Jump to content

Schimbator de viteze - probleme


Motorrad
 Share

Postare recomandată

Am observat si eu chestia asta la mine.Plus ca parca ar fi la limita scartaitului miscarea schimbatorului.Am uns sub manson nuca cu Wd40(mare greseala) si a mai disparut.In schimb jetul de la wd40 a "suflat" vaselina de acolo si de acum o sa trebuiasca ori sa dau cu wd40 regulat ori sa imi fac curaj si sa bag vaselina inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@licudio : te inteleg perfect ...si eu sufar la fel :(

zic ca un schimb de ulei la cutie , s-ar putea sa rezolve oarecum prob .. o sa vedem care il face primu :D

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

am cumparat recent o BORA 2003 1.6 16V, cod motorizare BCB, 92.000 km reali, verificati la reprezentanta. masina impecabila estetic, interior, insa la pornirea motorului, la accelerari si decelerari se misca maneta schimbatorului de viteze, parca se misca separat de masina/motor, este deosebit de enervant, insuportabil pentru mine. mai am un GOLF TDI dar acolo maneta sta impecabil, nu se misca deloc.

Puteti sa ma ajutati cu sfaturi, opinii, oare o fi de la suportii imbatraniti sau slabiti, sau asa este "normal"? la voi cum se comporta schimbatorul de viteze, se misca? sau sta teapan in orice situatie? remedieri?

a si scartiit putin, dar s-a remediat oarecum cu ungerea sistemului de parghii.

orice sfat ar fi de mare folos,

multumesc frumos,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aceeasi problema ca in postul de mai sus la un Passat 1,9 din 2004, cutie in 6 trepte. Schimbatorul se misca semnificativ la accelerari si decelerari, se misca tare inclusiv cand masina trece peste denivelari. In plus se produce si o vibratie in oricare din viteze, mai putin in viteza a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Va salut! Am si eu o problema la schimbatorul de viteze ( Golf 4, 1.6 16v), mai exact cand accelerez putin mai puternic se smuceste schimbatorul, se vede cum se misca in fata! Sau cand merg pe un drum denivelat baţâie maneta! Mai multi prieteni mi-au spus ca e de la tamponul acela de sub masina, cunoscut si ca dogbone! Stie careva de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul sau mai multi suporti.Dogboneul cade primul in general.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportii de la motor, cei din compartimentul motor mai mult au rol de sustinere

Cel de dedesupt, numit si dogbone, preia socurile longitudinale a motorului, avand rol de anulare a acestora si din acest motiv acesta pica cel mai repede

Din pacate, desi in cele mai multe cazuri cade bucsa mica a acestui dogbone, trebuie schimbat intreg ansamblul si e destul de scumpicel ( in jur de 300 lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

190lemforder mai e varianta bucselor poliuretanice gen Powerflex.Se inlocuieste doar bucsa(cauciucul),undeva vreo 70 de lei.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am si eu o problema ... Marsalierul numai intra ... in loc de marlasier intra a 1-a ... inloc de 1-a intra a 3-a ... a 2-a intra si ea greu ... si totul sa intamplat deodata ... nu am bruscat masina in nici un fel ... cineva mi-a spus de timoniere sau cum se numesc ele ... adik n-ar fi nici o problema cu cutia sau ambreajul ... totul tine de nuca ... va multumesc ... 1.9 tdi 90 cp alh ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o treaba cutia de viteze cu neintratul in viteza.

Raspunzatoare ar fi timonieria care e dereglata.

In principiu se regleaza, insa va trebui sa alepezi la un service unde s-a mai facut asa ceva.

E posibil sa ti se fi si uzat ceva pe acolo si sa schimbi ceva parti componente ale acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa se fi spart bucsa aia care vine chiar in spatele bordului. Nu e mare lucru de reglat timoneria. Daca o are pe tije, trebuie doar sa fie 2 oameni si totul merge foarte usor. Se urmareste in spatele motorului tija care vine de sub schimbator si care are pe ea o brida care se strange cu un surub. Cu schimbatorul pe liber, se slabeste acel surub astfel incat atunci cand misti stanga-dreapta de schimbator, sa se miste tija aia fara sa actioneze restul timoneriei. Cineva sta in masina si tine schimbatorul la jumatatea distantei dintre maxim-stanga si maxim-dreapta si apoi se strange surubul ala. In momentul asta vitezele ar trebui sa se selecteze cum trebuie.

Din cate inteleg de la tine, la tine nu trage spre stanga cum trebuie, de-aia nu-ti selecteaza vitezele de pe partea aia.

