Jump to content

V-ati intoarce la benzinar de la TDI?


andREI
 Share

V-ati intoarce la benzinar de la TDI?  

21 voturi

  1. 1. V-ati intoarce la benzinar de la TDI?

    • Da, am luat TDI pentru economie dar imi placea sprint-ul benzinarului si il consider mai sportiv
      9
    • Da, am luat TDI pentru economie dar imi e dor de un benzinar (pentru silentiozitate, fara vibratii intr-un cuvant comfort)
      11
    • Nu. Am fost benzinar convins dar m-am convertit ireversibil
      27
    • Nu. Am avut diesel din prima dar experimentand benzinar raman la diesel
      16
    • Nu stiu. Oscilez. Fiecare ma atrage in felul lui
      19


Postare recomandată

Pai sincer iti spun ca d.p.d.v. sportivitate TDI de 110 CP mi se pare ca zvacneste fata de 1.6 16v 105CP ( sau cat are exact ). Insa cel mai mult conteaza elasticitatea care ti-o da in depasirile lungi la viteze mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    15

  • Vlad MHL

    10

  • s_c

    7

  • RedLiner

    6

@thheo:

1. zvacnirea in cauza a fost probabil produa se faptul ca atunci cand ai condus 1.6 (da, are 105 cp), probabi l-ai condus ca un tdi, schimband pana iin 2500-3000. Daca schimbai mai inspre 5000 de ture, eu cred ca "zvacnea" si benzinarul.

2. Elasticitatea: daac tereferi la faptul ca la tdi stai cu a 3-a sau a 4-a un drum intreg fara sa schimbi decat la stop, eu cred ca benzinarul e subevaluat: a mea duce a5-a in 20kmh fara sa bruscheze - la 40-50 are chiar un mic demaraj. Besides, nu ma deranjeaza faptul ca schimb vitezele asa des,chiar imi place in depasiri sa schimb intr-o treapta inferioara si sa demarez puternic ( intr-adevar in detrimentul consumului :salut: :D :) )

Ca un alt argument (e o constatare personal si nu un razboi tdi-benzinari) 1.6-le ofera si posibilitatea de a fi condus sportiv in adevaratul sens al cuvantului, chiar daca nu e o masina puternica, se preteaza la asa ceva . (urca in ture binisor si merge foarte frumos impingi turatia astfel incat la schimbarea vitezei sa cazi in niste ture de putere maxima aprox 6000 --> aprox 5500), asta daca iti permite buzunarul. Din ORICE alte puncte de vedere, tdi-ul mi se pare un motor remarcabil. Am avut ocazia sa conduc ceva asemanator (bmw 520 d) si m-a frapat senzatia de putere, chiar

brutala as putea spune, cat si senzatia de "impins" fata de "tras" la benzina (aceasta se datoreaza,cred, partial si tractiunii spate.

Un alt argument ar fi sunetul: masinile pe benzina sunt silentioase (acum si motoarele diesel de ultima generatie, vezi peugeot 407) sau, in cel mai rau caz scot un sunet foarte puternic dar placut spre deosebire de tdi-uri. Masina mea are toba borla si filtru K&N (dpdv al sunetului, filtrul conteaza f mult). Un prieten si-a pus pe o alfa 147 jtd toba sport dar nu se aude nici pe departe la fel de frumos. Aveti idee de ce?

Cum bine spunea cineva in alt topic, comparam merele cu perele (care , totusi se pot compara) asa ca rezultatul va fi putin multumitor si probabil predictibil: fiecare are avantajele lui- tdi-ul avand mai multe. :D

O ultima intrebare: unde credeti ca s-ar fi ajuns daca motoarele pe benzina ar fi beneficiat de aceleasi descoperiri ca cel pe motorina ( vreau sa spun ca in ultimul deceniu, marii producatori au pus accentul pe dezvoltare unor tehnologii diesel MULT mai performante decat cele deja existentei) ? - scuzati-mi greselile gramaticale din ultimul timp- am schimbatazi tastatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai domnilor,

1.6 de 105 CP nu se poate compara nici intr-o mie de ani cu 1.9 TDI de 110 CP. Comparam aici mere cu...pepeni. TDI-ul de 110 are 285 NM, aproape dublu fata de 1,6. Eventual se poate face o paralela cu TDI-ul de 90.

