Jump to content

Impresii despre Tiguan 5N & 5N2 (Tiguan 5N & 5N2)


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

@alex_pescariu: si ce te-ai decis sa cumperi in final? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 326
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • eurotig

    21

  • Andy_B

    18

  • Vlad F Buc

    17

  • dadu

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este o idiotenie.

Ai optiune off-road adica trage cu toate cele 4 roti. Daca esti berbec si o folosesti impreuna cu ESP probabil o sa patesti exact ca dobitocul din film sau ca respectiva persoana in zapada.

Cuplezi 4x4 permanent scoti ESP si ii dai talpa, rezultatul poate fi cam asa:

- ramai pe burta si aia e, fara ajutor nu iese nimeni indiferent de ce masina are

- iesi rapid sau mai greu.

Sincer am patit si eu sa raman intepenit in situatii penibile si asta din cauza ESP care era activat si se baga el peste 4x4. Am scos ESP si am iesit fara probleme, am fost in situatia in care doar o roata avea aderenta (asfalt) si tot am iesit.

Cred ca foarte mult tine de soferie, degeaba ai masina daca nu ai experienta. Plus ca un alt capitol foarte important este anvelopa, degeaba incerci sa iesi din zapada daca nu ai cauciucuri de iarna(aderenta scazuta).

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect apropo de cauciucurile adecvate - pot face diferenta "de la cer la pamant". De fapt singurul contact al masinii cu solul este prin cauciucuri, deci trebuie cauciucuri adecvate situatiei.

Corect si apropo de ESP. De fapt chiar producatorul (producatorii) spun de multe ori ca in situatii cu aderenta precara si unde trebuie sa mentii inertia masinii, sa decuplezi ESP-ul care nu face altceva decat sa reduca cuplul masinii - si implicit inertia - exact cand nu trebuie.

Dar mai trebuie si un sistem de control al tractiunii adecvat care stie sa suplineasca un diferential blocabil mecanic prin simularea acestuia, prin infranarea rotii cu aderenta scazuta, in asa fel incat forta motrice sa se duca la roata cu aderenta (mai) buna. Si asta obligatoriu pentru ambele punti - fata si spate - degeaba o face doar pentru una din punti.

@stofarius - un Freelander2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vlad: Tiguanul de care povestesc, i se invarteau in gol rotile de pe spate. Daca nu ar fi avut 4x4 activat nu cred ca s-ar fi invartit acele roti, VAG nu are tractiunea pe spate. Masina nu parea sa fie intepenita pe burta... nu era zapada totusi chiar asa de mare. In plus, aparusera si niste "ajutoare" care bagau cu lopata zapada sub rotile din spate :offtopic:

Daca era pe "burta" foloseau lopata aia sa mai darame zapada de sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma vad nevoit sa va corectez putin. Tiguan nu are 4x4 blocabil. Acel buton de 4x4 are cu totul alte functii decit cea de blocare a diferentialului.

La fel si Q5. Trebuie sa facem o diferenta intre masinile cu diferential blocabil si cele cu ambrieiaj patinat cum este cel de pe Tiguan si Q5. In conditii de off-road mai extrem nici Tiguan-ul si nici Q5 nu fac fata, mai ales in fata unei masini cu diferential blocabil. Din ce stiu eu din cele de acolo Volvo si 4007 are diferential blocabil.

Ca si concluzie, nu va bazati pe butonul 4x4 de pe Tiguan, are cu totul si cu totul alte functii decit cea care ar fi fost necesara aici. Una dintre ele de exemplu este aceea de a mari sensibilitatea acceleratiei, la motoarele de benzina in plus da cuplu mai mare la turatii mici ceea ce la disel este compensat prin curba motorului. In rest mai nimic.

ESP --- il simti si il scoti cind mergi pe noroi, zapada, pentru ca atunci se simte derapaj si automat masina frineaza daca are EPS - ON. Am patit personal asta pe un drum iarna si pina nu am scos EPS nu am putut sa merg mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu din cele de acolo Volvo si 4007 are diferential blocabil.

