Jump to content

Skoda, cenusareasa VAG?


ender
 Share

Postare recomandată

Cineva cita la inceput dintr-un articol ceva de genul "calitatea masinilor de la Mlada B. este egalata numai de cele de la fabrica de Audi A8" ... cred ca cel care a scris articolul se refera la calitate in sensul definit de standardele din cilul ISO 9000 si anume calitatea este conformarea a ceea ce este realizat cu desenul. Asta inseamna ca cei de la Skoda reusesc sa se conformeze mai bine decat multi altii cu ceea ce e in desen.

Ce vad pe site este ca lumea interpreteaza ca este vorba de "clasa de calitate" a masinilor, ceea ce este cu totul altceva. Un Trabant daca este identic cu ce a fost in desene, conform ISO, este o masina de calitate.

Mie citatul chiar imi suna in spiritul ISO.

Cat despre grupul VAG, din cate stiu eu, chiar daca exista anumite directii dictate "de sus" pe de alta parte exista si o concurenta reala in cadrul grupului. Cehii, initial fiind cenuseresele, au fost foarte motivati si rezultatul se vede in nivelul la care au ajuns si spre care tind. Sper sa fie la fel de motivati si peste 10 ani, pentru ca altfel ii va "papa" altcineva. Exemplul cel mai bun este Seat-ul care desi este o masinuta bunicica, nu este atat de bine finisata ca celelalte din cadrul grupului, nu e atat de sportiva ca Audi si este mai scumpa ca Skoda(preturile sunt de VW, dar finisajele sub Skoda), ceea ce pe medie crec ca o plaseaza pe ultimul loc in grup, in momentul de fata.

Presiunea pentru cresterea salariilor este o chestie cu doua taisuri. Pe de o parte este uman ceea ce vor angajatii, dar pe de alta parte exista riscul ca sa devina prea scumpi si peste cativa ani sa ajunga in postura nemtilor care isi pierd locurile de munca in favoare celor mai de la est.

Ca o concluzie as zice ca Skoda nu mai este o "cenusereasa", ci a devenit o "frumusete". As spune ca traieste niste ani de glorie si depinde numai de ei sa lungeasca gloria cat mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    6

  • Diesel

    4

  • VladMVI

    4

  • adso

    4

Top Posters In This Topic

oameni buni, voi chiar credeti ca cei de la skoda misca ceva fara stirea & aprobarea VAG ? de fapt, voi credeti ca skoda face altceva decat sa asambleze conform instructiunilor piesele venite cu trenul din diverse colturi ale europei & lumii (inclusiv din. ro) !??

si pentru a va dovedi ca nu am nici o intentie rautacioasa am sa va rog sa enumerati 3 lucruri de conceptie Skoda in Skodele pe care le conduceti. eu nu am cum sa verific, asa ca am sa iau de bune cele ce imi spuneti.

ceea ce vreau sa arat este ca Skoda este "printesa" sau "cenusareasa" dupa cum vrea grupul VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un bun exemplu este motorul 1.2HTP care a fost conceput de cehi si acum se monteaza pe toate masinile grupului. A existat si un motor de 1.0l (derivat din 1.4MPI) preluat in grup de la Skoda inca inainte de 2000, motor care a fost pus pe Arosa si Lupo. Sunt sigur ca exista si alte exemple.

Ideea este ca Skoda nu este chiar redusa la rangul de fabrica de asamblare plus lipit emblema dar in acelasi timp sunt de acord ca in grup exista o politica foarte severa de control a plasarii produselor in diferitele segmente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplul cel mai bun este Seat-ul care desi este o masinuta bunicica, nu este atat de bine finisata ca celelalte din cadrul grupului, nu e atat de sportiva ca Audi si este mai scumpa ca Skoda(preturile sunt de VW, dar finisajele sub Skoda), ceea ce pe medie crec ca o plaseaza pe ultimul loc in grup, in momentul de fata.

Seat e mai sportiva ca Audi , asta la modele asemanatoare, a se vedea un Leon vs un A3 cu aceasi motorizare puse pe circuit (au testat cei de la auto zeitung), plus nu uita de WTCC unde concureaza Seat si nu Audi. Audi e altceva, e deja clasa lux.

oameni buni, voi chiar credeti ca cei de la skoda misca ceva fara stirea & aprobarea VAG ? de fapt, voi credeti ca skoda face altceva decat sa asambleze conform instructiunilor piesele venite cu trenul din diverse colturi ale europei & lumii (inclusiv din. ro) !??

