Jump to content

Schimbator de viteze - probleme


Motorrad
 Share

Postare recomandată

Same problem here. La rece merge usor schimbatorul, la cald merge greu, atat nuca cat si putin intrarea in primele viteze. Am curatat + uns timoneria (pe tije) dar in cateva zile iar merge greu.

Sa nu mai zic cum merge cand pornesc AC-ul (din cauza ventilatoarelor care baga non-stop aer cald spre motor inclusiv timonerie), trebuie sa ma chinui sa schimb vitezele.

Sa inteleg ca este uzata si ca singura solutie ar fi schimbarea timonerie?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta se pare ca e singura solutie. Eu am mai scris o solutie mai S-F de fel, care eu consider ca ar putea da rezultate. Si anume, suflarea pe interior a plasticelor alora cu un metal. Cupru, aluminiu, poate vreun nichel....n-am idee care ar fi mai potrivit. De asemenea m-am mai gandit sa imbrac nucile metalice cu banda de-aia de teflon cum se pune la pexal, dar inca nu mi-e clar daca aia se poate topi sau nu.

Cum ai facut curatarea si ungerea timoneriei? Mie mi-a spalat motorul la service si a insistat pe timonerie pentru ca nu ne apuca din prima sa o dam jos ca s-o ungem pentru ca inainte de spalare era plina de mizerie de la vaselina ce-o mai bagasem pe-acolo. Dupa spalare se misca mult mai usor schimbatorul la rece fata de inainte de spalare tot la rece, si din fericire acum pot merge ceva mai mult pana sa apara din nou problema asta.

Ideal ar fi din punctul meu de vedere daca s-ar gasi o vaselina sau altceva care sa tina plasticele alea reci. Eu cred ca ele din fabrica au o pelicula pe interior care in timp se toaca si ramane doar plasticul care acum cand se incalzeste, se lipeste de nucile din metal. N-am inca nicio idee ce vaselina as putea baga acolo ca sa impiedice piesele alea sa se incalzeasca pana la punctul in care se lipesc unele de altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si din fericire acum pot merge ceva mai mult pana sa apara din nou problema asta.

La fel si la mine dupa curatare, acuma pot merge o perioada mul mai lunga pana sa se simta asa tare. Dar cu AC-ul pornit este jale in 30 min....

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solutia ca schimbatorul sa mearga frumos este demontarea tijelor,spalarea lor cu diluant sau motorina si gresarea lor

gresarea se face cu tijele demontate si se pune un pic de vaselina in acea nuca dupa care se monteaza la loc

pana acum am facut aceasta operatiune la vreo 5 golfuri si totii la care am facut au fost super multumitii

alexanderdj nu fa improvizatii pe la timonerie.solutia e gresarea lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu cum sta treaba cu gresarea si rezultatele obtinute, insa chiar si asta e totusi o carpeala, nu inlatura cauza pe termen lung si de aceea ma gandeam la alternative mai durabile. Voua nu vi se pare ca totusi sistemul asta cu atata plastic in componenta e totusi unul foarte prost? La generatia asta singura "buba" e transmisia. De la timonerie pana la cutia de viteze. Bine ca macar nu toaca ambreiajul intr-o veselie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toaca ambreiajul dar termina cutia de viteze

la mine cel putin am inebunit-o de cate ori am dat jos timoneria,am verificat sa nu am jocuri,am gresat-o,am reglat-o si tot agata

in timp faza asta cu agatatu in diferite trepte de viteza va termina cutia de viteze,si din pacate ce va pica va fi furcile din cutie si sincroanele.

daca ai scut sub masina iti garantez eu ca e de durata operatiunea de gresare a timoneriei dar daca nu ai toata mizeria pe tije se depune

In privinta sistemului pe tije DA este unul prost conceput si asta include si cutia de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate agata. eu o curat cu vapu` odata la 2 luni si o gresez cu vaselina siliconica . nici nu ma stresez sa o dau jos.merge super ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de gresare.

La inceput, cand abia cumparasem masina, m-am lovit de aceasta pbma cu intratul greu in viteza.

Am fost la reprezentanta si cei de acolo mi-au gresat tot ce inseamna bucsa si imbinare din componenta mecanismului de actionare a vitezelor.

