Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Da se rupe intinzatorul!! In momentul in care se blocheaza fulia de la alternator acesare fiind unic sens sau fulie cu ambreiaj sau cluch pulley inertia rotorului va

ridica intinzatorul, deci dupa ce fulia sa dus pe .. veti vedea ca intinzatorul vibreaza ca naiba si ulterior se va rupe sau va crea un sant in suport.

Mai exista posibilitatea ca fulia sa se invarta in ambele sensuri atunci veti vedea rosu in bord si zgomot ciudat.

Aveti grija cei care puneti fulie fara ambreiaj o sa platiti dublu pe suportul de la alternator nu va jucati daca mesinile le tineti pentru voi.

Chorati-va la rola aia intinzatoare si puneti un prieten sa va opreasca motorul in timp ce voi va beliti ochii la rola intinzatoare si o sa vedeti cum joaca daca ati pus fulie fara ambreiaj.

Suportul de la intizator si intizatorul sunt primele care cedeaza din cauza unei fulii tampite mai departe se duce si fulia de la vilbrochen. aia are un strat de cauciuc care se dezlipeste. si se invatre mai incet decat vibrocehnu producand un scartait de mor anomalele de dimnsiuni mici pe o raza de 50 de metri de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dupa o forja am auzit un zgomot ciudat la motor zici ca e ambulanta as face,am descoperit ca telescopul de la intinzator de la curea accesorii are uleiul curs si de aici provine zgomotul cred?Din cate vad intinzatorul din pacate e cam scump plus role si alte minuni iara am o paguba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tututor!

Problema lui bad 69 o am si eu. Trepidarea intinzatorului si zgomotul aferent (de rulment spart) e tot mai evidenta.

Ma poate ajuta cineva referitor la identificarea tipului de fulie anlternator? Cum imi dau seama ca e cu sau fara ambreiaj?

O alta problema care presupun ca deriva tot din acesta ansamblu, anume ca, venitaloarele de AC nu se mai invart la pornirea aerului.

Am schimbat la service cureaua de accesorii, care ulterior informandu-ma pe net, am observat ca poate fi de 2 tipuri: pentru masini cu AC si pentru cele fara AC, ceea ce ma face sa cred cei de la service mi-au montat una necorespunzatoare, pentru masinile fara AC.

Intrebarea este: poate fi vreo legatura intre nefunctionarea ventilatoarelor si folosirea unui tip necorespunzator de curea accesorii (pt masini fara AC)?

La fel si uzura intinzatorului, care dupa schimbul curelei a devenit tot mai evidenta.

Mentionez ca aceste constatari le fac dupa aprox. 2 luni de la schimbul curelei. Pe motivul folosirii rare a aerului conditionat, nu mi-am putut da seama de vechimea defectiunii. Daca aceasta (faptul ca nu mai merg ventilatoarele), a fost inainte sau ulterior schimbului curelei.

In asteptarea raspunsurilor dumneavoastra, numai bine!

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai schimba rolele.

Dupa aia, vedem de ce nu-ti mai merge AC-ul.

Este topic dedicat, cu verificarea ventilatoarelor.

Spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SDIonVWG4,nu se poate monta curea de ac la masina fara ac si invers.Intinzatorul poate face firuri in urmatoarele cazuri:e defect din cauza amortizorului care intra in componenta lui sau rola de la ambreiaj e defecta si asta inseamna ca la oprirea motorului sa iti tensioneze prea mult intinzatorul..care apoi inevitabil se strica.La partea cu ventilatoarele este alta discutie:verifica daca ai freon,daca sistemul este perfect functionabil ..etc.Din cate stiu la SDI toate au ambreiaj la alternator pt ca alternatoarele sunt mari de 90/120 ah

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si multumesc de raspunsuri,

Aria slabiciunilor se pare ca se restrange la fulia/rola compresorului (cea cu ambreiaj din partea inferioara a ansamblului accesorii),

Un amic de-al meu care lucreaza in domeniu, proprietar de vw bora, mi-a identificat problema prin a invarti de ambreiajul rolei in timp ce motorul era pornit. Acesta (ambreiajul) da sa se invarta, insa se poticneste, nereusind sa faca o cursa compelta. Mi-a spus cum ca din cauza nefolosirii aerului conditionat (deschis doar ocazional de catre mine vara, toamna, iarna si primavara deloc), rola a ruginit, iar aceasta rugina se freaca de ambreiaj, ceea ce da acel zgomot de rulment spart, huruit fin.