S-a mai postat pe tema asta, detalii gasiti aici: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=3818

De ce nu comparati doua aspirate sau doua turbo? Anyway, topicul acesta este despre intoarcerea de la turbo diesel la benzinar, oricare ar fi acela.... O discutie luunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul dieselului este imbatabil ! Nu mi-am propus sa reinventez apa calda cu acesta afirmatie. De exemplu compar ce am avut cu ce am: 1985 cmc, 185 CP TURBO, cu un cuplu de 195Nm la 3000 rpm. Dieselul asta are 210Nm la 1900 rpm.

Nu cred ca trebuie sa facem comparatii intre cele doua tipuri de motorizari aici. Este interesant sa aflam pareri despre ce am simtit fiecare dintre noi cind am trecut de la benzina la diesel. Eu unul sunt interesat sa aflu cit mai multe pareri pe aceasta tema.

Cind m-am decis sa cumpar un motor Diesel, primul motiv a fost consumul. Recunosc ca habar n-aveam cu ce se "maninca" acesta categorie de motoare. Am inceput sa ma interesez de caracteristici pe internet , astfel ajungind si eu in mod inevitabil pe acest forum.

Despre motorul asta pot spune ca ne-am facut "rodajul" impreuna. El mai repede, eu.. abia cind am atins 10.000 de Km pot spune ca am fost OK. Acomodarea a durat ceva, motivele fiind multe: modalitatea de schimbat viteza, zgomotul specific, pina si la benzinarie trebuia sa fiu atent ca nu cumva sa apuc poma verde. IN concluzie si cu asta inchei am cistigat un motor economic, nervos daca ai nevoie in limitele lui. Invatind sa-l conduc, abia acun pot spune, cum de altfek am afirmat si mai sus: mi se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred si eu ca motivul principal a fost consumul: 2l turbo - 185 cp!!! :salut: :) No offense, eu am 1.6 16v si cateodata iau metroul! BTW, ce masina era?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mica remarca, vizavi de comparatia turbo diesel - turbo benzina.

1.actualmente, se fabrica in proportii mari benzina aspirata si diesel turbo.

poate exagerez, dar cred ca e vorba de 90%.

2.motorina este un produs secundar obtinut la rafinarea titeiului. asa ca turbina este un element care ajuta diesel-ul sa "urce" pe balanta care cantareste cele 2 motoare.

asadar, de ce am compara altceva decat aceste 2 motoare, cele mai vandute si care sint apropiate ca putere/litru de cilindree ??

daca la o benzinara ii adaugam o turbina, automat se modifica datele problemei : da, castiga in putere si cuplu. dar, in acelasi timp, pierde la costul de cumparare si fiabilitate. si poate nitel si la consum...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Drujba: TDI 110 are 235Nm@1900rpm :ok:

@sebus: eu am 235Nm@1950 (benzina turbo) :ok:, asa ca (virgula) cuplul diesel-ului nu e chiar imbatabil. Ca o comparatie mai buna, TDI150 are 320Nm si remapat ajunge pe la 400+Nm, iar 1.8T remapat ajunge undeva pe la 300+Nm;

Sper sa nu se supere andREI pt off-topic, dar trebuiau lamurite aceste lucruri si sper sa ne reintoarcem la ideea initiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oaspetele: nu stiam ca analizam asa problema, din punctul acesta de vedere (de fapt, din punctele acestea de vedere), ok, ai dreptate.

In alta ordine de idei, turbina a "urcat" cam mult tdi-urile :) si iata ca daca vorbim de masini din aceeasi generatie, puterea litrica este net mai mare la diesel. (deh turbina tot turbina e, si, daca mai bagi cateva zeci de milioane de euro in plus pentru research, iese chiar o turbina care stie multe).

Eu vorbeam despre condus sportiv, asa ca hai sa facem comparatia pe care o doresti tu. Un 1.6 16v comparat cu un 1.9 tdi (si sa nu fie vorba de pd daca doresti egalitate) Oricum, crede ca devenim off topic, asa ca daca cineva este interesat ii propun sa deschida un topic in care sa aprofundam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC: Evenimentul 1: In perioada cand aveam GOLF IV TDI 90CP, am mers cu 1.6 105 CP pe golf IV si mi s-a parut puturos. Apoi m-am dat cu acel 1.6 si mereu plecam bine, dar dintr-a doua la vreo 3 de ture, mereu ramaneam in urma bine... la 130 avea 3 masini in fata. Apoi mi-am facut cip la 125, poate mai bine. Acum diferenta a trecut de partea mea, ii dadeam eu 3 masini in fata. Deci, ca rezultat, daca era o putere egala, cred ca era vorba doar de starea cat mai buna a masinii, jante+cauciucuri si indemanarea soferului.

