Jump to content

Vw Caravelle Vs Mercedes Vito - Pro Si Contra


avantivan
 Share

Postare recomandată

la t5 dacai pui remorca nu prinzi 200 000 cu cutia si nici cu planetara intermediara si pinionu planetar la fel si cu ,,fugaritu ,, daca mergi frecvent cu 140 150 km /h (pe autostrazile din ocident unde este legala aceasta viteza) la fel nu ajungi sa te bucuri prea mult de ele

chiar saptamana trecuta unui coleg cu t5 (care na mers in vita lui cu remorca ) masina are vreo 300 000 e luata de el noua si mai mult de 120 km /h nu a mers nici o data plus revizii numai in reprezentanta ,a pus o remorca de 2 tone dupa el si dupa 300 km sa aprins becul la apa , baga apa a in ulei concluzie daca are noroc doar garnitura de chiulasa daca nu toata chiulasa !binenteles a venit acasa cu autostopu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • soila

    22

  • vw-raz-van

    18

  • avantivan

    15

  • noobsound

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

La multi ani tuturor !!! :lol:

La un an de la deschiderea acestui topic, pot spune ca nu dorim rasturnare de mari adevaruri ci doar sa culegem franturi de adevar si sa alegem cat mai in cunostiinta de cauza. Celor care sunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ avantivan. Nu stiu in ce masura e atat de important rulajul de Km la vw t4. Caravelle me are 460 de mii km si nimanui nu ii vine sa creada la cum arata. Scaunele de piele si interiorul arata aproape ca nou ,totul functioneaza si in exterior la fel. Masina mea o poti vedea in topicul "masina mea" ba chiar daca stai in zona clujului poti sa vii sa o vezi eventual sa o duci la un test-drive. Stiu 2 t4 in cluj unul are 1.2 milioane km si altul 800k km. Cel cu 1.2 mil km este folosit la transport persoane+remorca si mi sa spus ca in cei 1.2 mil km marile reparatzii au fost , 1 dic ambreiaj, 1 turbina, 1 cutie+ planetare, si asta fiind o masina cu soferi angajati .... . Cealalta cu 800 k km este folosita la trass platforme din germania.

Eu initial am cautat un mercedes vito sa imi cumpar dar am ajuns pana la urma la un vw caravelle "01.Sunt mega multumit de masina. Doi amici am care au mercedes vito si nu sunt multumiti deloc de ele, ambii au avut probleme cu suspensia spate pneumatica si ambii au ajuns sa cumpere ceva kit claic de arcuri+amortizoare, suspensia pneumatica ii costa undeva la 2000euro. Ambii au serioase probleme cu injectoarele care se duc destul de repede. Unul dintre amici are pe vito motor 2.2 130 cai... el se lauda ca merge de rupe.. asta a fost pana in momentul in care veneam dinspre turda spre cluj.. eu veneam in spatele lui incet cu 50 ca sunt camere fixe dupa care urmeaza un deal luuuung cu inclinatie mare( dabagau pentru cei din zona cluj) noah aici a fost partea interesanta .. am vazut ca a accelerat sa scape de mine eu dupa el.. si sus surpriza.. eu eram in fata lui cu cateva sute de metrii.

in concluzie.. desii imi place Vito ca si aspect exterior si aspectul bordului mai ales as alege oricand un t4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus mult ambele variante. Ca si motoare si eu am aceeasi parere de motoarele VW. Mult superioare fata de Mercedes. Aceleasi probleme cu injectoarele le au multi la Mercedes.

Mult mai nervos si hotarat motorul de VW decat cel de Mercedes. La mentinerea interiorului si exteriorului... elemetul cheie e utilizatorul.

Ca si zgomot, eu zic ca motorul de 2.5 de la VW e MULT mai silentios decat cel de Mercedes.