Contributie la aceasta a mai fost si lipsa scuturilor laterale din plastic, ce lasa aceasta rola expusa direct umezelii...neglijenta asta:(

Referitor la ventilatoare, dupa diagnosticarea electronica, cu exceptia unei erori date de senzorul de temperatura n-a mai fost nimic altceva de functionarea ventilatoarelor pentru racirea motorului(credeam initial ca are cureaua accesorii e vinovata).

Ventilatoarele pornesc la 95 de grade automat, nu si din comanda de bord

@GABIWX, cine stie stie:). Ai avut dreptate, cureaua e cea potivita masinii mele:), totate multumirile!

Acum marea problema este: unde pot gasi doar kit-ul de reparatie compresor (rola+ambreiaj) eventual si bobina aferenta acestuia?

As dori sa cumpar un kit nou, insa majoritatea ofertelor vin pachet cu compresorul. Mapoate ajuta cineva cu acest reper(rola+ambreiaj) SH?

Masina este: VW Golf 4 tip motor 1.9 SDI,tip motor: AQM, nr identificare: WVWZZZ1JZB123537.

Multumiri in avans si fara evenimente de acesta natura :)

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Din pacate nu am reusit sa fac nimic compresorului zgomotos decat niste filmulete care sper sa ajute in a ideentifica problema.

In filmuletul 1: http://www.youtube.com/watch?v=TCl_VJjfimE

Dupa ce am demontat cureaua am constatat ca fulia, are un joc de 2-3 mm. Sigur rulmentul e busit.

Problema e ca acel zgomot pe care il tot acuz la masina in timpur mersulu (huruit) se completeaza cu un alt zgomot dat de ambreiajul electromagnetic care atinge pe fulie(partea iterioara).

Intrebare:

Este posibil ca datorita acelui joc al fuliei se produce atingerea dintre aceasta si ambreiajul electromagnetic?

De curand am schimbat cureaua de accesorii care de regula (din cele auzite pe site) sta mai strans decat cea originala puana presiune pe rulment si inclinand fulia care atinge ambreiajul.

In filmuletul 2:

Am observat ca compresorul nu cupleaza. Semi cuplarea pe care o vedeti in filmulet se produse si cu ac oprit, din motivul atingerii celor 2 piese, ambreiaj si fulie, semnalat mai sus

Intrebari:

Ventilatoarele nu pornesc, acestea sunt comandate(pornesc) electric sau sunt constranse de compresor?

Ambreiajul nu ar trebui sa cupleze in ipoteaza lipsei freonului in instalatie? Daca cuplarea lui nu este constransa de inexistenta feonului, atunci e probabil sa fie bobina arsa?

O sa merg sa verific instalatia de freon, sa completez eventua. poate compresorul revine la ganduri :D

Multumesc in avans,

Cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut verificrile de aici?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare

am si eu o problema cu un zgomot pe la motor.Masina este o bora PD 115cp,am skimbat distributia,am skimbat intizatorul de la cureaua de accesori si tot se aude,e un fel de tacanit(cum ar fi un rulment fara vaselina),nu stiu ce are,e un zgomot enervant.Ce poate fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia de alternator - scoate cureaua de accesorii si vezi daca functioneaza corect - trebuie sa invarta, in sensul de functionare a motorului si invers nu - axul trebuie sa fie liber.

