Jump to content

V-ati intoarce la benzinar de la TDI?


andREI
 Share

V-ati intoarce la benzinar de la TDI?  

21 voturi

  1. 1. V-ati intoarce la benzinar de la TDI?

    • Da, am luat TDI pentru economie dar imi placea sprint-ul benzinarului si il consider mai sportiv
      9
    • Da, am luat TDI pentru economie dar imi e dor de un benzinar (pentru silentiozitate, fara vibratii intr-un cuvant comfort)
      11
    • Nu. Am fost benzinar convins dar m-am convertit ireversibil
      27
    • Nu. Am avut diesel din prima dar experimentand benzinar raman la diesel
      16
    • Nu stiu. Oscilez. Fiecare ma atrage in felul lui
      19


Postare recomandată

OT: @andrei Ceky are mai multi cai! :lol: Undeva la 250. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    15

  • Vlad MHL

    10

  • s_c

    7

  • RedLiner

    6

Pai el mi-a zis ca abia in vara il duce in 250...

Ceky are un Seat Leon TDI Top Sport care cantareste cam 1630 kg (este 4Motion - sau cum se cheama la Seat sistemul..). BMW-ul nu cred sa aiba mai mult cuplu... sau poate? In orice caz singura circumstanta atenuanta pentru BMW e cutia. La cat costa putea mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuun, daca pana acum doar (ma) intrebam, acum am aflat: domnilor, discutati off topic. Va rog sa va intoarceti la subiect (care subiect NU este Ceky vs. BMW!) si sa va editati post-urile anterioare.

Andrei, iti sabotezi propriul topic :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicidecum Sebastian. Au fost 2-3 mesaje mai offtopic dar nu total. Nu am vorbit nici unul despre Nastase sau scumpiri de preturi. Este aria TDI Forum, am vorbit de diesel-uri si performantele lor. Topica este despre cum se simt PROPRIETARII de TDI-uri (adica nu benzinarii) in masina lor si daca au intentia sa revina (unde e cazul sa folosim termenul "revina") la un benzinar.

Eu vreau sa stiu cati TDI-isti sunt satisfacuti de TDI si vor ramane in tabara asta si cati stau de nevoie (fie ca e masina de firma fie ca au luat-o pentru consum dar nu se potriveste cu dorintele lor). Am vazut ca sunt multi care sunt TDI-isti dar cand vine vorba de cate o benzinara "saliveaza" de parca ar dori sa treaca in tabara cealalta. Sunt alti TDI-isti care sunt mult mai fixati pe alegerea lor si nu au ezitari de acest gen.

Faptul ca am uitat sa mentionez ca chestionarul este EXCLUSIV pentru TDI-isti este scaparea mea insa titlul cred ca era clar. Tu spui ca ai votat in poll deci fara sa vrei ai viciat rezultatele. Tu cum ai reveni de la TDI cand inteleg ca ai benzinar? Ma refer la utilizatorii de zi cu zi ai unui TDI nu cei care au condus o data, de doua ori etc. :(

Sunt de acord ca ideal este sa ne mentinem pe subiectul discutiei cat de mult putem (fara a ne abate) insa nu cred ca trebuie forumistii tinuti asa din strans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spiritul celor afirmate de s_c, va rog sa readucem discutia pe tema intoarcerii sau nu DE LA TDI la BENZINAR (nu invers!!!). Ceky, BMW, 535d si alte elemente le vom rezerva pentru alte discutii...

Daca aveti elemente legate de ideea topicului cum ar fi fiabilitate, comfortul consumul etc. le putem discuta pentru ca au legatura cu dorinta TDI-istilor de a ramane sau nu la acest tip de motor. Cu conditia sa ramana discutia pe aceasta linie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei cu TDI-uri cu turbina cu geometrie variabila (Garret VNT15 cel mai des) sa nu se teama prea mult pentru fiabilitatea turbinei. Atata vreme cat pun ulei de o calitate cat de cat sau buna si nu calca pedala de acceleratie direct la 100% sub 2000rpm nu au ce pati. In afara de asta atunci cand merg in sarcina mult timp (de ex. intre orase) si opresc brusc (sa zicem la o benzinarie, un pipi etc.) sa nu opreasca motorul imediat. Sa lase macar 30secunde sa mearga la ralanti sau chiar un minut. Valabil si pentru turbo benzine. Asta permite racirea turbinei si previne "sclerozarea" furtunurilor de alimentare cu ulei.

Oamenii se tem deseori de TDI si vor sa "dezerteze" inainte de 100-150 k cum spunea un forumist mai sus de teama turbinei si / sau a injectoarelor/pompei.

Acest topic nu se vrea un razboi diesel vs. otto, deci nu inteleg de ce sa comparam 1.9 SDI cu 2.0TFSI cum spunea s_c. Sa tineti cont ca cele mai dese diesel-uri moderne sunt turbo si cele mai dese benzinare moderne sunt aspirate. Si oricum sa retineti ca turbo benzina rezolva toate problemele TDI-ului: vibratii, zgomot, fum, chiar mai rapid uneori (si in reprize si in sprint). DAR e mai nefiabil (da, da..) si consuma mult mai mult. Sa ne spuna un utilizator de 1.8T 180CP/150CP ce consum are in oras.