Repet, doar daca ai pe tije te apuci sa faci asa ceva. Daca e pe cabluri, n-am idee cum se trateaza problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdrj imi explicai in alt topic ca se poate face reglaj din interior daca dau masonul schimbatorului jos de la un surub, nu mi dau seama la care surub te referi poate ma ajuti si pe mine, de cand am schimbat suportul motor intra foarte greu in marsarier. Inainte intra greu si -n celelalte trepte dar acum trag de el sa-l scot din marsarier foarte tare.

post-22767-0-52448800-1340395013_thumb.j

post-22767-0-76857900-1340395159_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca se intelege

post-46557-0-92534300-1340396411_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Mult ! Maine o ma duc cu ea la service ... Cam aceeasi chestie mi-a spus-o si mecanicul ... oricum atat voi cat si acest forum imi suneti de mare ajutor pt mine si masina mea ... Revin cu un raspuns dupa ce reparatia v-a fi finalizata ! ;) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut operatiunea, am slabit surubul cel dinspre scaunul pasager dar nu prea vrea deloc in tr1 sa stea la distanta de 1 moneda. Trag de el, reglez si apoi revine la aceeasi distanta. Observ o difernta, cu motorul oprit merge mai bine dar cand pornec motorul mai agata in tr1 si marsarier.

post-22767-0-18728800-1340436626_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste post-ul #88 si incearca cum e descris acolo, e alt reglaj. De surubul ala de care zicea Razvan nici n-aveam idee ca e pentru asa ceva. :)) Eh, e bine de stiut de-acum incolo. Presupun ca ala e pentru un reglaj mai fin...

Deci e vorba de compartimentul motor acum: in spatele motorului o sa gasesti tija care vine de sub schimbatorul si acel surub care strange brida aia pe ea. Si apoi e simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgy23 imposibil sa nu mearga.Daca desfaci acel surub si piesa din aluminiu pe care culiseaza treptele R,1,2,5 trebuie sa sa aproprie exact la distanta de 2 mm.Daca o reglezi si aceea distanta e mai mare atunci cel mai sigur ai pe timonerie un joc destul de mare

Si de unde zice colegu alexanderdj se regleaza dar daca acolo nu a fost umblat nu recomand sa se umble.

Eu in zona aia am umblat cand am desfacut toata timoneria si pana am pus-o inapoi m-am chinuit destul ca nu stiam cu sa tin schimbatorul dar am reusit si merge si astazi super bine.Deci mare atentie daca umbli acolo ca daca nu stii iti garantez eu ca o dereglezi de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SSRazvan care piesa din aluminiu? eu am slabit surubul aproape ca l-am scos si am tras spre stanga pana am avut exact distanta de 1 moneda, apoi am strans, i-am dat drumu dar a revenit in pozitia dinainte, parca trasa de un arc. Asta cu maneta in viteza 1, dar am incercat operatiunea si cu maneta pe liber si aceeasi treaba.

@alexanderdj te referi la acest surub?

post-22767-0-04033900-1340453084_thumb.j

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum care piesa din aluminiu.In poza de mai sus intre schimbator si acea piesa ai pus moneda nu??

Si DA ala e surubul care nu iti recomand sa umbli la el ca s-ar putea sa o dereglezi de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ bgy23

Acolo ai din ce vad ca la mine e o bila care poate avea joc fiind principala problema a dereglajelor plus si alte piese uzate... asta e concluzia mea la tipul meu de timonerie si din ce mi-au spus la reprezentanta trebuie schimbate toate, erau candva 700 lei piesele. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la masina si m-am uitat inca o data. Cred ca eu am ceva joc la schimabator de nu se regleaza exact la 2mm. De la ce piesa sa fie acel joc? Am postat un filmulet ca sa exemplific mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune pe cineva sa iti miste de schimbator si tu uitate la timonerie sa vezi exact unde ai joc

Cam mare jocul acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa face si la mine si presupun ca asta vine de la bucsa aia care e sub tija acolo in spatele motorului. Eu am vazut-o pe elevator cum face la mine si e destul de problematica treaba.

Parerea mea e ca ori mergi la un mecanic si te scutura de cateva zeci de lei, ori pierzi cateva ore tu si inca cineva incercand sa reglati voi, in cel mai rau caz asta. Ar trebui sa se rezolve in 15 minute. Daca tot nu-ti prinde vitezele dinspre sofer, il pui sa tina schuimbatorul putin mai spre dreapta dupa ce slabesti surubul ala si tot asa. Dar cate putin si cu grija ca n-ai spatiu mult de manevra si ajungi la vorba lui Razvan de nu mai nimeresti nicio viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!