Singurul lucru care as spune ca e pozitiv la Vito, ar fi aspectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

subscriu si eu

posed un T5 din 2006 (facut in 2004) are deja 230.000km (luata la 95.000km)

si am avut ocazia sa conduc si un Vito 110 CDI, bine in afara faptului ca la demaraj nu se pune (modelul meu are 175CP, si vito-ul avea 115CP)

- e mai galagioasa, si la motor, si la "vajaitul" la 140 km/h, eu la 150 km/h cat am mai prins, nu aud mare lucru in T5

- spatiul e mai bine aranjat in T5 decat in vito, aici ma refer la spatiul dintre scaune si ergonomia bordului

- "plasticaraia" e fragila in vito fata de T5, mie asa mi s-a parut

- suspensia spate e prea moale, la 7 oameni cati eram + bagaje, masina era ridicata cu botul in sus

- la design arata mai bine vito decat T5, pot zice asta cu amar, se vede mai bine pe sosea un vito decat un T5

- consumul aici m-a frapat, adica modelul meu la cei 2500cmc si 174CP consuma undeva la 12 mixt si 15-16 urban, iar vito-ul consuma tot cam atat, undeva la 10-11.5 mixt, desi are mai putina putere, am mers cu T5-ul cu 8 oameni + bagaje full, vara cu aerul conditionat la maxim, si cu remorca dupa mine, piatra-neamt - florenta, si nu simteai niciodata nevoia sa schimbi din a 6`a in a 5`a pe autostrazi, prin alpi.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ce priveste consumul motorul de 2,2 de la mercedes e un mare paradox !

acelasi motor e montat si pe sprinter, si consumul e acelasi , ba mai mult gol sau incarcat consumul e cam acelasi desi logic intre vito si sprinter e diferenta mare de gabarit ( macar forta de frecare si tot ar trebui sa creasca consumul ) la fel cand masina e goala fata de cand e incarcata ar trebui sa fie diferente la consum dar... la 2,2 nu e asa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut . Trec de la masina mica la duba ! Sper. Incerc sa imi vand golful , mi-am pornit o afacere de gradinarit si caut sa cumpar un T4 , sau Vito , in jurul anului 2000 .

M-ar ajuta pareri (sau chiar o masina ieftina de vanzare :lol: ).

Din cate am studiat eu , vito din 2000 are urmatoarele probleme : rugina (e lege ) , "moare " bordul (km si turometrul cad , bujiile sunt vesnic aprinse (ledul ) , motorul bate la km multi si injectoarele raman blocate si le scoti cu maaaare chin .

T4 din acelasi an e mult mai modest la finisaje , dar se pare ca e ceva mai rezistent . Dar evident , mai scump si cu mult mai multi km .....

Alte pareri sau sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca sa discutat mai sus cam tot ce se putea discuta

pe scurt concluzia t4 alegerea perfecta !mult mai reusit si mult mai fiabil decat vito !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers si cu vw si cu vito....as alege vw din toate pctele de vedere mentionate sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut pe toti cei care viziteaza acest forum.

Sunt nou pe acest forum si inainte de inregistrare am citit acest topic si pe cele care se refera la VAN-uri:VW Caravelle,Transporter, Multivan.

Intentionez sa-mi achizitionez un microbuz care sa sa fie cu tractiune integrala, sa fie fiabil, usor si ieftin de intretinut, usor modulabil(pt persoane si marfa) si sa se incadreze intr-un buget de pana la 7-8000 Eu.

Din cate am citit mi-am dat seama ca Vw T4 s-ar incadra cel mai bine la cerintele de mai sus.

Totusi am unele nedumeriri, pe care le punctez mai jos si la care am rugamintea sa-mi raspundeti:

- intr-un post anterior Ionut2500tdi spunea ca "sa uitam de tractiunea integrala " intrucat nu sunt reusite. Mie imi trebuie masina pe timp de iarna pt transport de persoane la munte unde fara 4X4 nu prea am ce face, iar vara ca masina de familie si ocazional transport marfa(vara nu-mi trebuie tractiune integrala, dar iarna sunt dependent de ea)

- cum actioneaza tractiunea integrala la T4 :in mod egal pe fiecare roata constant sau diferit in functie de conditiile de rulare?

- ce consum are un T4 syncro(4x4) cu motor 2500tdi, cu cat e mai mare fata de cel cu tractiune simpla?

- care este motorizarea potrivita (puterea minima a motorului) pt a face fata conditiilor de utilizare mentionate mai sus?

- la ce sa ma opresc: Caravelle, Transporter sau Multivan, aceasta fiind si ordinea preferintelor mele?