Se pare ca nu esti foarte bine informat, da - SKODA are libertate destul de mare de miscare in multe privinte. Binenteles ca VAG in final isi da acordul sau nu, dar asta nu inseamana ca totul e facut de la centru. Un exemplu este si Octavia 2, masina mai incapatoare ca Golf5-ul cu performante asemanatoare, se zice ca inginerii germani erau putini invidiosi de cum au aranjat cehii spatiu in interior la Octavia :)

Acuma, normal ca majoritatea componentelor sunt impartite, de la platforma, motoare si asa mai departe, dar asta mi se pare un avantaj imens ca pe octavia ai acelasi motor, cutie DSG,climatronic, etc ca pe audi A6 de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si din nou discutam acelasi subiect.

Audi e audi si nu ne bagam (drept sa spun, am ramas masca la thread-ul lui alexrosiu cu BC-ul, pentru care-l felicit).

VW este numele grupului iarasi nu ne bagam prea tare.

Se pare ca disputa este intre Seat si Skoda. Cred eu ca s-au adus argumente clare REALE pentru comparatiile intre aceste marci si au curs "taste" multe legate de aceasta disputa.

@GODARO: NU posezi o masina amarata care deranjeaza. Si eu sunt posesor de PEUGEOT 307 si nu ma simt deloc lezat de treaba asta pe acest forum. Poti sa-ti pui semnatura la loc, daca cineva comenteaza legat de faptul ca tu esti membru si nu ai masina VAG va fi sanctionat. Sunt aici destui oameni cu cap care sa stea stramb si sa judece drept, ai cuvantul meu. Legat de disputele in care te avanti si daca nu ai argumente serioase sau aduci intrigi nefondate acolo vei fi judecat ca orice alt membru al forumului fara nici o discriminare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca primul element de conceptie proprie skoda este forma

mai puteti enumera si alte doua?

Esti teroare godaro, auzi "forma"...alt cuvant nu ai gasit ? Ma gandesc ca daca tie vw iti da o platforma suspensie motor si transmisie ,pana si tu poti sa faci o masina nu ? Ii faci deci "forma", un lucru super banal, o bagi in cuptor si gata..iese o masina care sa castige si volanul de aur alaturi de A6 ;)

Acuma serios, daca esti curios, iti sugerez sa cauti putin pe internet sa vezi "elemente de conceptie skoda" de cand firma a fost fondata si pana acuma, firma asta nu s-a nascut acum 10 ani, are o istorie mai lunga si mai bogata decat multe alte marci mai cu "renume".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si ca tot a venit vorba de "forma", am si eu o intrebare: mi se pare mie, sau toate seat-urile de conceptie noua sunt monovolum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar discutia "a mea e mai mare ca a ta" :unsure: (e gluma).

Putem sa zicem ca, calitatea mashinilor skoda este egala cu calitatea mashinilor vw?

Si ca sa raspund la intrebare: NU. Nici o mashina nu e cenushareasa nimanui. Fiecare model/mashina desi seamana cu "concurentza" de la vw si seat are particularitatile ei, plusurile si minusurile ei. E ca si cum ai zice ca motoarele diesel sunt mai proaste ca alea pe benzina ca fac zgomot mai mic. Faptul ca o fabrica din estul europei se ridica la standardele unei fabrici vest europene nu poate decat sa ne bucure cred, desi mai e o vb prin batrani. Nu crede tot ce auzi.

A mai zis cineva pe aici.. sa ne bucuram fiecare de ce avem si sa traim multi km fericiti in ele.

PS Cred ca topicul trebuie mutat la discutii generale pt ca se refera la VAG si nu skoda. Sau cel putin asa mi se pare mie corect sa il citeasca si ala cu seat si cu vw si cu audi daca tot e vb de "comparat" si care e "cea mai proasta".

