Jump to content

Pompa motorina Passat B6


KTY
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Passat BKP 2008.

 

In urma cu 1 luna masina nu a mai pornit, din senin, intr-o dimineata. Am ascultat daca se aude pompa, nu se auzea. Am dus masina la service fiind sigur ca s-a defectat pompa, dar se pare ca de vina era senzorul de turatie de pe vilbrochen. S-a inlocuit si masina functioneaza.

 

Am facut aproape 1000 km de atunci, dar eu tot nu aud pompa cand pun contactul. Masina porneste normal chiar si dupa 3 zile de stat, functioneaza in toate regimurile de turatie.

 

E posibil sa fie defecta dar masina sa functioneze ok ?

 

Sau se aude atat de incet incat nu sesizez eu, cat de tare ar trebui sa se auda ?

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.01.2021 at 9:41, Adriannnnn a scris:

E posibil sa fie defecta dar masina sa functioneze ok ?

Daca era posibil, atunci fabricantul nu punea un element inutil.

 

Sunt multe moduri de a verifica.

 

Un mod simplu este sa scoti ambele furtune care ies din filtrul de motorina si intra in motor (furtunele care se leaga la cele 2 tevi de aluminiu) si sa pui contactul. Daca pompa functioneaza silentios, atunci o sa vezi cum arunca motorina prin unul din cele doua (cel de langa motor ar trebui sa fie returul si cel de langa radiator sa fie turul - pe acolo trebuie sa arunce motorina).

Daca nu arunca, ceea ce ma indoiesc, trebuie sa umbli la pompa de motorina. Poate este pe cale sa cedeze. Oricum este, din pacate, un element care se consuma repede (unul din viciile acestui passat - pe langa pompa de ulei - axul hexagonal - / turbina / injectoare , etc).

 

Am citit tot pe aceste forumuri ca daca masina are rezervorul mai sus decat motorul, pompa poate fi defecta dar masina sa porneasca. Acum nu cred ca intotdeauna ai avut pusa masina asa si sa-ti porneasca ........... Dar poti face si un astfel de test. Pui masina astfel incat motorul sa fie deasupra rezervorului, si vezi daca porneste. Daca nu porneste, pompa are probleme.

 

Succes.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara am si eu o mica problema in seara mergeam cu masina si cand am facut stanga in intersectie sa oprit motorul am dat sa o pornesc din nou nu o mai ia, motorul invarte nu apare nici un martor in bord am pus vcds-ul nimic... am rabatat bancheta din spate si nu se aude pompa e posibil pompa sa fie de vina... am scos si furtunele tur,retur de la filtu de motorina si i-am dat sa o pornesc nu vine motorina gram... las si eu video aici e posibil pompa ? las video asta https://www106.zippyshare.com/v/10nqOXVf/file.html cod motor bmp 2008

Modificat de killer10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimenteaza pompa pe direct, in cele doua fire groase din mufa si vezi daca merge. Daca nu, pompa stricata,  necesita inlocuire 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc da am rezolvat problema am scos pompa am desfăcut-o și am scos pompa i-am dat 2 bucăți și și-a revenit am pus-o provizoriu pe mașina și am fost de am luat alta si am pus-o acum merge brici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Passat b6 2.0 tdi bmp - moare motorul, dau la automat, se aude ca invarte, zero lumini de craciun la bord, zic sigur e pompa, stiuta fiind buba la passaturi. Inlocuit pompa cu una noua, masina se comporta ok, doar ca pompa are un bazait de zici ca transport un roi de albine sub bancheta. E sesizabil si deranjant si cu motorul pornit, bazaie intr-una. E posibil sa fie vreo pompa mai putin silentioasa? Am optat pt Magneti Marelli, dar cea de dinainte care era cea originala nu se auzea deloc. Ce ma sfatuiti? Posibil sa n-o fi montat bine nea caisa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu era montata bine, nu mergea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca e normal sa bazaie asa tare? Eu nu am mai intalnit la alte masini. Mecanicul a zis ca depinde de producator, poate am nimerit una mai nervoasa. Imi era sa nu fie cu ceva defect de fabrica si sa ma lase si asta in drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de ce specimen de pompa ai nimerit tu. Nu, nu e normal...dar ce variante ai acum? Niciuna..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa comandata dupa seria de sasiu, mai mult nu pot sa zic. Varianta ar fi sa o schimb iar, dar atata timp cat merge, mai astept pana la urmatoarea revizie. Eram curios daca a mai patit cineva asa ceva ca din ce am citit pe aici, se pare ca doar eu sunt norocos. Zi faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa o schimbi iar, atata timp cat merge 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiu84 Este ciudat ca o pompa noua sa nu fie silențioasă. Consider ca are probleme (chiar daca este cumpărată ca noua). Posibile cauze sunt multiple. Inclusiv montajul in rezervor.

