Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor! De vreo luna am observat un sunet foarte ciudat la masinuta mea din semnatura, in general cand motorul e cald. Prima data am crezut ca e de la cureaua de accesorii, role, alternator, etc dar astazi dupa ce am scos cureaua si am pornit motorul, sunetul nu a disparut, asadar cred ca partea aceea se poate exclude. Ca sa aveti o idee despre acest scartiit, huruit (sau nu stiu cum sa-l numesc), am incarcat un filmulet aici :

Eu am impresia ca vine de la filtru de ulei dar nu stiu ce legatura poate sa aiba? Va rog sa-mi dati niste idei ce ar trebui sa verific prima data. Multumesc!

Modificat de Kojack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema a fost rezolvata prim schimbarea filtrului de ulei :blink: . Tot nu inteleg ce putea sa aiba filtrul vechi dar e bine ca am scapat de acel zgomot :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu aveam acelasi sunet la motor si tot asa s-a rezolvat prin schimbare filtrului de ulei. nu stiu de ce putea sa se auda asa. Filtrul era mann si l-am schimbat cu unul mahle knecht

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, si eu tot MANN am avut si am cumparat unul cel mai ieftin (15lei) pentru proba dar acesta nu suna :icon_cheesygrin: . Pana acum eram convins ca dupa cel original MANN e cel mai bun dar incep sa ma indoiesc. Oricum in viitorul apropiat trebuia sa fac schimbul de filtru si de ulei asa ca l-am facut putin mai devreme. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ati putut zice asta prin februarie anul asta :D

am intrebat la toti mesterii, de unde naiba se aude mieunatul asta... bine la mine se auzea mai incet, nu atat de tare, dar oricum era sesizabil din habitaclu

am mai mers asa vreo 3 saptamani si oricum am schimbat uleiul si filtrul de ulei.. evident a disparut ca prin minune zgomotul, de la prima cheie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la service vroiau sa-mi schimbe alternatorul sau pompa servo :screwy:. Noroc ca m-am documentat si am putine cunostinte de mecanica. Totusi sunt curios ce poate sa sune intr-un filtru de ulei. Am inteles ca este un fel de supapa in el sau rezonanta hartie uzate din filtru :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa suna la mine filtrul de motorina (de intensitate mai mica, din habitaclu se aude la fel ca buzerul pentru usi deschise dar cam la jumatate din intensitate). Si nu conteaza ca este nou sau ce firma, cand il apuca, mai ales la rece fluiera. cred ca explicatia este aia cu rezonanta hartiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Am un VW Golf 4 1,9 TDI. Dupa ce pornesc motorul se aude un zgomot timp de cateva secunde ca si cum s-ar mai invarti electromotorul. Aveti idee ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bendix-ul de la electromotor (nu se mai retrage la timp), trebuie dat jos si curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ xflorin,

salut, e o problema destul de comuna la G4, si eu auzeam un carait cam de 1-2 secunde dupa pornirea motorului. Am fost la mecanic si am rezolvat elegant , fiind dusa bucsa mare . Electromotorul are 2 bucse de cupru / alama prin care se invarte axul (nu are rulmenti). cele doua impreuna cu semering-ul de langa bendix m-au costat 20 ron. La demontare mecanicul va curata si gresa totul oricum, inclusiv reductorul si bendixul. Manopera la mine a fost 50 ron.

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

se numeste rola cu ambriaj dar punr rola simpla si nu se mai strica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu cui s-a adresat acest răspuns, dar este total nepotrivit.

Nu o să se mai strice rola, este adevărat, dar o să se strice altceva mult mai scump.

