Jump to content

Skoda, cenusareasa VAG?


ender
 Share

Postare recomandată

Imi asum riscul si imi sustin parerea :D . Nu inseamna ca nu apreciez VW (ca doar mi l-am luat pe deplin constient - inca nu luasem prafurile la ora aia :D ), dar actualul VW mai are de parcurs niste km buni inainte de a ma convinge. Deocamdata sunt foarte multumit de el si totul e OK, dar e prematur sa ma pronunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    6

  • Diesel

    4

  • VladMVI

    4

  • adso

    4

Top Posters In This Topic

...de ce toti dealerii de VW vorbesc asa de urit despre Skoda? Stiu ei ceva mai mult sau n-au alte argumente? ...

Eu vad lucrurile cam asa: polo a pierdut vanzari din cauza fabiei, octavia 1 s-a vandut (si inca se vinde) extraordinar de bine, octavia 2 este o alternativa mai ieftina si mai incapatoare la Golf si Jetta. Superbul celor de la Skoda este mai mare si mai ieftin decat Passatul de la VW (e drept, este model vechi cu facelift dar inca se vinde bine).... Zic oare gresit?

Bun, pe partea cu piesele: eu personbal NU CRED povestea cu piesele rebuturi etc etc. Pentru ca pana la urma tot VAG sustine si partea de garantii si asistenta tehnica. Adica de ce ar da piese mai proaste la Skoda, ca sa sustina peurma pierderi cauzate de inlocuirea masiva de piese in garantie? si aici nu ma refer doar la maruntisuri gen butoane care se exfoliaza etc... In plus: piesele de schimb ale grupului se aduna toate intr-un depozit imens in austria, piesele comune au absolut identic codul de piesa VAG, nu scrie nicaieri pe ele ca sunt de Skoda sau Seat sau Audi. Nicaieri. Cum ar livra atunci VAG-ul piese mai proaste (cu acelasi cod) celor de la service-urile Skoda?

Concluzia mea Gica este ca se vorbeste absolut aiurea in si despre concern. Sunt curios cum ti-ar fi raspuns Porsche Bucuresti Nord (VW, Audi si Porsche) si sa zicem Porsche Bucuresti Aviatiei (Skoda, Seat) la intrebarile tale.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe, e un pic de lupta fratricida la mijloc. in cazul meu, dealerul de skoda nu prididea sa imi indice avantajele (mi-a aratat inclusiv ca volanul la octavia e mai gros decat la jetta - deci prindere mai buna :P), in timp ce tipul de la vw insista pe imaginea de marca... si cam atat. deci, nu e o regula :)

ambii dealeri faceau parte din acelasi grup :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata inca un semn clar ca aici vorbim de niste argumente (pro sau contra unuia sau altuia) care din punctul meu de vedere sunt 70-75% subiective (pareri ale unuia sau altuia, din sau din afara sistemului). Mai departe zic ca nu are rost sa intindem discutia.

Cheers all.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bineinteles. conteaza enorm si "materialul uman", gradul de motivare al agentului de vanzari etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca VW s-a cam ingrijorat putin de avantul Skoda. La VW ies modele noi/face lifturi, odata la 2-3 ani, pe cand la Skoda mai greu. Ce au facut acum din Fabia nu are cuvinte de comparatie :icon_thumright: , pe cand noul Polo seamana cu Passat-ul. Am vazut ceva poze cu Octavia 3 si are tot 'ochii' de papagal ca Fabia2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fac asta datorita avantului cu care skoda urca in vanzari si poate vw are de suferit in vreun fel iar cu aceste decizii incearca sa ofere un mic avantaj propriului " copil ' (o parere doar)

Modificat de hoox2002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog... daca cineva are impresia ca vw isi va canibaliza skoda doar ca sa aiba grafice mai bune de vanzari la brandul "concurent"...

vw nu vinde masini intr-un vacuum, concurenta e crancena, si daca imi aduc bine aminte, cand a fost intrebat daca existenta atator branduri, in segmente relativ apropiate, nu va produce efecte de vanzari neasteptate, presedintele concernului a raspuns ceva de genul "prinzi mai mult peste daca ai mai multe undite".

asta este linia de design pe care vw a ales-o pentru skoda, studiile lor au aratat probabil ca exista o nisa pentru asa ceva, se deplaseaza un pic inspre acolo, pentru ca isi permit - nisele traditionale raman acoperite.

si inca ceva: skoda nu se vinde exceptional peste tot: in belgia de exemplu vanzarile sunt destul de slabe (au mai sarit un pic in ultima vreme), iar in franta sunt de-a dreptul dezastruoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

belgia si franta, doua tari bogate, poate cele mai bogate din UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Austria e mai "bogata" si se vand Skode acolo ca painea calda...

http://internationaltrade.suite101.com/art...union_countries

Nici Germania nu pare sa stea "rau cu banii" si totusi se vand Skode ca painea calda...

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_th..._NUTS-2_regions

Uite si pozitia marcii Skoda la vanzari in Germania

http://www.kfz-auskunft.de/kfz/pkw_neuzula...eller_2006.html

Ce legatura are "bogatia tarii" cu "Skoda, cenusareasa VAG"?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de aceeasi parere rvacaru. la belgieni/francezi, e treaba mai degraba culturala. cumpara cu mai mult aplomb masini frantuzesti - sunt si mai ieftine.

tip: daca vreti o skoda noua, aruncati un ochi la preturile si ofertele din franta - s-ar putea ca deplasarea si bataile de cap sa merite :tomato:

cu bogatia.... belgia cel putin are zone destul de amarate, mai ales in valonia. diferentele de venit intre francofoni si neerlandofoni au ajuns de-a dreptul flagrante si cu toate acestea, skoda se vinde mai bine in zona neerlandofona.

adaug alt exemplu: in luxembourg, care are PIB/capita cel mai mare din UE, cu un nivel de trai foarte bun, skoda vinde binisor.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu zic ca treaba cu "avantul" Skoda nu este chiar asa . Recent am fost in Italia si Spania m-am plimbat zile bune si nu am vazut 5-6 Octavii adunate. Peugeot si Citroen si Opel la Greu. Singura din grupul VAG care e cat de cat raspandita din ce am observat era Audii...masinile nemtesti raman scumpe. Poate mi s-a parut mie chiar m-am uitat in mod express dupa O2 :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Skoda se vinde bine asta e sigur. In Germania este foarte bine primita.