Am cautat pe net si am gasit o oferta de T4 Caravelle cu urmatoarele dotari:

CUTIE MANUALA 5+1; GEAMURI ELECTRICE FATA; OGLINZI ELECTRICE; SERVO-DIRECTIE; AER CONDITIONAT; XENON; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA; ALARMA;3randuri de scaune in spate cu cotiera(8+1);Rulaj: 234.000 km toti in Romania;An fabricatie-1998;motor 2400cmc cu 75-80CP(????);MODEL LUNG 4X4 (SYNCRO) ;pret 7000Eu.

Am vorbit cu proprietarul (al doilea) si mi-a zis ca e motor de 2400cmc si nu de 2500(2498)cmc cum stiam eu si ca are in jur de 80CP (nu stia prea sigur)!!!??

Ce ma sfatuiti sa fac? Exista si motor de 2400cmc? Cum e fata de cel de 2500cmc si cati CP are?

Am observat ca oferta de T4 syncro este destul de slaba. De unde pot gasi un T4 syncro bun ?

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da motorul de 2400 si 75 cp si e tare nerusit e motor cu anticamera (fara buji nu porneste ) eu tias recomnda motorul de 2,5 102 sau 150cp (in ordinea asta ) cat despre sistemul 4x4 asa am auzit ca cele cu alunecare limitata saut destul de costisitor de intretinul , mai sunt cele complet mecanice dar nu stiu din ce an nu s emai folosesc pe t4 sincro

cat despre oferta prin germania se gasesc destule oricum nu multi se ingesuie la 4x4 !

referitor la modul de functinare este cel complet mecanic la care cel putin 2 roti din 4 se invart continu si cele cu alunecare limitata sau cu vascocuplaj care sunt dependente de asr adica cand patineaza o roata cupleaa frana si forta se transfera pe alta roata cu aderenta mi buna !

personal as alege un t4 normal dotat cu asr si eventual lanturi si nam cum sa nu urc cu el !

mai ales ca t4 4x4 il consider eficient incarcat caci gol ............masina e forte usoara de spate si .....fara incarcatura e pierdere de vreme tot fata o sa traga !

si referitor la sitemele sincro au fost cu diferentiale torsen si haldex unul e complet mecanic unu e cu alunecare limitata !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pertinente pareri in aceasta arie.

M-am hotarat si eu la un T4, dar nu prea gasim. Am gasit totusi unul din 1997 insa pretul mi se pare cam maricel pentru aceste vremuri. 7000E. Nu sunt convins de cei 150.000 km pe care ii declara proprietarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc vw-raz-van pt raspuns. Astept si alte pareri si eventual site-uri pe care sa gasesc T4 syncro. Continui sa cred ca pe drum de munte cu zapada imi trebuie neaparat 4x4. Sa tot pui si sa dai lanturile jos este cam incomod.

Am inteles ca pe mobile.de sunt multe tepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ti-a spus ca pe mobile sunt multe tepe?

Da-mi voie sa ghicesc, o cunostinta care aduce masini de dincolo ? :banghead:

Cea mai buna varianta ar fi, sa ai pe cineva in germania care sa iti caute o okazie prin ziarele locale, sau sa cauti chiar tu pe mobile.de si apoi sa rogi acea cunostiinta sa sune sa se intereseze de aceea masina, si in final daca e ok sa o cumpere.

Incearca sa cauti si aici: http://www.autoscout24.de/ poate ai mai mult noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei pe autoscout preturile sunt mai mari decat pe mobile.

Tepe pe mobile sunt de obicei pe prima pagina cu anunturi de la persoane fizice care vand masini in stare foarte buna la un pret derizoriu.