Uite aici câteva chestii despre asta, nu este reclamă, doar că acolo scrie câte ceva despre ce presupune acest sistem

http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/docs/Generatorfreilaeufe_ro.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.am si eu o problema si sper sa ma lamuriti si p mine.mi sa rupt suportul de la o rola din vecinatatea alternatorului(aceea care intoarce cureaua pe fulia alternatorului) mi sa spus k suportul acela ca sa pot sal schimb trebuie demontata pompa de injectie ,distributia ,pompa servo alternatorul si compresorul ac.ca pe suportul acela sunt montate toate.va rog sa ma lamuriti si p mine ca mi se pare o teapa de service asta.prea mult demontat pentru o singura rola dupa parerea mea.multumesc frumos.astept o lamurire de la voi

Am uitat sa precizez in mesajul anterior.masina este un golf alh 2002

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit rola de la intinzator, fara restul ansamblului, la pretul de aproximativ 85 lei. Marca Optimal. Oare merita schimbata doar rola?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius_suka

salut.am si eu o problema cu un alternator.acum cateva zile au trebuit schimbati carbunii lucru pe care un meserias la un atelier l-a si facut.problema e ca de atunci au inceput sa se auda ceva zgomote din alternator,un tacanit ,la perioade neregulate ca timp.piesa schimbata a fost noua iar la verificarea lui nu aparuse si o alta problema in afara carbunilor.de atunci am facut cam 300 de km ,in care am tot vazut mesaj in bord cu probleme alternator,iar cand am ascultat motorul,se auzeau zgomotele de la alternator.s-a mai intalnit cineva cu asemenea probleme?oare sa se strice si altceva in alternator in 300 de km?sau sa-l  suspectez pe meserias pt lucru de mantuiala?.multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este ţăcănit la intervale neregulate (uneori dispar dacă accelerezi puţin) cred că este fulia. În mod normal nu are legătură cu ce a făcut omul acolo, s-ar putea să fie coincidenţă. Sau înainte nu încărca cum trebuie din cauza cărbunilor (deci rezistenţa opusă de alternator era mică) iar acum cu cărbunii noi alternatorul opune  o rezistenţă mai mare din cauza sarcinii şi rola fiind pe ducă a început să chiţăie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius_suka

se pare ca ai dreptate colegule.a venit si confirmarea oficiala ca este fulia(se pare ca patineaza).asa ca acuma incep cautarile pt o fulie..daca ma poate ajuta cineva cu vreuna(contra cost bineinteles) astept mesaje...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine ia una nouă, de preferat Ina şi ştii că cel puţin 60k km nu mai ai treabă acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,de o saptamana am sesizat in zona rolelor de la cureaua de accesorii un zgomot ,este f usor sesizabil,ba se aude ba nu se mai aude,un scartait fin, cand cuplez climatronicul se aude mai tare si continuu,se aude si sub masina ,din lateral ,am avut un colier la teava de esapament rupt dar l-am sudat ,sa fie ala sudat aiurea si de acolo si zgomotul,astept parerile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Aceeasi problema apare si la mine dimineata pentru 2-3 minute.La tine cum s-a rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, si eu am avut o asemenea prob:  fasaiea si motoru avea o mica vibratie ciudata, cum acceleram disparea pentru un timp,

am schimbat cureaua, a disparut fasaitu dar a ramas vibratia, tot de la intinzator?

Modificat de MIKE ROSS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat intinzatorul,cureaua de accesorii,fulia si rulmentii la alternator dar zgomotul tot apare dimineata pentru 2-3 min,exact ca in filmuletul din postul 465 .Ceva idei?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

imi fasaie alternatorul.

este vreo sansa sa il ung cu vre-un wd40, pana sa apuc sa il desfac sa schimb ce-o fi cu probleme?

este vre-un tutorial de demontare/ungere?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este să fie de la rulmenţi, ăia cam huruie.

De fâsâit cam de la rolă.

A apărut dintr-o dată sau acum ai observat că şi la mine am schimbat rulmenţii şi rola şi tot fâsâie ceva pe acolo, cred că este normal dacă nu se aude decât cu capota ridicată.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=68329

http://vwforum.ro/topic/90520-reparatie-frei-alternator/

http://vwforum.ro/topic/26415-rulmenti-alternator/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Este posibil sa scartaie periile alternatorului la pornire, daca sunt uzate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!