OFF TOPIC: Evenimentul 2, care m-a frapat: Eu, cu masina actuala, Audi A3 1.9 TDI 130CP 6 viteze, jante 17 cu Michelin Pilot Sport, m-am dat cu A3 1.8 125CP 5 viteze jante de 15. Plecam extrem de bine, 2 masini in fata...cand sa schimb a patra, venea peste mine rau de tot. Inteleg ca aveam jante grele, cutie cu viteze scurte si greutate mai mare(un rahat de max 100kg), dar nici in halul asta. Singura scuza o gasesc ca masina aia era de Elvetia si poate era mai tzapana. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lewl, mie mi se pare normal, si, fara a reevoca episodul Fabia vs DSN, m-as da oricand cu un 90 cp sau 110 cp (preferabil cu ceva intre daca exista, si preferabil cu jante de 17, si preferabil cineva pe la 85 kg, ca sa fie egalitate - and no peeing before the contest, cheaters!!! ) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, hai sa lasam deoparte comparatiile benzina / diesel sa revenim la topicul problemei.

SUBIECTUL ESTE DACA UN P R O P R I E T A R de TDI s-ar intoarce/duce la un benzinar (=masina cu motor pe benzina).

Din acest moment, fara suparare, voi sterge ORICE post care nu trateaza aceasta posibila tranzitie sau posibilele motive (macar sa le trateze indirect dar nu asa offtopic-areli). Voi sterge orice mesaj off-topic chiar si al vreunui moderator.

Ati fost avertizati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu, daca as fi P R O P R I E T A R de TDI m-as intoarce/duce , din motivele mentionate mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei: cred ca ar fi mai productiv de mutat post-urile "generale" despre benzina (vs) TDI in topicul cu "bensina sau motorina" (stii tu care), ramanand aici cele care au legatura cu subiectul initial. Cu cat mai repede, cu atat mai bine, intrucat abia astept sa-i raspund (acolo) oaspetelui :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muta-le. Nu am avut intentia asta ... sa ajunga topic a la autoshow dar vad ca la romani .. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul discutiilor vesnice gen benzinare vs dieseluri, trebuie luati in calcul cat mai multi parametrii, dar in special trebuie privit totul prin prisma CONSUMULUI. Acesta face diferenta. Pentru fiecare dintre noi conteaza foarte mult costul cu combustibilul, fie ca este vorba de romani sau vestici. Acesta este singurul aspect care confera un plus dieselului, dar este aspectul cel mai important. Al doilea aspect ce confera plus dieselului este fiabilitatea. Insa in cazul in care se doresc senzatii, un TDI este clar dominat de un benzinar turbo similar ca si cilindree, raport KW/masa, etc. Cei care ar sacrifica substantial bugetul de dragul unor senzatii, sunt cai care nu au responsabilitati, familie, etc. De aceea un tanar pentru care inca nu prea sunt clare responsabilitatile si sta pe banii parintilor, va fi mereu mai atras de un benzinar, dar daca tata i-a luat diesel va incerca sa scoata in evidenta caracterul sportiv al acestuia dat de cuplul motor etc.... Dar sa nu uitam ca piata este formata in mare parte de familisti, care nu se gandesc la liniute ci vor costuri minime cu combustibilul si fiabilitate sporita. Asa se explica succesul dieselului now and forever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC: @andrei Ce, tu nu esti roman? :lol: :lol: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta dintre cele doua masini @VLADMHL este urmatoarea. La aceeasi putere (diesel-benzina), dieselul are cuplu sensibil mai mare. Castigi in primele trepte datorita cuplului si pierzi in treptele urmatoare datorita turatiei. La benzina nu ai cuplu mare, dar castigi ulterior (in treptele superioare) datorita turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era prea lung. Am scurtat textul.

No Offence Please

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-as intoarce niciodata la masina pe benzina.Motive?Cei ce au diesel stiu de ce.Ceilalti nu vor sa stie.Despre teoriile de convingere,care este mai bun diesel sau benzina astea se pot discuta la nesfarsit.In viata de zi cu zi,acolo se vad diferentele(practice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca mi-as luat si un golf5 gti. asa pentru oras si drumuri scurte. pentru placerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diesel -> zgomot

zgomot -> oboseala

imi place dieselul dar nu zilnic

(conduc si diesel, destul de des :banghead: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diesel -> zgomot

zgomot -> oboseala

imi place dieselul dar nu zilnic

(conduc si diesel, destul de des

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si asa :

Benzina -> Consum mare

Consum mare -> Stres

Stres -> Oboseala

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!