Jump to content

Skoda, cenusareasa VAG?


ender
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care sunt 'complexati' de faptul ca Skoda este VW-ul saracului, postez mai jos un link spre un articol aparut in prestigiosul ziar german Der Spiegel, articol elogios la adresa Octaviei 2

Ca o concluzie, calitatea produselor iesite pe poarta fabricii din Mlada Boleslav este egalata doar de fabrica producatoare de A8 din Neckarsulm

http://www.briskoda.net/forums/printthread.php?t=7344

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    6

  • Diesel

    4

  • VladMVI

    4

  • adso

    4

Top Posters In This Topic

Ciudata treaba asta cu Octavia 2.

Eu initial am vrut un golf 5 1.9 tdi 90 cp , dar dupa test drive-ul cu octavia golful a inceput sa devina "mic" si la propriu dar si la figurat.

Inainte de a vedea noua octavia, banuiam ca este mult mai slaba calitativ ca G5 .

Poate cineva sa explice aceasta strategie ?

:?:

Oricum este binevenita noua octavia si neasteptat de bine lucrata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strategie? In opinia mea e simplu. Grupul VAG are doua marci principale: audi si vw care si-au impartit piata in doua, au cumparat cate o varianta mai ieftina in cazul fiecareia (seat si skoda - marci secundare cu care au incercat sa experimenteze diverse, sa creeze modele de nisa in bransa si sa scoata si un profit, scazand costurile - la skoda mai mult ca la seat) si ca designerii sa nu se plictiseasca au mai cumparat si Lamborghini, Bentley si Bugatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca oamenii de la skoda sunt destepti: au muncit mai mult si mai bine, calitatea fiind acum recunoscuta oficial si i-au pus pe mai mari in fata faptului implinit iar acum cer mai multi bani. bravo lor.

Si daca tot ne intrebamcum de calitatea este surprinzator de ridicata? Care este salariul mediu la Dacia? Hai sa fim optimisti: 5-6 mil. Adica 150 euro. Cat este la skoda? Hmmm: "- despite strikes that upped the wages with 5% last year, Czech workforce is still very cheap, with an average monthly pay of 740 euros

- there is increasing pressure to raise wages as the Skoda workers know their performance is topping that of most VAG factories

"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

legat de titlul topicului .. poate a fost "cenusareasa" VAG, dar acum a trecut de miezul noptii si se transforma in "printesa" :) dupa ce am vazut Tudor II am inceput sa ma gandesc ca cehii astia au un plan cu bataie lunga

referitor la comparatia golf5-octi2 .. fiind vorba de masini asemanatoare tehnic, spatiul inclina balanta inspre octi2 .. deci pentru familisti (sau cei care vor deveni familisti) este mai practica .. iar DSG-ul (pe care nu mi-am permis sa-l iau) este o chestie fenomenala

afirmatia cu faptul ca calitatea la Mlada Boleslav este egalata doar de fabrica de A8 este surprinzatoare .. ar fi extraordinar daca ar fi chiar adevarat ;) ma bucur sa aud ca salariul mediu este de 740eur .. asta ii mai motiveaza un pic pe cehii de acolo sa stranga suruburile pana la capat ;)

ps: ma mai gandeam la noul astra .. dar acum cand am inceput s-o vad in trafic .. mi se pare intradevar super mica - de oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti topicul deschis cu conceptul Skoda Yeti - bazat pe Roomster, si va schimbati parerea de "cenusareasa". Cehii au departament de design serios, si cred ca vor rupe gura multora care INCA mai traiescu cu imaginea Skodei de acum 50 de ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender """build quality at Mlada Boleslav is only equalled by the specialized A8 factory at Neckarsulm"""

Este vorba de calitatea fabricatiei, nu a materialelor, deci implicit se face referire la calitatea fabricatiei(asamblarii) produselor iesite din fabrica in cauza. Imagineaza-ti ce ar fi daca Skoda ar ajunge la calitatea Audi!!! Adio VW si Seat. :icon_cry: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca Superb e mult sub un VW Passat? sau un A6 (modelul vechi)?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca merge in ritmul acesta, in 10-12 ani nu se stie.

Dar VW are intotdeauna un as in maneca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban Corect! Stiu cei de la VW sa dreaga lucrurile. Exemplu destul de interesant in ceea ce priveste strategiile grupului: Skoda, Seat si Audi nu au primit de la VW motoarele V5 si V6 pentru clasa compacta, Seat nu a primit TDI-ul de 130CP decat anul trecut, anul acesta Audi a asteptat 5 luni sa introduca "quattro" pe modelele noi de A3 pe cand Golf 5 are 4motion din octombrie...si mai sunt multe alte exemple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VladMHL: te contrazic putin: Seat a avut pe Leon un V6 de 2.8l 204cp si pe Toledo V5 de 150cp si 170cp. Iar pe Leon exista chiar din 2000 TDI-ul de 150cp. E drept cel de 130cp e aparut abia in 2002.

Eu sunt sigur ca urmatoarele modele de la VW si Audi vor fii peste Skoda si Seat, ar fi culmea sa-si dea singuri in cap.

In acest moment e normal ca Octi2 sa aiba o calitate ridicata, doar trebuie sa fie peste modelul anterior; se intampla un lucru firesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa parerea mea Skoda se profileaza ca viitoarea "masina pentru popor". Iar VW urca un pic o treapta, devenind o marca situata undeva intre constructorii generalisti si cei specialisti. Vezi noul Passat, care e mai mult limuzina decit masina pentru popor!