Uite aici un tutorial foarte bun care trateaza aproape toate aspectele cumpararii si aducerii unei masini din Germania.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri. Am inceput sa caut pe net si totodata sa incerc sa-mi vand actuala masina pt a putea achizitiona ulterior un T4 syncro. Poate pana atunci se lamureste si cu taxa auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mobile.de se vad tzepele de la o posta

e vorba despre acele anuturi care au "private seller" si care trebuie sa fii idiot sa crezi ca o masina plina de dotari si cat mai noua, costa atat de putin

oricum asa am plecat si eu in 2006 cu taicamiu, cu gandul sa luam un alt T4, si dupa 4 zile de cautari am luat un T5 cu o bestie de motor, dar fara banchete in spate (si le-am pus aici acasa luate de la dezmembrari si adaptate)

eu inca tanjesc dupa fiabilitatea vechiului T4 :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt soila

Ce probleme ai avut cu t5?cumva cutia?Impartaseste din experinta ta,ca acum s-au ieftenit t5 in Germania si ma tenteaza unul.As vrea sa stiu ce ai schimbat la el si cam cat ai dat pe piese.

intradevar,T4 a fost fiabil dintotdeauna.Eu am unul vechi cu 450k la bord si nu am mari probleme cu el

Doar ca pentru ce imi trebuie acum are motorul prea slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu putere motorului e ralativ simplu t4 de 2,5 +plus ceva mici modificari la turbo si un debitmetru de pasat ajungi undeva pe la 120 din 102 din 150 am vazut facute de 170 deci ......cam tot aia e !

cat despre probleme la t5 pe langa costul foarte fridicat al pieselor de schimb (ex 2000 ron amortizoarele fata) (fata de t4 ) cad :cutiile axele cu came chiuloasele injectoarele , planetarele intermediare rulmenti (cam atat am reusit sa stric eo la un t5 in aprox 200 000 km facuti de mine cu el (mai avea la bord pe undeva la 140 000 km cand l-am luat ) fata de t4 la care in acelasi nr de km am schimbat doar volantul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt doru_fant4

probleme pe care le-am intalnit din 2006 pana acum la: Transporter T5 2.5TDI AXD 174CP facut in 2004

- s-a blocat un vascocuplaj de la AC, nu a mers ac-ul cateva luni, si la toate service-urile nu stiau ce are, pana la urma m-au lamurit niste nemti cand am fost vara trecuta in concediu, si ca de fapt sunt 3 cuplaje care trebuie schimbate la 150.000km, al meu avea 112.000 cand l-am luat, si cuplajul a cedat pe la 200.000, acum are 245.000km, au costat 30 euro toate 3 luate direct de la un magazin din germania

- dupa ce am schimbat vazcocuplajul, pentru ca nu le-am schimbat pe toate 3, a rupt axul de la pompa de directie, se pare ca AC-ul + pompa de directie + pompa de apa sunt toate pe aceleasi pinioane, a costat 800 mii acel cuplaj

- s-a blocat un alt cuplaj de la alternator, nu mai incarca bateria, si fiind totul electric, acceleratie etc, nu mai pornea, a costat 1 mil lei

- cand l-am luat, neamtul ii facea revizii la 30.000km, unde schimba toate consumabilele: placute, biele, ulei, filtre de aer, motorina, polen, si un ulei sintetic care nici in ziua de azi nu l-am gasit. Dupa ce am incercat 3 tipuri, si completam cu 1l la 5000km, am gasit Castrol Edge for Pompe Duse 5w-40, si fac schimbul la 15.000km fara sa adaug nimic.

aceste probleme s-au rezolvat ieftin, desi ma costa cam 8 milioane numai schimbul de ulei, si inca 3-4 milioane consumabilele, e normal pentru acest tip de motor.

dar inca mai am 2 probleme mai sensibile:

- din vara, pierde presiunea la alimentare, daca sta mai mult de 2 zile nepornita, dau mult la cheie pana aduce motorina, am fost pe la toate service-urile si mi-au zis ca trebuie sa o demonteze sa vada, ca nici ei nu stiu. Auzind asta desigur ca nu am chef sa faca ei practica pe o masina de 25.000 euro. Sa zicem ca asta nu e o problema mare, pentru ca zilnic merg ori eu, ori taicamiu cu ea, si deci nu apuca sa piarda de tot presiunea.

- vara mai ales, daca se merge in ritm energic, cu turatii variabile, si intre 150 si 170km/h incarcata si cu AC-ul la maxim se blocheaza turbo-suflanta, nu mai accelereaza, trebuie sa opresc motorul in mers si sa il pornesc iar. Se intampla foarte rar asta, dar doamne fereasca sa se intample la o depasire in viteza, mi s-a intamplat numai de 4 ori pana acum.