Volvo are ca si Tiguan-ul o unitate Haldex, iar 4007 (Outlander, C-Crosser) are ceva asemanator cu Haldex (tot un fel de system multidisc cuplabil electronic).

Dar in nici un caz nu au diferentiale centrale blocabile.

Acel "LOCK" pe care-l vezi la selectia modului off-road la Volvo si 4007 fac ca acel Haldex sa fie comandat full-time, adica discurile sale interne sa fie blocate tot timpul.

In felul acesta masina se va comporta ca una care are cutie de transfer cuplabila manual (ca Patrol-ul de exemplu in modul 4H), sau ca una care are diferentialul central blocabil la cerere (ca Defender-ul de exemplu), repartizand 50-50 din cuplul motorului intre cele 2 axe.

Evident, niciodata un sistem multidisc cuplabil electronic - precum e Haldex-ul - nu va fi la fel de rezistent si eficient in off-road ca un sistem pur mecanic - o caseta de transfer sau un diferential blocabil.

Cand vorbeam de "simularea" blocarii diferentialului prin intermediul controlului tractiunii, ma refeream la diferentialele de pe fiecare axa - fata si spate.

Oricum nu e locul sa discutam aici despre sistemele de tractiune si diferentele dintre ele... Sorry de off-topic.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calm man, pe mine unul nu ma deranjeaza si cred ca toti posesorii de Tiguan sunt interesati de subiect. Sau cel putin ar trebui sa fie.

Poate nu este locul cel mai potrivit dar informatiile sunt binevenite.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma abtin sa fiu rautacios, o sa fac doar cateva consideratii tehnice:

1. tiguanul nu are buton 4x4. este 4x4 permanent.

http://www.volkswagen.at/lexikon/4motion.html

2. eu am fost in situatii limita si am iesit cu off road si esp cuplat. Asa functioneaza si EDS(sistemul electronic care simuleaza blocarea diferentialuli prin blocarea rotii care nu are aderenta).

daca nu se cupleaza aceste sisteme normal ca ele nu functioneaza. RTFM!

Eu sunt f multumit de comportamentul masinii si am incercat-o in situatii extreme(suspendat cu burta pe zapada depusa peste noroi afanat de la un sant pt tevi intr-un santier. pana au venit baietii sa ma inpinga am iesit singur desi sunt incaltat cu AT + multe alte iesiri in padure/noroi).

Pt cei care vor sa vada cum se comporta sa mearga sa o testeze. filme se pot face multe...

@monique cunosti tu personal cazul ca sa afirmi "e pe bune" insa nu atat de bine incat sa o consideri tu/posesorul "teapa anului"... straniu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raf Nu vreau sa te contrazic, dar din experienta proprie nu am reusit sa cobor de pe bordura (gheata+zapada) cu ESP activat.

Pur si simplu parca acceleram in gol, cred ca masina era hotarata ca nu exista aderenta si nu mai vroia sa se miste sau sa invarte rotile.

Am dezactivat ESP am dat talpa, am aruncat zapada in toate partile si am iesit. Probabil am fortat putin masina si cauciucurile, dar pe mine unul a reusit sa ma scoata dintr-o situatie penibila in care blocam o banda si toti soferii se holbau la mine ("uite si la asta cu Jeepul").

Poate in mod normal este bun si ESP activ ca sa nu te afunzi, dar de cand am ramas "de fraier" decuplez ESP activez off-road si-mi fac treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat off-road cu ESP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa vad un Q5 cu o roata in aer care pur si simplu statea pe loc, si nu era foarte complicat sa iasa de acolo.

Nu sint extrem de sigur ca acest EDS de pe tiguan isi face treaba asa cum scrie la carte.

Singura mea experienta a fost cind am ramas pe burta in zapada, si totusi am reusit sa ies, cu ESP pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine o face.:biggrin: testat de mine, nu vazut pe youtube.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am oprit cu o roata in aer si nu am avut probleme sa-mi continui aventura.