 

Pompa trebuie sa fie silențioasă, chiar daca nu este originala. Toate produsele se realizeaza dupa fisa producatorului, deci teoretic sunt la fel . Difera materialele. Nu si puterea ei........

 

Masina din semnatura a avut pompa schimbata pana in 100.000 km dar la 150.000 am schimbat inca o data. Motivul? Am inceput s-o aud. N-am vrut sa raman in pana. Am preferat sa cumpar una cu totul. Poti foarte bine sa cumperi numai motorul si daca te pricepi sau nu, caz in care apelezi la cineva, poti inlocui numai motorul.

 

Ungerea pompei dar si racirea se face prin combustibil. Morala? Mergeti cu rezervorul peste 50% umplut cu combustibil. Tot banii voștri sunt............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca am schimbat tot ansamblul nu doar pompa. Din cate stiu cu montajul nu are ce sa nu fie ok, exista doar un singur mod de a o monta. O s-o schimb pe garantie, poate am tras un loz necastigator, asta e. Din ce zic baietii de la service, se intampla destul de des sa fie piese noi cu defect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa montezi pompa gresit, sa faca zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin are dreptate. In mod normal nu ai cum sa gresesti la intregul ansamblu. Il scoți pe cel vechi si il pui pe cel nou.

 

@Sergiu84este corecta gandirea ta. Se schimba in garantie. Cat mai repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie o vibratie intre un plastic si metal sau metal/metal. Mai mult de o verificare la urmatoarea revizie nu ai ce sa ii faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am observat ca dupa ce am facut plinul s-a oprit zgomotul, acum merge pe silent. Sa fi fost asta problema, ca aveam cam un sfert de rezervor? O sa vad cand scade nivelul daca iar incepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nivelul are influenta asupra zgomotului. Dar nu trebuie sa fie sesizabil. Motorul pompei este prins in acelasi sistem care transmite vibratiile la masina. Nu se transmite sunetul prin aer / motorina, se transmite prin elementele de fixare. Daca totusi nu se mai aude, probabil ca acum s-a asezat ansamblul corect pe elementele care preiau vibratiile. Alta explicatie nu cred ca exista. Dar sa ne spui dupa ce se goleste la acelasi nivel cand ai auzit pompa initial, daca se aude.

 

Daca totusi se va auzi, atunci pompa functioneaza si cand este plin functioneaza prin compensare cu presiune din rezervor (trage mai putin). Aici trebuie sa verifici daca nu este filtrul de motorina infundat sau instalatia. Sau motorul este cu defect si revenim la ideea cu pompa in garantie. Din cate stiu, garantia exista atat pentru manopera cat si piesa. Dar este diferita. Daca astepti, posibil sa platesti manopera de schimb. Sper sa nu fie asa....... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Ce sa zic, ramane de vazut. Sper sa fi fost doar asta, cum zici tu, ar fi perfect. Daca revine bazaitul o s-o inlocuiesc si asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiu84 Este bine s-o schimbi numai daca este in garantie, daca nu, astepti sa vezi ce se intampla, daca ai certitudinea ca este noua. Trebuie sa nu uitam, cu totii, ca ungerea si racirea acestor pompe din rezervor se face prin motorina. Asta presupune sa mergem cu rezervorul pana la 50% si apoi plinul. Pentru tine, in mod special, iti recomand sa pui in rezervorul plin, circa 150  ml de ulei de amestec (la 75 litri motorina) - este uleiul care se foloseste la drujba in amestec cu benzina. Personal pun cam la doua plinuri circa 100 ml de ulei. Dupa cum am chef. Asta pentru suplimentarea ungerii motorinei. Sunt unii care recomanda raportul de 1/450 (166 ml la 75 litri motorina) pentru fiecare plin (1 litru de ulei 2T la 450 litri de motorina). Sunt alții care interzic aceste lucruri. 

 

Din fericire, suntem majori si putem sa decidem singuri.

 

Personal am ajuns cu alta masina la service si au constatat ca am span metalic in filtrul de motorina, de vina fiind pompa de joase. Motivul? motorina cumparata din romania nu a asigurat lubrifierea pieselor de contact (piese metalice). Am fost atunci învățat, daca vreau sa evit deteriorarea pieselor, sa pun ulei de amestec 2T in motorina.