Apoi e vorba si de imagine. In timp ce Skoda are imaginea unei masini de familie, pentru oamenii obisnuiti din vest, VW se bucura de o imagine usor burgheza, un pic mai nobila, o idee mai sportiva. Delimitarea exista, poate la un nivel subtil, insa exista. Eu unul n-as lua Octavia 2 pentru ca nu ma identific cu marca si imaginea ei. In schimb o fac mai bine cu G5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea Skoda se profileaza ca viitoarea "masina pentru popor". Iar VW urca un pic o treapta, devenind o marca situata undeva intre constructorii generalisti si cei specialisti. Vezi noul Passat, care e mai mult limuzina decit masina pentru popor!

As spune ca "parerea" exprimata de tine este, mai degraba, o certitudine (Skoda Octavia ia, incet-incet, locul Passatului, iar acesta urca in clasa premium). Dar ca sa ramanem la stadiul de pareri, daca lucrurile evolueaza in acelasi fel, eu cred ca Skoda nu va mai ramane mult timp "cenusareasa" grupului VWAG. Iar aceasta parere este intarita, pe de o parte, de comparatia pe viu pe care am avut ocazia sa o fac acum cateva zile intre noul Seat Toledo si noua Skoda Octavia Combi, dar si de perspectivele productiei unor modele Skoda, de catre compania "ceha", complet noi ca design si ca gama, incepand de anul viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut la "comparatia" de duminica, cred ca Seat va ramane masina poporului la finisaje si altele, dar nu si la pret. Skoda i-au cam luat la partea cu finisajele, la un pret mai rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul passat deja merita clasa premium !

In legatura cu seat , mie imi placea mult vechiul leon , noua forma tinde sa semene cu frantuzoaicele , iar la finisaje e de discutat ( la noul toledo am vazut cateva defecte si cel mai urat mi sa parut imbinarea plasticului care pleaca de la centura ), skoda parca a pastrat ceva din stilul vw .

Ce vroiam sa spun , vag nu cred ca mai are cenusareasa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar ca nu mai e nici o cenusareasa. Pretul e destul de mare la toate, iar calitatea a crescut simtitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ideea de Cenusareasa se facea prin comparatie cu VW, nu ca ar fi o masina low-cost. Oricum, sa nu uitam cum se termina povestea :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, este un Happy-End.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia se va produce si in China. A fost semnat, in acest scop, un contract de licenta cu Shanghai Volkswagen. Astfel, Shanghai Volkswagen urmeaza sa produca, incepand cu anul 2007, doar pentru piata chineza, Skoda Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde rezulta ca in povestea asta ,,balaurul'' a aparut .Oricat de strict ar fi controlul, chinezul tot chinez ramane.Adica nu numai ca uita sa stranga suruburile pana la capat ,uita sa le si puna.

Chiar nu vreau sa aud cum pune cineva intrebarea la un dealer:,,E orginala?''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde rezulta ca in povestea asta ,,balaurul'' a aparut .Oricat de strict ar fi controlul, chinezul tot chinez ramane.Adica nu numai ca uita sa stranga suruburile pana la capat ,uita sa le si puna.

Chiar nu vreau sa aud cum pune cineva intrebarea la un dealer:,,E orginala?''

<{POST_SNAPBACK}>

Well...chinezii faceau inca din anii 80-90 Audi 100 , Vw Passat, iar mai tarziu Audi A6...

Deci...la experienta sunt peste romani...si cred ca si la seriozitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca "Cenusareasa" s-a spalat si s-a mai parfumat...

J.D. Power 2005: in sectiunea "Manufacturers" Skoda este plasat pe locul 2; in sectiunea "Models" Skoda Fabia si Octavia ajung pe locul 4; in sectiunea "Superminis" Skoda Fabia este pe locul 3

http://www.tiscali.co.uk/motoring/features...ion/page2.html#

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

bravo Skoda!

sa nu uitam Toyota, Honda si venerabilul BMW. Iata ca si VAG are "japoneza" sa: Skoda.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: :D ;)

Se pare ca "Cenusareasa" s-a spalat si s-a mai parfumat...

J.D. Power 2005: in sectiunea "Manufacturers" Skoda este plasat pe locul 2; in sectiunea "Models" Skoda Fabia si Octavia ajung pe locul 4; in sectiunea "Superminis" Skoda Fabia este pe locul 3

http://www.tiscali.co.uk/motoring/features...ion/page2.html#

<{POST_SNAPBACK}>

Ai uitat sa spui ca Skoda Octavia e pe locul 1 in top Family cars...

urmata de Honda Accord si Mazda 6...

http://www.tiscali.co.uk/motoring/features...tion/page4.html

Ce ma surprinde pe mine este ca poza din articol e a Skodei Octavia 1...daca e asa inseamna ca baietii de la Skoda nu au fost naivi cand au decis prelungirea fabricarii modelului...

Eu le conduc pe amandoua (nu deodata...:lol: ) si desi Octavia 2 aduce a masina cu o clasa mai sus (vorbesc de driving feeling), Octavia 1 ramane o masina foarte bine construita, o alternativa foarte buna pt cineva care vrea sa ia o masina solida ca tehnica si foarte versatila ca spatiu...nu mai vorbesc de economica (TDI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar e octavia 1. Se pare ca octavia 2 n-a aparut inca in topuri, probabil pentru ca e lansata de relativ putin timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!