Au folosit o vaselina VW, polifeet scria pe ea, are culoarea maro deschis si pe langa rezistanta la temperaturi de cca 200 grade, e dirt reppelant, adica nu acumuleaza mizeria.

Nu va zic ce grosier arata ( chiar si acum) lucrarea, mi-au manjit absolut to pe acolo si in plus de asta au dat in strat f gros peste tot. Mecanicul meu cand a vazut treaba asta mi-a spus ca o sa blesteme cine o sa-mi desfaca acolo cand va trebui sa schimb ceva la cutie.

Insa, desi la inceput am fost foarte sceptic cu privire la rezistenta in timp, solutia din puctul meu de vedere s-a dovedit a fi una buna.

Precizez ca nu am scut si desi toata vaselina pe deasupra s-a manjit de mizerie, daca dau usor cu degejul pe ea, dedesupt e curata.

Desigur, timoneria merge foarte bine la rece si temperaturi pana la 30 grade si acceptabil la peste 30, insa mult mai bine decat inainte.

O sa revin cu o poza cu tubul respectiv, eu l-am cumparat pe tot ( am dat cred ca 100 de ron pe tot tubul acum 4 ani) si din cand in cand mai trebuie sa dau la imbinarea tijelor din fata, unde cu timpul se duce aceasta vaselina, cred ca a colo e miscarea cea mai ampla din tot sistemul.

In rest, unde au pus vaselina e si acum.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSRAZVAN

Iti dai seama cat costa manopera la acea operatiune de dat jos timoneria + curatare si etc? Numa cand ma gandesc imi vine sa o las in garaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSRAZVAN

Iti dai seama cat costa manopera la acea operatiune de dat jos timoneria + curatare si etc? Numa cand ma gandesc imi vine sa o las in garaj...

sincer sa iti spun chiar nu stiu cat costa intr-un service aceasta operatiune

dar daca crezi ca o poti face tu iti recomand sa o faci si scutesti niste banutii si ai si garantia ca o faci bine ca astia dau rasoleala si iti spun ca nu o desfac ei pe toata si vor da doar superficial si nu va fi de durata operatiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep, altfel era rezolvata demult......

Oricum, am un service unde ma duc de 3 ani de cand am masina. Nu cred ca se pune vorba sa ma "tepuiasca"

Daca bine stiu nu am scut acolo sub timonerie. Este complicata operatiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este complicata operatiunea dar nici usoara

dar daca mergi cu ea in service stai cu ochii pe ei sa o demonteze toata si sa o curete,si gresata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va sfatuiesc sa dati jos timoneria sa o curatati si sa o gresati.....eu am dat-o jos cu SSRAZVAN si este o mare schimbare in bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a durat toata operatiunea? Aprox...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq: aproximativ 2 ore a durat toata operatiuea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos, un timp destul de bun zic eu ca nespecialist, mai ales cand m-am uitat pe la timonerie si am vazut ce ii pe acolo.

Aveai si tu aceasta problema, cand porneai AC-ul (1ora cel putin) mergea mult mai greu schimbatorul? Mai greu decat atunci cand mergi normal prin caldura.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq: Si eu m-am speriat ce era pe acolo dar cu putina rabdare am rezolvat-o.Cu AC-ul nu aveam probleme dar mergea greu cand schimbam vitezele dar cand am dat timoneria jos si m-am uitat la ea nu mai avem pic de vaselina pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate brate d-alea ati dat jos in total?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan

Eu cand pornesc AC-ul merg non-stop cele 2 ventilatoare din fata care baga aer si mai cald spre motor, respectiv timonerie. Din aceasta cauza "problema"(merge greu) apare mult mai repede la schimbator si este mult mai accentuata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj are 5 brate si o contra greutate timoneria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan19 si @SSRAZVAN Daca este placere se poate sa faceti un DIY la operatiune. Nu trebuie sa desfaceti din nou, dar ne-ar ajuta cateva poze cu suruburile si ordinea desfacerii lor. Eventual si ce tip de vaselina s-a folosit. Cred ca ar fi recunoscatoare foarte multa lume de pe aici.