Cat despre aptitudini off-road masinuta se descurca excelent atata timp cat o sa gaseasca aderenta.

Am mers cu ea in Delta iar acolo "pamantul" este un fel de lut care se lipeste ca deaq si de cauciuc si de masina. Am mers cam 50km-60km prin mocirla, eram 3 persoane si echipament full (echivalentul a 4 pers + bagaj), am urcat pante, am mers pe teren inclinat lateral am intrat in balti in care daca te poticneai era cam naspa. Si toata aceasta aventura a fost facuta cu cauciucurile stock(Hankook) care nu erau m&s sau chestii de genul asta. Nu am reusit sa ma impotmolesc sau sa pierd controlul.

Nu vreau sa compar Tiguanul acum cu masini adevarate off-road, dar jucaria si-a facut treaba, cu alte cuvinte este un compromis foarte bun(SUV).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai fost curajos ca ai facut treaba asta Vlad cu cauciucurile stoc.

eu am pirelli p6, dar sunt niste basini

abia ieseam din parcare cu putina zapada cu ele

ca sa nu ma fac de ras la bloc, mi-am luat cauciucuri de iarna serioase, care merg bine tare si la noroi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am auzit numai pareri proaste despre pirelli p6.

Referitor la curaj, mai mult ma bazam pe baietii din masina. Daca era sa raman blocat ii bagam la impins sau sa traga ca magarii de sufa.

Bafta mea a fost ca nu am fost nevoit sa opresc ca altfel ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vorbind de offroad - ati vazut comparatia dintre Duster si Tiguan pe ProMotor - http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-co...guan-6164013/p3?

Evident baietii au comparat cu Trend&Fun, nu un Track&Field.

Modificat de snakebyte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din majoritatea testelor efectuate de revistele europene a reiesit ca Tiguan are printre cele mai bune comportamente off road din clasa sa. Acum vine promotor, ia modelul de sosea si ne spune ca Duster este peste Tiguan din cauza ca Tig-ul are buza prea jos... penibil. Sau Duster este cea mai buna in clasa asta... sa mai asteptam si alte teste comparative.

"Aşadar,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super .......... nu stiu dc mai compara Tiguan cu Duster puteau sa-l compare direct cu Papuc 4x4.

Chiar de prost gust articolul, am inteles ca este Dacie si nu te doare sufletul cand dai cu ea in sant. Mi se pare de prost gust sa ajungi sa subclasezi Tiguanul in off-road din cauza ca exista si modelul de oras care are cauciucuri de viteza si unghiul de atac mai mic.

Daca vroiam masina de teren cumparam dreaq un Nissan Patrol GR mai vechi, mai bagam 3000-4000 euro in suspensii si alte nebunii si ma urcam cu el in varful copacului. Evident ca atunci cand ma intalneam cu asfaltul si trebuia sa depasesc 80km/h era o adevarata aventura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie testele astea(uite cat de bun e Dusterul pe offroad fata de Tiguan, Kuga, probabil Tucson etc) mi se par niste advertoriale pentru Duster.

Chiar le atrage un baiat atentia ca nu au avut un Track&Field la dispozitie si ei spun senini ca nu au avut dar diferentele oricum ar fi ramas la fel.http://vwforum.ro/style_images/simple_blu/folder_post_icons/icon1.gif

O atitudine de genul - "noi asta vrem sa demonstram si asta vom face".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu: Track&Field are unghiuri de atac/ventral comparabile cu cele ale Duster-ului (27 grade fata si 23 grade spate la Tiguan - 30 grade fata si 23 grade spate la Duster). Unghiul de degajare este mai bun la Duster (36 grade fata de 28 grade la Tiguan), insa asta cred ca tine si de garda la sol (210mm la Duster fata de 195mm la Tiguan). Eu, personal, sunt sigur ca nu voi avea niciodata nevoie de acele cateva grade sau mm in plus ca sa merg prin cine stie ce coclauri - dar prefer sa ma bucur de confortul interior si de puterea mai mare a masinii mele. Ma gandesc ca unul dintre motivele pentru care au selectat Trend&Fun-ul pentru test a fost legat si de pretul mai mic al acelei versiuni, pentru a face masinile cat mai comparabile...