Ceea ce este sigur este ca beneficiaza de motoare mai vechi care au avantajul ca au fost testate.

La prima vedere pare un dezavantaj ca primesc motoare mai vechi dar nu este asa. In conditiile in care vw si Audi

in ultimii ani au cam dat-o in bara la fiabilitate, daci a avea un motor nou nu este intotdeauna un avantaj.

PS: ex: vezi posesorii de B6 si celebra pompa de motorina. Apoi sa ne gandim cat au dat pe un B6 apoi pe o Skoda mai ai si avantaj pret .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sincer sa fiu nu cred sa conteze pozitia ocupata de cei de la Skoda in grupul VAG.

Parerea mea.

Totusi sa zicem ca... este ultima sau cenusareasa...

Care este problema? Nu ne mai functioneaza masinile? Ne arata cineva cu degetul? Ascundem sigla masinii? Credeti ca Skoda a fost luata din mila de cei de la VW. ? Nu mai cumparam masini Skoda? Aaaa...cumparam Seat?? Ok...dar pe ce loc este Seat??? Oai...pe 3? :blink: ....

Cumparam Logan :D ....

Nati-o franta ca... ti-am dres-o! :icon_thumright:

Mai oameni buni, cred ca ne facem prea multe probleme din nimic... :D

Hai noroc si drumuri bune !

Modificat de Uncas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Guest jepcarusam

pe timp de prosperitate orice mit este luat de bun ..... vw nu e skoda .... si asa mai departe

acum ca se apropie de noi criza financiara aceste mituri nu numai ca vor fi infirmate , dar tot ei se vor bate cu pumnu in piept ca au facut cea mai buna alegere optand pentru o skoda

daca superb-ul primeste un design de masina serioasa , premium adio vanzari passat / a6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva optionale de bun gust si practice pe care le gasim la Golf dar la Octavia berlina nu se regasesc desi la dimensiunile ei ar fi fost foarte bune. Aici ma refer la camera rear assist, privacy-glass(aici chiar nu inteleg cum pe Octavia combi este disponibila optiunea SunSet iar pe berlina nu se poate comanda-eu unul nu sunt adeptul foliilor aftermarket), apoi vorbim de 4motion-ul de la golf respectiv 4x4 la Skoda care iarasi nu se regaseste la Octavia berlina, motorul 2TDI CR care la Golf este de mai bine de 1 an la Octavia berlina lipseste cu desavarsire(prima inmatriculare la motorul de 2l E4 e vreo 4500 RON) si mai sunt si altele.

Ideea este ca directiile sunt indicate clar si ca niciodata VW nu va permite ca SKODA sau SEAT sa depaseasca linia de demarcatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum de altfel nici Dacia nu va fi niciodata Renault. Este ceva normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa fim obiectivi fiecare grup are o gama de la entry-level ( Skoda ) la high-end ( Porsche )...dar pe de alta parte ridicarea calitatii si nivelului marcii Skoda a fost facuta incontestabil de VW. La preluarea in anii 90 Skoda era demult depasita tehnologic ca si toate marcile socialiste.

Daca ne intoarcem in timp in anii 60 Skoda producea automobile valabile iar VW doar o broasca vai de steaua ei...

Intrebarea este: de ce oare proiectantii, inginerii si tehnicienii au evoluat diferit la aceste marci ?

Se pleaca de la ideea ca oamenii sunt la fel de bine pregatiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca s-a redeschis topicul asta ... eu sunt 100 % de acord ca VW pun pret pe fiabilitatea Skodei si CGU (Cash Generating Unit) dar nu ar permite sa alerge mult inaintea firmei mama sau altora din grup. Desi am Skoda Fabia, si imi place si acum designul ei (model 2006, conceput in 99) consider ca noua Fabia au desenat-o niste oameni beti, putin batuti si cu ochii vineti.

E imposibil intr-o gama unde ai modele precum noua Fiesta (foarte frumoasa), Ibiza, micul Golf (Polo), I20 (frumusica) samd ... sa "iti sufli nasul" intr-o schita si sa o transpui intr-o masina, dupa care sa vrei sa aiba si succes.

Octavia e f reusita, insa face-liftul mi se pare urat.

Cat despre noul Superb .. spatele e absolut oribil, parca li s-au terminat banii si au pus ce-au gasit .. ceea ce nu pot spune si despre Kombi, care imi place cum arata .. pare o masina ok, chiar mai ok ca A6 kombi.

In concluzie .. sper sa vad o viitoare Fabie mai decenta, ptr ca actuala e o jignire la adresa cumparatorilor (scuze celor care si-au luat'o, chiar nu va inteleg).

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Noile Skoda sunt desenate cu gust si in mod conservator pentru clientela potrivita. Ma scuzi, dar noua Fiesta e buna sa-ti ia ochii, desenata dupa Pokemon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce zic baetii despre skoda: originalul si varianta in engleza S-ar parea ca s-au suparat nitel intre ei nationalitatile ca a lor e buna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Morala e sa luam Skoda acum repede, pana nu o face o marca de mana a 3a :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!