Revenind acesta era un aspect al consumului ce face parte din discutia revenirii sau nu de la TDI la benzinar. Cand imi spun oamenii ce consumuri scot cu T4 sau T5 de la Volvo (T5 parca... nu bag mana in foc.. T4 stiu sigur) ori 1.8T-ul de la VAG mi se face parul si mai zburlit decat imi sta acum ca nu l-am mai tuns...

In asemenea caz nu as putea sa ma duc de la TDI-ul meu la un benzinar ca as merge odata din 4 dati cu masina restul cu RATB/Metrorex/pe_jos.

Sunt oameni impatimiti fie de otto fie de diesel. Acestia nu vor migra in general niciodata insa sunt multi "nehotarati" - ca sa fac o paralela cu alegerile. Vreau sa cuantific volumul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei Si ca urmare a ceea ce ai spus mai sus, alegerea mea e cea mai buna: avand in vedere consumul mare al benzinei si al raspunsului pedalei doar la turatii mari, trecerea de la un TDI e bine sa o faci doar pentru o super benzina, turbo sau in V. Nu? :D :( :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am benzinar, si as schimba oricand cu TDI, singurul motiv fiind consumul. Inteleg dezavantajele TDI fata de benzina, dar mi-as asuma aceste riscuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vlad MHL: Trecerea asta este posibila daca ai ... mari. Remuneratii ma refer "mai draga"! :( In V... hm.. Poti face si un motor de 1.2 litri V6 daca vrei. O sa aiba niste cilindrii de te uiti la ei cu lupa dar de putut fii sigur ca se poate. Nu inteleg ce e asa fascinant la aceasta idee de pozitionat cilindrii in V. Asta a fost (daca nu fac o gafa..) o idee pentru micsorarea spatiului folosit de un motor in compartimentul lui. Interesant pentru mine ar fi sa se face un motor diesel 2.4 litri de 6 cilindrii in linie sau poate chiar (daca merge 8 in linie. De ce? Cu cat mai multi cilindrii cu atat se echilibreaza unul pe altul mai bine... S-ar reduce zgomotul si vibratiile mult mai mult. Benzinaru ar pierde si mai mult teren...

Cel putin 4 valve pe cilindru (pentru cei care nu stiu exista motoare cu 5 valve - supape - pe cilindru) si avem deja un motor rafinat. Facem o insonorizare ideala - a la Mercedes si nu mai imi doresc nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca pozitionarea in V este ideala pentru cuplul mecanic.. adica are legatura cu pozitia de atac catre arborele cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut 6 benzinare in 18 ani. Motoare 1.4-1.6, normale. Masina din

semnatura este a saptea. Concluzii personale:

- dpdv a placerii de a conduce, TDI-ul castiga din cauza senzatiei de forta

si siguranta (daca te inveti cu zgomotul).

- dpdv a cosumului, TDI-ul este imbatabil. Aici este punctul forte.

Am consumul mediu 4.8l/vara si 6.7l/iarna la o masina de 1480kg

- dpdv a intretinerii, TDI-ul m-a costat intr-un an mai mult decat toate

celelalte 6 benzinare la un loc. L-am cumparat cu 88k km. la bord, deci

forumistii stiu la ce ma refer.

In concluzie, votez pt. TDI, dar recomand "o matura chibzuinta" celor care

vor sa "lase" benzinarele. Totul are un pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asezarea in V, W, sau in V la 90 (opusi) este pentru a se micsora spatiul si mai ales pentru echilibrarea motorului (de fapt a arborelui cotit).

Daca ati desfacut un motor in V si unul in linie veti constata ca arborele lui este mai mic si uneori chiar mai subtire decat la un motor cu cilindri in linie. Mai mic ma refeream la contragreutatile de pe bratele arborelui si nu la lungime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Interesant pentru mine ar fi sa se face un motor diesel 2.4 litri de 6 cilindrii in linie sau poate chiar (daca merge 8 in linie. De ce? Cu cat mai multi cilindrii cu atat se echilibreaza unul pe altul mai bine... S-ar reduce zgomotul si vibratiile mult mai mult. Benzinaru ar pierde si mai mult teren...

....

offtopic: andrei, BMW face asta din '87, toate dieselurile de 2.5 si 3.0 sunt liniare in 6. Si sunt yummy cu adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest topic nu se vrea un razboi diesel vs. otto, deci nu inteleg de ce sa comparam 1.9 SDI cu 2.0TFSI cum spunea s_c.

Unde am spus eu sa compari 1.9SDI cu 2.0TFSI?? Cred ca ma confunzi cu tzucul (care compara 1.9TDI cu un 2.0 aspirat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, motoarele in V, cum or fi ele facute/dispuse/etc., sunt smecheroase si suna frumos chiar si pe diesel(torc asa fruumos :D). Exemplu: A3 3.2 V6 si A4 2.5 TDI. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topic sters de autor - greseala datorata neatentiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut all

Sunt proaspat trecut de la benzina (Passat 1.8 GTI '91) la diesel (1.9 PD), si momentan diesel-ul imi place.

