Jump to content

Constructia Masinii Ce Va Reprezenta Romania La Emma European Supercup


fuscobal
 Share

Recommended Posts

EMMA European Supercup reprezinta o lupta directa intre 5 natiuni alese de catre sponsori in cadrul finalei europene de car-audio de la Herning/Danemarca de anul trecut ! Tarile alese de sponsori sunt :

1. Anglia

2. Franta

3. Germania

4. Cehia (initial era Ucraina dar ei nu au putut strange echipa si au fost descalificati)

5. Romania

Competitia directa va avea loc in cadrul show-ului automobilistic ce va avea loc in aprilie la Sinsheim/Germania. Toate cele 5 echipe au primit aceleasi echipamente cu care vor trebui sa puna la punct o masina la cel mai inalt nivel sonor si estetic. Jurizarea se va face la cea mai inalta categorie a EMMA si anume Expert Unlimited iar castigatorii vor primi 5000E. De asemenea toate cele 5 tari participante vor pastra sculele primite ! Team Romania se compune din :

Ionut Mocioiu (international head judge, Drobeta Turnu Severin)

Popa Calin (international head judge, Cluj-napoca)

Radu Cheveresan (national judge, Oradea)

Marian Gadau (national judge, Ramnicu-Valcea)

Gavrila Lucian (Bucuresti), adica eu :icon_thumleft:

MASINA :

Anul trecut am mers la SIAB joi, in ziua presei special pentru a putea studia foarte atent masinile de acolo. Din fericire si eu si Marian am fost de acord instantaneu asupra masinii. Practic nu am vazut pana acum o masina cu atat potential si cred ca avem un avantaj considerabil in fata celorlalti din acest punct de vedere. Masina este un Citroen C4 Picasso si a fost deja achizitionata. Primul episod despre constructia masinii a aparut deja in ultimul numar COX (nr. 15) iar detaliile vor continua si in numerele viitoare. In acest prim numar a fost de fapt facuta o introducere a ceea ce va fi EMMA European Supercup si vor fi aparitii si in alte reviste si emisiuni televizate.

COMPONENTELE SISTEMULUI :

Head Unit : Alpine F1 status DVI-9990R > una dintre cele mai performante unitati din lume la ora actuala

Procesor : Alpine F1 status PXI-H990 > cel mai performant procesor din lume

Amplificatoare : Audison Lrx 5.1K (5 canale) si 2.4 (2 canale) > asteptam sa primim ceva din seria Vrx pentru a fi la inaltimea celorlalte dar asta a fost decizia celor de la Audison

Difuzoare : Focal Utopia Be No.7 > unele dintre cele mai performante difuzoare din lume. Kitul contine Subwooferul 21KW, un subwoofer de numai 21cm, mid-bassul 6W3 de 16.5cm, media 3W2 de 8cm si tweeterul de beryllium Utopia si filtrul pasiv special conceput pentru ele

Cabluri, antifon.... : Aiv

Valoarea totala a componentelor depaseste 10.000E si va fi, sper eu, regasita in performanta sonica !Voi incarca acum ceva poze urmand sa completez cu detalii pe masura ce masina va fi construita !

post-73-1199747960_thumb.jpg

post-73-1199748070_thumb.jpg

post-73-1199748148_thumb.jpg

post-73-1199748188_thumb.jpg

post-73-1199748231_thumb.jpg

post-73-1199748257_thumb.jpg

post-73-1199748286_thumb.jpg

post-73-1199748310_thumb.jpg

post-73-1199748337_thumb.jpg

post-73-1199748383_thumb.jpg

post-73-1199748406_thumb.jpg

post-73-1199748449_thumb.jpg

post-73-1199748474_thumb.jpg

post-73-1199748503_thumb.jpg

post-73-1199748555_thumb.jpg

Edited by fuscobal
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fuscobal

    21

  • DragosR

    2

  • Bogdan_wrc

    3

  • zafycom

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felicitari Fusco si mult noroc echipei. Sunt convins ca indiferent de locul obtinut veti face o imagine frumoasa si masina va fi remarcabila, cel putin din punct de vedere audio.

Cu putin noroc, o sa fiu poate si eu pe acolo sa va fac galerie.

P.S. Nu ai pus si tu niste poze cu Headunit-ul si procesorul Alpine...

Link to comment
Share on other sites

show the MF what u got !

bafta. sa umplii etanjera aia cu cupe cand te mai doare picioru' sa ai ai ce admira !

nu ma pricep eu asa mult, dar iti tin pumnii ca am incredere in tine si echipa.

doar ca la asta sa nu ii faceti bordul si bancheta spate cum era la Transporterul ala alb :icon_thumleft:

Link to comment
Share on other sites

Sunt poze cu CD si procesor dar in cutie. Le vom desface pe toate si o sa facem poze calumea !

Link to comment
Share on other sites

Franta > Renault Clio > sunt cei mai avansati (au inceput deja sa lucreze portierele, incinta subwooferului si rack-ul amplificatoarelor

Anglia > Peugeot 206 > n-au facut mare lucru sau cel putin n-au comunicat ce au facut

Germania > Mini Cooper > masina e demontata si se lucreaza la antifonare

Cehia > Ford Galaxy > se demonteaza in acest moment

Edited by fuscobal
Link to comment
Share on other sites

Frumos proiect , tinand cont ca e aceeasi echipare , totul depinde de montaj si de masina . Vad ca masinile sunt f mici sau f mari mini cooper cu clio si 206 iar galaxy cu c4 picasso-ul vostru. Care e diferenta ? Cat de mult influenteaza dimensiunea masinii un astfel de proiect ?