Va rog mult sa nu transformam discutia intr-un versus (pentru asta mai exista un topic aici).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In ultimele zile am avut ocazia sa conduc, prin oras un Tiguan 1,4 TSI Track & Field. Masina are ~600 km deci nu pot sa va spun cat de tare (sau de slab) trage motorul.

Impresia generala e: WOW. Chiar invidiez conducatorii de Tiguan pentru mersul prin oras. Masina are jantele stock de 16 si anvelope cu balon mare. Fata de masina mea (cu suspensie Bilstein B16), Tiguan-ul este la alt nivel. Diferenta de confort e de la cer la pamant. Totodata bordurile nu mai sunt o problema, indiferent cat de mari ar fi. Evident ruliul pe curbe e incomparabil mai mare dar acest lucru nu conteaza in oras.

Mi-a mai placut foarte mult bord computerul.

Nu in ultimul rand mi-a placut ca franele stock ale masinii sunt identice cu cele pe Gof 5 GTI (ma gandesc ca si Golf 6 GTI).

Putine lucuri nu mi-au placut. In primul rand trebuie sa spun ca nu imi place deloc frana de mana. Prefer oricand o frana de mana clasica. Apoi, climatoronicul nou (de G6) mi se pare mai putin intuitiv ca cel de golf 5, deci un mic minus aici. O alta mica dezamagire a fost consumul marisor inregistrat. Pentru mine nu prea conteaza consumul dar, inainte de a achizitiona masina, le-am spus proprietarilor ca nu vor avea consum mare si se pare ca m-am inselat. Oricum masina e in rodaj si consumul se va mai lasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
imponderabilul

Salutare, am fost recent la un dealer VW cu cineva si m-am interesat de un tiguan. Ca pret, cea mai accesibila varianta ar fi acea cu motorul 1.4 tsi de 122 cp. Ce parere aveti? e destul de puternic motorul? masina are totusi 1,5 to. In plus ei dau un consum mediu de 6,5%, ceea ce nu e neapart mult, dar in realitate cred ca e ceva mai mare. As fi curios sa aud de la cineva, care are masina cu motorizarea de 1.4 si 122 cp, cum se comporta masina pe drum si cam cat consuma in medie in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este de 150cp si dupa parerea mea este suficient.

Despe consum exista un topic special si poti sa te documentezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad, a aparut in configurator si motorul de 1.4 TSI - 122CP. In combinatie cu tractiune doar fata, masina ar avea intr-adevar putin peste 1,500kg, si probabil ca se va comporta onorabil la drum. Iar consumul afisat de producator in materialele de prezentare este poveste, realitatea este undeva cu 1-2 litri mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi primul pe forum. Motorul TSI 122CP e disponibil de putin timp pe Tiguan si doar in varianta BlueMotion optimizata pt consum si fara 4Motion!

Dpdv dinamic: sigur se misca onorabil, vezi comparativ Passat 122TSI de care lumea-i multumita. Tiguan ar fi mai grau cu ~80kg decat un Passat cu aceeasi motorizare deci nu ar fi mare diferenta.

Din cifrele afisate demarajul e asemanator cu Tiguan 140TDI 4Motion, o varianta foarte raspandita de care nu s-a plans nimeni la acest capitol. Reprizele in schimb sunt ceva mai slabe.

Ar mai fi un avantaj in trafic urban, Tiguan cu transmisie fata comparativ cu 4motion are treptele inferioare de viteza cu raport de transmisie mai mare, de ex. treapta I are 7,9 in loc de 6,7 ceea ce mai reduce din senzatia de

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Impresii despre Tiguan 5N & 5N2 (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!