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma pronunt sub influenta faptului ca am si o skoda dar daca o sa analizati bine calitatea fabricatiei (nu ma refer la materiale) dintre o O2 si un Audi nu putem spune ca skoda e mai slaba calitativ ca executie dar nici mai buna decat audi , cum audi "se face" bine nu putem decat sa ne bucuram ca skoda e asa bine facuta...

tind sa cred ca strategia vw e foarte bine gandita , plus ca multe componente se fabrica pentru Octavia in Germania si altele pentru VW in cehia deci cel putin la calitatea de fabricatie cu siguranta ca se cauta sa se obtina maxim indiferent de locul fabricarii componentei sau ansamblului respectiv , cred ca cei de la VW urmaresc prin skoda acapararea pietei central-est europene , seat a "prins" spania bineinteles si zona de sud a europei , VW si Audi au partea lor de europa , vest-central-nordica asa ca tot grupul VAG s-a intins peste tot si tinand cont de preturi niciodata audi nu se baga peste skoda sau vw , de aceea daca observati diferentele de pret sunt oarecum proportionale intre sa le zicem clase audi-vw-skoda,seat...trebuie sa ne gandim la concurenta VAG.... peugeot , ford, renault-nissan, etc si iata ca la vanzari grupul e number 1 asa ca ca eu zic ca au o strategie f bine pusa la punct, altfel nu puteau ajunge pe locul 1

cred ca nu exista in cadrul grupului ceva de genul ca aia e cenusareasa si aia e printesa , ei castiga si din vanzarea unui produs premium precum audi si de la o skoda asa ca de fapt asta conteaza cel mai mutl pentru ei ,sa castige ,ceea ce de altfel urmaresc toti constructorii de automobile...

intrebarea e ......daca tinem cont de calitatea de fabricatie care o consider aproape identica in tot grupul VAG , componentele pricipale sunt aceleasi , ce merita sa iti cumperi?...seat , audi, skoda sau vw , asta ramane la alegerea fiecaruia , consider ca e chestie de gust si pretentii (lemn , piele la interior etc)....important pentru VAG e ca ,,,,, cumparatorul cumpara vag ,indiferent care marca si ei acapareaza piata....

pana una alta strategia lor a dat roade si deocamdata sunt invingatori... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de calitatea masinilo VW AG - am niste prieteni plecati in spania care lucreaza la uzina SEAT din Barcelona. Mi-au zis ca acolo s-au facut niste investitii masive in echipamente si oameni pentru a produce noul Toledo si Leon .Si mi-au mai spus ca toate operatiile pe care le fac ei (astia lucreaza la asamblarea puntii pe sasiu ) sunt controlate de cel putin 10 ori pana sa iasa masina definitiv de pe linia de productie .In momentul in care se depisteaza o eroare , se opreste linia de productie , masina este evacuata de pe linie.Acolo cica ar fi mai curat ca la o sala de operatii , si ca lucreaza cu cele mai bune scule posibile.

Cred ca fac o treaba foarte buna spaniolii astia ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

M-am dus la dealerul Skoda cu un prieten posesor de Polo. Mi-a zis, cu regret in glas, ca Fabia i se pare mai bine lucrata. Dar pacat ca dotarile maxime pe Fabia sunt inferioare celor de pe Polo. De exemplu, pe Fabia nu se ofera climatronic nici daca stai in cap. Sau oglinda cu efect automat antiorbire. Si or mai fi si altele, de care nu-mi dau seama acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Daca te duceai la dealerul de VW cu un prieten posesor de Skoda probabil ca Polo i se parea mai bine lucrat ;).

Chestiile astea sunt extrem de subiective si fiecare o sa laude masina de care este mai apropiat. Poti sa-ti faci o parere si singur asupra diferentelor si asemanarilor intre Fabia si Polo mergand la o intalnire si comparand-o cu un Polo 9N din aceiasi treapta de echipare (aproximativa). Eu am deja o parere personala ;).

Cenusareasa parca era o persoana ascunsa, imbracata urat si neglijata in mod intentionat... Skoda nu prea pare a fi Cenusareasa.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este sa nu devina. Ca avand in vedere ultimile realizari in materie de design cel putin (vezi Roomster sau pozele spion cu noua Fabia), ar fi posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De curand am luat parte la o discutie, despre masini cu mai multi tipi si am observat, ca majoritatea privesc Skoda ca pe o marca mult inferioara, celor de la renault sau peugeot. Nu pot sa inteleg de unde aceasta atitudine, avand in vedere istoria marcii Skoda si fiabilitatea modelelor. Sunt posesor de Skoda si sunt foarte multumit de masina, cred ca cei de la Skoda trebuie sa puna mai mult accent pe competitiile automobilistice, poate o publicitate mai agresiva, sau sa mai scoata cateva modele noi, astfel incat lumea care nu are un model Skoda sa stie ca este o masina reusita, si sa nu mai pice pe spate cand vad un stift de citroen. Voi ce credeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine de parerea fiecaruia sa sustina ca skoda e inferioara lui Renault. La capitolul siguranta sigur este fie vorba intre noi. La fel e si parerea ta, a mea despre renault ca e o marca slaba.. Etc. Fiecare cu aia masii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect fiecare cu gusturile lui, dar eu zic ca Skoda isi poate imbunatatii imaginea, am impresia ca cei de la vw au stabilit anumite reguli peste care nu se poate trece pentru a nu concura anumite modele din grup, cred ca fiecare marca trebuie lasata sa se :D dezvolte si sa-si pastreze identitatea proprie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin in Ro eu si multi altii avem impresia inversa, si anume ca reno e o privita ca o panarama de masina pe langa orice alta marca din grupul VW (vezi preturile mici ale masinilor la dotari incredibile, si valoare de revanzare mult mai mica ca skoda). Nu stiu de unde au tras tipii aia concluzia ca reno are o imagine de marca in Ro, cel putin, mai buna ca skoda. Poate in Franta unde nationalismul e la el acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ideea ca renault nu e o masina iscusita, dar sa nici nu ridicam in slavi skoda.