Asteptam vesti de la tine ! Sa ne ti si pe noi la curent...

Link to comment
Share on other sites

Este vorba de spatialitatea scenei si anumite caracteristici ale masinii de fata cum ar fi :

1) schimbatorul de viteze este la volan ca si frana de mana iar spatiul dintre scaunele din fata este gol ceea ce permite crearea incintei subwooferului chiar acolo (acustic ideal) si in plus putem face o incinta foarte mare de peste 50L daca este nevoie

2) bordul are 2 torpedouri chiar pe bord in care vor fi create exact incintele mid-basilor si a mediilor > practic va fi prima masina din Romania care va avea toate difuzoarele pe bord iar asta inseamna coerenta a scenei sonore si posibilitatea crearii unei incinte foarte rigide asa cum in usa nu se poate face

3) diferenta foarte mica intre distantele stanga-ureche si dreapta-ureche ceea ce va influenta pozitiv coerentele fazelor si va cere mai putina procesare digitala

PS : la limita ma gandesc chiar la amplasarea subwooferului tot pe centrul bordului facand-ui un tunel prin care sa comunice cu incinta dintre scaunele fata dar voi decide asta dupa ce vom da bordul masinii jos

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Weekendul ce atrecut ne-am apucat in sfarsit de treaba. In total aproximativ 10 oameni au lucrat sambata de la 12.00 pana la 4 dimineata si duminica de la 12 la 8 seara. Progresele facute mi-au depasit asteptarile. Masina a fost complet dezbracata(bord, toate [anourile, scaune, mocheta, plafon), s-a antifonat plafonul si jumatate din podea, s-au facut ramele pentru incintele de mid-bass in bord, s-a taiat bordul, s-a scos bateria si s-a inceput refacerea completa a sistemului electric. Cele mai mari batai de cap ni le-a dat bordul, Citroen utilizand nituri pentru prinderea bordului si nu suruburi. Astfel am fost nevoiti sa rupem toate niturile si vom modifica solutia de prindere a bordului. De asemenea tabla de Citroen este foarte subtire comparativ cu ce am vazut la masinile VAG si necesita antifonare serioasa !

citroen1ls4.th.jpg citroen2lw7.th.jpg citroen3kv3.th.jpg citroen4ql3.th.jpg citroen5er4.th.jpg citroen6rx2.th.jpg citroen7hx6.th.jpg citroen8or8.th.jpg citroen9ti7.th.jpg citroen10fn6.th.jpg citroen11lv1.th.jpg citroen12cz6.th.jpg

Edited by fuscobal
Link to comment
Share on other sites

Saracuta

Si era noua :icon_thumright:

Daca erat-i mai aproape de mine sigur ma ofeream voluntar sa dau o mana de ajutor.

Edited by zafycom
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, daca eram mai multi de atat ne impiedicam unii de altii in jurul masinii :icon_thumright: !

Link to comment
Share on other sites

Merci. Update de weekendul asta > S-a continuat cu antifonarea celor 4 portiere, cablarea sistemului electric, inclusiv refacerea traseelor originale ale masinii (alternator > baterie ), s-au turnat fundurile incintelor din bord dupa o reteta home made care sper eu sa fie si eficienta (sandwich din fibra de sticla si material bituminos) si s-a imbracat "caciula" bordului (cea care gazduieste ceasurile) in Alcantara gri sobolan !

citroen25sk6.th.jpg citroen26wx4.th.jpg citroen27et7.th.jpg citroen28jk4.th.jpg citroen29wn0.th.jpg citroen30in4.th.jpg citroen31yt2.th.jpg citroen32ix9.th.jpg citroen33hl9.th.jpg citroen34jz8.th.jpg citroen35qm1.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Update weekend 23-24 feb

Weekendul acesta s-au definitivat fundurile incintelor din bord (In final au 2 straturi de fibra de sticla si 2 de material bituminos in sandwich. Greutatea lor este de aproximativ 7Kg pentru fiecare). S-a detasat rama consolei centrale in zona CD-playerului stock si a fost pregatita pentru modificare in vederea gazduirii noului CD-player. S-au executat coastele de rigidizare din MDF care vor da si forma bordului iar inelul ce va sustine duifuzorului a fost realizat custom din otel masiv. Dupa aplicarea grundului pe inel s-a inceput intinderea panzei speciale ce va da forma bordului.

http://www.flickr.com/photos/24104723@N05/

Link to comment
Share on other sites

Update weekend 1-2 mar

S-a terminat antifonarea portierelor, s-a continuat cu finisarea partii superioare a bordului. Pentru aceasta s-a aplicat fibra de sticla in combinatie cu o rasina speciala amestecata cu praf de marmura (reteta casei :) ) si apoi s-a trecut la finisarea cu kit special pentru forma finala a bordului. S-a inceput de asemenea si partea din fata a consolei centrale si anume cea care va constitui incinta subwooferului. Cablajele vor fi trase printr-un tunel special realizat pe sub incinta (cele 2 canale realizate in material folosit la tamplariile pvc (2 foi PVC cu polistiren extrudat intre ele).

http://www.flickr.com/photos/24104723@N05/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Weekendul asta e cam blocat cu 4tuning unde voi arbitra sectiunea de SQ. Numai 2 membri ai echipei vor lucra la masina dar de weekendul urmator reincepem cu forte noi !

Link to comment
Share on other sites

  • Ex member unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept