il ajuta pe Vially, dar 1.2 HTP se incalzeste greu si nu cred sa fie probleme la termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ECU comanda pornirea lui ci un termocontact si eventual un modul tranzistorizat de comanda.
Ai dreptate. Eu aveam in gand alte motoare la care cica e mai modern sa fie pornite de ECU.

Si eu cred ca nu are cum sa nu ajunga la temperatura de pornire a ventilatorului, mai ales daca-l pune intr-o sarcina partiala (faruri, dezaburire etc).

@Vially: nu vad cum te-ar putea linisti parerea celorlalti posesori de HTP. Eventual sa-ti confirme daca este un caz general sau nu. Eu in locul tau m-as lamuri daca ceasul de pe bord indica corect dupa care as da fuga in service sa-mi schimbe termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de 2 luni. Pana acum nu am observat sa se raceasca motorul la relanti. E adevarat ca nu stau mai mult de 1-2 minute la stop (stiti cum e la iesirea din Dr Tabere - mergi 30m, stai 1 minut, mai mergi 50m, iar stai, etc) si cand ma opresc undeva mai mult in general opresc motorul. Dimineata motorul se incalzeste dupa 3-4km pana la 90gr si acolo ramane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm aceleasi simptome pe care le are Vially si la motorul meu... la temperaturi destul de scazute ( sub -5 grade Celsius am observat) , daca stai la relanti cam dupa 3-4 minute incepe sa scada dar numai pana intr-un punct (nu ma intrebati care ca e greu de aproximat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!