Vreau sa ma duc in aprilie prin germania sa imi aduc un golf4, si daca stau o saptamana la neamurile prin munchen, poate ma duc la un service cu profesionisti sa rezolv problema cu pierderea presiunii.

Oricum daca iti iei o versiune de 1.9 TDI, e complet diferita fata de 2.5 TDI,

cel putin modelul meu are 90% aceleasi piese ca Touareg-ul, distributia si tot ce misca prin masina se face numai pe pinioane,

nu exista nicio curea in toata masina

din cate am inteles la 1.9 e pe curea sau pe lant, depinde ce tip de motor este.

oricum iti pot zice sincer, daca esti tipul de om care circula mult extra-urban, eventual faci concedii sau drumuri prin europa, nu exista mai buna masina decat T5-ul.

e foarte solida, (eu am modelul lung) nimic nu o misca de pe sosea, nici vantul, nici cei 180km/h pe care ii poti prinde (asa scrie pe certificat)

eu am mers cu maxim 170.

vara, cu neamurile, adica 8 oameni + bagaje, cu AC-ul la maxim, ce frumos merge pe autostrada spre olanda

constant la 150km/h consuma undeva la 7 maxim, prin oras imi ia 12, chiar 15 daca ma grabesc si fac slalom prin trafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal; pt soila- ai zis mai sus ca consumul la 110 cdi e de 11 si aizi te contrazic pt k modelul vechi consuma maxim 9 in oras; eu am avut unu din 2003 si inafara mergea cu 7%; si nu compara modelul vechi de vito cu asta nou adica t5; daca te urci in vito de 2,2cdi 150cp o sa zici ca vrei vito; bordul este mult peste t5 si fiabilitatea; si modelul vechi era ok k motor dar avea mici probleme cu inchiderea usilor si firele din usa de la geamuri si oglinzi;

cine chiar are vito il rog sa ma contrazica daca gresesc dar cine vb din auzite sa isi pastreze ideile pt el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"bordul este mult peste t5"- poate ca ar trebui mentionat ca MB a facut deja (cam repede zic eu) un facelift pt bord. Vechiul bord nu era o reusita, cel putin vitezometrul era absolut ORIBIL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bordul e acelasi de cand sunt modelele noi adica din 2003 difera in functie de dotari; vitezometrul vechi se potrivea mai bine cu bordul decat cel nou si ma refer la forma ; e singurul lucru schimbat; in rest iti alegi materialele aluminiu mahon ce vrei; la t5 bordul si comenzile sunt orientate spre tavan si schimbatorul eu cred ca era mai bine sa ii dea o forma diferita decat a celui de pe fiat doblo

e vw forum nu ma asteptam sa fie cineva sincer doar fiecare isi iubeste masina;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e neaparat

cum am mai zis, T4 e legendar pentru rezistenta sa, dar ce am observat este faptul ca la vechiul T4 schimba pivotii inferiori, superiori si bucsele odata la an, poate chiar mai putin datorita drumurilor noastre

dar la T5, din 2006 de cand am luat-o, am schimbat o singura data pivotii, acum un an, si erau cei originali

dar macar s-au gandit nemtii, si decat sa faca 4 piese diferite, au facut numai una, adica pivotii superiori si inferiori sunt aceiasi piesa, o tija cu pivoti pe capete care se schimba foarte simplu, iar bucsele de directie nu mai exista, nu am inteles cum exact, dar nu are asa ceva.

iar faptul ca nu are nicio curea in toata masina, totul este un intreg, nu vezi nicio piesa in miscare decat ventilatoarele de la radiator

pentru mine asta e o mare realizare in domeniul auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca MB a schimbat vitezometrul atat de repede inseamna ca nu sunt singurul care il considera oribil. Oricum pt mine e f. important cum arata vitezometrul si turometrul- stau cu ele in fata in permanenta cand conduc.

dmxioan- decat sa ne intepi cu mici rautati de genul celei cu fiat doblo, mai bine ne-ai povesti mai multe despre masina ta: cand ai cump. , cat acostat, consum, probleme( daca au fost) etc.

sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!