Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

A fost operat astazi alternatorul meu

Rulmentul din spate praf, freca rotorul de stator

Schimbat rulmentii 6003 si 6303 unu z si unu zz(nu mai stiu care, cost rulmenti 14 lei), manopera 100 si am scapat de huruitul acela infernal.

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am rezolvat problema! Acel suierat se auzea de la filtrul de ulei. Am inlocuit uleiul si filtrul de ulei(10.000 km de la inlocuirea precedenta ).Salutare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suiera filtrul??? :blink: e prima data cand aud.De care era?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suierator.... :lol:

Sincer, nu am pomenit asa ceva, pana acum........nu are ce sa suiere pe acolo.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil era ceva desprins in filtru. Orice fluid care se deplaseza cu o viteza oarecare si intalneste un obiect subtire in stare sa vibreze poate provoca un sunet de o anumita frecventa care apoi sa rezoneze in carcasa filtrului.

Si la mine cateodata se aude un tiuit (cam cum se aude buzerul cand deschizi usa cu luminile aprinse dar de intensitate mai mica) din filtrul de motorina sau cel putin de acolo mi s-a parut mie. Cand o mai face o sa verific cu "metoda levierului" sa vad sigur daca e de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am spalat motorul(nu stiu de ce) doar ca era prafuit si f putin murdar, dar am zis sa luceasca, iar apoi am intampinat aceeasi problema cu tzacanit, scartzait si zgomote insuportabile pt un motor vw. de asemenea am vazut cum oscileaza rola intinzatoare, are un joc ciudat si cureaua parca mai are un pic si sare de pe fulii. probabil si la mine este de vina fulia alternatorului.

Cum spunea un coleg mai inainte,

NU MAI SPALATI MOTOARELE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

De cateva zile imi suiera rola de la curea de accesorii, cea care sta fixa. As vrea sa va intreb daca exista posibilitatea schimbarii rulmentului doar la aceasta rola, procedura asemanatoare cu rola de la intinzator? ms

Sau poate stie cineva un cod al rulmentului din rola.

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage un pic cu ochiul pe aici

La mine nu este prezenta rola aia fixa, dar daca rola este la fel nu vad de ce nu?

Ai zis ceva de o procedura de inlocuire la rola de la intinzator, nu pui un link aici?

Despre codul rulmentului cel mai bine dai rola jos si vezi ce scrie pe el deoarece rulmentul respectiv nu vine ca piesa de schimb separata asa ca nu cred sa apara in Etka.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Aici am citit: http://www.oichan.org/mods/bearing/bearing_e.htm

Din cate am vazut la mine rola este din metal si este din doua jumatati nituite in care este fixat rulmentul. Eu ar trebui sa dau jos nuturile sa schimb rulmentul si sa ii pun nituri sau suruburi de 8 in locul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rola este cea din imagini atunci nu vad de ce nu ar merge, cred ca toata dificultatea ar consta in a potrivi perfect cele doua jumatati, de asta cred ca ar fi bine sa ai niste nituri care sa intre perfect in orificii si sa le strangi cumva fara sa bati in ele. Este treaba de finete pt ca la cel mai mic decalaj o sa ai uzuri mari la curea.

post-40889-0-58218300-1325189121_thumb.j

post-40889-0-37299900-1325189131_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta este rola. Ma gandesc ca daca fac rost de nituri sau suruburi care sa se potriveasca perfect la gaura sa nu aiba joc atunci nu ar trebui sa am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IA o rola cu totul si ai scapat de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te combina prosteste sa repari rola veche.Exista riscul de a se desprinde si daca se intampla treaba asta poti avea daune destul de mari;se poate sparge carcasa de la distributie si poate sarii cureaua de distributie.Sunt role care se sparg(separa in 2),originale.Intinzatorul respectiv este supus la presiuni foarte mari si daca te uiti atent la el sa ales o solutie de fabricatie destul de mare si bucucanoasa.In consecinta INA 532 0326 30 in jur de 80 lei,este echivalentul la masini cu AC si servo.

butucanoasa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta rola asta de la alternator... Nu m-am gandit niciodata ca are un fel de "ambreiaj" in ea.

INA aveam si eu pe masina... Era blocata si imi scartaia volanul cand invarteam de el stanga-dreapta. Am pus tot INA si am scapat de probleme :)

post-46865-0-32202500-1325227799_thumb.p

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ina iti vine din fabricatie,e lider in,, sisteme roata libera generator,,Am vazut si pe iveco si multe alte masini montate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... acum am fost la masina in incercarea sa detensionez intinzatorul a vad care rola suiera cu exactitate. Faza e ca nicium nu merge, nu reusesc sa il detensionez, apasa cu foarte mare forta pe curea nici nu am reusit sa il misc macar. Insa am pornit motorul si am inceput sa ascult cu atentie, am pus putina zapada la surubul rolei de ghidaj si zgomotol a disparut instant. Deci tot asta pare sa fie problema.

Cum as putea sa detensionez cureaua sa pot da jos rola? Am incercat conform manualului cu cehai fixa pe acel mic blocaj insa nu prinde cheia, blocajul fiind rotunjit.

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelara cotita(mecanicii au una speciala pt astfel de operatii),si cand se slabeste introduci siguranta (un cui sau o surubelnita mica dar calitativa)in locasul de blocaj.

post-64586-0-18657900-1325229140_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inelara cotita se pune pe surubul rolei? Daca da merge de sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pe piulita de la rola ,si apoi se face mangealac...pana ajunge in pozitia de repaos...si apoi bagi siguranta in locas.Daca nu scoti cureaua sa fie rola libera sa iti poti face treburile linistit.Daca vrei sa desfaci rola,am impresia ca filetul e pe invers..nu mai imi aduc aminte sigur 100%.Repet nu mai imi aduc aminte foarte sigur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta zic si eu sa nu te complici si sa iei o rola noua. Niciodata nu o sa pui tu niturile alea cum le pune un robot si riscurile sunt prea mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut ...aveti idee cumva la masina din semnatura am fulie la alternator ??multumesc

motor AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de ce sa nu ai ? :)

ai cu siguranta, pt ca 1.4 si cele 1.6 105cp sunt 90% la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila..tu ai la 1.4 fulie alternator?(sistem roata libera generator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asa stiu... din ce m-am documentat, ca la ea n-am ajuns sa umblu

gresesc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!