Scuze de off topic.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred totusi ca am nimerit o piesa cu probleme. La prima cheie cand e rece motorul sunetul de la pompa e mai pronuntat iar dupa ce se incalzeste se estompeaza. Ma gandesc ca nu e ok, cel putin la ce masini am condus pana acum nu am avut problema asta. 

O sa incerc si varianta ta desi pana acum nu am pus strop de ulei in motorina si nu am avut probleme de vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiu84 Uite pe acest forum o discuție legata de uleiul 2 T (aici). 

 

Personal consider ca am stricat o pompa de motorina dupa ce-am facut greseala de a pune (strict din neatentie) 10 litri de benzina peste motorina existenta si nu am luat masurile adecvate.

Am compensat prin umplere rezervor cu motorina (la circa 100 km parcursi). Am alimentat inainte sa plec spre Transfăgărășan de undeva din zona București. Am zis ca raportul de 10 litri benzina la 65 litri motorina nu este un raport care sa distruga motorul sau altceva. Dupa ce-am revenit din plimbare, la circa 2-3 săptămâni am început sa aud pompa de motorina. Am dorit sa nu rămân in drum si am schimbat tot ansamblul la câteva zile.

 

După ce-am citit topicul de ulei 2T, am înțeles ca, daca adăugam 100 ml de ulei 2T era mai bine. Suplineam degresarea produsa datorita benzinei ............

 

Ca sa fiu cat mai off topic (scuze) am recidivat anul trecut si la circa 50%  motorina am adaugat ceilalti 50 % de benzina. Fara sa observ. Dar cumulat am mers maxim 15-30 km ca apoi sa duc masina pe rampa la un mecanic, care negasind nici o problema, si-a adus aminte cum ca seara am alimentat si a doua zi am ramas in drum. A cautat sa vada cum arata motorina. Mirosea a benzina. Desi mi-a aratat, nu-mi venea sa cred. Am crezut sa face misto de mine A golit rezervorul si a pus motorina. Masina a functionat. Am schimbat filtrul de motorina. Avea culoarea de neagru inchis. Semn ca benzina a curatat tot circuitul. Din rezervor pana in rezervor ........... Am schimbat numai oringurile de la injectoare + cablajul (asa am vrut ). Masina intrerupea cand acceleram. Erau de fapt injectoarele infundate. Stiu ca erau injectoarele infundate pentru ca s-a rezolvat problema dupa un drum lung cu 2.800 rot/minut (pilot automat-autostrada).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, CezarC said:

@Sergiu84 Trebuie sa nu uitam, cu totii, ca ungerea si racirea acestor pompe din rezervor se face prin motorina. Asta presupune sa mergem cu rezervorul pana la 50% si apoi plinul.

 

 

TU ai vazut cum arata o pompa de motorina, de sustii ca trebuie sa mergi cu rezervorul la mai mult de 1/2 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy nu cred ca trebuie sa te superi pentru ca imi sustin un punct de vedere.

Știu ca tu si multi alții aveți suficienta experiența la mașini. Si nu sunt ironic. Chiar știu ca ajutați membrii forumului. Si va mulțumesc pentru acest efort.

 

Ca sa fiu politicos, iți răspund la întrebare. Da, personal am schimbat ansamblul pompa motorina din rezervor. Mașina mea are răcitor pentru returul motorinei, pentru ca fiind PD alimentarea si returul injectoarelor se face prin blocul motor (știu ca știi astea - este pentru cei ca mine, care au aflat pe parcurs). Deci poate ca pentru unii nu contează câți litri ajung sa răcească pompa de motorina si daca pompa ”trage din greu”. Sunt presiuni diferite datorita nivelului de umplere al rezervorului. O presiune un pic mai mare la rezervor plin (75 l) si o presiune un pic mai mica pe rezerva (5- 10 litri) (la tur motorina - fără ajutorul pompei din rezervor).

Si da, constructorul iți garantează ca mașina merge si pe rezerva. Din rezerva in rezerva. Adică numai 5-10 litrii. Așa si? Daca vreau sa merg cu rezervorul plin, de ce trebuie sa se supere cineva? 

 

În plus, masinile care au DPF si trebuie sa-si faca regenerarea filtrului, nu pornesc regenerarea daca nu au motorina suficienta. Nu stiu cata dar peste rezerva in mod clar.  

Modificat de CezarC
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!