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine o sa fac un DIY cu toata operatiunea,si pozele necesare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSRAZVAN

Impreuna cu bgy23, ti-as ramane si eu recunoscator pentru acel DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cum majoritatea colegilor de pe forum avetii probleme cu schimbatorul de viteze am decis sa pun niste poze si sa detaliez operatiunea de demontare si gresare a timoneriei.Un DIY complet o sa fac pe viitor cand o sa desfac toata timoneria pentru o noua gresare si spalare a acesteia.

Cele mai intalnite probleme ale schimbatorului de viteze sunt:

-la cald schimbatorul merge foarte greu si aici includem si pornirea AC-ului care datorita calduri emanate de ventilatoare schimbatorul merge greu

-agata in treptele de viteza R,1,2

La masina mea am demontat timoneria pana acum in fiecare an deoarece din cauza ca nu am scut,mai ales iarna toata mizeria se depune pe timonerie.

Problemele de mai sus se rezolva prin spalarea si gresarea timoneriei si o sa detaliez in poze cum se face:

-Primul lucru care se face se demonteaza tijele

-pentru demontarea tijelor se foloseste o surubelnita si se trage in sus ca in poza de mai jos

-dupa ce ati demontat prima tija se trece la demontarea bratului pe care se afla contragreutatea

-are o siguranta care cu ajutorul unei surubelnite se trage un pic in sus dupa care se impinge

-dupa ce ati dat jos si bratul respectiv ca sa scoatetii contragreutatea se rasuceste un pic catre dreapta si iese.

Daca opune rezistenta se da cu un pic de degripant.

-pe cautatorul de la cutia de viteze se afla un brat care vine prins cu un surub de 13 de axul de la schimbator care si acesta va trebui desfacut

-ca sa aveti loc sa il desfacetii bagatii in R si desfacetii catre stanga

-dupa ce ati desfacut acel surub de 13 se trage de respectivul brat si va iesi de pe axul de la cautator

-dupa ce va iesi de pe axul de la cautator ca sa dati jos urmatorul brat de la timonerie jos se va trage in sus cu totul si va iesi

-dupa ce ati scos si acel brat de la cautator mai este inca un suport care la fel se da jos

-a mai ramas de dat jos suportul pe care culiseaza toate treptele

ATENTIE:pentru scoaterea lui are la fel o siguranta care se da jos dupa care acest suport se rasuceste spre dreapta pana la maxim dupa care in timp ce il ducetii spre dreapta trebuie sa iasa si de o bila si de pe ax

-asa ca trebuie sa tragetii si in sus si spre dreapta consecutiv pentru scoaterea lui

-dupa scoaterea lui se da afara cu tot cu tije prin spatele motorului pe sus pe langa filtru de aer

in poza de mai jos se afla acel suport care a mai ramas de dat jos

pentru scoaterea lui se va proceda in felul urmator:a se vedea poza

ca sa putetii sa il scoatetii va trebuie sa mai dati jos inca 2tije care vor iesi foarte greu

dupa ce ati dat jos si acele tije timoneria se va spala

ATENTIE la asamblare:se va gresa nuca de la tija respectiva dupa care cu un cleste se va apasa pana va intra corect

Daca nu se apasa corect riscatii sa ramanetii cu masina in drum deoarece ca apasarea nu se face corect in mers este posibil sa iasa din nuca respectiva deci mare atentie

Daca unii dintre colegii au drum prin Brasov va pot ajuta cu placere la aceasta operatiune.

Daca nu aveti minim de cunostinte nu va apucatii ca riscatii ce am zis mai sus si va fi foarte neplacut sa vedetii ca nu mai intra in viteze

Cu stima,

Razvan

post-46557-0-83804900-1342437340_thumb.j

post-46557-0-59730300-1342437531_thumb.j

post-46557-0-69412600-1342437731_thumb.j

post-46557-0-56141400-1342438005_thumb.j

post-46557-0-26217800-1342438147_thumb.j

post-46557-0-68510800-1342438303_thumb.j

post-46557-0-74495800-1342438601_thumb.j

post-46557-0-49619200-1342439453_thumb.j

post-46557-0-85134200-1342439685_thumb.j

post-46557-0-53470300-1342440053_thumb.j

post-46557-0-53310400-1342440095_thumb.j

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim! Pfff e ceva de munca acolo, sa vedem cand gasesc o zi cu chef de surubareala sa trec la operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!