Am o problema cu driving style-ul evident diferit (la vechea masina, pe la 4.5krpm imi puneam problema sa schimb viteza :censur: ), dar sper sa ma adaptez rapid. In rest, diesel rules.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va dura nitel adaptarea dar asta nu e o problema. Ai grija totusi sa nu faci o greseala care o fac multi benzinari care trec la diesel : Sa nu mergi subturat cu ea (1500-1700 rpm) sau sa te urci pe acceleratie sub 1900RPM - valabil pentru orice motor cu turbina cu geometrie variabila. MErgand lent / subturat / babeste vei genera mai multa funingine care in timp mult (nu asa repede cum se tem unii) se va depune pe vanele turbinei si o va bloca in o anumita pozitie cu efecte deranjante - nu mortale / costisitoare. In plus cand mergi tare mai mult timp (de ex. spre mare sau intre orase in general) si opresti sa faci pipi sau sa bagi motorina sau stiu eu ce oprire imediata, nu opri motorul ci mai lasa-l vreo 30-60 secunde ca sa se raceasca turbina. Daca dimpotriva ajungi la destinatie si stai la stopuri, mergi in trafic nu va fi necesara racirea turbinei cum am scris mai sus.

In rest bine ai venit printre noi si sper sa te simti bine si aici si cu masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, as trece de la TDI la 2.0 FSI Turbo. Linistit. Dar doar de placere, nu si din ratiuni economice.

Intrucat am avut un Passat 1.9 TDI 131 CP, si am mers mult timp cu Golf TDI de 90, stiu ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai trece la 2.0 TFSI? Pentru cei cativa cai putere in plus? Aia sunt rar folositi in mod normal. Nu vad ce nu poate face un motor de 130CP in afara de liniutze sau alte chestii de rara utilizare. Sau e vorba de zgomot, vibratii etc.? Topicul are ca scop si aflarea preferintelor soferilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa este: daca tot e sa consume un benzinar turbo, macar sa stim pentru ce! Nu regreti nimic intr-o astfel de masina daca poti ignora consumul. Senzatia de avion este fantastica mai ales daca ai si cutie automata! te tine incontinuu lipit in scaun si ai impresia ca botul masinii nu mai are de gind sa coboare :)

Revenind pe pamint, alegerea dintre cele doua tipuri de motorizare nu depinde decit de ce consideram fiecare dintre noi prioritar la o masina. Eu am spus ca deocamdata nu am motive sa ma intorc la benzina si asta cred ca nu se poate schimba 5-6 ani. Cind ai 20 de ani sau pe-aproape , dorinta de a conduce o masina "avion" este mai mare, apoi , cel putin pentru mine aceasta s-a ameliorat, avind acum alte prioritati. Dieselul pe care-l conduc mi se potriveste de minune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca dieselul este mai degraba alegerea celor "batrani si intelepti" ;) ? Sper ca intelegi ca e doar o gluma si sa nu o consideri vreo jignire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spunea cineva mai devreme in acest thread, trebuie comparate mere cu mere, nu mere cu pere sau TDI cu benzinar aspirat. Daca e nevoie sa vorbim de cuplu motor mare disponibil in ture mici, acesta este dat de supraalimentare, nicidecum de combustibil. Ca dovada SDI-ul de 1,9 are cuplu maxim aproape de turatia maxima.

Dupa parerea mea motoarele TDI de la VAG sunt fantastice, dar intrucat tehnologia de injectie stratificata a rezolvat cat de cat problema consumului, iar 2.0 FSI Turbo iti da peste 50 de cai in plus la un cuplu motor comparabil cu al TDI-ului, senzatia de catifelare este acum mult mai ampla :salut: :D :P

Si mai e ceva in plus: daca un TDI se plafoneaza destul de repede, la benzinarul turbo poti sa turezi pana in 6000 fara probleme, de aici veind senzatia de catifelare despre care am facut vorbire anterior 8)

Singura rezerva pe care o am este legata de fiabilitatea FSI-ului turbo, dar ramane de vazut in timp. Imi amintesc ca atunci cand VAG a lansat injectorul-pompa, majoritatea concurentilor zambeau ironic. Dar pana la urma au ramas cu zambetul, PD-ul dovedindu-se o supertehnologie.

Deci, in concluzie, raman la parerea mea: as trece de la TDI la 2.0 TFSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce si-ar lua cineva tdi pentru sprint-uri sau fsi pentru consum mic. Nu e o parere intepenita si nu sunt un ignorant, asa ca vreau sa intreb mai ales daca cineva a condus Tdi si benzina la puteri apropiate si a preferat tdi-ul STRICT DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PERFORMANTELOR EMPIRICE IMEDIATE (adica fara cuplu mare, consum mic, este vorba doar de senzatia de sportivitate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!