Altfel - zgomotele sunt greu de depistat cand esti la fata locului.....dar asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa invarta de rotor si fara sa scoata fulia . Invarte cu o surubelnita de paletii elicei de racire. Intr-un sens trebuie sa se invarta , in celalalt nu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e, dar cu grija sa nu infinga surubelnita prin spirele statorului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola de la alternator o pun alta maine

pot sa invart de paletii de racire fara sa dau cureaua jos?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, invarti de ei - dar ai grija cum bagi surubrlnita in carcasa - trebuie sa se invarta liber, intr-un singur sens. Daca nu se invarte liber in niciun sens, trebuie inlocuita fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se invarte liber intr-un sens,eu cred ca este pompa de servodirecte,ca atunci cand rotesc de volan spre stanga si incerc sa trag de volan mai mult,nu mai face,sunt cu nervii la pamant ca nu stiu ce sa-i mai fac,daca nu este nici pompa de servo merg asa cu masina pana se rupe cureaua si apoi vad ce este blocat

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am descoperit tacanitul de unde era.era de la fulia de la pompa de servo,se mai tinea decat intr-un surub.gaurile unde vin alea 3 suruburi erau terminate,se mai tinea intr-un surub fulia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, pentru cei din zona craiovei care au probleme cu fulia alternatorului sau rola intinzator, va recomand ASCET service, la iesire spre slatina langa peco Eurogenetic, am dat 150 ron pe fulia alternator si 20 ron montajul. Fulia este marca inna si este importata din germania.in 2o min s-a rezolvat totul. bafta multa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca sunt destul de multi care au probleme cu alternatorul, daca ajuta pe cineva am eu unul cu carcasa putin sparta dar in rest este ok, incarca in parametri. Astept PM pentru cine este interesat de el. Nu vreau sa se considere reclama, incerc doar sa ajut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si am ceva probleme cu partea electrica si se pare ca ar fi de la alternator dar nu stiu sigur.Simptomele sunt urmatoarele:

-pe plusul de la baterie am un cablu care vine direct de la alternator si se incinge foarte tare.

-pe baterie am 13.5-13.7a si masurat direct pe alternator am 14.3-14.5a.

-cand este pornita si clima cablul aproape ca ia foc.

Sa caut alt alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu ai de ce sa cauti altul.... vezi sa nu ai contact imperfect la cablul respectiv,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a umblat pe la instalatie pe acolo?

Dupa cum spui cablul este prea subtire si de aici o cadere de tensiune pe el prea mare (ai aproape un volt) ceea ce provoaca incalzirea acestuia (in acest caz incalzirea este uniforma pe toata lungimea cablului) si o tensiune de incarcare necorespunzatoare. Cu cat ai consumul mai mare cu atat creste curentul consumat din baterie dar si caderea de tensiune pe acesta, tensiune care se scade din tensiunea generata de alternator, astfel incat cu cat ai consumatori mai multi cu atat tensiunea de incarcare a bateriei va fi mai mica ceea ce nu este bine pentru aceasta.

La bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa ai peste 14V (14-14,4V)

Plus ca acest cablu nu vine direct pe plusul bateriei ci printr-o siguranta (daca ai un bloc de sigurante pe baterie este de forma lamelara).

Poate fi si contact imperfect, dar in acest caz cablul nu se va incinge la fel pe toata lungimea lui ci va fi mai fierbinte acolo unde este contactul imperfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce mi-au zis "experti" care s-au uiat se pare ca ar fi scurt in alternator la bobine dar nu stiu ce sa cred.Am gasit la un prieten un alternator si il probez sa vadem daca si cu ala face la fel.

O sa verific daca este fierbinte pe toata lungimea lui si sa incerc si cu un alt cablu.

Este posibil sa am scurt pe undeva si daia sa se incalzeasca asa?

Modificat de daniel060288
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca avea scurt la bobine se incingea alternatorul si nu debita tensiunea aia in sarcina.

Cred ca daca era scurt pe undeva chestiunea se solda cu sigurante arse sau iesea fum de undeva. Cred ca asta se poate exclude deoarece firul vine direct la plusul bateriei, daca venea inodat pe altundeva ar fi putut fi o explicatie, dar asa nu cred (legea lui kirchhoff+legea lui ohm :icon_thumleft: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!