Sunt posesor de skoda de 7 ani si poate ca sunt printre putinii care au avut probleme cu masina, poate ca n-am avut noroc cu modelul asta, dar a doua oara nu mai fac greseala asta.

Cei care au ajuns in service cu o skoda si au trebuit sa cumpere piese stiu despre ce vorbesc. E o masina mai ieftina ca vw dar cu piese mai scumpe si mai greu de gasit.

Nu mai vreau sa-mi aduc aminte de perioada 98-2000 cand nu se gaseau piese decat la porsche si avia la niste preturi de 2 ori mai scumpe decat vw care se gaseau peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti mai cumperi o Skoda, anii 1998-2000 au trecut de mult, acum se fabrica alte masini, Octavia 2 nu prea are concurenta si cred eu la 20 de mii de euro nu gasesti ceva mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicia nu e un model reprezentativ pentru anul 2006, ca sa discutam despre marca Skoda.

Nici in 1998 nu era reprezentativ, intre noi fie vorba...Octavia era deja o masina cu cerere stabila in Europa in 1998.Aparea modelul break deja.

Eu am avut un Renault 19 Chamade din 1991 de care am fost foarte multumit desi avea probleme mici si enervante...tipic Renault (group). Dar masina a fost buna per total, am folosit-o 6 ani si probabil o tineam si azi dar am vandut-o in urma unui accident. Totusi nu am mai ales Renault. Si am luat Skoda...Octavia. Felicia nu era o optiune.

Pe ce considerent? Simplu...Daca Audi isi producea un model pe aceeasi platforma tehnica...pentru mine era foarte clar ca alegerea nu avea cum sa fie proasta... In plus designul cehilor nu-mi displacea deloc. Iar TDI era deja registered mark in Europa de multi ani...Se pot spune multe, dar sunt deja scrise pe acest forum...

Totusi sa nu dam acestui topic nuante de versus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

eu inainte de Skoda am avut 2 masini Ford si am fost pe punctul de a cumpara si pe a3-a, dar apoi am vazut Skoda. La inceput nu mi-a placut, dar cu timpul a inceput sa-mi placa asa ca am decis sa incerc si Skoda. Nu regret decizia nici un moment, indiferent ce mi-ar spune oricine. Eu merg pe ideea masina mea este cea mai buna masina pentru mine. :angry:

Eu nu vreau o super masina cu tot felul de gadget-uri care le folosesc odata la mii de km, eu vreau o masina care merge din punctul A in punctul B oferind confort si consturi cat mai reduse.

Skoda este o masina competitiva, pret de achizitie mai mic fata de concurenta de la clasa ei, consum de combustibil redus, intretinere destul de ieftina, revizii ieftine - o masina fiabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cati au crezut in succesul Skoda in anul 1998, poate doar cei care stiau intentiile celor de la vw, sigur francezii nu se asteptau ca Skoda sa faca o figura asa frumoasa dupa anul 2000, avand in vedere modul in care francezii vad preluarea unei marci, vezi cazul marcii noastre nationale Dacia care a devenit o mare pacaleala pentru cumparator, si un mare bussines pt Renault. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti mai cumperi o Skoda, anii 1998-2000 au trecut de mult, acum se fabrica alte masini, Octavia 2 nu prea are concurenta si cred eu la 20 de mii de euro nu gasesti ceva mai bun.

Sa nu bagi mana in foc ca la 20mii eur nu gasesti nimic mai bun decat octavia 2 :P

:rolleyes:

Fara Offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!